Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nietypowy zgrzyt stukot prawe koło
Autor Wiadomość
zagrajmyse 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-10-18, 16:41   Nietypowy zgrzyt stukot prawe koło

Witam.
Dacia Logan z Paką 1.5ddci - auto robiące rocznie 3-10 tyś km max co 12 miechow wymiana filtrów i oleju. Tryb jazdy - po osiedlu gdzie nie ma płaskiej drogi a w niektórych miejscach potężne wyboje. Krawężników dziennie zalicza od 10-30 lecz wszystko z wielką precyzją (delikatnie jak z kobietą)

Problem pojawił się wczoraj- Kiedy samochód jest w ruchu i wrzuci się na luz i jedzie się po "niemieckiej kostce" ewidentnie dochodzi zgrzyt stukot z prawego koła. Zadziwił mnie fakt że gdy dodaję gazu nic nie słychać , sytuacja dzieje się jedynie na "luzie " oraz Hamowanie silnikiem i oczywiście na nierównościach.

Przez tryb jazdy w ciągu 2ch lat użytkowania wymienione 2x końcówki i łączniki , lecz tym razem ich nie podejrzewam bowiem nie jest to podobny stukot (metaliczny) i wydaje mi się że stukot był by również podczas dodawania gazu.


dodam jeszcze iż miałem wolne 10 min pod samochodem - na oko wszystkie gumy wyglądają ładnie - przeguby - warczało by podczas dodawania gazu.

Brzydko wyglądają sprężyny i amory lecz ciągle gubi mnie fakt iż podczas dodawania gazu (przeniesienia obciążenia do tyłu) jest cicho ;/ jak pisałem wyżej stukot a raczej warczenie koła nie jest typowo metalicznym stukaniem co również gubi mnie z innych tropów.

Sporo naczytałem się o łączniku stab- szczerze nie pamiętam jak ostatnio stukało jak wymieniałem (ok 8 miesięcy temu) lecz dlaczego nie bije jak dodaję gazu ? :/

Czy miał ktoś podobny problem ?

Mechanik oczywiście będzie zaliczony jak tylko będzie to możliwe czyli dopiero za 4 dni... a może do tego czasu coś się wyczuje ;)

pozdro dla pomocnych
Ostatnio zmieniony przez zagrajmyse 2017-10-18, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-18, 16:47   

zagrajmyse, tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora - stabilizator może tłuc, mcperson góra, przegub wewnętrzny i zewnętrzny do sprawdzenia. Sworzeń też do sprawdzenia! Łożysko koła. Możemy wróżyć dalej albo kanał/podnośnik i łom w dłoń lbu dobry mechanik co doszuka się :)

tutaj masz wymianę łącznika - śruby w loiganie (sandero ma to samo):

Kiepskiej jakości łączniki zrywają się baaaaaaaardzo szybko (nawet jedna jazda 100metrów z jednym progiem zwalniajacym) jeśli są z chińskogównolitu zrobione.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-18, 16:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
zagrajmyse 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-10-18, 16:52   

tosiek napisał/a:
zagrajmyse, tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora - stabilizator może tłuc, mcperson góra, przegub wewnętrzny i zewnętrzny do sprawdzenia. Możemy wróżyć dalej :)

tutaj masz wymianę łącznika - śruby w loiganie (sandero ma to samo):



oglądane :P

nie chodzi o wróżenia , lecz eliminacje poszczególnych podzespołów.

Pisałem że dzieje się to tylko podczas przeniesienia siły do przodu (hamowanie i wrzucenie na luz) na nierównościach. Drążek - przeguby i wiele innych el. zawieszenia reaguje również podczas przeniesienia siły do tyłu - i dlatego przychodzę już do zawodowców którzy dzielą się info na forum :)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-19, 06:26   

A ja proponuje sprawdzić, czy Ci coś nie wleciało pod osłonę tarczy hamulcowej. Miałem takie coś w poprzednim aucie. Koło wydawało różne dziwne dźwięki. Przy zmianach prędkości gdzieś się przemieszczał kamyczek i było cicho, a przy stałej prędkości (szczególnie małej) chrobotało, piszczało i nie wiem jak opisać co jeszcze. Po usunięciu kamyczka, jak ręką odjął. Życzę Ci żeby to była tylko taka błahostka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2017-10-20, 06:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-19, 09:45   

Sprawdź jeszcze półosie, a w szczególności te krzyżaki w przegubach, czy nie mają luzu...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne