Aktualizacja: Jeśli macie jakieś pytania, uwagi, albo mam coś jeszcze opisać, proszę o informację, chciałbym, żeby ten post był pomocny osobom, które rozważają zakup tego modelu.
Szukając samochodu przeczytałem chyba wszytskie dostępne w internecie artukuły, opisy, komentarze i co tylko można wyczytać w sieci na temat Dacia.
Do samego końca nie mogłem zdecydować czy wybrać Logana MCV czy Lodgy... a może Dokker.
Dlatego wyszukiwałem wszystkiego o marce, nie tylko okonkretnym modelu.
Niestety 90% opisów jest taka sama i szczerze mówiać to, co jest w nich zawarte nie jest satysfakcjonujące. Dodatkowo z mojego punktuwidzenia, teraz, jako posiadacza Dacia Logan MCV, są również nie do końca prawdziwe.
Zacznę więc od początku.
Jestem świadomym użytkownikiem samochodów, mam prawko od 17-go roku życia i od tego czasu jeżdżę dużo (średnio od 15 lat robię jakieś 100 km dziennie, nie licząc dalekich podróży wakacyjnych).
Żeby uzmysłowić moje doświadczenie z różnymi samochodami, nie mówiąc o jazdach próbnych, ani kursach dla "przejechania się" czyimś cackiem, wymienię pojazdy, którymi pokonałem przynajmniej kilkaset kilometrów: (zestawienie na samym końcu), w sumie samochodami z listy przejechałem na okrągło licząc jakieś 600 - 700 tyś km.
Większość porówniań będzie do mojego obecnego samochodu służbowego - Skoda Rapid, z racji tego, że to najnowsze auto, którym ocbecnie jeżdżę na codzień w pracy, dzięki czemu wyeliminujemy "różnicę pokoleń"
Zewnętrze.
Designu nie będę opisywał, każdy widzi i ocenia. Każdemu podoba się co innego, według mnie auto wygląda nieźle, trochę inaczej, ale w miarę nowocześnie. Elementy spasowanie są dobrze. Lakier bardzo ładny, ja wybrałem szary Comete.
Po odbiorze, w domu, wypożyczyłem z laboratorium profesjonalny miernik grubości lakieru i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że lakier położony jest na prawdę równo, odchyłki sięgają zaledwie kilku %, na niektórych załamaniach na tylnych błotnikach wyszło grubiej niż gdzie indziej o max. 15%.
Reflektory przednie mają rewelacyjnie wyglądające LEDowe światła dzienne, które dają całkiem dużo światła, w nocy kilkakrotnie przeparkowywałem samochód pod domem, same LEDy wystarczyły, wszytsko widziałem.
Klamki chodzą bardzo delikatnie, nie sprawiają wrażęnia tandetnych.
Drzwi otwierają się i zamykają super delikatnie, zamykając wystarczy właściwie wywrzeć lekki nacisk, nie ma najmniejszej potrzeby trzaskać. A kiedy są przymknięte, wystarczy lekko docisnąć i się zamykają.
Reflektory oświetlają drogę w nocy wystarczająco, wclae nie gorzej niż małe xenony w Rapidzie (25W). Światło wsteczne jest mega mocne.
Wnętrze
Nie zachwyca stylistyką, tak jak większoć nowych samochodów jest czarno nudne. Szkoda, ze nie ma kilku beżowych wstawek. Albo jakichkolwiek innych, byłoby weselej.
Jakość plastików jest ok. Widać, że są budgetowe, ale tak na prawdę w dotyku w cale nie są gorsze niż te, które stosuje Skoda - tak samo puste w środku. Nic nie skrzypi, nic nie puka.
Drobne zastrzeżenie do uchwytu na drzwiach, mógłby być nieco... no nie wiem sam, nie chcę napisać lepszy, bo nie jest zły, ale jest wrażenie, że zbyt delikatny - drobnostka.
Deska rozdzielcza - bardzo dobra, czytelna, w moim ulubionym podswietleniu - rubinowym. Według mnie nie ma ładniejszego. Nie męczy oczu, jest przyjemny, nie zamieniłbym na żadne inne rozwiązanie.
Wyświetlacz LCD jest spoko, szkoda tylko, że na raz widać tylko jedną funkcję (bez opisu...) + poziom paliwa. Spokojnie zmieściłaby się jeszcze godzina i przebiegi. Szkoda.
Tempomat, w momencie włączenia zajmuje cały wyświetlacz LCD. Nie wiem jeszcze czy to dobrze, czy źle. Z jednej strony nie widzę spalania/godziny/przebiegu itd, co mnie lekko denerwuje, bo cały ekranik jest zajęty przez wskazanie docelowej predkości tempomatu. Z drugiej strony w Skodzie nigdzie nie widzę jak ostatnio ustawiałem tempomat i czasem żałuję. Myślę, że to rozwiązanie z czasem okaże się lepsze niż Czesko-Niemieckie.
Kierownica - świetna, bardzo wygodna, dobrze zrobiona, nie brałem skórzanej i nie żałuję. Wolę rozwiązanie skody, jeśli chodzi o sterowanie radiem, ale do tego przyzwyczaiłem się we dwa dni, więc jest OK.
Fotele - wszystkie recenzje wskazują ten element samochodu jako słaby. (Mam 183 cm wzrostu i raczej długie nogi). W mojej ocenie fotele są bardzo wygodne. Siedzisko jest krótsze niż w rapidzie, ale prawda jest taka, że po bardzo dokłądnych oględzinach i kilku porównaniach okazało się, że moje uda mają dokłądnie taki sam kontakt z siedzeniem w obydwu samochodach. W miejscu gdzie udo powoli odrywa się od fotela w Dacii fotel siękończy a w Skodzie wystaje jeszcze kawałek. Finał jest taki, że różnicy nie czuć.
Oparcie bardzo dobrze wyprofilowane, rewelacyjnie wypycha lędzwie.
Trzymanie boczne jest wystarczające. W modelu z 2017 roku musiało zostać zmienione, bo fotele trzymają na boki lepiej, niż w Skodzie, Fiacie, Toyocie i Renówce, o Amerykańcach nie wsponę nawet (patrz zestawienie na końcu).
Przestrzeń na nogi - wystarczająca, tylko Amerykańskie, Rapid i Superb miały więcej miejsca z tyłu. Wysocy pasażerowie jadący z tyłu na pewno nie będą odczuwać dyskomfortu. Kolana nie dotykają przednich foteli, nogi swobodnie można odsunąć pod przedni fotel, dzięki czemu jest bardzo wygodnie. Fiat Stilo miał zdecydowanie mniej miejsca z tyłu.
Bagażnik jest olbrzymi, zakrycie działa po prostu OK, kryje 100%, łatwe w obsłudze (polecam wkładkę easyflex, zapłaciłem 350 zł, ale jakość wykonania jest bardzo wysoka)
Szkoda, że lewarek i klucze nie są schowane w kole zapasowym, ale obok koła zapasowego pod podłogą jest tyle miejsca, że spokojnie można tak schować cały zestaw, apteczkę, trójkąt, gaśnicę i jeszcze jest miejsce na płyn do spryskiwaczy i trochę pierdół.
Wentylacja i klimatyzacje
Klima dzia dobrze, chlodzi, nie zauważyłem słabej wydajności.
W recenzjach wyczytałem że minusem jest brak tuneli nawiewnych dla pasażerów z tyłu, nie wiem co autor recenzji brał ale takie rzeczy montują tylko w samochodach z wyższej półki. We Fiacie Stilo miałem takie rozwiązanie plus dodatkowo nawiew na stopy pasażerów z tyłu. W Skodzie Superb też jest takie rozwiązanie. A dla porównania w Skodzie Rapid i innych podobnych samochodach nie ma. W związku z tym minus dla Dacia niezasadny.
Nie ma możliwości do kupienia klimatyzacji strefowej, ale według mnie klimatyzacja Strefowa nie jest najlepszym rozwiązaniem samochodach i sam osobiście Nigdy w życiu bym za to nie zapłacił nawet złotówki. Dla porównania w Citroenie Berlingo jest klima dwustrefowa, przez co żeby zmienić temperaturę w samochodzie muszę kręcić dwoma pokrętłami zamiast jednym.
Aktualizacja:
Wczoraj poświęciłem nieco ponad pół godziny i domontowałem tunele nawiewne na nogi dla pasażerów z tyłu. Koszt 120 na oryginalne części z ASO. Dmucha pięknie.
Widoczność podczas jazdy jest bardzo dobra, lepsza niż w większości nowoczesnych osobówek, w których design psuje widoczność.
Pozycja za kierownicą
Ustawienie fotela kierowcy jest sztuką dość trudna w każdym samochodzie. Wg mnie da się znaleźć odpowiednią pozycje.
Jak na razie najdłużej siedziałem samochodzie przez półtorej godziny, pozycje oceniam na nieco wygodniejszą od Skody Rapid, Nieco mniej wygodną od Skody Superb, Fiata Stilo, Golfa 7 i rav 4 i rzecz jasna USA, ktore biją na głowę większość europejskich samochodów. Porównywalnie do Fiata Punto, Palio, Golfa 3.
Dostawczaki zostaja w tyle, chociaz Ford Transit Connect rowniez jest porównywalny.
Zawieszenie
Nie wiem o co chodzi recenzentom... Dla mnie zawieszenie jest przyjemne, w miarę sztywne, samochód wcale nie buja się na boki na zakrętach. Dziury pokonuje przyjemnie, na pewno przyjemniej niż Rapid i Octavia, chociaż do Stilo, Superba czy Golfa mu troszkę brakuje.
Gumowatość układu kierowniczego - na prawdę nie wiem kto to wymyślił - nie stwierdzam!
Hamulce
Brzytwy!
Aktualizacja:
Testowałem dzisiaj funkcję ruszania pod górę, działa naprawdę nieźle, nienachalnie i całkiem sprawnie.
Funkcja panicznego/nagłego hamowania- na razie udało mi się wyczuć tylko raz i to zanim się dowiedziałem o jej istnieniu. Nacisnąłem bardzo nagle i ostro hamulec, ale nie do końca. Samochod sam wyraźnie zwiększył siłę hamowania, wydaje mi się, że do granicy przyczepności, na prawde mocne hamowanie.
Silnik
Ja wybrałem 1,2 16V (choć pierwotnie miał być 1,0 SCe, ale musiałbym na niego czekać 2,5 miesiąca dłużej)
Silnik nie został na razie wystarczająco przetestowany, więc uzupełnię ten wpis.
Na razie napiszę, że nie powala osiągami, przy pełnym załadunku i klimie jest słaby, ale jedzie. Jadąc samemu, lub z żoną i dzieckiem przyspiesza OK.
Samochodem podróżuję głownie z żoną, rocznym dzieckiem (drugie w drodze) i psem, więc osiągów nie potrzebuję (a ponieważ nogę mam raczej bardzo ciężką, to wybrałem ten silnik z rozsądku :D). Mocne silniki mam w pracy, więc się najeżdżę...
Prawda jest taka, że ja po prostu lubię wolnossące benzyniaki, mam do nich sentyment, lubię ich dźwięk, szybkość nagrzewania się zimą i jeszcze kilka innych pierdół. Jedno jest pewno - prywatnie Diesla nigdy nie kupię. Turbobenzynę na pewno tak, bo lada chwila innych nie będzie.
Audio
Radio jest super, wybrałem podstawowy model, koncepcja Radia-Tabletu mi nie podchodzi,. Mam takie coś w skodzie - nie lubie.
Dzwięk jest nawet niezły, tylko trochę słabszy niż w radiu, za które dopłaciliśmy w Rapidzie ok 4000 tyś.
No i na pewno lepszy niż we wszystkich Fiatach, Toyocie, Fordach i VW z zestawienia. Amerykańce maja BOSE lub podobne więc nawet nie szukam porównania.
Ogólnie Dacia Logan MCV oceniam bardzo pozytywnie. Drugi raz kupiłbym na pewno ten sam model. Miałem okazję odkupić służbową Rapidkę w atrakcyjnej cenie, ale nie zrobiłęm tego i nie żałuję, nie zamieniłbym się.
Wizualnie w środku na pewno nie budzi podziwu - wygląda gorzej niż większość nowych samochodów, ale wg. mnie samochód jest do jazdy, a nie do macania. A jeździ się na prawdę przyjemnie. Każda przejażdżka sprawia mi frajdę, jadąc mam uśmiech na twarzy.
Wszytskich wahających się przed zakupem namawiam: kupujcie!
Aha, szkoda, że kluczyk nie jest w wersji "scyzoryk".
Samochody prywatne:
Fiat Palio weekend 1,4 8V
Renault 19 1,7 benzyna
Golf 3 1,9 TDI
Fiat Punto I 1,2 16V benzyna
Fiat Punto II 1,2 8V benzyna
Fiat Stilo 1,9 JTD
Samochody w rodzinie, którymi po prostu dużo jeździłem:
VW Touran 1,9 TDI
Toyota Rav4 2,0 benzyna
VW Passat B5 TDI
Samochody służbowe:
VW Transporter T4 osobowy 1,9 TDI
VW Transporter T3 skrzyniowy 2,4 D
Ford Transit osobowy 1,9
Ford Transit Jumbo 1,9
Ford Transit Connect 1,9
Ford Transit Doka 2,4 (chyba)
Citroen Belingo 1,6 Diesel
Skoda Rapid 1,4 TSI DSG
Golf VII 1,4 TSI
Skoda Rapid 1,6 TDI
Skoda Octavia 1,6 TDI
Skoda Superb 2,0 TDI
Na sam koniec napisze jeszcze cos, w co malo osob mi wierzy, ale jednak tak jest. Ze wszystkich samochodow najlepeij jezdzilo mi sie, w kolejnosci od takiego, w ktorym w ogole nie myslalem o tym co robie, wszystko robilem automatycznie i absulutnie bez skupiania sie na tym:
Palio weekend
Punto 2
Skoda rapid
Renault 19
Reszta.
Moje pierwsze skojarzenje, jak wsziadlem do logana: podobny do Palio (nie pytajcie czemu, po prostu wrazenie)
Aktualizacja 1:
Teściowie mają pierwszą Dacia Sandero Stepway. Dzisiaj teść robił jazdę próbną naszym Loganem i był zachwycony - pod wielkim wrażeniem zmian, jakie nastąpiły po ostatnim liftingu.
Potwierdził moją ocenę zawieszenia, układu kierowniczego i wykończenia samochodu.
W ogóle był zachwycony.
Aktualizacja 2:
Fotelik dla dziecka.
Posiadamy fotelik Cybex montowany na ISO FIX, obrotowy, tyłem do kierunku jazdy do 4-tego roku życia dziecka, jest to jeden z najmniejszych fotelików tego typu, ale i tak potrzebuje dużo więcej miejsca niż foteliki przodem do kierunku jazdy.
W Stilo ten fotelik powodował absolutny brak miejsca na nogi dla osób na przendnich fotelach.
W Loganie można spokojnie zamontować fotelik za kierowcą, żona może prowadzić z fotelem ustawionym tak jak zawsze, ja muszę przesunąć fotel kierowcy o 1 ząbek do przodu, więc generalnie bezproblemowo.
Spryskiwacze przedniej szyby.
Inżynierowie nie spali, zamontowali świetne spryskiwacze, rozpylają płyn gęstą mgłą na całej przedniej szybie, psikają od razu, nie trzeba czekać na płyn, wycieraczki nie chodzą na sucho.
Przy 100 km/h płyn nadal trafia w dobre miejsce na szybie. Za to wielki plus.
Aktualizacja 3:
Układ kierowniczy
Potwierdzam to co pisali w jednej z recenzji model 2017 r - kierownica puszczona po skręcie nie wraca idealnie do pozycji 0. Nie oceniam tego na minus, choć to dość nietypowe.
Paliwo:
Pierwszy silnik, w którym na prawdę odczuwam różnicę na + po zatankowaniu PB98 (wyeliminowałem efekt psychologiczny- żona nie wiedząc o zmianie paliwa zgłosiła poprawę dynamiki jazdy)
Komfort jazdy z tyłu:
po raz pierwszy w tym samochodzie spędziłem 1,5 godziny na tylnym fotelu. Odczucia bardzo przyjemne, dużo miejsca na nogi, kanapa nadal wygodna. Ogólnie nie lubię jeździć z tyłu a tutaj stwierdzam, ze jest OK. Na pewno wygodniej niż w Stilo i Punto, ze względu na dużo więcej miejsca na nogi.
IMAG0952.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 58,44 KB
IMAG0951.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 204,1 KB
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-10-10, 21:25, w całości zmieniany 13 razy
Z poczatku chcialem nowszy silnik. Jezdzilem takim juz dotartym i zbieral sie tak samo jak 1,2 ale ciesze sie ze wzialem 4 cyl. bo nie drzy na luzie, a 1,0 niestety troszke bylo czuc.
Chodzi o to żeby dokopać dacii, bo jak może być lepsza od grypy VW.
A tak jak już wielokrotnie było pisane, Dacia nic nie udaje. Jednym się podoba, a drugim nie. Jednemu zależy na dojechaniu do celu, a drugi chciałby dolecieć autem.
Dla mnie auto ma jeździć, a dacia właśnie to robi. Na wodotryskach mi nie zależy i nie mam zamiaru za to dopłacać. Aczkolwiek parę drobnych udogodnień brakuje jak np .regulowany bieg wycieraczek (przerobiłem i jest super), półautomatyczna klima jak przerabialiśmy pierwszą partię daciek (muszę też zamontować do lodgy), itd.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-09-24, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-09-24, 10:54
goswee napisał/a:
W recenzjach wyczytałem że minusem jest brak tuneli nawiewnych dla pasażerów z tyłu, nie wiem co autor recenzji brał ale takie rzeczy montują tylko w samochodach z wyższej półki.
Nie, tunele nawiewne dla pasażerów z tyłu, żeby mogli sobie regulować czy ma wiać czy nie, czy ma wiać wyżej czy niżej, to mają nawet zwykłe auta użytkowe w chińskich minivanach. Więc brał to co my wszyscy bierzemy.
goswee napisał/a:
Samochodem podróżuję głownie z żoną, rocznym dzieckiem (drugie w drodze) i psem
Widzę, że Pan w wieku młodego boga, teraz to się stosuje określenie "pińcset plus w drodze".
No ja nie widzialem do tej pory zbyt czesto nawiewu z tylu.
A co do 500 plus, to sie nie nastawiam, bo jak znam zycie to akurat cos sie zmieni i mnje sie nie bedzie nalezalo :D
Marek1603, jak zrobisz półautomatyczną klimę to podziel się wiadomościami. Może też się pokuszę o to. Narazie muszę zrobić co jest ważniejsze w życiu.;-)
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Chodzi o to żeby dokopać dacii, bo jak może być lepsza od grypy VW.
A tak jak już wielokrotnie było pisane, Dacia nic nie udaje ...
... klima jak przerabialiśmy pierwszą partię daciek (muszę też zamontować do lodgy), itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum