Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:14
wymiana bębnów hamulcowych w Sandero
Autor Wiadomość
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-10-25, 17:34   wymiana bębnów hamulcowych w Sandero

Krótkie pytanie ta nakrętka którą widzi się po ściągnięciu zaślepki jest wielokrotnego użytku? I jakim momentem trzeba ją dokręcić?

I jakby co bębny można kupić w ciemno czy lepiej puść do sklepu z starymi w rękach?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-25, 19:37   

ricken napisał/a:
nakrętka którą widzi się po ściągnięciu zaślepki jest wielokrotnego użytku?

Nie, jednorazowa. (I sama zaślepka też).

ricken napisał/a:
jakim momentem trzeba ją dokręcić?

175 Nm.

ricken napisał/a:
bębny można kupić w ciemno czy lepiej puść do sklepu z starymi w rękach?

Lepiej mieć stare w ręku - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15058
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-10-25, 21:16   

Dzięki.
A jeszcze pytanie nakrętka jest poliamidowa czy trzeba ją zagnieść?M20x1.5?
I czemu zaślepka do zmiany?
Ostatnio zmieniony przez ricken 2017-10-25, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-25, 21:40   

ricken napisał/a:
nakrętka jest poliamidowa

Katalog nie podaje materiałów.

ricken napisał/a:
M20x1.5?

Tak, klucz 30, OE 7703034250.

ricken napisał/a:
czemu zaślepka do zmiany?

Podręcznik serwisowy nie podaje powodów.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-26, 10:22   

Jeśli zaślepka jest OK, to można je założyć. Jak zdejmiesz zaślepkę i ulegnie zdeformowaniu to wymiana.
Zaślepki nie są tak drogie....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-26, 11:35   

ricken napisał/a:
A jeszcze pytanie nakrętka jest poliamidowa czy trzeba ją zagnieść?

Nakrętka jest samohamowna, czyli z pierścieniem poliamidowym. Nakrętka i zaślepka jest zwykle w komplecie z nowym łożyskiem (wymieniając bębny po tylu latach ja bym dał nowe łożyska): Przykładowo
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-10-26, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-10-27, 19:56   

laisar napisał/a:
Nie, jednorazowa. (I sama zaślepka też).

Cooo? Nakrętka jest do wymiany po odkręceniu? Toż to jest niezniszczalny kawał metalu. No ale dobrze wiedzieć, chociaż najwyraźniej koło mi jak dotąd nie odpadło ;)
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-27, 20:02   

Marmach, samokontrująca jest kawałkiem plastiku - jednorazowa. Jak użyjesz drugi raz to przynajmniej z klejem do gwintów.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-28, 16:40   

Zaslepke, jezeli sie jej nie zmasakruje mozna ja zalaozyc jeszcze raz.
@tosiek, prosze bez takich, ze na klej. Raz sciagalem rozrzad i ktos przede mna wszystkio pokleil nawet kolo walu bylo ptyklejone. Zeszlo mi dwa dni z rozrzadem.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-10-29, 15:23   

tosiek napisał/a:
Marmach, samokontrująca jest kawałkiem plastiku - jednorazowa. Jak użyjesz drugi raz to przynajmniej z klejem do gwintów.

No cóż, może i tak, przykręciłem tak z 40kkm temu i się nie odkręciło :mrgreen:
Ale to kompletny technologiczny bezsens, bo co, trzeba zmieniać nakrętkę przy każdym czyszczeniu bębnów? (A te się syfią niemiłosiernie - do tego stopnia, że przestałem zwracać uwagi na piszczenie tłoczków, bo musiałbym rozkręcać za 10kkm.)
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-30, 10:38   

shrek, nie mówię odrazu mocnym klejem czerwonym, może być słaby żółty lub średni niebieski.
Przeciwnakrętki, plastiki i kleje to standard przy obracających się elementach.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-10-31, 21:37   

tosiek napisał/a:
może być słaby żółty lub średni niebieski.

A robią takie do gwintów o takiej średnicy?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-31, 21:59   

Kleje do gwintów, nie rozpoznają średnicy gwintu.

W pracy używam tych samych klejów, co do małych śrubek, do gwintów M60, M500, czy też M600. Tak, są takie gwinty, fakt, że raczej drobnozwojne, ale jednak jest to gwint metryczny. gwinty bywają większe, ale u mnie grubszych wałków gwintowanych jak 600mm nie mamy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-01, 00:50   

Marmach napisał/a:
to kompletny technologiczny bezsens

Nie - większe koszty serwisowania to po prostu zwyczajowa cena wygody i bezpieczeństwa zapewnianego przez nakrętki samohamowne.

Marmach napisał/a:
[bębny] się syfią niemiłosiernie

Może za dużo hamujesz? (; Ja przez 196 tys. czyściłem... 3 razy? I to profilaktycznie, w ramach przeglądów głównych, a nie z powodu piszczenia, OIDP.

(Ale tarcze i klocki zmieniałem tylko raz, przy 100 tys., i teraz też jeszcze się nie kwalifikują).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-01, 01:21   

Nie wiem jak , mam 72 tyś 2 tarcze 3 klocki na wiosnę nowe klocki a może nawet z tarczami bo te 272mm są beznadziejne. Niestety trasa prymasa zmusza do jazdy w systemie gaz/hamulec.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-11-01, 01:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-01, 01:55   

Fruxo napisał/a:
Nie wiem jak [...] zmusza do jazdy w systemie gaz/hamulec

"Jedynka" i się kulam, a nie trzymam pół metra za zderzakiem auta poprzedzającego, małpując wszystkie jego zmiany prędkości...

http://trafficwaves.org

Fruxo napisał/a:
272mm

Fabrycznie "takie zwierzę nie istnieje" - 269 albo 280.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-11-01, 20:54   

laisar napisał/a:
Nie - większe koszty serwisowania to po prostu zwyczajowa cena wygody i bezpieczeństwa zapewnianego przez nakrętki samohamowne.

Technologiczny bezsens nie oznacza bezsensu serwisowo-marketingowego :-) Dla mnie to zwykłe śmieciarstwo - nie byłoby nim, gdyby nie konieczność otwierania bębnów przed ich zużyciem, a trzeba je otwierać celem odpylania i kontroli okładzin... Co do bezpieczeństwa w stosunku do zwykłych nakrętek oczywiście nie ma się o co spierać. No ale ogólnie bębny to rak na zdrowym ciele układu hamulcowego...

laisar napisał/a:
Może za dużo hamujesz? (; Ja przez 196 tys. czyściłem... 3 razy? I to profilaktycznie, w ramach przeglądów głównych, a nie z powodu piszczenia, OIDP.

Wymieniałem klocki i tarcze przy 61tys (mogły pojeździć jeszcze do 70tys), aczkolwiek nie byłem właścicielem pojazdu od samego początku, a sam sporo jeździłem po górach tu i ówdzie.
Bębny raz czyściłem sam, raz czyściłem w ASO, pomagało na maks. pół roku. Teraz już nie czyszczę, bo szkoda mi czasu i pieniędzy, tylko zamykam uszy. W gruncie rzeczy nie tyle piszczą mi bębny przy hamowaniu, ile tłoczki/cośtam przy odpuszczaniu pedału hamulca.

Michał B24 napisał/a:
Kleje do gwintów, nie rozpoznają średnicy gwintu.

To ciekawe, bo na klejach których używam jest jasno napisane, że działają tylko do pewnej średnicy gwintu, co zresztą wydaje się dość logiczne.

EDIT: Szybki rzut oka na oferty Loctite czy zamienników sugeruje, że do M36 typowe kleje trzymają, chociaż zapewne wraz ze średnicą gwintu maleje maksymalny moment usztywniający połączenie.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2017-11-01, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-01, 21:36   

Marmach napisał/a:
Technologiczny bezsens nie oznacza bezsensu serwisowo-marketingowego

Technologia nie istnieje w oderwaniu od realiów serwisowo-ekonomicznych. Jasne, można by dalej używać zwykłych nakrętek, ale to wiązałoby się z całą resztą dawnych wymagań - albo koniecznością częstych kontroli, albo używania kontrnakrętek, albo dokręcania znacznie większym momentem (co z kolei wymaga zwiększenia wytrzymałości, więc albo lepszy materiał, albo grubszy przekrój i większa nakrętka). Itd, itp... A wszystko to koszty, koszty, koszty! Nie ma rozwiązań idealnych - są tylko lepsze pod pewnymi względami, a jednocześnie gorsze pod innymi, nieważne czy to Dacia, Volkswagen czy Mercedes.

Marmach napisał/a:
bębny to rak na zdrowym ciele układu hamulcowego

Jak wyżej - mają swoje zalety, wcale nie wyłącznie finansowe.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-09, 08:49   Nakrętka tylnej piasty Sandero

Czy nakrętka o oznaczeniu 470R0005BTA bedzie pasowac do Sandero?
Niby pisze że do Logana..
Ostatnio zmieniony przez ricken 2017-11-09, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 11:39   

ricken napisał/a:
Czy nakrętka o oznaczeniu 470R0005BTA bedzie pasowac do Sandero?

Pasować będzie, ale nie jest właściwa - ma wysokość 17,5 mm, a powinna mieć 20 mm.

OE 7703034250, zamiennik 470R0025BTA.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-09, 12:39   

Kurde krecik skąd ty to wszystko wiesz?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 12:49   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-09, 20:51   

ricken napisał/a:
Kurde krecik skąd ty to wszystko wiesz?


Tajemna wiedza. Zawsze sie przyda. :-D
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2018-08-23, 16:28   

Czy stalowe zaślepki nakrętki piasty można kupić oddzielnie, czy tylko razem z łożyskiem? Macie może jakiś numer części?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-03, 23:06   

Gasnik napisał/a:
Czy stalowe zaślepki nakrętki piasty można kupić oddzielnie

Tak - http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / LS04 / Manual / 33 Rear bearing elements / Stub axle - hubs (Brake drum) / nr 5:

przed 2006.12.06 - 7700754393 / 8200649356
między 2006.12.06 a 2008.07.07 - 8200649356
po 2008.07.07 - 8200741443 / 7700771651
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne