Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100
Autor Wiadomość
jaq 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 lpg
Dołączył: 21 Sty 2023
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-04-03, 16:00   Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100

Witam.

Dacia Duster SL Extreme Eco-G 100 - 2023 w kolorze szary comete + podgrzewane fotele.

Dodatkowe akcesoria:
- płetwa rekina
- chromowana końcówka rury wydechowej
- chlapacze
- podświetlana listwa progowa
- osłony nadkoli
- listwy ochronne drzwiowe

Dastera odbieram za kilka dni, po moim zdaniem mega krótkim czasie oczekiwania wynoszącym dwa miesiące, ale już mam kilka pytań, a mianowicie:

1. Docieranie silnika:
- jest jeszcze coś takiego czy już są wstępnie dotarte XD ?
- dotarcie silnika oznacza jazdę poniżej 3000 obrotów do 1000 km ?
- w trakcie docierania jeździć wyłącznie na benzynie czy nie ma to znaczenia ?

2. Wymiana oleju:
- wykupuje pakiet easy service więc będę miał wymianę po 15 i 30 tysiącach, dodatkowo zamierzam wymieć olej po przebiegu 1000-2000 km, jest sens ?

Może jakieś sugestie dotyczące nowego auta ?

P.S. zdjęcia wrzucę jak odbiorę dastera :)
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 127
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-04-03, 16:12   

Po 15000 i 30000? Raczej po 30000 i 60000 w ramach ES lub co 2 lata. Chyba, że znowu coś zmienli.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-03, 16:55   

Wg mnie docieranie trwa dłużej niż tysiąc czy dwa tysiące km. Warto więc stopniowo zwiększać obciążenie silnika do 15 czy 20tys km a nawet dłużej (docierałem kilka nowych samochodów i takie mam spostrzeżenia)
Wg niektórych, pierwszy olej którym zalany jest silnie jest trochę inny, wspomagający dobre ułożenie elementów silnika i zaleca się pozostawienie go na dłużej -do pierwszej zmiany przy przebiegu 10-20tys w zależności od sposobu eksploatacji. Ja zmieniałem po 15tys i przeszedłem na rn17fe. Obecnie za pomocą analizy oleju przepracowanego dopasuje interwał zmian między 15 a 20tys.
Mi zalecano pierwszy tys km na benzynie i tak zrobiłem.

Gratuluję zakupu :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-03, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
jaq 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 lpg
Dołączył: 21 Sty 2023
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-04-03, 17:58   

ptakooo napisał/a:
Po 15000 i 30000? Raczej po 30000 i 60000 w ramach ES lub co 2 lata. Chyba, że znowu coś zmienli.


Z tego co wyczytałem w którymś z wątków na forum - jeżeli do roku (pierwszego przeglądu) zrobi się co najmniej 15000 km to wymieniają olej. Ale ręki sobie za to uciąć nie dam bo nie weryfikowałem tego.

r70 napisał/a:
Mi zalecano pierwszy tys km na benzynie i tak zrobiłem.

No i ja też tak zrobię.

r70 napisał/a:
zaleca się pozostawienie go na dłużej -do pierwszej zmiany przy przebiegu 10-20tys


Wydawało mi się, iż ta pierwsza szybka wymiana oleju jest po to aby "wyczyścić" silnik z ewentualnych opiłków.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-04, 16:24   

Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
grzegorzcz 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero stepway III (wcześniej II)
Silnik: tce90
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Paź 2022
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-04-11, 12:35   

r70 napisał/a:
Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :)


Stara zasada mówi, że na oleju silnikowym nie warto oszczędzać.
_________________
grzegorzcz
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-11, 18:56   

grzegorzcz napisał/a:
r70 napisał/a:
Ja wiem po co ona jest. Ale filtr oleju też od czegoś jest, sądząc po tym jak wyglądał olej i filtr po 15tya nie sądzę żeby ten drugi nie poradził sobie z tym brokatem który mógł pochodzić z docierania silnika. Ale pewnie sporo zależy też od sposobu eksploatacji przez te 15tys km. Na YT widziałem co spuszczają ludzie po 1-2tys km to zastanawiam się co robili że olej tak wygląda.
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.
Do mnie bardziej przemawia ta teoria - jak jest w praktyce pewnie się nie dowiemy :)


Stara zasada mówi, że na oleju silnikowym nie warto oszczędzać.


Ale jak się to ma do mojej wypowiedzi ? Bo jakimś frazesem oderwanym od kontekstu trochę zalecialo ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-11, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-04-12, 09:08   

r70 napisał/a:
Olej z pierwszego zalania nie ma nie ma takiej ilości dodatków redukujących tarcie jak oleje dostępne w handlu - właśnie po to, żeby elementy silnika miały możliwość sie dobrze dotrzeć. Zalanie "dobrym" oleje z dodatkami np. chroniącymi przed zużyciem, albo redukującymi tarcie będzie w przypadku silnika jeszcze nie dotartego nie korzystne.


Nie ma takiego oleju który powodował by że nierówne metalowe elementy się nie "dotrą"/zetrą (współpracujące ciasno) ;-) .

Pierwszy olej i jego wymiana np. po 3000 km jest po to żeby wypłukać nie tylko metal z dotarcia ale też metal z obróbki części silnika.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne