Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki model wybrać?
Autor Wiadomość
pawelessss 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Bdg
Wysłany: 2017-11-03, 00:02   Jaki model wybrać?

Witam serdecznie,

razem z narzeczoną stoimy przed problemem kupna auta. Na początku rozglądaliśmy się nad używanym ale wiadomo jak to jest - czasami perełka a czasami kupa kasy w piach. Po wstępnych oględzinach cen zainteresowaliśmy się dacią. Ogólnie to w sumie sami nie wiemy jakie auto byłoby dla nas najlepsze. Wymaganie jakie mamy to na pewno:
- około 45-50 k zł - wiadomo, że im mniej tym lepiej
- radio (super byłoby z bluetooth)
- klimatyzacja
- fajnie byłoby mieć LPG
- PIĘKNY KOLOR - to jest przecież pierwszy wymóg!

Ogólnie oboje jeździmy raczej spokojnie 5 minut w tą czy w tamtą nas nie zbawi, aczkolwiek chcielibyśmy móc bezpiecznie wyprzedzić tira albo inne auto jadące 90 km/h. Jeździmy głównie po mieście, weekendowo do rodziców (40 km w jedną stronę), dłuższy wypad na wycieczkę od czasu do czasu oraz wakacje (raz dwa razy w roku). Myślę, że rocznie maks zrobimy 10-15 k km dlatego nie wiem czy gaz jest wart dopłaty.

Czytałem forum i tak naprawdę zastanawiamy się nad Dusterem (nie wiem czy do 50 k coś będzie sensownego), Sandero lub Logan MCV ze względu na większy bagażnik (w niedalekiej przyszłości pojawią się pewnie dzieci)

Co myślicie o tych modelach? Jaki silnik najlepiej wybrać? Silniki nie są "za słabe" do bezpiecznego wyprzedzania innych pojazdów - np 90 albo 100 KM? Czy wszystkie silniki znoszą dobrze gaz? Jaka wersja wyposażenia byłaby najlepsza w stosunku funkcji do ceny?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez pawelessss 2017-11-03, 00:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 01:02   Re: Jaki model wybrać?

Przy tych przebiegach LPG bez sensu.
Duster - a jeździcie w teren? Jeśli nie jeździcie to mimo wszystko polecam Sandero czy też MCV (przyszłościowo) to będzie dla Was optymalny pojazd. ( Mam i Dustera i Sandero - mam porównanie)
Jeśli 75 KM za mało to jest 90KM Tce i zmieścicie się w tej kwocie.
Podstawowe radio gra całkiem nieźle , ma BT i jest bez dopłaty.
A kolor - trzeba wejść na stronę i wybrać konfigurację i kolor.
A później z wydrukowana specyfikacją na rekonesans po dealerach aby wyrwać jak najwięcej za daną cenę albo zbijać cenę . Wykorzystajcie od kogoś z forum kupon tzw "ambasadora" aby za 99 zł mieć 4 letnią gwarancję i brak opłat za przeglądy.
Pamiętajcie o jednym kupon pokazujecie tuż przed złożeniem podpisu aby zaskoczyć sprzedawcę ( wtedy gdy będzie w swojej specyfikacji wpisywał za to przedłużenie gwarancji 499 zł)
Przy kolorze Czerwieni ognistej budżet może być za mały :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
pawelessss 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Bdg
Wysłany: 2017-11-03, 01:53   

Jeśli chodzi o silniki to wg Ciebie i 75 i 90 sobie poradzą z masą auta? Czy raczej brać ten 90 i wtedy już nie będzie problemu z przyspieszeniem przy wyprzedzaniu?

Wiesz może ile jestem w stanie "zbić" cenę u dealera? Czy raczej Dacia nie daje rabatów?

Czy te podstawowe kolory są jakoś gorsze jakościowo? Np mi osobiście podoba się auto w kolorze białym.

Czy są jakieś "bajery" w konfiguratorze warte wydania dodatkowych pieniędzy?

P.S. akurat z dopłatą do czerwonego nie będzie problemu, gdyż mojej ładniejszej części czerwony samochód absolutnie nie odpowiada :D
Ostatnio zmieniony przez pawelessss 2017-11-03, 01:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-03, 04:06   

Cytat:
Jeśli chodzi o silniki to wg Ciebie i 75 i 90 sobie poradzą z masą auta?

samemu trzeba sie przejechać

Cytat:
"zbić" cenę u dealera?

1 tys to będzie coś

Cytat:
czy te podstawowe kolory są jakoś gorsze jakościowo

dopłata jest za kolory metalizowane

Cytat:
Czy są jakieś "bajery" w konfiguratorze warte wydania dodatkowych pieniędzy?

wszystkie

dustera w tych pieniądzach raczej nie uda się kupić
lepiej się obejrzeć za sandero 0,9 tce LPG


Na wszystkie te pytania odpowiedzą handlowcy w salonie , od tego są.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-03, 06:33   

Jechac do dealera, posiedziec i pojezdzic!
Zaden silnik nie jestbza slaby. Wolnossace po prostu inaczej chodza i trzeba sie przyzwyczaic, ale wiadomo, ze jak jest kasa to brac tce.
Wg mnie, silnik taki jak mam ja wystarczy spokojnie do normalnego jezdzenia.
Da sie wyprzedzac.
Jedyne co przy takim małym silniku nie jest to idealny wybór dla osób podróżujących autostradami dużo i często, bo 130 km h rozsądne maksimum przy długich trasach.
I w takim przypadku Dacia w ogóle nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Ja prywatnie w długą trasę jeżdżę maksymalnie dwa razy w roku więc silnik jest mi obojętny. Służbowo natomiast jeżdżę w pracy dużo i uważam że do takich zastosowań potrzebny jest co najmniej turbodoładowane 14 z moca pow.. 100KM
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-03, 08:02   

Bierz Sandero bez LPG, bo przy takich przebiegach gaz nie ma sensu. Dlaczego Sandero? Na razie nie macie dzieci, a auto jest na tyle duże, że i dla malej rodziny spokojnie starczy. Do tego lepiej się prowadzi niż MCV, które jest nieco bardziej podatne na boczne podmuchy. Łatwiej też zaparkować w mieście. Nie mówiąc o tym, że Sandero na wypasie jest sporo tańsze niż analogiczny MCV lub Duster. Co do koloru - bierz metalizowany, warto dopłacić, ponieważ lakier jest bardziej trwały. Mam 1.2 75 koni i nie jest to demon prędkości, ale TIRa wyprzedzisz. Zawsze możesz się zdecydować na wersję 90konną - najlepiej się przejechać u dealera. Radio masz z BT, całkiem fajne zresztą. Klima też jest. Ogólnie stałem przed dylematem używka za 35 tys czy nowe Sandero i po 20.000 km jestem z Daczki bardzo zadowolony. Dobry kompromis cena/jakość. Do tego nie zapomnij o wspomnianym kuponie na serwisy za 99 zł
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-03, 09:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 08:22   Re: Jaki model wybrać?

pawelessss napisał/a:
- około 45-50 k zł - wiadomo, że im mniej tym lepiej

W przypadku Sandero w droższej wersji Stepway, ceny wersji benzynowej TCe90 i ze skrzynią manualną kończą się właśnie w okolicach 50tys. zł i to po dorzuceniu wszystkich dodatków z konfiguratora.
W przypadku Sandero Stepway Laureate wybierając maksymalnie dużo dodatków o wiele bardziej opłaca się wersja limitowana "Outdoor"- dostajemy więcej za zbliżoną cenę. Np. tylne szyby elektryczne dla Stepwaya są tylko w wersji Outdoor. Taki Outdoor ze wszystkimi dodatkami z konfiguratora (jedynie bez dodatkowych map nawigacji) to katalogowo 50300zł. Zwykłe Sandero Laureate z podobnym wyposażeniem i dodatkami wychodzi tylko ok. 2tys taniej. W przypadku Logana MCV również wersja Outdoor daje dodatki niedostępne w zwykłych wersjach MCV.
A jaki model? Przy Twoich założeniach to właśnie Sandero i bez LPG, idealne do jazdy na co dzień a bagażnik i tak w tej klasie ma całkiem spory. No i silnik 90KM idealnie współgra z tym modelem. Weekendowe wyjazdy 40km to nie są wyjazdy. Dzieci? Ile "pociech" chcesz trzasnąć jednorazowo i czego się boisz? :mrgreen: Ja mam jedno dziecko i cały okres dziecięcy (a dokładnie już 20 lat) spokojnie przejeździliśmy Tico a potem Matizem. Naprawdę bez jakichś tragedii. Także Sandero to dla mnie już niemal furgonetka.
Cytat:
- PIĘKNY KOLOR - to jest przecież pierwszy wymóg!

A to już kwestia indywidualna... Piszesz "piękny kolor" a potem piszesz, że biały... Ja zawsze powtarzam, że biały to nie kolor, biały to brak koloru :mrgreen:
W kwestii koloru również zerknij na wersje Outdoor, bo w nich pojawiają się również kolory "limitowane", niedostępne w innych wersjach (np. pomarańczowy czy szary iceland).
No i największy minus nowego samochodu- używany kupujesz, wsiadasz i jedziesz a na nowy poczekasz nawet i 5 miesięcy o ile nie znajdziesz u dealera od ręki wersji jaką chcesz.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-11-03, 10:26, w całości zmieniany 5 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-03, 10:09   

Silniki wytrzymują wysokie obroty rzędu 3-4 tys.obr/min.
Jak chcesz wyprzedzić TIR-a to redukujesz bieg na niższy, gaz do dechy... i wyprzedzasz TIR, potem po powrocie na właściwą stronę zmieniasz bieg na wyższy i dalej kontynuujesz podroż.
Ja swoją Lodgy z 84 KM na pokładzie tak robię i daje radę.
Z 5 biegu to zapomnij o szybkim wyprzedzaniu, chyba że rozbujasz....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 10:12   

Przy takich przebiegach i miejskiej jeździe wziąłbym silnik Sce75. A co do budy to jeśli nie macie potrzeby wozić często sporych przedmiotów to bym wziął Sandero - ale fakt że przy dzieciach to lepsze by było MCV bo łatwiej operować wózkiem w bagażniku.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-03, 10:51   

Z końcem roku zakup małej Dacii staje się znacznie mniej opłacalny.
Jeżeli nie zdecydujecie się na dychawiczny sce 75, tylko na tce 90 to wylądujecie 2-4 tysiące poniżej wyprzedażowych Fabii tsi, Cors 1.4 czy innych Fiest 1.25.
A tuż za rogiem stoi już Fiat Tipo.
W okresie listopad-marzec bezkonkurencyjne cenowo są tylko te większe modele, tj. Lodgy lub wyżej zawieszone, tj. Duster lub Sandero Stepway.
Wyjściowo są po kilkanaście tysięcy tańsze od konkurencji i żadne promocje nie są w stanie ich dogonić.

Aaa, inie sugerujcie się mocą silników, ważny jest moment obrotowy i jego umiejscowienie na wykresie.
75 sce ma zaledwie 97Nm i to w wyższych partiach obrotów.
90 tce ma już 140Nm i to znacznie niżej, więc samochód jest ze 2x żwawszy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-03, 10:54   

Brak informacji, jak długo auto ma być użytkowane. Przy podanych założeniach dla pary do jazdy głównie po mieście, na krótkich dystansach wystarczy Sandero z SCe bez LPG. Jeśli jednak ma nim w przyszłości jeździć rodzina z dzieckiem, wózkiem (który jest często jednym z wielu jego bagaży), czasem jakiś wyjazd weekendowo- wakacyjny na dłuższy dystans lub do rodziny (po zaopatrzenie :-P ) - nic nie pobije (z pominięciem sporo droższego Lodgy) Logana MCV. Outdoor mieści się w górnej granicy cenowej i ma praktycznie wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-03, 10:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-03, 11:01   

Do Sandero jak włożysz wózek taki 3w1 duzy to już nie będziesz miał miejsca w bagażniku o ile taki wózek wejdzie bez problemu. Ale z takim wózkiem dziecko "współpracuje" rok, później już można się przerzucić na mniejsze wózki a przy półtorarocznym dziecku na zwykły wózek parasolkę który zajmuje już bardzo mało miejsca.
Jeśli zakładasz dzieci - to licz się z tym że przy Sandero przez rok będzie ciężej z wyjazdami (duzy wózek 3w1, wanienka zakładam nie plastikowa a pompowana jak basen, łóżeczko turystyczne, etc.) Ale zawsze przy dwóch osobach i jednym dziecku masz drugie siedzenie z tyłu wolne potencjalnie na bagaże.

Ja obecnie z trzylatkiem wyjeżdżam na wakacje bez problemu - bagażnik mieści dość dużą walizkę podróżną (najlepiej kupić pod wymiar bagażnika docelowo aby nie zabrakło tych paru centymetrów...), łóżeczko turystyczne i jeszcze da się włożyć plecak czy dwa i jakieś reklamówki. Trzy osoby spokojnie się zapakują na tydzień urlopu. A jak trzeba więcej miejsca to masz zawsze jedno miejsce wolne na bagaże.

Co do silnika - ja jeżdżę 1.2 benzyną i robię do 15.000 rocznie dość spokojnie i spala ok. 7 litrów PB/100km. Licząc że gazu spali ok. 10 litrów to masz na 100km taniej o 14zł, co zwróci Ci się po ok. 20.000km (2.500 różnicy w cenie dla tce90 i tce90_LPG). Lub po 50.000km (7.000 różnicy między sce75 a tce90+LPG). Przy dalszej odsprzedaży auta w przyszłości nie odzyskasz różnicy w cenie silnika bez LPG i z LPG, chyba że sprzedasz drożej o kilka stów.
Silnik jest generalnie słaby - do jazdy po mieście ok, jak trzeba i jest dużo miejsca da się wyprzedzać na trasach czy po mieście ale cudów tu nie ma, podobno tce90 jest bardziej zwinny do tych celów i spala mniej paliwa, ale tam masz turbinę.

Sandero i Sandero Stepway w środku nie różnią się praktycznie niczym - Stepway jest wyższy, ma nakładki plastikowe na progach w standardzie i inaczej wygląda z zewnątrz.

Ja za swoje Sandero Laureate 1.2 + szyby tylne elektryka + kierownica skóra + tempomat + dywaniki gumowe + podłokietnik + chlapacze tył przód + tylne nakładki progowe (przednie są w standardzie, tylne wziąłem bo dziecko wsiada i na nich kładzie stopę i nie chciałem żeby lakier rysowało) + czujniki parkowania tył + koło zapasowe dałem 39.900zł. Kolor biały bez dopłaty- masakrycznie ciężko go domyć, na myjni bezdotykowej nie ma to sensu jeśli nie umyje się go gąbką.

I też na początku chciałem kupić używkę Fabię za 25-30k ale zrezygnowałem patrząc jak wygląda rynek aut używanych (dla porównania: otomoto ma 250.000 aut w ofercie, ale jak wybierzemy te produkcji polskiej, niebite, przebieg do 100.000km i sprzedawane przez osobę prywatną to zostaje jedynie... 4.000 ogłoszeń i to daje do myślenia...).
Ostatnio zmieniony przez zwirz 2017-11-03, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-03, 11:18   

GRL napisał/a:
Z końcem roku zakup małej Dacii staje się znacznie mniej opłacalny.
Jeżeli nie zdecydujecie się na dychawiczny sce 75, tylko na tce 90 to wylądujecie 2-4 tysiące poniżej wyprzedażowych Fabii tsi, Cors 1.4 czy innych Fiest 1.25.


Fabia moim zdaniem jest gorzej wykonana jak Sandero, a już szczególnie jak Sandero po lifcie z ładniejszą kierą. Nie dorzuciłbym nawet tysiaka więcej za Skodzinę. Nie mówiąc, że sam zakup to nie wszystko - w Daczce za 99 zł masz pakiet serwisowy na 4 lata. W Skodzie zaplacisz za to min. 2000.

Też się wahałem Fabia czy Sandero i Daczka i moim zdaniem Sandero wypada lepiej w tej konfrontacji.

Moja Sandro średnio spala 5,7-5,8 litra, 40% miasta, lekka noga.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-03, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-03, 11:22   

GRL napisał/a:
Z końcem roku zakup małej Dacii staje się znacznie mniej opłacalny.
Jeżeli nie zdecydujecie się na dychawiczny sce 75, tylko na tce 90 to wylądujecie 2-4 tysiące poniżej wyprzedażowych Fabii tsi, Cors 1.4 czy innych Fiest 1.25.
A tuż za rogiem stoi już Fiat Tipo.


Ale patrząc z drugiej strony przy odsprzedaży macie auto rok starsze. Prawie nikt nie patrzy na datę pierwszej rejestracji, a już na pewno nie ma takiej tabelki do wpisania na portalach aukcyjnych.
Tutaj dostaniesz rabat 2-4 tysiące, a później i tak musisz je taniej sprzedać ze względu na rocznik. Nie daj, żeby zdarzyła się jakaś kolizja to liczą ci rocznik i się okazuje, że nagle nowe auto i szkoda całkowita.
Ot takie moje zdanie.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-03, 11:29   

pixa napisał/a:
... w Daczce za 99 zł masz pakiet serwisowy na 4 lata. W Skodzie zaplacisz za to min. 2000.

Skąd te rewelacje?
Masz jakieś dokładne info czy tylko tak palnąłeś?

W Skodzie serwis 4/60.000 gratis, przedłużenie gwarancji +700zł.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-03, 11:34   

Jak ktoś ma zamiar pojeździć 8-10 lat to rok w tą czy w druga nie ma znaczenia.

Co do 99 zł - wystarczy odebrać voucher od kogoś kto ma Daczke. 4 lata przeglądów za free (oleje, filtry w cenie). W szkodzie też?
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-03, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-03, 11:42   

pixa napisał/a:
4 lata przeglądów za free (oleje, filtry w cenie). W szkodzie też?

Też - oleje, filtry, płyn hamulcowy, świece zapłonowe.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 11:47   

W przypadku zamawiania Dacii obecnie już od września nie ma najmniejszych szans żeby dostać tegoroczny samochód- to już będzie rocznik 2018, chyba że weźmiemy coś co stoi u dealera albo było wcześniej zamówione.

Co do pojemności samochodu- pewnie jestem za stary, ale pamiętam rodzinne PF126p i uważam że przy obecnych samochodach, dla rodziny 2+1 "problem" dziecko + samochód jest wyolbrzymiany. Jedyny problem to faktycznie wózek głęboki-gondola, ale u mnie takowy był używany niecały rok- w samochodzie wiozłem go może ze 2 razy przy dalszych wyjazdach. Później była już składana spacerówka, która mieściła się nawet do bagażnika w Tico a i tam dało się dołożyć jeszcze na wierzch bagażu po wyjęciu półki (bagażnik ok 140l). Reszta bagażu dziecka i rodziców w kabinie (głównie na podłodze za przednimi siedzeniami), dziecko oczywiście w "nosidełku". Fakt- nigdy nie woziłem na wyjazdy dziwnych sprzętów typu wanienka czy łóżeczko, bo nigdy nie spotkałem takiej potrzeby.
Tak więc żeby kupować Logana MCV-kę musiałbym chyba na co dzień wozić zawodowo jakieś graty :roll:
Moim zdaniem w miejskim ruchu takie gabaryty są ciut nieporęczne. Na co dzień o wiele bardziej cenię sobie miejską łatwość manewrowania na przysłowiowym parkingu pod Biedronką...

pixa napisał/a:
Jak ktoś ma zamiar pojeździć 8-10 lat to rok w tą czy w druga nie ma znaczenia.

Dokładnie tak.
Cytat:
Co do 99 zł - wystarczy odebrać voucher od kogoś kto ma Daczke. 4 lata przeglądów za free (oleje, filtry w cenie).

Też niekoniecznie. Nie wiem jak w innych miastach, ale warszawskie salony wciskały mi ten pakiet "za free" jako jedyny możliwy gratis przy zakupie (taki upust na 1099zł). Także voucher był bezużyteczny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-11-03, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-03, 12:32   

Dymek napisał/a:
Co do pojemności samochodu- pewnie jestem za stary, ale pamiętam rodzinne PF126p i uważam że przy obecnych samochodach, dla rodziny 2+1 "problem" dziecko + samochód jest wyolbrzymiany. Jedyny problem to faktycznie wózek głęboki-gondola, ale u mnie takowy był używany niecały rok

O to to tato, to to! :)
Wychowałem się z dwójką rodzeństwa na Trabancie.
I się jeździło do Czechosłowacji pod namiot, a w drodze powrotnej wiozło się jeszcze rower kupiony za korony.

Moim zdaniem auto klasy B może spokojnie służyć za rodzinne.
Póki dzieci nie osiągną ok. 6 lat ze 2 torby mogą iść im pod nogi.
Nawet lepiej, bo przynajmniej mają na czym nogi oprzeć.
A co do wózka - można dołożyć kilka tysięcy do droższego auta lub kilkaset złotych do bardziej "pomysłowego" wózka, składającego się do paczki zapałek.

Duże samochody są dla ludzi bez wyobraźni. ;)
 
pawelessss 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Bdg
Wysłany: 2017-11-03, 12:34   

Dziekuję za odpowiedzi. W takim wypadku będziemy się rozglądać raczej za Sandero TCe 90. Zobaczymy jeszcze co się uda dogadać u dealerów.

Jeśli tak jak mówicie trzeba czekać koło 5 miesięcy za autem to rozumiem, że pieniądze wpłaca się już na samym końcu kiedy auto zostanie dostarczone do dealera i sprawdzone przeze mnie czy nie ma wad?

Czy korzystał ktoś może z opcji kredytowania?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-03, 12:43   

Zaliczka + reszta przy odbiorze. Kredyty Dacia ma ciekawe, bo wtedy masz promocyjne ceny na OC/AC I pomimo oprocentowania można wyjść lepiej jak na gotowce. Przemyśl jeszcze sce 75 :-)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 12:52   

Standardowo podpisuje się umowę i wpłaca zaliczkę- u mnie było to 2tys zł.
Termin odbioru podają standardowo ok. 3 miesiące dla Sandero i niektórzy tak dostają, jednak rzeczywistość wygląda czasem gorzej i trzeba traktować to raczej luźno. Ja swoje Sandero zamówiłem w pierwszej połowie lipca i nadal czekam.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-03, 13:18   

Koszt kredytu 25 tyś w moim banku 700 zł
Daciowy 1200 zł ale za to dostałem ubezpieczenie za 500 zł czyli 2000-1500 zł taniej
Ja mam jedną dacia z lpg a zaraz będzie druga też jeżdzę tylko na weekend bo do pracy mam tramwaj. Mimo wszystko raz na jakiś czas jade gdzieś dalej np zaraz do szczecina normalnie bym nie pojechał bo koszty paliwa są zbyt duże.
Niby samochód stoi ale rocznie 12 tyś przebiegu wychodzi.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-11-03, 13:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-03, 13:27   

Założenie, że się robi 10-15 tys km rocznie może szybko okazać się błędne. Wystarczy zmiana pracy, pierwszy i drugi dzidziuś, nieco rozbudowane wakacyjne plany i nie wiadomo kiedy masz drugie tyle.
Podobnie błędne jest szacowanie kosztów na podstawie spalania podanego przez producenta. Można dodać + 30% więcej, i nie wiem czy to nie będzie za mało.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pawelessss 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Bdg
Wysłany: 2017-11-03, 13:35   

Kurde już sam nie wiem czy lepiej oszczędzić i 75 czy dorzucić 90 :D Z drugiej strony niby wszystko warto dorzucić a potem auto 60 k wychodzi :D

Co do LPG, oba silniki dobrze znoszą LPG? Lepiej kupić instalacje fabryczną czy może później dołożyć u gazownika?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne