Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Instrukcje dla programu DDT4ALL z ELM327
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-15, 19:38   

jjmalin napisał/a:
Da się aktywować, aby po przełączeniu na gaz pokazywał jego ilość w miejscu benzyny??

Wg mnie się nie da. Nikt o takiej możliwości nie pisał.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 2022-03-16, 00:02   

jjmalin, jeśli masz taki licznik to się da...



Cytat:
Kod:
Cluster / TDB> CMFB Cluster v6.08> [Cluster / TDB] CMFB Cluster v6.08> Ecrans Configuration> Conf_2 Prestations IHM>


Opcja-> TripComputerType_CF zmieniamy wartość na Petrol/GPL
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-16, 00:26   

Czajo wg tego co napisał jjmalin chodzi o nowy sposób prezentacji ilości gazu w zbiorniku - jak w fazie 2 Dustera 2. A ta opcja co pokazałeś to załączenie pokazywania średniego spalania i dystansu na lpg w wersjach D2 f1, które to miały wyłączone (przed zmianą Q42021 chyba).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 2022-03-16, 08:43   

ok, mea culpa
_________________
 
mati_luk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-25, 01:15   

Cześć, mam pytanie o bazę ecu i zmiany w DDT4ALL w Dusterze 2 FL.
Ściągnąłem program ze strony goduster.pl w wersji 5.3.5 i najnowszą bazę ecu z 11.2021. Udało mi się włączyć zegarek i temperaturę pomiędzy zegarami. Ale zatrzymałem się na wyłączeniu stop/start i aktywacji świateł follow me home.

Co do stop/start - wszystkie instrukcje dla Dustera mówią o ścieżce:
BCM / UCH -> T4 VS BCM DDT v29 -> GEE -> GEE - Konfiguracja -> E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF -> „true”.
Na tej bazie nie mam w programie opcji "T4 VS BCM DDT v29". Zamiast tego "T4_VS_BCM_BIS_DDT2000_SW..." i "T4_VS_BCM_DDT2000_SW...", łącznie ponad 20 opcji. Jak podgrywam bazę, która była w instalce programu, to mam dokładną ścieżkę jak w opisie, ale czy podejdzie do mojego Dustera?

Podobnie jest przy światłach. Powinienem wyszukać ścieżkę UPC-EMM -> T4 EMM VS v2.3 -> [UPC-EMM] T4 EMM VS v2.3 ->
Ale w UPC-EMM mam kilkanaście o nazwach "EMM2_T4_VS_DDT_SW..." w najnowszej bazie. Najbliższy nazwą jest "EMM2_T4_VS_DDT_SW4_V2.3". Na starszej bazie jest pełna ścieżka.

Co radzicie? Próbować ze starszą bazą, czy może wiecie co mógłbym wybrać w nowszej i niczego nie zepsuć? :)
 
mati_luk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-25, 10:17   

Czy zmiany opisane na przykładzie Dustera II zadziałają na tych samych bazach ecu z Dusterem II PH2?
W bazie ecu z DDT4ALL 5.3.5 mam dokładnie takie same ECU na liście jak we wszystkich poradnikach. A w najnowszej aktualizacji (ponad 400MB z goduster.pl) te listy się różnią i nie chcę nic namieszać w aucie :)
Tak naprawdę mam problem z dopasowaniem ECU, żeby wyłączyć stop/start i włączyć follow me home. Udało mi się aktywować jak na razie zegarek i termometr działając na Cluster_L1_L2_v6.09 (z najnowszej bazy) względem opisywanego np. Cluster_L1_L2_vB04.00 (ze starszej bazy).

Wolałbym robić zmiany na dokładnie takich samych ECU jak we wszystkich poradnikach :)
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-25, 10:42   

mati_luk napisał/a:
A w najnowszej aktualizacji (ponad 400MB z goduster.pl) te listy się różnią i nie chcę nic namieszać w aucie :)

Podaj bezpośredni link do tejże aktualizacji.

Znalazłem:

żródło: goduster.pl
chodzi Ci o tą bazę 11.2021?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-03-25, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
mati_luk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-25, 10:48   

Link

A w międzyczasie szukając rozwiązania, zobaczyłem że mogłem nie do końca poprawnie obsługiwać DDT4ALL. Wybierałem pojazd z listy i szukałem ręcznie ECU i akcji z listy. A na jednym z filmików zobaczyłem, że można po wybraniu pojazdu kliknąć obok ikonę z lupą i powinien wyszukać tylko "aktywne"? ECU i wylistować je na zielono?
Spróbuję po pracy to zrobić na tej najnowszej bazie.
 
codefi1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I
Silnik: 1.6
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 3
Skąd: Głogów
Wysłany: 2022-04-17, 19:49   

Przede wszystkim kłaniam się wszystkim:)

Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2022-04-17, 23:17   

codefi1 napisał/a:
a co z I?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279

(DDT4ALL wykorzystuje bazy DDT2000, ale powstał znacznie później).
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-18, 08:38   

codefi1 napisał/a:
Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? ...
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Kolego- większość opisów na początku tego wątku dotyczących Sandero2/ Logana2, dotyczą również poliftowego Dustera1, Lodgy, oraz Dokkera. Czyli wszystkich Dacii wyposażonych w "pomarańczowe" zegary z ekranem komputerka po prawej stronie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-18, 10:19   

codefi1 napisał/a:
Przede wszystkim kłaniam się wszystkim:)

Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam


W UCH DD1 nic ciekawego jakis szmerów bajerów nie zmienisz tak samo jak w tacho - zegarach - one jeszcze są na K-Line a nie na CAN`ie.
 
codefi1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I
Silnik: 1.6
Dołączył: 17 Kwi 2022
Posty: 3
Skąd: Głogów
Wysłany: 2022-04-18, 12:20   

corrado napisał/a:
codefi1 napisał/a:
Przede wszystkim kłaniam się wszystkim:)

Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam


W UCH DD1 nic ciekawego jakis szmerów bajerów nie zmienisz tak samo jak w tacho - zegarach - one jeszcze są na K-Line a nie na CAN`ie.



Dziękuję za wszystkim za odpowiedzi, no właśnie ja nawet nie wiedziałem ze przed i poliftowy się różni w tej kwestii (ja mam przed). No ale jak mówicie, ze tam nic ciekawego się nie dzieje, to nie będę się w to bawił.

Pozdrawiam
 
ahome 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: ECO-G100
Rocznik: 2022
Wersja: Essential 7-os.
Dołączył: 06 Maj 2022
Posty: 7
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2022-06-20, 14:13   

Od niedawna użytkuję Jogger`a i chciałbym się dowiedzieć jak to jest z używaniem DDT4All i podobnych a kwestia gwarancji? Czy serwis będzie widział, że były połączenia, jakieś logi itp. Co ewentualnie wolno robić a czego nie aby serwis się nie czepiał. Czy prawdą jest, że najnowsze wersje Dacii mają blokadę na "OBD2" w sensie na możliwość przeprogramowywania modułów. Słyszałem, że można tylko odczytać kilka informacji z OBD2... Teraz podobno jest polityka firmy że wymagana jest autoryzacja na serwerach Renault czyli w grę wchodzi tylko oryginalny licencjonowany soft.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-20, 15:05   

Jest osobny wątek o podłączeniu przez OBD II - także w najnowszych modelach. Warto najpierw przeszukać wątki na forum: Link
 
wgxyb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-26, 15:20   

http://www.daciaklub.pl/f...1802209#1802209
Logier napisał/a:
Podepnę się pod temat.

Myślę, że się przyda, w moim Dusterze zadziałało ;)

Dezaktywacja Start & Stop

Ścieżka w DDT4ALL:

BCM / UCH -> T4 VS BCM DDT v29 -> GEE -> GEE - Konfiguracja -> E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF -> „true”.



Źródło -> http://www.mondoduster.it...o-aggiornamento


Witam - jestem zupełnie nowy na forum. U mnie ten sposób nie działa.Po przeprowadzeniu procedury i zapisaniu ,wszystko wraca do poprzedniego stanu. W nowszych "ecu" nie ma tych pozycji.(T4 VS BCM DDT v29 ) i dalszych.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-07-04, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-06-26, 16:39   

a spróbuj tego ;( Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953)
_________________
leszek
 
wgxyb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-26, 16:50   

leszek800 napisał/a:
a spróbuj tego ;( Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953)


Bardzo dziękuję za szybką reakcję.Nie mogę znaleźć ścieżki.(Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 )
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-06-26, 17:41   

to dziwne dla twojego auta powinno być tak;
Wybierz Body Control Module.
Potem – T4 VS BCM DDT v29 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2.
Następnie – GEE.
Zaznacz GEE – Configuration.
Jeśli Twym oczom ukazała się niebieska Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę o nazwie: E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF.
Przesuń palcem tabelę w prawo tak, by znaleźć się pod kolumną WRITE.
Rozwiń pole z napisem false (to naprzeciwko E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF).
Wybierz true.
Zatwierdź całą czynność prostokątnym przyciskiem o nazwie SEND.
_________________
leszek
 
wgxyb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-27, 10:36   

leszek800 napisał/a:
to dziwne dla twojego auta powinno być tak;
Wybierz Body Control Module.
Potem – T4 VS BCM DDT v29 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2.
Następnie – GEE.
Zaznacz GEE – Configuration.
Jeśli Twym oczom ukazała się niebieska Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę o nazwie: E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF.
Przesuń palcem tabelę w prawo tak, by znaleźć się pod kolumną WRITE.
Rozwiń pole z napisem false (to naprzeciwko E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF).
Wybierz true.
Zatwierdź całą czynność prostokątnym przyciskiem o nazwie SEND.


W BCM jest kilka poxycji 14VS i każda ma GEE, w kazdym znajduje się wiersz Configuration i ukazuje się tabelka z E_B STOPSTARTINHIBIT CF - pytanie zatem dlaczego akurat DDT v29 a nie inny.W każdym razie powyższa procedura jest zapisywana po czym powraca do stanu poprzedniego(przy wciśniętym pzycisku "expert"). W nowszej bazie ecu lub nowszej wersji ddt
wiersz T4 VS BCM DDT v29 nie występuje.

Dziękuję za zainteresowanie tematem.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-06-27, 13:44   

A spróbuj pyrenem ; pozycja 4 następnie pozycja 12 następnie pozycja 39 i wpisz yes powinno zadziałać
pozdrawiam
_________________
leszek
 
wgxyb 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Polska
  Wysłany: 2022-06-27, 17:05   

leszek800 napisał/a:
A spróbuj pyrenem ; pozycja 4 następnie pozycja 12 następnie pozycja 39 i wpisz yes powinno zadziałać
pozdrawiam


Dzięki ,spróbuję za 2-3 dni. Pozycja 4 jest to Duster ph2.
Pozdrawiam - odezwę się
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-09-07, 06:04   DDT4all

Witam panowie, czy tym zestawem uda mi sie uruchomic w sandero 2 z 2018 z fabrycznym LPG licznik przejechanego dystansu i pozostalego dystansu do tankowania oraz temperature cieczy? Czytalem ze udawalo sie Wam.Wiem rowniez ze odpalenie temperatury zalezy od produkcji licznika.Pytam , bo napisalem wczoraj do sprzedajacego i odpisal ze nie wie czy mozna to zrobic a nie chce tez kupowac zeby lezalo.

https://allegro.pl/oferta/diagnostyka-renault-ddt2020-v2-1-ddt4all-renolink-12400111753
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 2022-09-07, 07:27   

ja mam coś takiego tylko na BT:
https://allegro.pl/oferta/vgate-icar-pro-bt3-0-interfejs-obd2-elm327-pl-9505788064

DDT4ALL jest darmowy
ps. komputer pokładowy nie będzie działać na wersji z LPG. niestety sprawdzone na własnym przykładzie. jeżdżąc na LPG pozostały zasięg będzie rósł tzn w pewnym momencie możesz widzieć np 6000 km pozostałego dystansu.

ps2. przejechany dystans powinieneś mieć z automatu włączony (tzw. TRIP DISTANCE). Ja to kasuję po każdym tankowaniu i wiem ile jeszcze mniej więcej zrobię na LPG
_________________
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-09-07, 07:54   

U mnie jest tylko temperatura zewnetrzna,cisnienie opon,ogolny przebieg i dzienny przebieg.
Z tego co czytalem tutaj wiem ze na LPG bedzie "wariowal" ze wskazaniami ale chcialbym to miec bo jezdze tez na benzynie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne