Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
TPMS - informacje, czujnik ciśnienia w kołach
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-29, 22:01   TPMS - informacje, czujnik ciśnienia w kołach

W Daciach mamy dwa systemy pomiaru ciśnienia w oponach: pośredni i bezpośredni.

Jak rozpoznać, który system mamy po naklejce na drzwiach kierowcy:
Mamy naklejkę - mamy pośredni
Nie ma naklejki u góry to mamy bezpośredni (lub starsze modele wcale - zajrzyj do instrukcji)


Drugi sposób to program Pyren - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Uruchamiany, skanujemy dostępne moduły.
Wybieramy MODUŁ ZESPOLONY W KABINIE
Następnie: 5 - LC : System configuration
Jeśli przy pozycji SSPP mamy BEZ to na 100% nie mamy włączonego systemu bezpośredniego


Resetowanie wartości referencyjnej ciśnienia - ustawienie parametrów początkowych:
Na komputerze wybrać opcję: SET TP (lub =0=)
Przytrzymać przycisk aż do rozpoczęcia mrugania.
Jak skończy mrugać to puszczamy przycisk.
System skalibruje się w ciągu kilku minut jazdy samochodem.
System A:

System B:


Pośredni (System A) - Nie podaje dokładnego ciśnienia w kole. Mierzy różnice w obrotach kół na podstawie danych z ABS oraz ESC(ESP) i na tej podstawie informuje o utracie ciśnienia. Po każdym pompowaniu kół należy zresetować nastawy zgodni z instrukcją obsługi! Jest to funkcja programowa ABS bez dodatkowych urządzeń.


Bezpośredni (System B) - W każdym z kół mamy czujnik ciśnienia zintegrowany z wentylem. Komunikują się bezprzewodowo z komputerem podając ciśnienie. Czujniki w kołach zasilane są bateryjnie. Nie działają cały czas lecz są wzbudzane falami radiowymi i/lub obrotami koła. Szacowana żywotność baterii od 1 roku do 10 lat - innymi słowy dopiero się okaże. Bateria niewymienna, zalana plastikiem. Każdy czujnik ma unikalny identyfikator, który trzeba przypisać do właściwego koła w komputerze.


Nie powinno się ot tak kół zamieniać miejscami. Wg. użytkowników systemu można zamienić przód z tyłem i wystarczy reset wg instrukcji. Nie zaleca się pompowania mniej niż na naklejce na drzwiach bo może się kontrolka zapalać (należy zresetować nastawy przyciskiem komputera po każdym pompowaniu wg. instrukcji i powinno przyjąć nowe ciśnienie jako podstawowe).


Identyfikator czujnika można odczytać:
1. Zdejmując oponę z felgi i odczytać wzrokowo
2. Specjalnym urządzeniem, które przybliża się do koła i odczytuje
3. Można odczytać w programach DDT4ALL, Renault Clip, DDT2000 o ile był wcześniej przypisany do auta.
Czujnik wygląda tak:

Trzeba uważać na leżaki magazynowe bo bateria ma swoją żywotność nawet bez używania.

Istnieją uniwersalne czujniki ale przy cenach fabrycznych Renault są nieopłacalne. Niektóre uniwersalne trzeba zaprogramować odpowiednim urządzeniem jak mają nadawać (są około 3 rodzaje interfejsów i każdy z nich ma swoje uniwersalne czujniki). Można wtedy również klonować identyfikator czujnika oryginalnego bez potrzeby programowania identyfikatorów w komputerze samochodu.

Programy DDT4ALL i Pyren:
W tym temacie: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Przed jakąkolwiek czynnością zmiany konfiguracji kliknij u góry na zielone kółko i odśwież odczytane wartości. Sprawdź czy sie zgadzają np. VIN. Zapisz je! (np. Print Screen i wklej do painta następnie zapisz, zdjęcie ekranu telefonem)

Wyłącznie kontrolki ciśnienia w oponach - NIE ZALECANE
To nie wyłączy nam generowania błędów ale samo świecidełko tak :)
W DDT4ALL:
Przechodzimy do zegarów: Tableau de bord [$51]
GENERAL CONFIGURATION -> Configuration Générale
W polu TPMS present wybieramy: Without TPMS
Klikamy przycisk TPMS obok a potem na dole Prise En Compte Des Configurations.

Włączenie systemu pośredniego
Źródło: https://www.drive2.ru/l/482093243777942410/
System działa bez czujników, jest mniej problematyczny może się przydać jak już ktoś wyłączy bezpośredni.
Wymaga do działania ABS z ESC(ESP).

Musimy odpowiednie opcje ustawić w ABS i zegarach.
Uruchamiamy DDT4ALL. Wybieramy swój samochód z listy.
Z listy ABS wybieramy np. dla SanderoII: [ ABS ] ABSESC - X10527998 Version 3.4
Niżej 5 - TPMS Indirect Function -> 51 - TPMS Indirect configuration
Klikamy ikonkę einsteina (EXPERT).
W polu TPMS function inhibition state wybieramy Activated by diag.


Przechodzimy do zegarów: Tableau de bord [$51]
GENERAL CONFIGURATION -> Configuration Générale
W polu TPMS present wybieramy: With indirect TPMS. Klikamy przycisk TPMS obok a potem na dole Prise En Compte Des Configurations.

Rozłączamy się. Wybieramy przyciskiem komputera SET TP i resetujemy. Jeździmy normalnie samochodem od 0km/h do 130km/h (do 120 się kalibruje).

Odczytanie identyfikatorów czujników
Czujniki trzeba najpierw wzbudzić. Mamy kilka możliwości:
1. Spuścić trochę powietrze z opony, pomocne żeby rozpoznać, który czujnik pasuje do którego koła. Spuszczamy po jednym kole na raz i czekamy na zmianę odczytów!
2. Krótka przejażdżka dla wzbudzenia (czasami wystarcza zapłon lub odpalenie - trzeba by podsłuchać transmisje z UCH na 433,97)
3. Jak nic nie pomoże to czujniki wzbudzają się co około
Jeśli ciśnienie jest OK to:
w trakcie jazdy co 1 min
postój co 3 godziny
Spadek ciśnienia:
w trakcie jazdy co 10 sek
postój co 1 godzinę
4. Wzbudzić jakimś urządzaniem na częstotliwości 433,97 MHz

Koło 1 - LP - lewy przód
Koło 2 - PP - prawy przód
Koło 3 - PT - prawy tył
Koło 4 - LT - lewy tył
Miejsca w komputerze jest na 8 czujników kół.

Odczyt w DDT4ALL:
Wybieramy samochód z listy. Wybieramy UCH.
Parametry możemy czytać w:
TPMS System -> TPMS System - Configuration
oraz w:
TPMS EXTRA SCREEN -> Wheel

Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-08, 22:21, w całości zmieniany 13 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-29, 23:53   

Wyłączenie czujnika bezpośredniego
Do sprawdzenia: Nie wiem czy nie wystarczy ustawić zerowe identyfikatory dla czujników w DDT4ALL.

System bezpośredni TPMS w UCH ma oznaczenie SSPP.

Źródło screenów: https://turborenault.co.uk/deactivating-tpms-guide-using-clip.t48845/
Filmik po polsku: https://www.youtube.com/watch?v=UglJErW_3-Q

Żeby wyłączyć system bezpośredni całkowicie należy:
1. Za pomocą Renault Clip przyuczyć od nowa moduł UCH. Podczas przyuczania wyłączyć SSPP (wybrać opcję BEZ - ang. WITHOUT).
2. W zegarach wyłączyć

Najważniejsza rzecz to zapisać obecną konfigurację UCH! (print screen, zdjęcie telefonem ekranu komputera) Nie włączamy dodatkowych opcji bo może się okazać, że nie mam odpowiedniego modułu (np. automatyczna klimatyzacja wymaga dodatkowego komputera)


  1. Połącz się z samochodem, sprawdź czy automatycznie odczytuje VIN
  2. Przeskanuj "sieć multipleksową" (po prostu szuka dostępnych ECU - kalkulatorów i odczytuje ewentualne błędy)

  3. Wybierz Motduł Zespolony w Kabinie (UCH).
  4. Skasuj wszystkie błędy DTC jeśli są.
  5. Teraz musimy odczytać i zapisać obecną konfigurację! Wejdź w naprawę (Żółta ikonka klucza) i następnie ikonka zależy od wersji clipa - ikonka ECU z ptaszkami i X lub ECU z dymkiem
    Zapisujemy wszystkie wartości, przewijamy paskiem przewijania w dół i znowu zapisujemy kolejne!


  6. Jak już zapisaliśmy obecną konfigurację to klikamy ikonkę Przyuczanie () po lewej [←

  7. Wybieramy dowolny przycisk Typ UCH

  8. Przyuczamy kolejno zapisanymi wartościami z jednym wyjątkiem dla czujnika ciśnienia - SSPP wybieramy BEZ:


  9. Na ekranach weryfikacyjnych sprawdzamy czy się nie pomyliliśmy i zatwierdzamy.
  10. Cofamy się (strzałka na samej górze po lewej przy domku) do modułu Tablica rozdzielcza (ang. Instrument Panel). Znowu klikamy na ikonkę klucza - naprawa.
  11. Klikamy na ikonkę odczyt/zapis konfiguracji (ECU) po lewej
  12. Na dole klikamy na przycisk Zapisanie konfiguracji

  13. Zmieniamy opcję Kontrola ciśnienia w ogumieniu na BEZ
  14. Zatwierdzamy
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-08, 12:29, w całości zmieniany 7 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-01, 20:30   

eastcowboy, so when someone disable direct tpms cannot activate indirect?

What about other way - indirect to direct, there is a special antennas connected to UCH in direct version?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-08, 21:49   

Poprawiłem instrukcję wyłączenia SSPP.
Bez CLIPa się nie da wyłączyć SSPP.

Zostaje jeszcze sprawdzenie kwestii zerowania identyfikatorów czujników. Niestety nie mam jak sprawdzić. Teoretycznie drugi komplet kół ma zerowe i nie wywala błędów, co się stanie jak wyzerujemy np. w DDT4ALL wszystkie czujniki?

Myślę, że to zadziała bo tutaj ktoś ma SSPP uaktywnione i zerowe ID czujników:
https://megane.com.pl/topic/37556-aktywacja-systemu-sspp-kontrola-ci%C5%9Bnienia-w-oponach/
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-08, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-11-12, 13:35   

A ja bym chcial sobie wlaczyc posredni i lipa. W Clipie (169,170, 171) nie widze opcji w module ABS i Deski rozdzielczej, w PyRenie to samo, DDT4ALL nie znajduje wlasciwych ECU a te na "prawie" nie dzialaja
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 418
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-11-15, 16:56   

Valwit, masz pełne ESC czy tylko ASR?
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-11-15, 22:38   

Tosiek: pełne ESC
 
Marrtin 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2018-03-08, 08:16   

Czy ktoś wie gdzie w Warszawie mogę wyłączyć to ustrojstwo lub przełączyć się na typ pośredni?
I jeszcze jedno pytanie: czy dobrze rozumiem, że jeśli czujników nie ma to lampka gaśnie po kilku minutach jazdy?
Ostatnio zmieniony przez Marrtin 2018-03-08, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 40kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 354
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-09, 00:07   

Odwrotnie. Zapala się ponownie (jeśli ją zganisz resetem SET TP).
_________________
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 300
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-09, 12:05   

Bardzo dobry temat. Na szczęście okazało się, że dla mnie nie jest potrzebny. Mam system pośredni. Tak mi się wydaje na podstawie naklejki na drzwiach i po wymianie kół (nowe felgi + opony letnie) - nic nie błyska, nic nie mruga i nie hałasuje. Auto nie staje dęba i nie ma zmian na wyświetlaczu. Uff!
 
Marrtin 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2018-03-16, 10:38   

Kupiłem drugi komplet czujników TPMS.
Czy ktoś ma doświadczenie - muszę je dodać CLIPem do komputera czy po montażu komputer wykryje drugi komplet sam?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1567
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-16, 10:42   

Wykrywa sam, żadne komputerowe czary mary nie są potrzebne.
_________________

 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 170
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-03-16, 15:14   

Muszą być skopiowane . Jest 8 miejsc na pamieć. W ASO przyuczenie 60 zł. Jesli masz oryginały. Jesli nie to da rady poza . Ale u mnie to 80 zł. za kpl. w niezaleznym serwisie. Do oryginałów nie maja softu . I widzieć widzi , ale nie przypisze do auta. Sumujac .U mnie 100 zł za poskładanie kółek z czujnikami i wspomniane kodowanie .Razem 160. Jesli kupiłbym u faceta jego czujniki innej firmy niż reno. koszt całosci 200 zł. I póki co zapowiedział mi ,że nie uwzględniają jeszcze kosztów związanych z dodatkowym gadzetem zamiast wentila. Decyzja należy do Ciebie.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 170
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-03-16, 15:22   

Sory nie czytałem wyżej .A tu cała wykładnia na talerzu. Jednak ceny aktualne. Pytałem osobiscie.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 300
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-16, 19:28   

Marrtin napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: czy dobrze rozumiem, że jeśli czujników nie ma to lampka gaśnie po kilku minutach jazdy?

Już raz zmieniałem koła, więc wiem jak to wygląda. Mam system pośredni - wykorzystujący czujniki ABS. Nie mam czujników w 4 kołach.
Po wymianie kół nic się nie zmieniło... przez kilkanaście km. Dopiero później zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca jakiś błąd z oponami... Po zatrzymaniu auta, ostudzeniu kół, zresetowałem system SEt tP, przytrzymując kilka sekund wciśnięty przycisk w prawej dźwigni. Lampka przestała świecić.
 
Marrtin 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2018-03-16, 22:00   

eio, To już wiem - system pośredni wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż system bezpośredni.
Krystian67 Ciekawe - na początku kwietnia będę montować drugi komplet opon/felg/czujników - zobaczymy jak będzie - czy czujniki zadziałają bez problemów czy tak, jak napisał arczi_88 rozpozna sam.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1567
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-16, 22:42   

U mnie to było tak: Komplecik czujników i felg zamówiłem w ASO. Oczywiście za usługi założenia opon policzyli sobie tyle, że dałem sobie siana. I rzecz jasna to straszne "przyuczanie" czujników. Spakowałem ten mandżur do bagażnika i pojechałem do mojego wulkanizatora. Założył czujniki i gumy, przyłożył jakieś urządzenie do opony i już. Odpaliłem auto, skasowałem błąd (ciśnienie było inne niż zapamiętane przez auto) i już. Ktoś tu wpiera, że czujnik jest przypisany do koła. Ja robię rotację po każdym sezonie i jakoś błąd się nie zapala. Według tego co inni piszą to nie powinno mi to działać. Cud! Obyło się bez ASO i ich komputerka.
_________________

 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 40kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 354
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-17, 12:53   

arczi_88 napisał/a:
Ktoś tu wpiera, że czujnik jest przypisany do koła. Ja robię rotację po każdym sezonie i jakoś błąd się nie zapala.
Też nie miałem problemu po rotacji.
_________________
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 300
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-17, 13:17   

Marrtin napisał/a:
eio, To już wiem - system pośredni wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż system bezpośredni.

Widocznie źle zrozumiałem pytanie ;) Myślałem że pytasz o to jak się zachowuje system pośredni (sygnalizacja) po wymianie kół. Sam długo poszukiwałem tej informacji. Nie byłem pewien jaki mam system, pomimo naklejki na drzwiach kierowcy. Jeden dealer mówił że nie ma czujników w kołach, a drugi - przy odbiorze auta - mówił że są. Moją wątpliwość wzmogła informacja mechanika wymieniającego koła. Spojrzał na wentyle i stwierdził że ten typ na 100% ma czujniki. Teraz wiem jak to wygląda i mam nadzieję że informacja ta przyda się komuś. Już nie będę zasmiecał tematu ;)
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 85
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-28, 11:54   

Słuchajcie, mam pytanie: w moim dusterze wszystkie felgi mają wadę fabryczną - są krzywe. Był to lekki szok jak wrzuciłem je na wyważarkę ale to już trudno... wracam do pytania: Czy w moim dusterze 2017 r 1.6 sce wersja open z felgami "stylizowanymi", są czujniki ciśnienia w kołach czy system sprawdza ciśnienie za pomocą ABSu. Dodam, że mam wlepkę w drzwiach. Oczywiście gdybym miał ten system od ABSu to felgi mogę zmieniać na inne bez żadnych cudów prawda?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3518
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-28, 16:45   

Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
misioooo 


Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-28, 17:06   

route2000 napisał/a:
Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.

Hmm... Mi dealer zaproponował przełożenie czujników (jak pytałem o inne koła bez potrzeby posiadania dwóch kompletów)... Dlaczego trzeba kupować nowe czujniki?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3518
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-28, 19:20   

Jeśli będziesz miał tylko jeden komplet to nie musisz kupować czujników tak jak mówił Ci dealer tylko ci przełoży z felgi do felgi. A jak chcesz mieć dwa komplety tj zima i lato to musisz mieć drugi komplet czujek inaczej nie da rady. Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1567
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-28, 19:32   

route2000 napisał/a:
Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek. :->


Taa... A piszczą chyba plastiki deski rozdzielczej. Jedyną uciążliwością są świecące kontrolki. Gdzie tu ktoś kiedyś pisał, że to wydaje jakieś dźwięki? Nie straszcie ludzi.
_________________

 
Marrtin 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2018-03-28, 19:45   

Ok, koła zmienione na letnie.
Po kolei, kupiłem oryginalne czujniki tpms że znaczkiem Renault(allegro)
Zamontowałem wszystko u wulkanizatora(nowy komplet alu, czujniki i gumy)
Po pół godziny jazdy na nowym komplecie kół zapaliła się kontrolka ciśnienia i czerwony wykres. SET TP przez 5 sekund i zgasła. Od 4 dni nic nie mruga, czujniki zostały dodane do komputera samoczynnie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne