A podstawą zadowolenia jest właśnie przede wszystkim świadomy, przemyślany wybór, a nie sama jakość produktu...
Zgadza się , ale jakość Dacii nie odbiega od konkurencji. Może to ja trafiłem na jakieś megabezawaryjne egzemplarze ,ale porównując do poprzednich moich aut(nowych)-L200, OctaviaI,Practic to Dacia jest mniej awaryjna. Jedynie OctaviaII jej dorównuje. Tak więc jakość dla mnie jest na pierwszym miejscu.
Sandero to kawał porządnego żelaza. Jeździ bez scen, nawet po Niemczech, nie jest zawalidrogą, jeśli wiesz, do czego służy redukcja biegu. Trzeba 0,9tce kręcić wysoko, wtedy jest bardzo żwawa.
Sprzęgło trudno zakatować, zdarzało mi się ciągnąć dwie tony pod dużą górkę, nie raz i nie dwa. Nawet nie śmierdziało.
Gdy czytasz nasze forum (na którym moim zdaniem niezwykle pozytywnie pisze się o Dacii), to widzisz że Dacia jest zwykle jedynym samochodem w rodzinie a zastąpiła jakiś stary, najczęściej mniejszy model. To jest dla wielu pewien skok komfortowy czy nawet technologiczny.
Myślę ,że około 80% userów forum "wychowywała się" na skarpecie albo maluchu.
Moim pierwszym autem była Dacia 1300 73', ale jeżdziłem nowymi Citroenami, Polonezami, Volvo, Mitsubishi, Nissanami, innymi.
No Dacia jest okropnie plastikowa w środku, ale nie razi, nic nie trzeszczy, nawet całkiem cicha jest po mieście. Ma bardzo przyzwoite nagłośnienie oraz bardzo fajne zawieszenie na miasto.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-08-31, 21:20
Ja tam nie żałuje . 7 lat przeleciało bez problemów , obecnie 117 tys. , samochód teraz dostał syn , jest zadowolony , generalnie nie ma kłopotów .Jeszcze nie rdzewieje ... Przeglądy , olej , tarcze , klocki , pompa wody , nowy rozrząd , nowe gumki w drążku stabilizatora , nowe opony , 4 X świece żarowe ... nowy czujnik wody w paliwie ( tu zabolało bo prawie 400 zł ) . W zasadzie na bieżąco. Obecnie pożyczyłem od syna aby pojechać we wrześniu do Chorwacji ... byłem Dacką w Chorwacji z 7 razy ...
A to już zależy co ktoś rozumie pod pojęciem "jakośc" - np (nie)sławne daciowe twarde plastiki są raczej dość wytrzymałe mechanicznie, ale wizualnie czy dotykowo mają prawo się komuś nie podobać, dając podstawę do oceniania ich jako "marnych".
Natomiast całościowo dacie to rzeczywiście normalne, przeciętne auta - i jak każde inne, od dowolnej konkurencji, z własnym zestawem "zad i walet".
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-31, 22:31
laisar napisał/a:
... (nie)sławne daciowe twarde plastiki są raczej dość wytrzymałe mechanicznie, ale wizualnie czy dotykowo mają prawo się komuś nie podobać, dając podstawę do oceniania ich jako "marnych".
A tych uwag o twardych plastikach to za diabła nigdy nie pojmę...Właśnie dzisiaj siedziałem w nowym Mitsubishi ASX i wizualnie plastiki wyglądały jak w obecnej Dacii- faktura powierzchni bardzo zbliżona. A twardość? Ludzie- kiedy i jak często macacie deskę rozdzielczą? Bo ja tylko podczas odkurzania/ wycierania plastików i nigdy podczas codziennej jazdy.
Najśmieszniejsze jest to, że tak naprawdę twarde plastiki = solidne, a ich ewentualne miękkie pokrycie to nie wiadomo do czego ma niby służyć, bo przecież właśnie nie do przytulania... To chyba po prostu jakaś bezsensowna moda, jak te lakierowanie zderzaków.
... (nie)sławne daciowe twarde plastiki są raczej dość wytrzymałe mechanicznie, ale wizualnie czy dotykowo mają prawo się komuś nie podobać, dając podstawę do oceniania ich jako "marnych".
A tych uwag o twardych plastikach to za diabła nigdy nie pojmę...Właśnie dzisiaj siedziałem w nowym Mitsubishi ASX i wizualnie plastiki wyglądały jak w obecnej Dacii- faktura powierzchni bardzo zbliżona. A twardość? Ludzie- kiedy i jak często macacie deskę rozdzielczą? Bo ja tylko podczas odkurzania/ wycierania plastików i nigdy podczas codziennej jazdy.
Potwierdzam, w 2011 roku, wyjechalem nowym ASX z salonu. Na + dla ASX jest to, że jednak trochę pojemniejszy jest, zwłaszcza z tyłu. Jakość i czucie plastików bardzo podobne, ale ASX ma część drzwi pokryte materiałem, ale tylko w rejonie podłokietnika. Radio w Daci dużo lepiej gra, grafika samych zegarów ładniejsza w Mitsu.
Palą w zasadzie tyle samo, ASX jest jednak trochę szybszy na autostradzie. ASX najwyższa prędkość sensowna na tempomacie 160, w Daci jest to 150km/h, ale wtedy dacia nieco mniej pali. Jakies 2-3 setki ml/100km/h
Zawieszenie Daci jest duzo wygodniejsze, a w zakrętach Dacią mi się przyjemniej jeździ, choć ASX chyba szybciej pokonuje zakręty. W sumie to nie sprawdzałem i kompletnie mi to zwisa. Dla 2 osób Sandero Stepway jest lepszy, dla 3 ASX. Dla 4 oba do bani
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-01, 06:38
Problemem Dacii jest też szybka utrata wartości.
Akurat jestem na etapie szukania ofert na AC i zazwyczaj moje Sandero Stepway TCe 90 z 2015 roku wyceniane jest na 30-31 tysięcy zł
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 07:59
Michał B24 napisał/a:
Dla 2 osób Sandero Stepway jest lepszy, dla 3 ASX. Dla 4 oba do bani
To jest właśnie to o czym już wspominałem- wszystko zależy od tego z czego się przesiadamy i do czego odnosimy. Ja się przesiadam do Sandero Stepway z Matiza, który od 11 lat jest dla mnie pojazdem "rodzinnym" dla 3 osób. A dwa ostatnie wyjazdy wakacyjne przewoził 4 pełnoletnie osoby wraz z bagażem a jeździło się kiedyś i kilkaset km w 5 osób z bagażem dla 3.
Dodatkowo zaznaczam, że jednocześnie Matiz jest największym samochodem jaki miałem na własność (Łada Oka-Tico-Matiz) a jeżdżę od 1987r... Czyli przestrzeń, komfort i osiągi Sandero to dla mnie luksus.
gregorisan napisał/a:
Problemem Dacii jest też szybka utrata wartości.
Akurat jestem na etapie szukania ofert na AC i zazwyczaj moje Sandero Stepway TCe 90 z 2015 roku wyceniane jest na 30-31 tysięcy zł
To ma akurat i plusy i minusy. Składka mniejsza a nadzieja na to, że w razie nieszczęścia za uzyskaną kasę kupimy porównywalny używany egzemplarz- pozostaje.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-09-01, 09:17, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-09-01, 09:11
Nie demonizujcie tak tej utraty wartości. Dacie zakupione w krajowym salonie, zadbane i od pierwszego właściciela praktycznie nie widzą rynku zewnętrznego, zawsze jest na nie ktoś chętny z okolicy kto doceni , że emerytowany Niemiec nie gonił auta ze łzami w oczach do samej granicy. Więc cena tak zbywanych pojazdów wcale nie jest taka niska - często wyższa od średniej dla rocznika i modelu. Ludzie na tę markę kręcili nosami wtedy,kiedy pojawiły się pierwsze Logany. Kiedy użytkowałem swój egzemplarz, jakoś nikt nie litował się nade mną i moją mizerią - przeciwnie, dziesiątki osób ,często jeżdżących "prestiżowymi" - choć zwykle już leciwymi autami, pytały jak się sprawuje i wyrażały się o nim bardzo pozytywnie. Nasz ludek powoli leczy się z kompleksów wideł na masce.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-09-01, 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Ja też. W 2009 kupiony. Teraz jeżdżą nią rodzice, a ja czekam na MCV Outdoora. Podobnie jak kolega, wymiany tego, co się wymienia.
kubalonek napisał/a:
nowe opony , 4 X świece żarowe ... nowy czujnik wody w paliwie ( tu zabolało bo prawie 400 zł )
Opony te same, świece żarowe te same (przebieg 113500).
W czujniku raz pojawiła się woda, Zaraz po kupnie. Tankowane na stacji znanego, międzynarodowego koncernu, spod znaku muszli...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-09-01, 19:22
Dar1962 napisał/a:
Nie demonizujcie tak tej utraty wartości. Dacie zakupione w krajowym salonie, zadbane i od pierwszego właściciela praktycznie nie widzą rynku zewnętrznego, zawsze jest na nie ktoś chętny z okolicy kto doceni , że emerytowany Niemiec nie gonił auta ze łzami w oczach do samej granicy. Więc cena tak zbywanych pojazdów wcale nie jest taka niska - często wyższa od średniej dla rocznika i modelu. Ludzie na tę markę kręcili nosami wtedy,kiedy pojawiły się pierwsze Logany. Kiedy użytkowałem swój egzemplarz, jakoś nikt nie litował się nade mną i moją mizerią - przeciwnie, dziesiątki osób ,często jeżdżących "prestiżowymi" - choć zwykle już leciwymi autami, pytały jak się sprawuje i wyrażały się o nim bardzo pozytywnie. Nasz ludek powoli leczy się z kompleksów wideł na masce.
Przypominam kol. weterynarza który poszukiwał usilnie Dustera poniżej 20 tyś i w końcu kupił za tyle rocznik 2010. Pokażcie mi inne auto które po 7 latach jest warte 40% nowego - nawet dobrze wyposażone Corolle z 2010 mają ceny wywoławcze ok 30 tyś - a jako nowe kosztowały zdecydowanie więcej - cena wersji bazowej to było ponad 60 tyś - czyli Toyota "trzymająca" wartość ma w lepszej wersji wartość 50 bazowej i Dacia "bardzo tracąca" na wartości - tak samo.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-09-01, 19:22, w całości zmieniany 1 raz
Mojej lubej sandero z 2013 w tym roku miało malowaną maskę od spodu bo zaczęła rdzewieć.
Osobiście uważam że Dacia mogła dać do tego auta wspomaganie elektryczne (chyba że po lifcie dali) i w zasadzie tylko tego w aucie za tą cenę brakuje mi do pełni szczęścia.
Problemem Dacii jest też szybka utrata wartości.
Akurat jestem na etapie szukania ofert na AC i zazwyczaj moje Sandero Stepway TCe 90 z 2015 roku wyceniane jest na 30-31 tysięcy zł
Pokaż mi bezwypadkowego 2-latka z polskiego salonu i bierę w ciemno.
A tak na poważnie, wg moich obserwacji akurat SS jest jednym z najwolniej tracących na wartości.
Jeżeli auto nie robiło po 30kkm rocznie to za 30kzł można znaleźć 4-latka, a nie dwu..
Problemem Dacii jest też szybka utrata wartości.
Akurat jestem na etapie szukania ofert na AC i zazwyczaj moje Sandero Stepway TCe 90 z 2015 roku wyceniane jest na 30-31 tysięcy zł
To nie jest utrata wartości rynkowej , bo ja chetnie za 31 odkupie Twoją SS Tce. To jest szukanie oszczędności przez ubezpieczycieli .
Wg tych ubezpieczycieli (AC) mój DD jest wart tyle samo z roku 2014 , a chętni są skłonni zapłacić o 50 % więcej
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-05, 18:31
Nie wiem jakie kryteria w wycenie są brane u ubezpieczycieli, ale podstawowa wycena Sandero Stepway TCe 90 Laureate z 2015 to 29.500zł.
Po dodaniu opcji można podnieść do 32.500 zł.
Taki mały absurd bo wersja Laureate wg. wyceny nie posiada ani komputera pokładowego, ani CD czy też lakierowanych zderzaków i innych rzeczy, które są w standardzie
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-06, 09:11
Michał B24 napisał/a:
Kiedyś ubezpieczalnie wyceniały według Eurotaxu, teraz nie wiem, ale to jest dość dziwna wycena...
Warta - wycena wg. Info - Ekspert.
Tak z ciekawości sprawdziłem polisę z zeszłego roku również w Warcie i wycena też jest w Info-Ekspert - tyle, że było to 39.900 zł
A to już zależy co ktoś rozumie pod pojęciem "jakośc" - np (nie)sławne daciowe twarde plastiki są raczej dość wytrzymałe mechanicznie, ale wizualnie czy dotykowo mają prawo się komuś nie podobać, dając podstawę do oceniania ich jako "marnych".
Natomiast całościowo dacie to rzeczywiście normalne, przeciętne auta - i jak każde inne, od dowolnej konkurencji, z własnym zestawem "zad i walet".
Akurat niedawno ganialem Suzuzki SX4 na "wypasie" i o dziwo - plastiki twarde
Prywatnie twarde plastiki bardzo mi nie przeszkadzaja w toczydelku.
Jak pisalem - jak dla mnie najwiekszy bol, brak podstopnika i miejsca na przesuniecie stopy w lewo, tunel obudowany siakims badziewiem, a teoretycznie miejsce jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum