Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceramiczne klocki TRW
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-17, 12:01   Ceramiczne klocki TRW

Przed tygodniem wymieniłem w swojej MCV klocki TRW na ceramiczne TRW. Powodem było ich straszne piszczenie. Założyłem wcześniej komplet TRW, zarówno nowe klocki jak i nowe tarcze wentylowane. Niestety po pewnym czasie hamulce zaczęły strasznie piszczeć i nie pomogło nawet oczyszczenie układu.
Teraz wymieniłem na ceramiczne i jak ręką odjął. Jest cichuteńko - nie zauważyłem też mniejszej skuteczności hamowania na tych ceramicznych
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-17, 12:51   

Zwróć uwagę na tarcze. Czy się przypadkiem szybciej nie będą zużywały. Ja zazwyczaj daje miększe klocki. Może bardziej pylą ale przedłużają trwałość tarcz bez zmniejszenia skuteczności hamowania.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 13:51   

Ja kupilem i zalozylem ori. Na ori klockach zrobilem 95 tys.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-17, 18:20   

To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 21:09   

eplus napisał/a:
To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nie poszcie takich glupot, bo jeszcze ktos przesmaruje.
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-04-17, 21:17   

eplus napisał/a:
To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą?


Nie pisz takich rzeczy bo nie wiadomo kto czyta i co zrobi - możesz mi wierzyć (kiedyś omal nie pozbawiłem palca kolegę przez podpowiedź tego typu oczywistą dla wszystkich jak mi się wydawało - w skrócie: podpowiedziałem żeby "powiesił" z impetem element stalowy ok 20-25kg na małym palcu włożonym do otworu w korpusie metalowym a sytuacja była ewidentna :-? )
_________________
Pozdrawiam
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-17, 21:33   

Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-18, 05:11   

luckyboy napisał/a:
Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.


To, że nie widzisz to nie znaczy, iż jej nie ma. Zrób pomiary na jednych i drugich. Przedstaw wyniki i dopiero podyskutujemy o układzie, chyba najważniejszym w aucie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-18, 05:57   

eplus napisał/a:
To nie posmarowałeś nowych klocków towotem po założeniu? I dziwisz się, że piszczą? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Po towocie nie będą piszczeć, tylko dymić :mrgreen: No i wiadomo, nim czegoś więcej, tym lepiej, a po towocie będzie o wieeeele więcej metrów w drodze hamowania :mrgreen:
_________________

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 06:26   

luckyboy napisał/a:
Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.


To że nie widzisz na razie różnicy to nie oznacza że w najbliższym czasie jej nie zobaczysz. Z doświadczenia wiem że najtańsze tarcze hamulcowe potrafią przy przebiegu około 10tyś km ( jak nie wcześniej) pokrzywić się i biją podczas hamowania. Z klockami jest lepiej ale również trafiają się zamienniki bardzo słabej jakości które podczas hamowania wydają dziwne dźwięki i bardzo szybki zużywają tarczę hamulcową.

Ja osobiście uważam że na niektórych podzespołach nie warto oszczędzać, Do swojego Laogana miesiąc temu założyłem komplet TRW ( po zniżkach w IC zapłaciłem 303zł) i nie narzekam, na razie przejechałem około 1300km, nie wydają z siebie żadnych pisków i poprawnie hamują
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-18, 07:52   

Wymieniałem latem ubiegłego roku komplet tarcz i klocków na TRW. Klocki niestety piszczały, reklamowałem tam gdzie wymieniali mi (nie ASO), raz przeczyścili mi tarcze. Po jakimś czasie znowu piski powróciły. Jeszcze raz zareklamowałem to, w końcu wymienili mi klocki TRW na ATE zwykłe, a tarcze zostawili bez zmian, do tej pory piski ustały. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-04-18, 11:31   

dudu$ napisał/a:


Ja osobiście uważam że na niektórych podzespołach nie warto oszczędzać, Do swojego Laogana miesiąc temu założyłem komplet TRW ( po zniżkach w IC zapłaciłem 303zł) i nie narzekam, na razie przejechałem około 1300km, nie wydają z siebie żadnych pisków i poprawnie hamują


"Kolega", który ma warsztat, mówi że w IC to jeden z najdroższych sklepów. Wpisałem tarcze i klocki TRW w allegro, cena 220 zł. Być może są różne rodzaje ale na pierwszy rzut oka, różnica znaczna.

Co do piszczenia: również miałem klocki TRW i dziady piszczały ;/ zostały wymienione na jakieś inne, nie markowe.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 13:23   

Zdaję sobie z tego sprawę, że IC ma wygórowane ceny i łapię się za głowę gdy pomyślę jak ludzie są dojeni prze nich czy też warsztaty które się u nich zaopatrują, niby kupują po zniżkach a i tak doliczają sobie odpowiednią kwotę .Sytuacja ta zmienia się gdy kupuje się u nich części po zniżkach. Szukałem na allegro i do Logana MCV II nie ma za dużego wyboru. Oryginalna tarcza ATE kosztuje 145zł za sztukę czyli za komplet wychodzi 290zł+ 15zł przesyłka . Klocki Oryginalne ATE to koszt minimum 94zł + 15zł przesyłka. Sumując wszystko daje mi to kwotę około 415zł więc o ponad 100zł więcej niż zapłaciłem za komplet TRW ze zniżką w IC i do tego dochodzi jeszcze czas oczekiwania. A gdyby okazało się że towar nie pasuje to trzeba jeszcze go odsyłać i płacić za wysyłkę. Ja jestem zadowolony z TRW i zawsze polecam tego producenta. Mogłem wybrać ATE w IC wyszło by z 30zł drożej ale w poprzednim aucie miałem tarcze TRW + oryginalne klocki Renault i zestaw dobrze się sprawował. Poza tym każdy chwali to co ma ja chwalę TRW a inni ATE, Mikody, Brembo itp
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-04-18, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-18, 13:25   

art napisał/a:


również miałem klocki TRW i dziady piszczały


czyli to piszczenie jak widać to bolączka TRW skoro tyle osób to potwierdza
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2017-04-18, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-19, 08:46   

na czym polega ceramiczność tych klocków ?
bo na pewno nie na materiale wykonania bo cena x10
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-11-09, 21:33   

Dzisiaj po 8 miesiącach i około 11tys km postanowiłem zajrzeć do przedniego układu hamulcowego, w celu jego przeczyszczenia. Uważam, że po tym przebiegu tarcze jak i klocki ( firmy TRW) sa niemal , że w idealnym stanie, bardzo małe oznaki zużycia. Około 8500km z w/w 11tyś to jazda po mieście ( Warszawa) a pozostałem 2500km to trasa w tym również jazda po górach. Z zestawu TRW jestem bardzo zadowolony, hamuje przyzwoicie, czasem można usłyszeć jakieś pojedyncze piśniecie podczas hamowania ale tragedii nie ma. Dla zainteresowanych załączam zdjęcia moich tarcz i klocków.










 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-10, 08:40   

Mam też tarcze TRW, ale klocki to mam ATE, bo poprzednie miałem też TRW i niestety piszczały....
Dopiero po zamianie na ATE piski ustały. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-10, 11:17   

ceramiczne częściej piszczą z uwagi na dużą twardość, trzeba zwracać uwagę, czy nie wygryzają powierzchni tarczy
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-10, 16:29   

Fruxo napisał/a:
na czym polega ceramiczność tych klocków ?
bo na pewno nie na materiale wykonania bo cena x10


Na tym, że nie pylą/brudzą felg. Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-11-10, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-10, 18:54   

luckyboy napisał/a:
Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.


luckyboy napisał/a:
.... Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna.


Jakoś nie mogę jednego złożyć z drugim......
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-11, 00:24   

Piszczenie podczas hamowania nie jest uwarunkowane twardością klocka tylko wibracjami w jakie wpada.

Niedopracowanie w trakcie obróbki , zaciek lakieru , wytarte jarzmo.

Miękkie, twarde, premium, taniość, ceramika, węgiel drzewny, plastelina, mahoń ...

Każdy może piszczeć
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-11-11, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-11, 10:32   

eplus napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Ja kupiłem najtańszy zestaw klocków i tarcz na allegro i nie widzę różnicy w stosunku do hamulców z ASO poza tym, że nie piszcza. 2 tarcze i 4 klocki za 150zł :) 5000km przejechane i zero zużycia. Nie warto przepłacać.


luckyboy napisał/a:
.... Z droższych części to wybieram produkty Zimmermanna.


Jakoś nie mogę jednego złożyć z drugim......


Wiedziałem, że ktoś mi wypomni dlatego napisałem "z droższych części wybieram". Dla siebie zamontowałem subbudżet dla testu, natomiast ostatnio ojciec poprosił mnie o wymianę hamulców w swoim aucie, chciał coś markowego i dobrego, to wybrałem dla niego komplet tarcz i klocków na obie osie Zimmermanna, bo takiego zestawu jak ja nie założyłby :lol: Aby nie być gołosłownym załączam dowód :lol:

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-11-11, 10:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-11, 10:35   

W iskier krzesaniu zuchwałym materiał to rzecz jest główna
trudno najtęższym krzesaniem wydobyć iskry z [materii miękkiej i podatnej].
to chyba Boya Żeleńskiego
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-12, 23:32   

Warto mieć na uwadze, że "ceramiczne" klocki razem ze stalową tarczą mają zauważalnie gorsze parametry hamowania gdy są mokre lub zimne. Ja swoje trw "ceramiczne" w zestawie z tarczą ATE musiałem zmienić na początku ubiegłej zimy, bo było średnio bezpiecznie. Latem było ok. W samochodach które fabrycznie są na ceramicznych hamulcach układy hamulcowe działają inaczej i dbają o temperaturę układu hamulcowego.

@edit przepraszam, u mnie były Jurid White
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-11-12, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-14, 07:08   

SVENSON napisał/a:
Miękkie, twarde, premium, taniość, ceramika, węgiel drzewny, plastelina, mahoń ...

Każdy może piszczeć


Nie masz racji. Plastelina to idealny materiał na klocki i jako taki nie piszczy w ogóle. :mrgreen:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne