- w tym roku podobno pojawi się w ofercie Dacii nowy silnik: 1.2 16v (czyli chyba D4F - 56kW/75KM @ 5500 obr i 105 Nm @ 3500 obr). Sandero z nim ma kosztować od 7995€. Przynajmniej w Holandii...
Nie znalazłem wykresu z Clio, w którym są podobne parametry, więc - poglądowo - ten sam silnik z Twingo (56kW/75KM @ 5500 obr i 105 Nm @ 4250 obr):
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-02, 12:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 51 Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-06, 19:42
Czyli taki silnik jak w moim Clio. Generalnie jest ok i spisuje się nieźle, chodź zestawiony jest z krótko zestopniowaną skrzynią biegów, co ma swoje plusy i minusy. Suma sumarum silnik godny polecenia!
* Zużycie paliwa [L/100km]:
- miasto ok.7.8
- trasa przy 90 km/h- 4.9l, 110 km/h- 5,9l, 120 km/h-6,5, 130km/h-7,1l, a przy max.175 11,2 l:)
- średnie: 6,1-6,3-lato(w zależności od tego jak często używamy klimę), 6,6 w zimę
Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 51 Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-07, 13:31
mter napisał/a:
Jeździłem Modusem z takim silnikiem, w trasie pali ładnie, mi średnio [Lubin - Wrocław] palił 5,3. Pracuje na wysokich obrotach, jak suszarka.
W sumie dość trafne określenie, jeżeli chodzi o tę suszarkę. Faktycznie auto z tym silnikiem całkiem przyjemnie prowadzi się do prędkości 110 km/h, później staje się dość głośne z racji wysokich obrotów. W mojej ocenie poniekąd winna jest krótka skrzynia, przełożenia mogł by być dłuższe sprawiłoby to nie tylko spadek obrotów i głośności ale i spalania. A swoją drogą zawsze zastanawiało mnie, czy aż tak znacznie droższa w produkcji jest skrzynia 6 biegowa??
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-08, 00:25
slk84 napisał/a:
mojej ocenie poniekąd winna jest krótka skrzynia, przełożenia mogł by być dłuższe sprawiłoby to nie tylko spadek obrotów i głośności ale i spalania
Chyba jednak spowodowaloby to znaczne pogorszenie osiagow i znaczne zwiekszenie obciazenia silnika. (IMHO) Nie ma sie co cudow spodziewac, to tylko wolnossacy 1.2... :). Jezdzilem kiedys thalia z takim silnikiem i jak juz o tym wspominalem wolalbym zdecydowanie 1.4 8V o tej samej mocy.
Raczej wątpię - 1.2 jest chyba odpowiedzią wobec zarzutów o zbyt wysokie zużycie paliwa i będzie pewnie dostępny tylko na bardziej "cywilizowanych" rynkach (ciekawe, czy my się załapiemy?). Natomiast porównanie aktualnie dostępnego 1.6 90KM wobec 1.4 100KM nie jest już pod tym względem takie korzystne: Nowa Thalia waży 956kg i spala (miasto/średnio/trasa) 9,9/7,0/5,4 L/100km, a dla Sandero odpowiednie dane to 980kg i 10,0/7,2/5,6 L/100km - różnica jest właściwie pomijalna...
Cytat:
albo moze 2.0 135 koni do mcv?
Co prawda do terenówki i tak podobno planują dać coś mocniejszego niż jest aktualnie w ofercie, więc udostępnienie tego dla MCV-ki nie przyniosłoby już chyba dodatkowych kosztów, ale... akurat spalanie się wtedy właściwie nie zmieni, natomiast wzrost pozostałych osiągów wcale kombiakowi Daćki nie jest jakiś niezbędne - nie wiem zatem, czy byłbym w tym sens.
- po początkowym sileniu się na ironię następuje sporo pochwał wersji użytkowych i silnika 1.2 16v oraz kilka zawoalowanych uwag o tajemnicach Dacii...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-02, 13:13
OO ale słabiuteńki ten silnik 1.2 16v.
Na każdym kroku poczuje dymek mojego 1.4 8v
1.4 8v przy obrotach powyżej 2200 ma większy moment i większą moc niż 1.2 16v przy tych samych obrotach - także tylko spalanie jest tutaj czynnikiem na jaki mogą się skusić kupujący auto z takim silnikiem.
Wcale nie jest taki znowu "słabiutki" - ile byś się spodziewał z 1.2 L pojemności?
200 KM? <<<<:
Bardziej serio: oczywiście, można by pewnie wyciągnąć trochę więcej mocy, ale przecież właśnie o spalanie - zwłaszcza w mieście - tu chodzi. A duża moc musi oznaczać duże zużycie paliwa - nie ma nic za darmo, tym bardziej: energii.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-02, 16:31
laisar napisał/a:
A ktoś twierdzi, że problem? Ale pali... ile? I ile kosztuje? <:
Mazda rx-8 (dane producenta) :
pojemnosc : 2x654cm^3
Maksymalna moc (KM/obr/min): 231/8200
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr/min): 211/5500
maksymalne obroty (poczatek czerwonego pola na obrotomierzu): 9000
Przyspieszenie 0-100km/h: 6,4s
Prędkość maksymalna: 235km/h
Zużycie paliwa w l/100km (miasto/trasa/średnio): 15,6/8,7/11,2
Hamowanie 100-0km/h: 36m
Jak na ponad 230KM i ponad 1400 kg wcale duzo nie pali... nawet nie dwa razy tyle, co 87 konny logan. :) No ale tak to juz jest, ze wzrost spalania nie jest rownomierny ze wzrostem mocy.
Cene pomine, bo to oczywieste, ze sporo jest wyzsza...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum