DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-05-17, 10:19
Wymiana skrzyni biegów w mcv 1,6 16v
Autor Wiadomość
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-24, 22:08   Wymiana skrzyni biegów w mcv 1,6 16v

Mam zamiar wymienic skrznię biegów w mojej Drakuli. 3 tys obrorów przy 90 km na godz męczy mnie, samochód i napewno nie jest obojętne na spalanie tak teraz drogiej benzyny. Mam do wyboru skrzynie od diesli, które uzyskują 39,82 albo 42,19 albo 47,99 km na godz przy 1 tys obrotów silnika. Problem jest też z oznaczeniami skrzyń, w specyfikacji kolegi Laisara skrzynia, którą obecnie mam tz JR5 149(sprawdziłem nalepkę na skrzyni) różni się od JR5 147 tylko przełożeniem 3 i 4 biegu, a teoretycznie powinna jechac wspomniane 39,83 km na godz. Czy ktoś zorientowany może podac jaką ma skrzynę w swoim dieslu i ja ką prędkośc uzyskuje prz 3 tys obr.?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-24, 22:59   

Ale co chcesz w ten sposób uzyskać? Jeśli założysz skrzynię od diesla to zabraknie Ci momentu obrotowego oraz mocy - diesle mają wyższy moment obrotowy i uzyskują maksymalną moc przy niższych obrotach, auto nie będzie chciało jechać, żeby jeździć jako tako sprawnie będziesz musiał kręcić jeszcze wyżej.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-04-25, 08:53   

Wydaje mi się że 105 koników w tym silniku z połączeniem ze skrzynią dla desla może dać super efekt . Jak chcesz wyprzedzić to zawsze możesz zwalić na 3 i ciągnąć do 5000 obr. Natomiast na trasie miodzio. Jeździłem kiedyś espero , na 5 przy 120 km miał 2700 obrotów , silnik niby 90 koników . Jechało się pięknie , na trasie do chorwacji schodził do 6 L/ 100 . Ja bym spróbował .... , a nawet poszukał skrzyni 6 biegowej jeżeli w ogóle pasuje. Mi w mojej MCV zaczyna brakować 6 , pomimo że silniczek 68 koników , to taka 6 na autostradę do prędkości 120-130 super sprawa . Zresztą zauważcie ,że wszystkie wersje ECO różnych autek np skody czy VW to w pierwszym rzucie jest zmiana przełożeń w skrzyni i obniżenie zawieszenia ... i zawsze się litr urwie. Dawno temu można było sobie wybierać Opla z krótką lub długą skrzynią.... oczywiście za dopłatą.
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2011-04-25, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-25, 09:56   

Przy 130 mam ponad 3000 obr/min, przy 100 2500obr.min miej więcej. Taka skrzynia do tego silnika nie przejdzie, poza tym przy 100-105 km/h to masz chyba około 3000 obr/min a przy 3750 130km/h tak przynajmniej w meganie miałem z benzyniakiem 16V.

Przecież tam masz przełożenie 35,66 km/h przy 1000obr/min na 5 biegu to przy 3000 masz 105km/h to mało :?: , w dieslu masz 39,22 km/h czyli przy 3000 masz 120km/h rzeczywiste.
Najkrótsza skrzynia jest w 1.6 84KM.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-25, 16:24   

@leszek_z1: Teoretycznie prawie wszystkie skrzynie powinno się dać zamieniać miejscami, ale... koszty nowych części są niemal zabójcze. Jest jednak na szczęście jeszcze inna możliwość: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121

(C.d. po powrocie ze świąt).
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-25, 18:52   

kubalonek napisał/a:
Wydaje mi się że 105 koników w tym silniku z połączeniem ze skrzynią dla desla może dać super efekt . Jak chcesz wyprzedzić to zawsze możesz zwalić na 3 i ciągnąć do 5000 obr. Natomiast na trasie miodzio. Jeździłem kiedyś espero , na 5 przy 120 km miał 2700 obrotów , silnik niby 90 koników . Jechało się pięknie , na trasie do chorwacji schodził do 6 L/ 100 . Ja bym spróbował .... , a nawet poszukał skrzyni 6 biegowej jeżeli w ogóle pasuje. Mi w mojej MCV zaczyna brakować 6 , pomimo że silniczek 68 koników , to taka 6 na autostradę do prędkości 120-130 super sprawa . Zresztą zauważcie ,że wszystkie wersje ECO różnych autek np skody czy VW to w pierwszym rzucie jest zmiana przełożeń w skrzyni i obniżenie zawieszenia ... i zawsze się litr urwie. Dawno temu można było sobie wybierać Opla z krótką lub długą skrzynią.... oczywiście za dopłatą.

Oczywiście na autostradzie zyska na spalaniu, ale wydaje mi się że w mieście straci, sens takiego postępowania zależy od proporcji jazdy - najczęściej jednak więcej jeździmy poza autostradami. Oprócz kosztów samej przeróbki przy rachunku ekonomicznym należy brać pod uwagę problemy przy odsprzedaży - wszystkie przeróbki sprzedają się trudniej i za mniejsze pieniądze.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-25, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-04-25, 20:58   

Obecnie produkowane mcv 1,6 16v jedzie 35,66 przy 1 tys obr na 5 biegu-a moja Drakula kupiona w 2009 r robi 30,23 przy 1 tys, a więc sam producent trochę zmienił przełożenie skrzyni biegów. Wynikiem tej zmiany jest ( w katalogu) minimalnie mniejsze przyspieszenie 11,8 do 12,4 i mnejsze spalanie. MCV poruszam się tylko na trasie, w mieście katuję matiza (skuter na 4 kołach - wszędzie się mieszczę, zwłaszcza na parkingach jest poręczny), a do tej pory nexia-tania w eksploatacji ale za mały bagażnik (szkoda że nie robili kombi) i właśnie ta nexia przy 3 tys obr jedzie 120 na godz, a ma tylko 75 koni i zamontowany gaz, który nie dodaje jej mocy, a jak cicho w środku! Nadal uważam, że wymiana skrzyni na "dłuższą" to dobry pomysł do jazdy w trasę, a i w mieście da rady, bo niższe biegi, aż tak bardzo nie odbiegają od orginału. Moje wątpliwości, to jaką konkretnie skrznię szukac-JR5 ???, na allegro trochę tego jest, czasami nawet prawie nowe, ale muszę znac symbol aby kupic to co potrzebuję.[/i]
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-25, 21:09   

Co do dłuższej skrzyni biegów - ja musiałem wymienić w starym escorcie 1.4 na monowtrysku i z lpg skrzynię. Kupiłem używaną z gwarancją rozruchową, jak się okazało od nowszego escorta mk7 1.6 16v. Na początek strasznie się wnerwiłem że mi zamontowali nie ten sprzęt co ma być,, ale do pierwszej trasy tylko... Co prawda na 2ce trochę słabe było auto, ale na 5tce 100km/h=2tys obr/min, 120km/h=2500 obr/min. i to mi się bardzo spodobało, 130-140km/h można było podróżować bez nadmiernego hałąsu i dość oszczędnie
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2011-04-26, 10:17   

Też się zastanawiałem nad wymianą skrzyni. W słabszym Berlingo miałem dłuższą 5-tkę... Na razie porzuciłem ten plan, gdyż ten problem dotyczy tylko i wyłącznie dłuższych tras autostradą, więc na razie zostawiam jak jest.

Nie ma przypadkiem możliwości wymiany tylko jednego przełożenia?
_________________
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-26, 10:32   

Dłuższe przełożenie nic nie da, najlepiej dołożyć 6 bieg ale to w dieslu by się przydał a nie w benzynie. Poza tym w roczniku 2010 to masz już przełożenie 35,66 na 5, niewiele mniej niż diesel.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-26, 10:57   

nie wiem jaką skrzynię mam w Megane to też mi brakuje 6 biegu tak jak większości osób z którymi gadam, przekładanie skrzyń pewnie nic nie da, a będzie trochę kosztowało
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-26, 14:09   

W meganie masz dobrą skrzynię , na 5 można jechać 40-50km/h spokojnie. Przy 130 masz 3750 obr/min czyli maksymalny moment obrotowy wtedy masz.Przy 100 3000 obr/min.Przy jeździe ponad 130 przydał by się 6 bieg, ale ja tyle nie jeżdżę bo się boję. :mrgreen:
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-26, 14:43   

Jeżeli ktoś chce mieć dłuższe przełożenia to niech szuka skrzyni z nowego logana i sandero dci. Tam przy 1000obr.min na 5 biegu jest 47,99km/h czyli przy 2000 jedzie prawie 100km/h.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-26, 21:36   

TAXI AIRPORT, pamiętasz typ skrzyni która jest w Megane ;-) 5 ostatnio (wczoraj) jechałem całe 38km/h :shock: ale to świerzo po wymianie olejów, filtrów, świeć i rozrusznika(regeneracji) :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-27, 15:13   

Ja cały czas tak jeżdżę - zmieniam bieg z 5 na niższy jak prędkość spadnie ponizej 35/h, nie przejmuję się tymi co twierdzą że zniszczę w ten sposób silnik - jeżdże tak od prawie 20 lat, zrobiłem tak Audi 100 110 tys. km ( od przebiegu 130 tys. do 240tys., nastepnie sprzedałem znajomemu który dojeździł bez żadnych problemów z silnikiem do 350tkm, Laguną 205tkm ( od nowości) i nic się nie dzieje. A zacząłem tak jeździć z lenistwa - nie chciało mi się zmieniac biegów jak się samochód nie buntował, nikt wtedy nie słyszał o eco - drivingu :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-27, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-29, 11:13   

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Nie ma przypadkiem możliwości wymiany tylko jednego przełożenia?

No przecież podawałem kilka postów wcześniej: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-29, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne