Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0.9 TCe 90 a 1.0 SCe 73 - porównianie spalania
Autor Wiadomość
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-12, 19:56   

Mój TCe ma 20k km, kupiony w listopadzie 2017.
Jak na razie bez problemów, ale i przebieg mały.
Też jestem ciekawy co się dzieje przy większych przebiegach?
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-12, 20:13   

Mi przy około 20k zaczeły się problemy z LPG i utratą mocy. Przy obecnych 37 problem tylko się nasilił. Najprawdopodobniej będzie wymiana instalacji.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-12, 20:33   

producent twierdzi że długości wężyków są różne do każdego cylidra dlatego zwykła instalacja tego nie ogarnie
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-12, 21:44   

LPG to inny temat. Też miałem problemy, z resztą jak większość z fabryczną instalacją.
W moim przypadku był problem z zacinającym sie elektrozaworem w parowniku.
Po kilku próbach czyszczenia i wymianie na nowy pomogło.
Mój problem z gazem nie jest powiązany z silnikiem.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-12, 23:18   

tomas_102 napisał/a:
LPG to inny temat. Też miałem problemy, z resztą jak większość z fabryczną instalacją.
W moim przypadku był problem z zacinającym sie elektrozaworem w parowniku.
Po kilku próbach czyszczenia i wymianie na nowy pomogło.
Mój problem z gazem nie jest powiązany z silnikiem.

Jakie objawy przy tym problemie?
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-14, 10:04   

Po rozgrzaniu silnika kiedy następuje przełączenie na gaz, uruchamia się piszczenie ( jak przy pustym zbiorniku) po czym zasilanie wraca na benzynę.
Zachowuje się tak jak by skończył się gaz.
 
rafalm1978 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 47
Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2019-03-14, 17:34   

Ja miałem takie objawy w Lodgy , gdy brudny jest zawór w parowniku (nie otwiera gazu).

W sandero 1,2 przy przebiegach powyżej 60kkm pomagało czyszczenie czujnika ciśnienia gazu ( na listwie wtryskowej LPG )
_________________
Było Sandero 1.2 LPG 2013 , Sandero Stepway Outdoor 0.9TCe 2017 , Lodgy 1.6SCE LPG 2017 , Dokker Techroad 1.6SCE LPG 2019
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-14, 21:38   

W moim przypadku problemy zaczęły się przy przebiegu 1500km.
W ASO upierali się, ze to od słabej jakości gazu, który tankowałem.
Zmianiłem stację na Orlen, za namową serwisu. Nie pomogło.
Przy około 11000km zmienili zawór. Potem jeszcze raz czyszczenie i chyba w końcu jest dobrze.
Od około 7000km jest dobrze i już tak bardzo nie zwracam uwagi na stacje paliw.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-14, 21:54   

W moim nic nie piszczy. Wlewam paliwo i jadę. Żadnych problemów jeszcze nie było. Przebieg powyżej 10 kkm - nie pamiętam dokładnie.
 
rafalm1978 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 47
Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2019-03-14, 22:05   

Co do czyszczenia to chyba zależy od czystości gazu.
Pierwsze w Lodgy po 3000km pojechałem do serwisu , a teraz robię sobie sam .
Miałem tak ,że co miesiąc musiałem czyścić , potem długo spokój i z powrotem na nowo .
_________________
Było Sandero 1.2 LPG 2013 , Sandero Stepway Outdoor 0.9TCe 2017 , Lodgy 1.6SCE LPG 2017 , Dokker Techroad 1.6SCE LPG 2019
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-14, 23:17   

Napewno dużo zależy od czystości gazu. Ale skoro po 1500km zakleił się zaworek to dlaczego filtry się nie zatkały.
W drugim samochodzie mam przejechane 90k km i nic się nie zapycha. Filtry zmieniam co drugą wymianę oleju tj. co 30k km.
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-03-18, 05:25   

tomas_102 napisał/a:
Napewno dużo zależy od czystości gazu. Ale skoro po 1500km zakleił się zaworek to dlaczego filtry się nie zatkały.
W drugim samochodzie mam przejechane 90k km i nic się nie zapycha. Filtry zmieniam co drugą wymianę oleju tj. co 30k km.


Za długo, ja bym wymieniał co min. 15kkm, przecież to groszowe sprawy. Przy 10kkm jak rozbierzesz filtr fazy lotnej już zdarza się mała łyżeczka smoły w środku.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-23, 10:26   

Datex napisał/a:
Mi przy około 20k zaczeły się problemy z LPG i utratą mocy. Przy obecnych 37 problem tylko się nasilił. Najprawdopodobniej będzie wymiana instalacji.


Odświeżę z prośbą byś napisał, co sie dalej dzieje z Twoją instalacją?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-10, 19:12   

30 tyś przebiegu 0,9TCE
320 km dziś 140 na tempomacie (jak to w polsce udało się może 70% trasy)
spalanie równo 10l LPG
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-05-10, 20:52   

Witam,
Fruxo jakie masz auto? Mój logan w ostatnie wakacje w podobnej trasie tylko bez tempomatu spalił około 9Lpg. Mialem przebieg około 15 tys. km.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-10, 21:15   

sandero stepway więc miał prawo wziąć więcej
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-05-10, 22:25   

MCV też nie jest mały. A z ktorego roku sanderka? Czytając opinie o TCe dochodzę do wniosku, ze w nowszych jest trochę niższe spalanie. Mam na myśli wersję która ma 140 Nm.
 
Przemo1977 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 11
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-10, 22:41   

Witam. W mojej Daci Sandero 1.0 sce srednie spalanie to 6 litrów w cyklu mieszanym gdzie mniej wiecej robię po 50 procent miasta i trasy. Spalanie wg dyspozytora .Srednio na 40 litrach robie 730 km.
_________________
Przemo
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-11, 10:11   

tomas_102 napisał/a:
MCV też nie jest mały. A z ktorego roku sanderka? Czytając opinie o TCe dochodzę do wniosku, ze w nowszych jest trochę niższe spalanie. Mam na myśli wersję która ma 140 Nm.

2017
ale przy jeździe autostradowej najbardziej liczy się powierzchnia przednia która w tym samochodzie jest zwyczajnie większa bo jest jest podniesiony

wzór jest taki ½ρV^2ACx, w którym:
A – powierzchnia czołowa,
ρ – gęstość powietrza,
V – względna prędkość pojazdu w stosunku do powietrza.
producent nie podaje współczynnika opływowości Cx ale można założyć że jest gorszy z powodu dużego prześwitu
na autostradzie najlepsze są combi i sedany
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-11, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-11, 20:02   

Fruxo napisał/a:

ale przy jeździe autostradowej najbardziej liczy się powierzchnia przednia która w tym samochodzie jest zwyczajnie większa bo jest jest podniesiony

można założyć że jest gorszy z powodu dużego prześwitu
na autostradzie najlepsze są combi i sedany


STepway tak dużo większej powierzchni przedniej od zwykłego sandero nie ma, bo bryła ta sam. Owszem wyzej, ale zdecyowana większość tego większego z przodu rzutu to "szczelina" pod autem większa niż w sandero sandero. Realnie więsza powierzchnia to więcej opony widocznej z przodu, brzeg relingów i , być może, ta osłona udająca terenową osłonę z przodu..


combi, sedany.... to chyba i hatchbacki?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-13, 09:46   

Dymek napisał/a:
U mnie w Sandero Stepway, TCe90 nie chce pić więcej niż 6,4l/100km i to jest spalanie obecne (zimowe). Latem było to 6,1 l/100km. Z tego 90% to dojazdy do pracy po 11km w jedną stronę w ruchu miejsko-podmiejskim z prędkością 50-70km/h.

Z tymi silnikami trzeba się po prostu nauczyć jeździć, świeży kierowca lub taki na testowej przejażdżce uzyska o wiele wyższe spalanie niż np. po roku jazdy. U mnie od początku marca średnie zużycie stoi na poziomie 5,9l/100km, czyli jeszcze spadło. Jak wyżej- żadnych poważnych tras nie robię. Z tym, że w 90% jazda w 1-2 osoby.
pikodat- edytuję: paradoksalnie spalanie spadło gdy zacząłem unikać wczesnej zmiany biegów i jazdy w okolicach 2 tys obrotów, 2,5 do 3 tys to jest optymalny zakres. Więc raczej niezgodnie z eko-zaleceniami.
Czyli- ze zdziwieniem stwierdzam, że samochód okazuje się oszczędniejszy od mojego Matiza z silniczkiem 0,8... :shock:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-13, 10:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 09:53   

Dymek napisał/a:

Z tymi silnikami trzeba się po prostu nauczyć jeździć, świeży kierowca lub taki na testowej przejażdżce uzyska o wiele wyższe spalanie niż np. po roku jazdy.

Jako , że lada moment będe miał takie autko - można prosić o wskazówki dotyczące takowej jazdy?
Podejrzewam, że jedna z nich może dotyczyć tego, by nie przekraczać 2500 obr, bo wtedy jak na testowej jeździe zauważyłem spalanie drastycznie rośnie. Ale to tylko hipoteza i tylko jedna, więć uwagi kogoś doświadczonego moga się u mnie zamienic na oszczędzone litry...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-13, 14:42   

zmiana biegów przy 3 tyś przy jeździe eko lub 4 przy przyspieszaniu
niżej silnik zaczyna się telepać i dostaje ogromnych przeciążeń
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 15:07   

Fruxo napisał/a:
zmiana biegów przy 3 tyś przy jeździe eko lub 4 przy przyspieszaniu
niżej silnik zaczyna się telepać i dostaje ogromnych przeciążeń


Zatem totalnie olewać wskazówki wyśietlane, iż należy włąśnie zmienić bieg "już teraz" i podciągnąć obroty?[/code]
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-13, 15:28   

Ten silnik nie ma w ogóle mocy jeżeli jeździ się poniżej 2 tyś obr , turbina musi wstać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne