Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?
Autor Wiadomość
mlody333 
Zielony listek


Marka: Peugeot
Model: 106
Silnik: 1.1
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-08, 14:27   silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?

Witam, mam zamiar kupić Dacie Sandero z silnikiem 0.9 TCe. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji o eksploatacji auta z tyt silnikiem. Jest kilka testów nowych aut, ale poza tym nic. Dlatego chciałem zapytać osoby, które używają Daci z tym silnikiem na co dzień jak to wygląda. Ciekawe jakie są największe przebiegi i jak z awaryjnością. Z góry dzięki za wszystkie informacje.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-08, 14:38   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + 0.9 TCe
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-08, 14:52   

Użytkuję Sandero Stepway z tym silnikiem od prawie 3 lat. Jak dotąd żadnych problemów z silnikiem - przebieg 44500 km. O jednostce napędowej mogę tylko napisać, że dla mnie jest praktycznie idealna. Optymalny stosunek mocy do masy pojazdu i całkiem niezła dzielność w terenie. Ze spalaniem jednak nie jest tak jak podaje producent w specyfikacjach (nawet uwzględniając fakt, że takie dane zazwyczaj kłamią). Miał się wyróżniać oszczędnością, a jest tylko w normie - porównywalny z innymi małymi silnikami (np. 1.2 16V). Warto mieć na uwadze, że oszczędność silnika z turbobenzynowego będzie bardzo zależna od techniki jazdy. Można ostro przydusić i wtedy zejdzie sporo paliwa. Oczywiście jeśli chodzi o spalanie to warto przeszukać forum - jest już o tym mnóstwo napisane. Na gwarancji usunąłem drobne problemy z klimatyzacją / wentylacją i poważniejsze problemy ze skrzynią (wg. serwisu prawdopodobnie jakaś wada fabryczna). Poza tym wymieniam części i płyny eksploatacyjne zgodnie z harmonogramem i jeżdżę. Silnik nie bierze oleju w ogóle - nigdy nic nie musiałem dolewać. Wg. mnie solidny samochód.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-08, 18:14   

sobol1976, co to był za problem ze skrzynią?
Ja mam dopiero 9k km, ale silnik jest w porządku. Z niewielką masą daje sobie nieźle radę. Na spalanie nie narzekam, bo spalić swoje musi, a porównując do 1.2 16v to chociaż jedzie a nie się toczy :-D .
 
mlody333 
Zielony listek


Marka: Peugeot
Model: 106
Silnik: 1.1
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-08, 18:31   

Sobol1976, dziękuję, za rzeczowe i konkretne informacje. Zanim zacząłem temat korzystałem z opcji szukaj, ale większość tematów dotyczyła co kupić z uwzględnieniem jak się jeździ, osiągów i komfortu, ewentualnie pierwszych wrażeń z jazdy. Nikt nie pisał, że przyjechał powiedzmy 100.000 km bez awarii, albo zmieniał olej i żarówki ;). Gdyby ktoś chciał się podzielić doświadczeniami to zapraszam.
Ostatnio zmieniony przez mlody333 2017-11-08, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-08, 20:05   

@mlody333: TCe 90 należy do rodziny silników typu Nissan HR / Renault H - https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan - można więc poczytać jak się sprawuje nie tylko w daciach, ale także w innych markach.

Na rynku jest już od dawna i oprócz pojedynczych awarii, jakie zawsze mogą się wydarzyć przy produkcji masowej, nie odnotowano żadnych wad konstrukcyjnych.
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-08, 20:12   

Jeżdżę Logana z tym silnikiem od 7 miesięcy. Przebieg trochę ponad 25 tyś. więc też za dużo nie pomogę. Jak na razie bez żadnych niespodzianek.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-08, 21:42   

Tak jak koledzy powyżej. Silnik uważam za duży atut w tym przeciętnym aucie.
Przez ponad dwa lata mam dopiero coś około 24 tysięcy, ale jak na razie bezproblemowo. Wadą jest niska kultura pracy na niskich obrotach, szczególnie na zimnym silniku. Do tego wolno nagrzewające się wnętrze w czasie zimy.
Ponoć tylko "mój" egzemplarz potrafi mało palić na trasie :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-11-08, 22:27   

Jak dla mnie, dosc szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż 1.5DCi. Pali litr więcej niż pisze Gregorsan, ale ja przelatałem 18tysięcy w 8 miesięcy.

Nie znalazłem na żadnym forum, jakichś spektakularych narzekań na ten silnik. Z tego co wiem, ten silnik Renia wkłada już od 2012 roku.

Według mnie ten silnik nie jest w stanie spalić więcej jak 8litrów na setkę, podczas gdy 1.2TCE schlał mi kiedyś 16 litrów... Nissan QQ, był ciśniety mocno, ale nie do dechy. 160przelotowa, gdy Dacia 0.9TCe 150km/h wyszło 7.5/100. Trasa ta sama, ale Sandero nie pojedzie 160 na dłuższą metę... 150 tak.
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-09, 07:40   

Przejechałem 36 tyś - żadnych problemów oprócz jednego - na obrotach koło 1000 coś mi stuka pod maską - wygląda na to że jakieś przewody/rurki się obijają. Zbliża się przegląd więc to zgłoszę.

Lubię całkiem sprawną dynamikę tego motoru :-D
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-09, 08:06   

Michał B24, jak jestem gdzieś na autostradzie lub ekspresówce to cisnę swojego bolida ile fabryka daje. Prawdopodobnie na odcinku S1 z Cieszyna w stronę Ustronia nawigacja zanotowała u mnie maksymalną prędkość 210 km\h - ale z górki i zapewne z wiatrem :mrgreen:
Gercio napisał/a:
Przejechałem 36 tyś - żadnych problemów oprócz jednego - na obrotach koło 1000 coś mi stuka pod maską - wygląda na to że jakieś przewody/rurki się obijają.

U mnie też na początku były podobne objawy, ale z czasem samo ustało. Bylem z tym nawet w dwóch ASO i diagnoza: TTTM.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-11-09, 08:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 08:08   Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?

mlody333 napisał/a:
0.9 TCe. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji o eksploatacji auta z tyt silnikiem

Energy TCE 90 przed zamontowaniem w modelach Dacii w IV generacji Clio jeździł już od dobrych kilku lat, więc wbrew obiegowej opinii to nie jest wcale taka nowa konstrukcja. W necie jest sporo różnych testów i ocen (przykładowa: http://autoblog24.pl/2016/01/silnik-09-tce-opinie/ ) i nic alarmującego się z nim nie dzieje. Więc można w niego spokojnie zainwestować. Warto dodać, że ta jednostka napędowa ma nadal stary, dobry wtrysk pośredni, co umożliwia w razie potrzeby montaż LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-09, 08:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-09, 09:20   

Ostatnio słyszałem opinię, że 1,2 75km to jest silnik dacii. :shock:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 09:22   

Marek1603 napisał/a:
Ostatnio słyszałem opinię, że 1,2 75km to jest silnik dacii. :shock:

takich "znafcuf" jest wielu
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-09, 12:25   

No ten akurat od Vag-a.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-09, 20:56   Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?

Informacje wymagające sprostowania :-) :
Dar1962 napisał/a:

Energy TCE 90 przed zamontowaniem w modelach Dacii w IV generacji Clio jeździł już od dobrych kilku lat, ...

Debiut Clio VI i Sendero II / Logan II i silnika 0,9 to jesień 2012 - TCE90 jest na rynku od 5 lat - tak samo długo zarówno w Clio IV, jak i w Sandero II / Loganie II

Michał B24 napisał/a:
Jak dla mnie, dosc szybko się nagrzewa, dużo szybciej niż 1.5DCi. ... w odpowiedzi na:
gregorisan napisał/a:
... Do tego wolno nagrzewające się wnętrze w czasie zimy...


Może silnik dci nagrzewa się dłużej, ale wnętrze dużo szybciej - ciepłe powietrze leci z nawiewów właściwie natychmiast (jest elektryczna nagrzewnica) - zimą komfort cieplny w sandero z dci jest osiągany zdecydowanie szybciej.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-11-10, 11:52 ]
O nagrzewnicy elektrycznej - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-09, 23:34   

laisar napisał/a:
@mlody333: TCe 90 należy do rodziny silników typu Nissan HR / Renault H - https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan - można więc poczytać jak się sprawuje nie tylko w daciach, ale także w innych markach.

Na rynku jest już od dawna i oprócz pojedynczych awarii, jakie zawsze mogą się wydarzyć przy produkcji masowej, nie odnotowano żadnych wad konstrukcyjnych.

Zgadza się. Znajomy ma firmowe Clio IV z takim silnikiem (auto służy głównie do rozwożenia pizzy). Przejechali nim już 300 tys. km i nadal jest OK.
 
mlody333 
Zielony listek


Marka: Peugeot
Model: 106
Silnik: 1.1
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-10, 09:34   

Robiło się małe OT o dci, ale widzę, że temat wrócił do normy. Panowie i Panewki poczytałem, trochę w necie, ale szczerze mówiąc Wasze opinie, jako użytkowników, bardziej mnie przekonują. 300.000 km to niebagatelna cyfra, przemawia do wyobraźni. Przy moich rocznych przebiegach 10.000 km to daje jakieś 30 lat jeżdżenia ;). Nie takie TCe straszne jak o nich niektórzy mówią.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-10, 11:19   Re: silnik 0.9 tce, przebiegi, usterki, osiągi - czy warto?

MM napisał/a:

Debiut Clio VI i Sendero II / Logan II i silnika 0,9 to jesień 2012 - TCE90 jest na rynku od 5 lat - tak samo długo zarówno w Clio IV, jak i w Sandero II / Loganie II

5 lat to okres na tyle długi, że błędy konstrukcyjne już by się ujawniły, więc skoro nie słychać skarg na ten silnik, można spokojnie go wybierać.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-10, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-10, 12:48   

Kiedyś już podlinkowałem ten filmik - TCe po 200 tysiącach.
https://www.youtube.com/watch?v=IK4hbAZnp4s
Problem się zacznie jak "Janusze" zaczną kręcić liczniki i z 300 tysięcy nagle zrobi się 110 tysięcy - wtedy będzie lament, ze TCe to bubel bo po 150 tysiącach padają turbiny :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-10, 19:57   

z drugiej strony - PSA przy wprowadzeniu 1.2 PT 130 podało, że wylicza żywotność na 250 tkm.

300 tkm w 0,9 tce to bardzo przyzwoity wynik
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-11-11, 08:35   

Tytuł tego filmu reklamy nie robi :D
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-11, 19:37   

arczi_88 napisał/a:
Tytuł tego filmu reklamy nie robi :D

Taki do dupy to on już nie jest - mowa o silniku oczywiście ;-)
_________________
enjoy the silence
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-12, 10:44   

"Dupa" to bardzo popularne słowo w Rumunii. Ma dużo znaczeń, min.: po, za, przez itp. Dla nas bardzo śmieszne szczególnie kiedy ogląda się rumuńskie wiadomości, a spiker używa go wielokrotnie z kamienną miną :)
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-11-12, 13:27   

Warto dodać do plusów za silnikiem 0.9 tańsze ubezpieczenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne