Mój TCe ma 20k km, kupiony w listopadzie 2017.
Jak na razie bez problemów, ale i przebieg mały.
Też jestem ciekawy co się dzieje przy większych przebiegach?
LPG to inny temat. Też miałem problemy, z resztą jak większość z fabryczną instalacją.
W moim przypadku był problem z zacinającym sie elektrozaworem w parowniku.
Po kilku próbach czyszczenia i wymianie na nowy pomogło.
Mój problem z gazem nie jest powiązany z silnikiem.
LPG to inny temat. Też miałem problemy, z resztą jak większość z fabryczną instalacją.
W moim przypadku był problem z zacinającym sie elektrozaworem w parowniku.
Po kilku próbach czyszczenia i wymianie na nowy pomogło.
Mój problem z gazem nie jest powiązany z silnikiem.
Po rozgrzaniu silnika kiedy następuje przełączenie na gaz, uruchamia się piszczenie ( jak przy pustym zbiorniku) po czym zasilanie wraca na benzynę.
Zachowuje się tak jak by skończył się gaz.
W moim przypadku problemy zaczęły się przy przebiegu 1500km.
W ASO upierali się, ze to od słabej jakości gazu, który tankowałem.
Zmianiłem stację na Orlen, za namową serwisu. Nie pomogło.
Przy około 11000km zmienili zawór. Potem jeszcze raz czyszczenie i chyba w końcu jest dobrze.
Od około 7000km jest dobrze i już tak bardzo nie zwracam uwagi na stacje paliw.
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022 Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 47 Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2019-03-14, 22:05
Co do czyszczenia to chyba zależy od czystości gazu.
Pierwsze w Lodgy po 3000km pojechałem do serwisu , a teraz robię sobie sam .
Miałem tak ,że co miesiąc musiałem czyścić , potem długo spokój i z powrotem na nowo .
Napewno dużo zależy od czystości gazu. Ale skoro po 1500km zakleił się zaworek to dlaczego filtry się nie zatkały.
W drugim samochodzie mam przejechane 90k km i nic się nie zapycha. Filtry zmieniam co drugą wymianę oleju tj. co 30k km.
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2019-03-18, 05:25
tomas_102 napisał/a:
Napewno dużo zależy od czystości gazu. Ale skoro po 1500km zakleił się zaworek to dlaczego filtry się nie zatkały.
W drugim samochodzie mam przejechane 90k km i nic się nie zapycha. Filtry zmieniam co drugą wymianę oleju tj. co 30k km.
Za długo, ja bym wymieniał co min. 15kkm, przecież to groszowe sprawy. Przy 10kkm jak rozbierzesz filtr fazy lotnej już zdarza się mała łyżeczka smoły w środku.
MCV też nie jest mały. A z ktorego roku sanderka? Czytając opinie o TCe dochodzę do wniosku, ze w nowszych jest trochę niższe spalanie. Mam na myśli wersję która ma 140 Nm.
Witam. W mojej Daci Sandero 1.0 sce srednie spalanie to 6 litrów w cyklu mieszanym gdzie mniej wiecej robię po 50 procent miasta i trasy. Spalanie wg dyspozytora .Srednio na 40 litrach robie 730 km.
MCV też nie jest mały. A z ktorego roku sanderka? Czytając opinie o TCe dochodzę do wniosku, ze w nowszych jest trochę niższe spalanie. Mam na myśli wersję która ma 140 Nm.
2017
ale przy jeździe autostradowej najbardziej liczy się powierzchnia przednia która w tym samochodzie jest zwyczajnie większa bo jest jest podniesiony
wzór jest taki ½ρV^2ACx, w którym:
A – powierzchnia czołowa,
ρ – gęstość powietrza,
V – względna prędkość pojazdu w stosunku do powietrza.
producent nie podaje współczynnika opływowości Cx ale można założyć że jest gorszy z powodu dużego prześwitu
na autostradzie najlepsze są combi i sedany
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-05-11, 10:15, w całości zmieniany 1 raz
ale przy jeździe autostradowej najbardziej liczy się powierzchnia przednia która w tym samochodzie jest zwyczajnie większa bo jest jest podniesiony
można założyć że jest gorszy z powodu dużego prześwitu
na autostradzie najlepsze są combi i sedany
STepway tak dużo większej powierzchni przedniej od zwykłego sandero nie ma, bo bryła ta sam. Owszem wyzej, ale zdecyowana większość tego większego z przodu rzutu to "szczelina" pod autem większa niż w sandero sandero. Realnie więsza powierzchnia to więcej opony widocznej z przodu, brzeg relingów i , być może, ta osłona udająca terenową osłonę z przodu..
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-13, 09:46
Dymek napisał/a:
U mnie w Sandero Stepway, TCe90 nie chce pić więcej niż 6,4l/100km i to jest spalanie obecne (zimowe). Latem było to 6,1 l/100km. Z tego 90% to dojazdy do pracy po 11km w jedną stronę w ruchu miejsko-podmiejskim z prędkością 50-70km/h.
Z tymi silnikami trzeba się po prostu nauczyć jeździć, świeży kierowca lub taki na testowej przejażdżce uzyska o wiele wyższe spalanie niż np. po roku jazdy. U mnie od początku marca średnie zużycie stoi na poziomie 5,9l/100km, czyli jeszcze spadło. Jak wyżej- żadnych poważnych tras nie robię. Z tym, że w 90% jazda w 1-2 osoby.
pikodat- edytuję: paradoksalnie spalanie spadło gdy zacząłem unikać wczesnej zmiany biegów i jazdy w okolicach 2 tys obrotów, 2,5 do 3 tys to jest optymalny zakres. Więc raczej niezgodnie z eko-zaleceniami.
Czyli- ze zdziwieniem stwierdzam, że samochód okazuje się oszczędniejszy od mojego Matiza z silniczkiem 0,8...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-13, 10:00, w całości zmieniany 3 razy
Z tymi silnikami trzeba się po prostu nauczyć jeździć, świeży kierowca lub taki na testowej przejażdżce uzyska o wiele wyższe spalanie niż np. po roku jazdy.
Jako , że lada moment będe miał takie autko - można prosić o wskazówki dotyczące takowej jazdy?
Podejrzewam, że jedna z nich może dotyczyć tego, by nie przekraczać 2500 obr, bo wtedy jak na testowej jeździe zauważyłem spalanie drastycznie rośnie. Ale to tylko hipoteza i tylko jedna, więć uwagi kogoś doświadczonego moga się u mnie zamienic na oszczędzone litry...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum