Wysłany: 2017-09-26, 22:23 Drżenie całej karoserii przy prędkości 70-80 km/h
Jak w tytule ,ostatnio w zakresie prędkości 70-80 km/h w trakcie przyśpieszania cała karoseria zaczyna mocno drgać (jak puszczę gaz to przestaje). Po przekroczeniu 80 km/h drgania ustają. Nie ma żadnych dziwnych dźwięków tylko te drgania. Ktoś miał podobnie ,z góry dzi ęki za pomoc.
Przyczyn może być dużo ale najbardziej prawdopodobne to pochodzące z kół/opon.
Sprawdź czy jakiś kamień nie zablokował się w rowkach bieżnika czy też na wewnętrznej części felgi nie przykleiło się błotko i zaschło powodując dziwne niewyważenie w pewnym zakresie prędkości .Głupie ale często się zdarza. Jeśli jeszcze masz koło zapasowe słabo dokręcone które wpada w rezonans to taki efekt może spowodować że cały samochód się telepie.
Może też być nie dokręcona jedna śruba w jednym z kół powodować takie wrażenia .
Przyczyn może być dużo ale najbardziej prawdopodobne to pochodzące z kół/opon.
Sprawdź czy jakiś kamień nie zablokował się w rowkach bieżnika czy też na wewnętrznej części felgi nie przykleiło się błotko i zaschło powodując dziwne niewyważenie w pewnym zakresie prędkości .Głupie ale często się zdarza. Jeśli jeszcze masz koło zapasowe słabo dokręcone które wpada w rezonans to taki efekt może spowodować że cały samochód się telepie.
Może też być nie dokręcona jedna śruba w jednym z kół powodować takie wrażenia .
Zapasówki nie wożę ,wydaje mi się ,że te wibracje pochodzą z prawej przedniej osi. Może faktycznie zacznę od zamiany kół.
Przede wszystkim sprawdź stan kół, czy nie ma kamyczków wciśniętych w bieżnik czy zeschniętego błota a dopiero zamiana kół i odpowiednie dokręcenie kół, tylko nie na siłę typu nogą dokręcać lecz kluczem dynamometrycznym, wartość 110 Nm.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Drżenie powstaje przy uszkodzonej poduszce albo silnika albo skrzyni biegów, trzeba ublukać która i gdzie, i również podobne objawy daje zbulona lub skręcona opona, czasem ciężko jest to zauważyć ale trzeba dokładnie koła oblukać
Sprawdź najpierw wyważenie kół. Ale jeśli to nie pomoże to stawiam na przegub wewnętrzny. W poprzednim samochodzie miałem tak samo. Przy obciążeniu i rozpędzaniu samochodu wszystko wibrowało. Puszczenie gazu to brak obciążenia osi dlatego nie drga. Powyżej 80 km/h obciążenie jest na tyle małe, że efekt ustępuje.
Jeśli efekt będzie się nasilał to tylko wymiana. Ja jeździłem jeszcze 2 miesiące ale w pewnym momencie zaczęło terkotać przy dodawaniu gazu.
Sprawdź najpierw wyważenie kół. Ale jeśli to nie pomoże to stawiam na przegub wewnętrzny. W poprzednim samochodzie miałem tak samo. Przy obciążeniu i rozpędzaniu samochodu wszystko wibrowało. Puszczenie gazu to brak obciążenia osi dlatego nie drga. Powyżej 80 km/h obciążenie jest na tyle małe, że efekt ustępuje.
Jeśli efekt będzie się nasilał to tylko wymiana. Ja jeździłem jeszcze 2 miesiące ale w pewnym momencie zaczęło terkotać przy dodawaniu gazu.
Wiesz może jak można zdiagnozować ,czy to przegub wewnętrzny ? Obawiam się ,że to może być to.
Na podnośnik i diagnozujesz czy nie ma luzów na przegubach.
Kręcisz lekko kołami w obie strony a druga ręką trzymasz za przegub i wyczuwasz czy jest luz czy nie ma. Stuki na przegubach kwalifikują do wymiany.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-09-27, 09:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3837 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-27, 14:14
pixa napisał/a:
Jak już radzono - sprawdź wyważenie kół.
Wyważenie to raz. A dwa- to możliwe zniekształcenie opony. Kiedyś szukałem przyczyny bicia i drżenia na kierownicy, koła były dwa razy "wyważane" i wyważone były idealnie. Ale co z tego- okazało się, że jedna z opon była zniekształcona- miała duże bicie promieniowe, którego nikt nie zauważył. Samochód po prostu podskakiwał. Przekładali tylko ciężarki na feldze a nie patrzyli z boku czy opona jest okrągła. Czyli procedura "osłona koła opuszczona i maszyna start". Wyważyć można nawet trójkąt.
U mnie wewnętrzny objawiał się wibracjami tylko przy przyspieszaniu (najbardziej startując od zera). Raczej nie miało to związku z zakręcaniem. Z czasem to narastało i zamieniało się w "skakanie" samochodu. Najgorzej było jak się przegub praktycznie skończył - gdy przyłożyłem nogę do gazu samochód zaczynał skakać jak żaba. Po otwarciu przegubu okazało się, że był ostro wytarty i zniekształcony. To podobno przeskakiwało.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2949 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-27, 16:25
kicpra napisał/a:
U mnie wewnętrzny objawiał się drżeniem auta podczas jazdy po łukach, tyle, że w Golfie.
Cytat:
U mnie wewnętrzny objawiał się wibracjami tylko przy przyspieszaniu (najbardziej startując od zera). Raczej nie miało to związku z zakręcaniem. Z czasem to narastało i zamieniało się w "skakanie" samochodu. Najgorzej było jak się przegub praktycznie skończył - gdy przyłożyłem nogę do gazu samochód zaczynał skakać jak żaba. Po otwarciu przegubu okazało się, że był ostro wytarty i zniekształcony. To podobno przeskakiwało.
Przegub wew zawsze objawiea sie przy przyspieszaniu najczesciej w zakrecie. Po puszczeniu nogi z gazu ustaje.
Jak nie kola, to poduszka pod silnikiem.
Gdyby byl to diesel to mogla by byc jeszcze dwumasa, sprzeglo bez dwumasy chyba nie powinno dawac takich objawow
Mógłby jeszcze może ktoś podać jakiś link do tego przegubu wewnętrznego. Chyba,że jest to komplet z półosią ,tylko czym się kierować kupując taką używaną półoś ,bo raczej chyba o nową będzie ciężko (czy to będzie z megane ,czy clio ?).
Czy wg Was wpływ na awarię tego przegubu mogło mieć to ,że przy wymianie sprzęgła ok. 5 miesięcy temu mechanik niestarannie to poskładał ?
Dasz nam znać jaka diagnoza? Udało się zdobyć przegub?
Jasne ,że dam znać . Na razie z braku czasu muszę z tym jeździć. Staram się ustalić która część będzie właściwa (po przebojach z klockami i tarczami a także że sprzęgłem ) . Chętnie kupiłbym nowe ,ale musiałbym mieć pewność ,że będą pasowały a wiadomo jak to z Dacią jest.
Jaka była przyczyna?
Mam poodbny obiaw walczę juz z tym 2 lata.
Przy stałej prędkości 95-105 nie przyspieszając też odczówam wibracje na nadwoziu.
Popony nowe w ubiegłym tygodniu wymieniane jak i wYWAŻONE
Obiaw miałem też na innych laczkach. na pół ośkę to nie wygląda bo w trakcie przyspieszania wszystko jest OK. wkurza mnie to delikatnie.
Jutro dopompuję powietrrza i wywale kołpaki. Może najprostrze jest najskuteczniejsze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum