Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
No i zamówiłem Dustera :)
Autor Wiadomość
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-09-29, 14:39   No i zamówiłem Dustera :)

Przymierzałem się długo, aż wreszcie jest. Miałem czekać na nowy model 2018, ale o ile przód auta wygląda w nim ładnie, to tył, a szczególnie światła (ala Jeep Renegade) są dla mnie nie do przyjęcia. Są brzydkie, a nie chciałbym jeździć samochodem, który mi się nie podoba.

Wybrałem salon w Katowicach, bo dał najlepszy rabat. Drugi pod względem rabatu był salon w Gdyni, ale musiałbym poświęcić masę czasu w pociągu + powrót do domu, bo mieszkam na samym dole kraju :)

Zamówiłem Duster 4x4 1.2 Tce ze wszystkimi dodatkami. Wyszła coś około 75 tysięcy. Powinna być do odbioru w grudniu. Kolor ciemno szary - wybierała żona.

Mam pytanie techniczne. Chciałbym się jeszcze zanim wyjadę z salonu pozbyć systemu Start-Stop. Czy można to zrobić jakimś przyciskiem w kabinie, czy trzeba od razu przecinać kabelki od czujnika otwarcia przedniej klapy?

Czy łatwo znajdę te kabelki i czy wystarczy zwyczajnie przeciąć je i zaizolować taśmą? Nie będzie w środku nic świecić ani mrugać jakaś kontrolka?

Zdam relację jak odbiorę. Do tej pory jedynie jeździłem na jeździe próbnej dizlem, ale to było nie dłużej niż 15 minut.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-29, 17:50   

Chyba nie należy tak demonizować tego S&S. Jest wyłącznik- wsiadamy i wciskamy. Tak jak włączanie świateł gdy nie ma dziennych 😊
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-29, 18:01   

Jak byś poczekał na nowego Dustera to tam guziczek od S&S jest umiejscowiony w o wiele lepszym miejscu.
Dymek napisał/a:
Chyba nie należy tak demonizować tego S&S.

Bo to taki uniwersalny chłopiec do bicia :mrgreen:
Osobiście na co dzień nie korzystam, ale jak jest okazja ( przejazdy kolejowe, jakiś krótki postój, długie światła itp.) to sobie przed zatrzymaniem włączam i jest cacy .
_________________
enjoy the silence
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-09-29, 23:04   

Czyli nie mam się co denerwować, że to trzeba jakieś czary mary robić, aby to deaktywować. Zwykły pstryczek :) No i gitara!
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-01, 18:30   

Na początku jazdy Dusterem przeszkadzało mi to i po uruchomieniu silnika wyłączałem tę funkcję przełącznikiem, ale teraz korzystam z (s&s) wyłączania samoczynnego silnika. Przydaje się.
_________________
mam suv-a...
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-10-02, 14:33   

Mam firmę zaraz obok świateł i codziennie słyszę jak auta zatrzymują się i silnik się wyłącza. Potem za kilkanaście sekund startują i słyszę rozrusznik. Bardzo nie chciałbym, aby moje auto dyktowało mi kiedy wyłączyć i włączyć silnik. Chyba jestem starej daty kierowcą :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-02, 17:32   

Dziwne, jak proste i sprawdzone latami rozwiązania można bez sensu komplikować.Np wspomniany manewr z dezaktywacją S&S w Dacii trzeba powtarzać przy każdym odpaleniu, choć z biegiem czasu wejdzie to pewnie w nawyk jak włączanie świateł. Choć np taki Fiat(Lancia) ma przycisk, który raz wciśnięty , cały czas unieruchamia ten układ. A skoro mowa o fiacie - już w "kredensie" 125p po wciśnięciu klawisza świateł mijania na tablicy rozdzielczej, gasły one wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce na "0" a zapalały się w momencie odpalenia silnika. Dla współczesnych producentów widać to zbyt skomplikowane
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-03, 08:32   

No a jak będzie zdarzenie na drodze, to jak oświetlisz miejsce nie zostawiając kluczyków w aucie, bo są np. dzieci?
_________________
Moja galeria
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-10-04, 13:54   

Wszystko ma swoje wady i zalety :) No ale system Start&Stop zalet chyba nie ma :) Nawet na siłę ich nie widzę.

Drodzy forumowicze.

Powiedzcie mi proszę jak "dotrzeć" nowe auto? Ile kilometrów przejechać na niskich obrotach? Wystarczy 1000km, czy lepiej zrobić 3000km i wymienić olej?
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2017-10-04, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-10-04, 14:18   

U mnie pierwsze 2 tys km, raczej spokojnie bez przekraczania 3 tys obrotów, no może sporadycznie przy wyprzedzaniu, oleju nie wymieniałem gdyż przy obecnej technice nie ma to większego sensu (normalna wymiana oleju po 15 tys bądź po roku)
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 14:55   

Pierwszy tysiąc jeździłem do 3tys. obrotów, drugi tysiąc starałem się nie wyżej niż 3,5tys., a później już nie patrzyłem na obrotomierz.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-04, 17:57   

Ja tez chciałem po docieraniu nowego silnika wymieniać olej, więc udałem się do serwisu...a tam miły Pan stwierdził, abym te pieniądze wydał lepiej na wyjazd wakacyjny niż na ten niepotrzebny zabieg.
:-P :-P :-P
_________________
mam suv-a...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-04, 20:16   

Tez uważam że wymiana po 3 tyś to pozostałość z czasów dawno minionych. Nie robiłem tego w Lagunie - obecnie ma 260 tyś i 18 lat - cały czas wymiana co 20tyś lub 2 lata i silnik ok - pali, jeździ ( nawet sławnych cewek nie musiałem wymieniać) oleju nie bierze, nie robiłem w Dusterze ( 100tyś, 7 lat wymiana co 30 tyś lub 2 lata) nie robiłem tego w Zafirze ale ta ma dopiero 3 lata i 30 tyś - podejrzewam że jak bym nie wymienił do dziś to na razie nic by się nie stało( tu wymieniam jak w instrukcji - 20 tyś lub co roku)
Ale jak ktoś ma nadmiary gotówki to kto mu zabroni?
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-05, 07:37   

No kiedyś elementy silników nie były tak spasowane, tak wypolerowane jak teraz. Po 3000km patrzyłem na stan oleju - kolor taki jak wyjechał z fabryki - nówka. Myślę, że jak mikro elementy się dostały do silnika, to prawdopodobnie zatrzymał je filtr oleju, więc pojadę dopiero w następny rok na przegląd zgodnie z harmonogramem.
_________________
Moja galeria
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-05, 10:59   

Docieranie jest opisane w instrukcji - ileś tam km jeździmy do 3.000 obrotów (w Sanderce to 95 km/h).

Ja dla świętego spokoju wymieniłem olej i filtr po 3.000 km. Możesz przynieść swój zgodny z zaleceniami producenta (filtr ok. 30 zł, olej ok. 90 zł) i zapłacić tylko za robociznę - zdaje się, że 100 zł mnie skasowali.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-05, 11:51   

żadnym błędem ani fanaberią ze strony użytkowania nie będzie, jeśli pierwsze 3 tys km przejedzie nie żyłując silnika - szczególnie tuż po uruchomieniu,po ruszeniu pozwalając mu się spokojnie rozgrzać i nie kręcąc do obrotów maksymalnych. 3,5 tys na początek będą w sam raz. Olej - ja wymieniłem po tym przebiegu, mimo że obowiązku takiego nie ma. Na pewno silnikowi to nie zaszkodzi. Podobnie, jak zasada corocznej wymiany oleju nawet w sytuacji, gdy auto przejeżdża niewielkie dystanse - szczególnie po mieście, kiedy bardzo wzrasta ilość zimnych odpaleń
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-05, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-10-06, 13:52   

Dzięki za rady :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
grochu.slawek 


Marka: Dacia i Volkswagen
Model: Duster i E-Golf
Silnik: 1.6 i full elektryk
Rocznik: 2015 i 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Bienkowka
Wysłany: 2017-10-06, 16:01   

Nie wiem czy już montują z przodu dłuższe chlapacze seryjnie ale jak nie to lepiej w nie zainwestować , bo na tylnym błotniku (na wybrzuszeniu obok drzwi pasażera ) mam drobne obicia od kamieni i to sporo . no i uszczelka pod maską musowo. Co do docierania silnika , mój się dotarł w trasie do Oslo i z powrotem (3 dni po odebraniu ) na tempomacie ustawionym na 130 km . Olej zmieniłem dopiero po 16000 km i nic mu niema .
Dobry wybór Duster to nawet fajne auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-06, 16:10   

Spoko, mogłeś wymienić olej po 20 tys. i nic by się nie stało. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-07, 10:31   

grochu.slawek napisał/a:
na tylnym błotniku (na wybrzuszeniu obok drzwi pasażera ) mam drobne obicia od kamieni i to sporo
to problem znany od samego początku, przy lekkim skręcie piasek i żwir wystrzeliwany jest spod przednich kół dokładnie w opisane miejsca. Można kombinować z jakimiś szerszymi, nieoryginalnymi chlapaczami, niektórzy radzili sobie inaczej - oklejając newralgiczne miejsca bezbarwną folią ochronną. Montaż zestawu off-road (szeroka listwa na drzwiach plus osłona nadkola) też sporo pomaga - również w wielu okolicznościach garażowo-terenowo-parkingowych
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-10-07, 12:31   

Niestety montaż pakietu off-road nie jest w stanie skutecznie temu zaradzić. Po wakacyjnym wyjeździe zauważyłem odprysk lakieru po obu stronach, jeden na drzwiach a drugi na nadkolu w miejscu, gdzie nakładka nie dochodzi... Folia to dużo lepsze rozwiązanie.

Btw. w Suzuki jest procedura wymiany oleju po przejechaniu pierwszych 1000 km lub 2 miesiącach. Właśnie niedawno kupiłem Baleno i tak musiałem zrobić zgodnie z.książką serwisową
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-10-09, 08:26   

Drodzy forumowicze, czy jeszcze o czymś powinienem pamiętać i natychmiast to wykonać po odebraniu Dustera?

Docieranie + deaktywacja systemu S&S. Oczywiście zadbam też, aby odpowiednio "namaścić" w środku tapicerkę i zamontować gumy, aby nie niszczyć dywaników w środku i wykładziny w bagażniku.

O czym jeszcze powinienem pamiętać?
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-09, 08:53   

KUK montujesz?
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 38
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2017-10-09, 10:16   

route2000 napisał/a:
Spoko, mogłeś wymienić olej po 20 tys. i nic by się nie stało. ;-)


Dokker 1,6

07,2015 - wymiana oleju przy 2000km ( nie, niech Pan nie wymienia, dopiero po 15tyś... oj byście widzieli jaki żur się zlał z silnika ),

;-)
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-10-09, 12:22   

Piitubski napisał/a:
KUK montujesz?


Co to jest?
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne