DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wypalony tłumik środkowy
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:12   Wypalony tłumik środkowy

Moje auto ma 38 tyś przebiegu .
Ostatnio coś zaczęło hałasować w wydechu .
Przelotu dostał tłumik środkowy
jakie koszty ?
na alllegro coś takiego znlazłem
http://allegro.pl/tlumik-...5537355954.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-29, 17:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:19   

jak to wypalony ?
mieli na mysli potluczony i przytkany , czy po prostu nie spelnia roli katalizujacej i oczyszczajacej przez platyne w srodku ? Mierzyli temperature termometrem na podczerwien chociaz przed i za katem ?

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:20   

powiedzieli mi "katalizator do wymiany "
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:21   

o tak posluchali autko na postoju i taka diagnoza ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:27   

wrzucili go na podnośnik
cała operacja trwała 30 min
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:31   

no i co tam robili pod autem ?
pukali w puszke przez 30min ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:32   

łoooo
zadzwoniłem do ASO co tam było nie tak
okazało się że to nie katalizator ale tłumik środkowy
dostał już przelot

corodo ile taki tłumik środkowy może kosztować
aso chce mnie skasować na 1000 zł
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-29, 17:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:45   

60pln z przesyłką przelotowy ( podajesz wymiar rury wejściowej/ wyjściowej ) mi dał jeszcze możliwość wymiary puszki wyciszającej z 3 dostępnych - mogę podać kolesia który za tyle sprzedaje, ale sam też znajdziesz na allegro :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:58   

pomysł godny uwagi szczególnie że auto zaczęło lepiej ciągnąć :lol:
wymiar zew rury mam nadzieje ?
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 18:14   

tak , w srodkowym , wymiary rury tył/przód te same, u mnie bylo inaczej bo chcialem tak samo jak w oryginale zeby wygladalo .
Tu sa aukcje tego pana
http://allegro.pl/listing...?us_id=28276712
jak widac to te tlumiki za 45pln/ szt
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-29, 18:19   

Karenzo napisał/a:
pomysł godny uwagi szczególnie że auto zaczęło lepiej ciągnąć

Subiektywnie czy obiektywnie.
Hamownia prawdę powie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 18:57   

Rozmawiałem z moim mechanikiem
polecił mi wywiercić mały otwór w tłumiku aby woda moga swobodnie wylatywać .
Stwierdził że przy gazie to normalne że kondensuje się woda która prowadzi do korozji tłumika .
Jak się zrobi mały otwór to woda wylatuje i wszystko jest ok
_________________
Moje auto
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-29, 19:43   

Trochę dziwne bo mnie żadne tłumiki się nie rozleciały a auta były zdecydowanie starsze od Twojego. Czyżby Dacia wkładała taki badziew?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 19:50   

podobno to norma przy gaziku
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 19:56   

produktem spalania weglowodorow m.in.propanu i butanu jest dwutlenek lub przy niecalkowitym spalaniu tlenek wegla ( czad tzw.) i woda ( zawsze )
nie pamiętacie ? :lol:
czas ruszyc głową :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:01   

domyslam sie ze niektorzy juz nie pamietaja chemii z podstawowki ?
:mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:02   

ale wlasnie tak to jest jak sie nie uwaza w szkole wtedy jakis mechanior urasta do rangi mega specjalisty
buahaha
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:17   

żebyś ty tak na innych lekcjach uważał
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:27   

hahaha
:lol:
spokojna glowa
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:43   

panie expercie lepiej powiedź jak ten tłumik się spisuje bo za 50 to trochę licho wygląda .
Gadałem z typem co zawodowo takie rzeczy i mi powiedział że szkoda zachodu bo będę co kilka miesięcy wymieniał
coś takiego mi polecił
http://allegro.pl/sportow...5534614943.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-29, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 20:54   

wyglad to nie wszystko , chyba ze u kobiet hehehe :mrgreen:

myślę, że cena 60pln z przesyłką nie jest odstraszająca , choć faktycznie to nie nierdzewka- jak na fotce, tylko stal aluminiowana
ale jak widać i nierdzewka rdzewieje na spawach , bo zmienia strukture metalu a w środku i tak nie masz nierdzewki tylko stal -perforowaną , przynajmniej tak mi się wydaje - tak jak w moim
ale zrobisz jak uwazasz, ja bym wolal kupic taniej teraz a jak sie zepsuje to sobie wymienic bo i tak nie masz gwarancji czy ten nie zacznie , chociaz moze i wymienia bez "nikakich"
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 21:29   

Mi bardziej chodzi o aspekt wygłuszeniowy .
Nie chce zrobić sobie ryczącego wydechu
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 21:34   

no ale ten stary - orginalny - srodkowy tez masz przelotowy , czy nie?
bo tak wogole to nie bedziesz miec roznicy w halasie: czy tym tanim czy tym z nierdzewki - no i generalnie im wieksza pucha - tym lepiej spelnia zadanie wygluszajace
a poza tym masz nadal orginalny tlumik koncowy, ktory robi najwieksza robote
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-30, 08:22   

GORDINI napisał/a:
Trochę dziwne bo mnie żadne tłumiki się nie rozleciały a auta były zdecydowanie starsze od Twojego. Czyżby Dacia wkładała taki badziew?


Nie dziwne. Jak robisz krótkie przebiegi to nie zdąży się nagrzać i odparować.
Przejeżdżałeś dłuższe odcinki od odpalenia do zgaszenia to i nie doświadczyłeś tego zjawiska.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-30, 17:35   

A właśnie, że dziwne bo miałem i mam kilka aut, które jeżdżą po przysłowiowe "bułki" do sklepu i w żadnym się tłumiki nie rozsypały po min. 8 latach.
Wniosek taki, że koncern oszczędza na jakości materiałów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne