Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Najgłośniejsza dacia w polsce ;)
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3280
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-10-15, 22:04   

A takie podstawowe rzeczy jak sprawdzenie czy hamulec ręczny nie stoi , czy nie trze któreś łożysko, czy też filtr powietrza i paliwa wymienne to już robiłeś ?
Wymiana smaru w łożyskach oraz oleju w skrzyni przekładniowej także jest niezbędna w samochodach starszych niż 4 lata.
Bo często w starszych samochodach to są podstawowe problemy które trzeba wyeliminować na początku a one wszystkie maja wpływ na przyśpieszenie i prędkość maksymalną
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
Daj mi like na FB :)
www.facebook.com/mediapik/
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-16, 13:39   

jas_pik napisał/a:
A takie podstawowe rzeczy jak sprawdzenie czy hamulec ręczny nie stoi , czy nie trze któreś łożysko, czy też filtr powietrza i paliwa wymienne to już robiłeś ?
Wymiana smaru w łożyskach oraz oleju w skrzyni przekładniowej także jest niezbędna w samochodach starszych niż 4 lata.
Bo często w starszych samochodach to są podstawowe problemy które trzeba wyeliminować na początku a one wszystkie maja wpływ na przyśpieszenie i prędkość maksymalną


na litość boską... już bez przesady. Poza tym wszystkie z wymienionych nie mają też wpływu na niechęć wchodzenia na obroty. Poza filtrem paliwa i powietrza. Te są nowe.
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3280
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-10-16, 14:54   

Nie takie problemy już widziałem :) dlaczego samochód nie chce jechać i wchodzić na obroty.
A sprawdziłeś przelot paliwa - zagięty/załamany wężyk paliwowy może być przyczyną tych problemów . A sprawdzenie takiego problemu jest najprostsze.
Czasami warto też opróżnić bak ( bo może się okazać że jest na dnie tyle wody i innej mazi że paliwo nie chce płynąć).
W kilkuletnich samochodach to normalne.
W moim elektryku w ostatnie kilka zimnych dni webasto nie chciało odpalić bo smok ciągnął wodę a nie paliwo z dna zbiornika .
Najpierw wyeliminuj każdą możliwość a jeśli jesteś w 100% pewien że te problemy usunąłeś możesz pojechać do tunera żeby sprawdzić moc.
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
Daj mi like na FB :)
www.facebook.com/mediapik/
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-17, 13:26   

jas_pik napisał/a:
Nie takie problemy już widziałem :) dlaczego samochód nie chce jechać i wchodzić na obroty.
A sprawdziłeś przelot paliwa - zagięty/załamany wężyk paliwowy może być przyczyną tych problemów . A sprawdzenie takiego problemu jest najprostsze.
Czasami warto też opróżnić bak ( bo może się okazać że jest na dnie tyle wody i innej mazi że paliwo nie chce płynąć).
W kilkuletnich samochodach to normalne.
W moim elektryku w ostatnie kilka zimnych dni webasto nie chciało odpalić bo smok ciągnął wodę a nie paliwo z dna zbiornika .
Najpierw wyeliminuj każdą możliwość a jeśli jesteś w 100% pewien że te problemy usunąłeś możesz pojechać do tunera żeby sprawdzić moc.


Ja wam chyba film nagram bo mam wrażenie że niektóre osoby uważają że nie wiem jak się ma odpychać 85km logan. Biorąc pod uwagę że jeździłem 68 konnym teściów to wiem jak jechał tamten a jak jedzie mój.
Jak by paliwa nie miał... to by nie miał ciśnienia odpowiedniego na listwie wtryskowej.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8471
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-17, 17:44   

A może jest rozrząd przestawiony? Sprawdzałeś?
Tak mi do głowy wpadło. Może poprzedniej właścicielce ktoś wymieniał, zdupił i auto przestało jeździć i dlatego sprzedała.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-10-17, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-17, 19:03   

To by raczej jak traktor lazil i kopcil. No ale wszystko mozliwe.
Cherokee kup blokady i sprawdz ustawienia.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-18, 14:00   

rozrząd sprawdzali 3 razy. Używali blokad. Najgorsze jest to że wszystkie parametry na kompie są w normie. Nie ma żadnego błędu a to nie ma siły jechać. W dodatku nie pokazuje aktualnego spalania. tzn pokazuje jak by tylko jedną stałą dawkę. Nie reaguje na dodanie gazu na postoju. Moim zdaniem ma to jakiś związek z jego niemocą. W czasie jazdy nie dość że nie ma siły to potrafi dzwonić jak by był kąt źle ustawiony? Dodam że na zimnym silniku jest ciut żwawszy ale komputer podaje też większą dawkę paliwa wtedy. Na 100% problem leży w paliwie. Auto nie zostawia zasłony dymnej.

P.S.
Czy pompę wtryskową się ustawia jakoś? Pomijam przy rozrządzie na znaki, ale np w vagu na pompie vp37 ustawia się kąt wtrysku czy dawkę na nastawniku. Czy tutaj też jest jeszcze jakaś regulacja poza rozrządem?
_________________
Najgłośniejsza Dacia w polsce :)
http://www.daciaklub.pl/f...1755222#1755222
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-18, 22:29   

Ustawienie na rozrzadzie to 19wpustow.
Na pompie nie ma regulacji, bo to pompa wysokiego cisnienia, a nie wtryskowa.
W pompie mamy tylko dwie wtyczki:
-Regulator wydatku niskiego cisnienia
-Zawoe regulacyjny wysokiego cisnienia

schematttt563.gif
Plik ściągnięto 6 raz(y) 149,68 KB

 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 14:07   

shrek napisał/a:
Ustawienie na rozrzadzie to 19wpustow.
Na pompie nie ma regulacji, bo to pompa wysokiego cisnienia, a nie wtryskowa.
W pompie mamy tylko dwie wtyczki:
-Regulator wydatku niskiego cisnienia
-Zawoe regulacyjny wysokiego cisnienia


czyli jeżeli rozrząd jest ustawiony dobrze to nic więcej się nie ustawia?
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-19, 14:39   

Nie. Moze jakis zawor na pompie jest walniety, ale to by nie wyjasnialo wskazan na zegarach.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 14:40   

shrek napisał/a:
Nie. Moze jakis zawor na pompie jest walniety, ale to by nie wyjasnialo wskazan na zegarach.


Ja jestem na to za głupi :/
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-19, 14:45   

Pompa w common rail wytwaza tylko cisnienie i wysyla do listwy a tam jet dzielone na wtryskiwacze. Jakie masz cisnienie na listwie na wolnych obrotach, 2 tys, 3 tys, na postoju i podczas jazdy.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 16:06   

nie mam kompa żeby się podpiąć. Z kolegą jak rozmawiałem który wymieniał silnik powiedział że wszystkie parametry są w normie.
_________________
Najgłośniejsza Dacia w polsce :)
http://www.daciaklub.pl/f...1755222#1755222
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8471
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-19, 17:28   

Takie wolne przemyślenia.
W daciach były montowane 1,5 68KM, 86KM i 110KM. Któryś miał turbinę o stałej geometrii łopatek, a pozostałe o zmiennej.
Jaki wstawiłeś silnik. Może był 86, a wstawiłeś 68 i komp podaje inne dawki, czasy wtrysku. Tylko, że wtedy sonda by to wychwyciła tylko nie wiem czy wrzuci błąd czy tylko dawki zmieni.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 20:13   

Marek1603 napisał/a:
Takie wolne przemyślenia.
W daciach były montowane 1,5 68KM, 86KM i 110KM. Któryś miał turbinę o stałej geometrii łopatek, a pozostałe o zmiennej.
Jaki wstawiłeś silnik. Może był 86, a wstawiłeś 68 i komp podaje inne dawki, czasy wtrysku. Tylko, że wtedy sonda by to wychwyciła tylko nie wiem czy wrzuci błąd czy tylko dawki zmieni.


jaka sonda? W dieslu sonda? pierwsze słyszę. Słupek pochodzi z megana więc odpada nam wariant 68km. Jest o oznaczeniu 724 więc takim jakim również montowano w loganach. Narazie to idzie zima i będzie stał cały czas. Co jakiś czas go odpalę (jak odpali bo albo gdzieś się zapowietrza albo coś go boli i przy chłodniejszych dniach trzeba dłużej kręcić) żeby pochodził z godzinkę na wolnych i tyle ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8471
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-19, 20:24   

No fakt z tą sondą.
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-19, 21:16   

No co wy chlopaki. 1.5 dci posiada sonde lambda i jak masz fap to jeszcze czyjniki cisnienia i temp.
Turbine o zmiennej geometri mialy tylko wersje 110 km.
Dobrym tropem moze byc to, ze ci sie zapowietrza.
Jak nie masz pompy w baku to banka pod maske i bezposrednio pod filtr podlacz. Jak dalej bedzie sie zapowietrzal to filtr, jak nie to przewody do baku. Tam w tych zatrzaskach lubia sie te gumki wyslizgiwac z siedzen.


https://allegro.pl/listing?string=sonda%20lambda%20logan%201.5%20dci&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-4-1003
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-19, 22:04   

cherokee napisał/a:
Jest o oznaczeniu 724 więc takim jakim również montowano w loganach

K9K-724? Przenajnigdy - w loganach były od 790 (Euro1 / Euro3) i wyżej.

cherokee napisał/a:
Wszystkie parametry są ok

Skoro "nie ma mocy" tzn. że nie mogą być OK.

(A skoro nawet na postoju nie reaguje na dodanie gazu, to odpadają wszelkie nadmierne opory w układzie przeniesienia napędu).
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 83
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-10-19, 23:08   

cherokee napisał/a:
Nie reaguje na dodanie gazu na postoju.

Może to głupie pytanie, ale czy sprawdziłeś pedał gazu? Może z nim coś jest nie tak?
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
route2000 
Jerzy



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3784
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-20, 10:57   

Możliwe jak pedał gazu jest sterowany elektronicznie, a jak na lince to czy cięgno nie jest przypadkiem rozciągnięte albo zerwane?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2537
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-20, 11:03   

Pedal elektroniczny.
 
route2000 
Jerzy



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3784
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-20, 11:06   

Jak elektroniczny to może być właśnie problem np. z potencjometrem w pedale albo z silnikiem w przepustnicy albo ogólnie rozsypało się sterowanie....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-20, 14:27   

Panowie bo może nie jasno napisałem. Na pedał gazu jakoś tam reaguje. Nie reaguje komputer spalania na dodawanie gazu. Idąc dalej tym tropem auto reaguje z półsekundowym może sekundowym opóźnieniem na dodawanie gazu jak i zdejmowanie nogi z gazu czy szczególnie widoczne jest przy zmianie biegów. normalnie to puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i obroty nie rosną tylko spadają. Tutaj robię jak w każdym samochodzie i obroty przez chwilę rosną tak jak bym przytrzymywał nogę na pedale gazu przez chwilę. Ogólnie jest upierdliwy na tą chwilę. Mnie zastanawia dlaczego komputer spalanie nie zmienia danych. Reaguje na prędkość. Jadę np 50 i pokazuje 7l jadę 100 pokazuje 5l. Ale z nogą w pogłodze jak i głaskany przy 100 wartość się nie zmienia. Tak jak by podawał jedną wartość paliwa a dorzucał mu tylko powietrza dzięki czemu robi się ubogo i pracuje metalicznie... Tak bym to opisał. Delikatnie dodaje gazu i go rozpędzam to tak nie dzwoni. Jak dodam gazu więcej to nie dość że przyśpiesza tak samo to jeszcze ma tendencje jak by do zbyt późnego zapłonu i zaczyna dzwonić coś na modłę spalania stukowego (detonacyjnego) w benzynie.
_________________
Najgłośniejsza Dacia w polsce :)
http://www.daciaklub.pl/f...1755222#1755222
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8471
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-20, 16:27   

A mnie to śmierdzi rozrządem jednak.
 
cherokee 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-20, 18:27   

Marek1603 napisał/a:
A mnie to śmierdzi rozrządem jednak.


Uwierz mi że mam taką nadzieję...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne