Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy wchodzić już w Dacie?
Autor Wiadomość
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-06, 14:12   Czy wchodzić już w Dacie?

Witam
Posiadam obecnie Fiata Bravo II 1.4 T-jet 120KM benzyna. Auto ma 9 lat i 116kkm przebiegu. Mam go od nowości. Jest bezwypadkowy. Zastanawiam się nad zmianą gdyż od przebiegu 100kkm zaczęły padać różne duperele
-półosie
-linki skrzyni biegów
-wycieraczka tył
-aktywatory klimatronica
-przy okazji wymieniłem kompletne hamulce przód i tył

Przez ostatnie 16kkm poszło na to trochę grosza a szykuje się jeszcze do zmiany
-rozrząd
-opony nowe
-rdza wyszła na progach więc balcharz
-aku
-i to co jeszcze się może zepsuć (może sprzęgło, może dwumas, może skrzynia biegów albo turbo)

Moje przebiego to jakieś 12kkm rocznie, głównie po mieście, raz w roku wypad w PL na wakacje. Jako że ten okres życiowy mam gorzej z $ pomyślałem o zmianie na Logana sedan lub Sandero. Za 35-37 tys można coś znaleźć z 1.0 lub 1.2 z wyprzedaży.

Siedziałem w środku (nie jest źle). Nie jeździłem jeszcze, ale cudów się nie spodziewam. Bardziej mi zależy na bezproblemowym aucie przez kolejne 5 lat. Dodatkowo chciałbym go zagazować (jak nie ma bajerów to chociaż niech tanio jeździ) - wiem że z 1.2 nie ma problemów większych z LPG ale z 1.0 wyczytałem w katalogu że ma wtrysk bezpośredni wielopunktowy. Jeśli przez to instalacja LPG zrobi się 2x droższa to odpada dla mnie ten silnik.

I tak siedzę i myślę, brać logana czy dalej co rusz coś dołożyć do fiata...
_________________
Fiat Bravo Blog
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-06, 14:45   

Między loganem a fiatem będziesz miał parę tysięcy różnicy.
1.0 nie polecałbym pod gaz, ewentualnie kupno jakiegoś zalegającego w salonach 1.2 - ktoś ostatnio wklejał białego do wzięcia za 42500 na otomoto z salonu.
Pod gaz teraz tylko 0.9 ale tutaj masz już drożej i będzie blisko tipo.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-06, 14:51   

Patrząc na nazwę tematu to takie pytanie można było sobie zadawać gdzieś do 2010r. Teraz to już całkiem cywilizowane auta, zwłaszcza nowe modele.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 14:54   

bielaPL napisał/a:
Nie jeździłem jeszcze

Od tego należy zacząć.

bielaPL napisał/a:
1.0 wyczytałem w katalogu że ma wtrysk bezpośredni wielopunktowy

Błąd w katalogu - jest normalny pośredni: https://www.youtube.com/watch?v=kAJAkV-ru0g

(TCe90 zresztą też).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-06, 15:03   Re: Czy wchodzić już w Dacie?

bielaPL napisał/a:
Witam
Posiadam obecnie Fiata Bravo II 1.4 T-jet 120KM benzyna. Auto ma 9 lat i 116kkm przebiegu. Mam go od nowości. Jest bezwypadkowy. Zastanawiam się nad zmianą gdyż od przebiegu 100kkm zaczęły padać różne duperele

Hm... A może wydać ok. 5 tysiaków na doprowadzenie wozu do stanu idealnego i śmigać dalej, a zaoszczędzone 40 patyków zostawić na bliżej nieokreślone potem? Chyba, że masz wewnętrzną potrzebę zmiany, to zmieniaj. Na Tipo.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-11-06, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-06, 16:23   Re: Czy wchodzić już w Dacie?

bielaPL napisał/a:
można coś znaleźć z 1.0 lub 1.2 z wyprzedaży.

1,0 to zwykły wolnossący 3 cylindrowiec , więc nie ma żadnych przeszkód w montażu LPG. Tyle,że to dość słaby motorek z niskim momentem, a jego jedyną zaletą jest prosta konstrukcja i oszczędne spalanie przy łagodnym traktowaniu. Doskonale nadaje się do Sandero eksploatowanego w mieście. Dłuższe wyjazdy i autostrady z tą jednostką to spore wyzwanie. 4 cylindrowy 1,2 16V lepiej sobie poradzi. Z LPG współpracuje bezproblemowo
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-06, 16:39   

Daj sobie spokój z LPG przy takim przebiegu. Więcej z nim komplikacji niż faktycznego zysku jak ktoś nie jeździ dużo. Skoro budżet napięty, to nie ma się co zastanawiać - 35 tys w rękę i Sandero 75sce i będzie Pan zadowolony ;-)

Swoją drogą te 116 kkm to wcale nie jest dużo, więc może lepiej jednak doinwestować Fiata, a resztę kasy sobie zostawić? Sprzęgło, dwumasa, turbo powinno wytrzymać te 150 kkm przynajmniej, więc dla Ciebie to 3 lata jeżdżenia.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 17:40   

Ciężko będzie Ci się przesiąść z tjeta do sce :-D . Ja bym kasę na montaż lpg przeznaczył na 90 tce i kupił Sandero Laureate. Palić i tak będzie mniej niż tjet :-) .
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-06, 19:40   Re: Czy wchodzić już w Dacie?

jan ostrzyca napisał/a:

Hm... A może wydać ok. 5 tysiaków na doprowadzenie wozu do stanu idealnego i śmigać dalej, a zaoszczędzone 40 patyków zostawić na bliżej nieokreślone potem? Chyba, że masz wewnętrzną potrzebę zmiany, to zmieniaj. Na Tipo.

5tys to pójdzie na te przewidzana eksploatacje. Nie wiadomo co jeszcze wyskoczy. W ciągu 5lat straci z 10tys. Dacia z 15 ale niby pojazd będzie bardziej przewidywalny. Fiata już nie chce. Zrazilem się przez słabą blachę. Oczekiwalem że ma lepszą a z upierdliwymi usterkami z czasem się liczyłem. Od razu oczekuje że przejedzie te 50kkm bez zajakniecia.
_________________
Fiat Bravo Blog
Ostatnio zmieniony przez bielaPL 2017-11-06, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-06, 19:43   

kicpra napisał/a:
Ciężko będzie Ci się przesiąść z tjeta do sce :-D . Ja bym kasę na montaż lpg przeznaczył na 90 tce i kupił Sandero Laureate. Palić i tak będzie mniej niż tjet :-) .


Jeździłem ostatnio clio 1.2 75KM. Muł był ale jazda relaksacyjna. Tym się nie dało spieszyć ;). Mam jeszcze drugie auto C2 1.6 120KM...
_________________
Fiat Bravo Blog
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-06, 19:45   

pixa napisał/a:
Daj sobie spokój z LPG przy takim przebiegu. Więcej z nim komplikacji niż faktycznego zysku jak ktoś nie jeździ dużo. Skoro budżet napięty, to nie ma się co zastanawiać - 35 tys w rękę i Sandero 75sce i będzie Pan zadowolony ;-)
.

Na przejechanie 100kkm zawsze coś będzie do przodu a że auto nudnawe i wolne to chociaż niech będzie super tanie.
_________________
Fiat Bravo Blog
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-06, 20:40   

O ile na PB 100 kkm zrobisz bez problemów, to nie tylko moim zdaniem gaz jest pchany do TCE 90 na siłę, a do 1.0 nawet ASO nie chce montować. Odkąd wycofano 1,2 Dacia imho nie ma dobrego silnika pod LPG. A co do taniości - moja spala mi średnio 5,7-5,8 litra w mieszanym z 40% miasta. W SCE 75 urwiesz jeszcze ze dwie-trzy setki, podobnie jak w TCE 90.

Clio o którym wspominałeś jest trochę cięższe od Sandero, więc jazda Dacią jest nieco bardziej żwawa.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-06, 20:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-11-06, 21:45   

T-jet 120, to bardzo fajne i komfortowe auto. No ciężko będzie Daci dorównać. Jak kupisz 90TCE, nie odczujesz tak mocno braku dynamiki, a wyposażenie będzie znośne, nawet zawieszenie dość podobne w odczuciach. Tylko że TCE duzo mniej pali od Fiata, który nie bardzo chce zejść poniżej 10/100, gdy TCE nie bardzo chce spalić więcej jak 7/100, a nie da się tym spalić więcej jak 8/100. Przy tak małych przebiegach, odczujesz i tak spore oszczędności w stosunku do Fiata. Tipo też budgetowym autem czuć, więc nie jestem pewien czy to dobry wybór...
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-06, 22:32   

Osobiście Bardzo lubię Fiaty, miałem ich kilka.
Ale padające duperele są dość irytujące, w 10 letnim Fiacie niestety jak w większości samochodów w podeszłym wieku będą padać różne rzeczy. Z tego właśnie powodu sprzedałem dwunastoletnie Stilo również bezwypadkowec.
Średnio co 2-3 miesiące musiałem w serwisie zostawić ładnych kilka stówek plus zawieszenie plus dwumasa.
Kupiłem Daczkę i nie żałuję
Zastanawiam się czemu chcesz kupić wersję z LPG?
Po t-jet to auto i tak będzie jeździć za darmo :D
Lepiej dołożyć tce90 w twoim przypadku. Chyba ze ci nie zalezy, to sce. W trasie Lodz -Kalisz-Lodz spalil 7.2 przy predosciach 110-130 ale raczej wiekszosc jechalem min. 120.
No i Logan ma wiecej miejsxa z tylu, ale jest brzydszy :D
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 23:30   

pixa napisał/a:
do 1.0 nawet ASO nie chce montować [LPG]

_Jeszcze_ nie chce. To nowe silniki, i wersje zagazowane mogą się pojawić później - tak, jak to było z 1.6 SCe.

(Mogą się też oczywiście nie pojawić - ale wtedy powodem nie będzie ich problematyczność z zasilaniem gazowym, tylko wrodzona oszczędność, którą trudno ekonomicznie poprawić zmianą rodzaju paliwa).
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-07, 07:22   

pixa napisał/a:
O ile na PB 100 kkm zrobisz bez problemów, to nie tylko moim zdaniem gaz jest pchany do TCE 90 na siłę, a do 1.0 nawet ASO nie chce montować. Odkąd wycofano 1,2 Dacia imho nie ma dobrego silnika pod LPG. A co do taniości - moja spala mi średnio 5,7-5,8 litra w mieszanym z 40% miasta. W SCE 75 urwiesz jeszcze ze dwie-trzy setki, podobnie jak w TCE 90.

Clio o którym wspominałeś jest trochę cięższe od Sandero, więc jazda Dacią jest nieco bardziej żwawa.


A czemu ten 1.0 się nie nadaje do LPG?
Ps. Co do Clio, czy Logan/Sandero mają podobnie miękkie zawieszenia?
_________________
Fiat Bravo Blog
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-07, 07:29   

Michał B24 napisał/a:
T-jet 120, to bardzo fajne i komfortowe auto. No ciężko będzie Daci dorównać. Jak kupisz 90TCE, nie odczujesz tak mocno braku dynamiki, a wyposażenie będzie znośne, nawet zawieszenie dość podobne w odczuciach. Tylko że TCE duzo mniej pali od Fiata, który nie bardzo chce zejść poniżej 10/100, gdy TCE nie bardzo chce spalić więcej jak 7/100, a nie da się tym spalić więcej jak 8/100. Przy tak małych przebiegach, odczujesz i tak spore oszczędności w stosunku do Fiata. Tipo też budgetowym autem czuć, więc nie jestem pewien czy to dobry wybór...

Michał nawet nie próbuję porównywać tych dwóch aut :), tylko po prostu usterki stają się upierdliwe, a z auta korzysta żona z dzieckiem i wolałbym żeby było mniej awaryjne. Mi t-jet w podmiejskiej jeździe wg. kompa spala 8.7, kiedyś sprawdzałem ile komp przekłamuje to około 0,5l. Więc 10 nie osiąga. Nie chodzi o koszta paliwa z tym LPG po prostu chciałbym żeby auto miało jakiś wyróżnik fajny. Osiągów nie będzie, wnętrze itd gorsze od fiata, to chociaż niech jeździ super tanio :).
_________________
Fiat Bravo Blog
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-07, 10:18   

pixa napisał/a:
O ile na PB 100 kkm zrobisz bez problemów, to nie tylko moim zdaniem gaz jest pchany do TCE 90 na siłę, a do 1.0 nawet ASO nie chce montować. Odkąd wycofano 1,2 Dacia imho nie ma dobrego silnika pod LPG. A co do taniości - moja spala mi średnio 5,7-5,8 litra w mieszanym z 40% miasta. W SCE 75 urwiesz jeszcze ze dwie-trzy setki, podobnie jak w TCE 90.

Clio o którym wspominałeś jest trochę cięższe od Sandero, więc jazda Dacią jest nieco bardziej żwawa.


pixa jak Ty takie spalanie osiągasz? U mnie 7-7.2
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 12:25   

zwirz napisał/a:
pixa napisał/a:
A co do taniości - moja spala mi średnio 5,7-5,8 litra w mieszanym z 40% miasta.


pixa jak Ty takie spalanie osiągasz? U mnie 7-7.2


Chyba nie odkryję Ameryki - mam lekką nogę, zmieniam biegi zgodnie z wyświetlaczem, hamuję silnikiem, rzadko wyprzedzam, jednorazowo nie robię mniej jak kilkanaście km, więc silnik zawsze dogrzany. 60% trasy też robi swoje.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-07, 12:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-07, 13:16   

bielaPL napisał/a:
czemu ten 1.0 się nie nadaje do LPG?

pytasz o 1,0 SCe? - nikt nie twierdzi, że się nie nadaje - niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę - to silnik od nissana (montowany wcześniej np w micra) który - jak to bywa z japończykami, nie ma hydraulicznie kasowanych luzów zaworowych a jedynie poprzez wymianę zestawu szklanek. Nie posiada też utwardzonych pod gaz gniazd. Identycznie zresztą jest z 1,6 SCe montowanym w DD, a mimo to LPG montują w nim podobnie jak kiedyś w Nissanach Qashqai. Tyle,że perspektywa dość drogiego remontu zaworów w wyniku złej współpracy z LPG oczywiście istnieje i jest sporo większe ryzyko niż w starym K4M 1,6 16V. Przy 3 cylindrach będzie oczywiście taniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-07, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-07, 13:40   

Z tego co przyglądam Fabia też ma ciekawą ofertę
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zfG05.html

za 36 klocków lub 36,5 - dodatkowo lpg za 1950zł (wlew pod klapką)
_________________
Fiat Bravo Blog
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 13:54   

Fajna cena, nawet bardzo. Jeśli masz zamiar pośmigać parę ładnych lat to nie ma znaczenia, że rocznik 2017. Wahałem się właśnie między Fabią i Sandero, ale jak kupowałem to Fabia stała powyżej 40.000, a w tej cenie tylko Citigo.

Co przemawia na korzyść Dacii? Moc silnika, wielkość - wydaje mi się ciut większa. Co za Skodą? Jakość wykończenia - plastiki są takie same, ale Skoda lepiej wygłuszona.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-07, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 15:02   

Dar1962 napisał/a:
niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę - to silnik od nissana (montowany wcześniej np w micra)

Nie, to nie jest ani stary CR10DE z micry III, ani HR10DE z brazyliskiej micry IV.

1.0 SCe to B4D - rozwinięcie zupełnie nowej linii silników, która zadebiutowała w indyjskim kwidzie jako jednostka o pojemności 0,8 dm3.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-07, 16:09   

Nie wiem czy skoda lepiej wykonczona i ciszej, na pewno njeco ladniej, ale wygluszenia podobne wg mnie. Akurat mam nowego logana w domu i nowa fabie w firmie :D
Roznica minimalna.
A silnik 1.0tsi brzmi jak diesel i w cale nie jest cichszy niz moj w dacia.
Zawieszenie jest bardziej miekkie niz w skodzie, ale rocznik 2017 jest juz dosc sztywny.
A uklad kierowniczy nie jest gumowy, jest normalny, dobry, ladnie reaguje na ostre ruche kierownica
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-07, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-07, 16:11   

Jak narzekasz na blachy fiata to w Dacii o wiele szybciej spotkasz rdzę. Będziesz żałował zamiany Bravo na Dacie, pierwsze tygodnie będziesz się cieszył że to nówka, ale po pół roku stwierdzisz że to był ogromny błąd. Każdemu jest trudno przestawić się na coś gorszego, a tu nie da się tego ukryć. Jak już musisz zmienić auto to bierz fabie chociaż ja bym w tym przypadku brał Tipo.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-11-07, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne