Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy silnik w Sandero - 1.2 16v
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-06, 17:24   Nowy silnik w Sandero - 1.2 16v

http://www.dacialoganmcv.nl/?p=2531

- w tym roku podobno pojawi się w ofercie Dacii nowy silnik: 1.2 16v (czyli chyba D4F - 56kW/75KM @ 5500 obr i 105 Nm @ 3500 obr). Sandero z nim ma kosztować od 7995€. Przynajmniej w Holandii...

Nie znalazłem wykresu z Clio, w którym są podobne parametry, więc - poglądowo - ten sam silnik z Twingo (56kW/75KM @ 5500 obr i 105 Nm @ 4250 obr):

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-02, 12:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-06, 19:42   

Czyli taki silnik jak w moim Clio. Generalnie jest ok i spisuje się nieźle, chodź zestawiony jest z krótko zestopniowaną skrzynią biegów, co ma swoje plusy i minusy. Suma sumarum silnik godny polecenia!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-06, 21:57   

Z porównania z Sandero 1.4 z Clio Storia z takim właśnie silnikiem najważniejsza wydaje się ostatnia pozycja:

* maksymalna moment obrotowy [Nm]: 112 / 105 (przy 3000 / 3500 obr.)
* masa własna [kg]: 975 / 930
* dopuszczalna masa całkowita [kg]: 1470 / 1395
* prędkość maksymalna [km/godz]: 161 / 170
* przyśpieszenie 0-100 km/godz [s]: 13.0 / 13.0
* emisja CO2 [g/km]: 165 / 139
* Zużycie paliwa [L/100km]:
- miasto: 9.6 / 7.8
- trasa: 5.4 / 4.9
- średnie: 7.0 / 5.9
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-07, 08:25   

W praktyce w Clio III(1075 kg) wygląda to tak:

* prędkość maksymalna [km/godz]: 175
* przyśpieszenie 0-100 km/godz [s]: 13.5

* Zużycie paliwa [L/100km]:
- miasto ok.7.8
- trasa przy 90 km/h- 4.9l, 110 km/h- 5,9l, 120 km/h-6,5, 130km/h-7,1l, a przy max.175 11,2 l:)
- średnie: 6,1-6,3-lato(w zależności od tego jak często używamy klimę), 6,6 w zimę
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-01-07, 09:02   

laisar napisał/a:
maksymalna moment obrotowy [Nm]: 112 / 105 (przy 3000 / 3500 obr.)

laisar napisał/a:
średnie: 7.0 / 5.9

Spalanie rewelacyjne, ale szkoda, że trochę słabszy ten silnik i jeszcze dodatkowo na wyższe obroty trzeba kręcić.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-01-07, 10:42   

Jeździłem Modusem z takim silnikiem, w trasie pali ładnie, mi średnio [Lubin - Wrocław] palił 5,3. Pracuje na wysokich obrotach, jak suszarka.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-07, 13:31   

mter napisał/a:
Jeździłem Modusem z takim silnikiem, w trasie pali ładnie, mi średnio [Lubin - Wrocław] palił 5,3. Pracuje na wysokich obrotach, jak suszarka.


W sumie dość trafne określenie, jeżeli chodzi o tę suszarkę. Faktycznie auto z tym silnikiem całkiem przyjemnie prowadzi się do prędkości 110 km/h, później staje się dość głośne z racji wysokich obrotów. W mojej ocenie poniekąd winna jest krótka skrzynia, przełożenia mogł by być dłuższe sprawiłoby to nie tylko spadek obrotów i głośności ale i spalania. A swoją drogą zawsze zastanawiało mnie, czy aż tak znacznie droższa w produkcji jest skrzynia 6 biegowa??
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-07, 13:31   

(Uaktualniłem pierwszy post, bo wykres jest z Twingo i różni się trochę bardziej parametrami).

Ależ właśnie wcale nie jest nie słabszy! (:

Konkretnie:



Jak się spojrzy, jaką moc osiąga każdy z silników przy maksymalnym momencie obrotowym, to się okaże, że 1.2 ma prawie 45kW, a 1.4 ledwie 35...

Energia nie jest jednak za darmo i stąd właśnie wyższe obroty...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-08, 00:25   

slk84 napisał/a:
mojej ocenie poniekąd winna jest krótka skrzynia, przełożenia mogł by być dłuższe sprawiłoby to nie tylko spadek obrotów i głośności ale i spalania

Chyba jednak spowodowaloby to znaczne pogorszenie osiagow i znaczne zwiekszenie obciazenia silnika. (IMHO) Nie ma sie co cudow spodziewac, to tylko wolnossacy 1.2... :). Jezdzilem kiedys thalia z takim silnikiem i jak juz o tym wspominalem wolalbym zdecydowanie 1.4 8V o tej samej mocy.
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-01-08, 09:21   

Myślę że 1,4 16V , taki jak w Thalii, to byłoby super rozwiązanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-08, 13:03   

Już oficjalnie - http://www.dacia.nl/nl/Da...age1/index.html

Niestety, jeszcze bez uaktualnionych danych technicznych...

* * *

Cytat:
reno do sandero da np 1.4 16ke 100 koni

Raczej wątpię - 1.2 jest chyba odpowiedzią wobec zarzutów o zbyt wysokie zużycie paliwa i będzie pewnie dostępny tylko na bardziej "cywilizowanych" rynkach (ciekawe, czy my się załapiemy?). Natomiast porównanie aktualnie dostępnego 1.6 90KM wobec 1.4 100KM nie jest już pod tym względem takie korzystne: Nowa Thalia waży 956kg i spala (miasto/średnio/trasa) 9,9/7,0/5,4 L/100km, a dla Sandero odpowiednie dane to 980kg i 10,0/7,2/5,6 L/100km - różnica jest właściwie pomijalna...

Cytat:
albo moze 2.0 135 koni do mcv?

Co prawda do terenówki i tak podobno planują dać coś mocniejszego niż jest aktualnie w ofercie, więc udostępnienie tego dla MCV-ki nie przyniosłoby już chyba dodatkowych kosztów, ale... akurat spalanie się wtedy właściwie nie zmieni, natomiast wzrost pozostałych osiągów wcale kombiakowi Daćki nie jest jakiś niezbędne - nie wiem zatem, czy byłbym w tym sens.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 00:22   [Wysokie Obroty] Pierwsza jazda: użytk. Logany / Sandero 1.2

http://www.wysokieobroty....an_Sandero.html

- po początkowym sileniu się na ironię następuje sporo pochwał wersji użytkowych i silnika 1.2 16v oraz kilka zawoalowanych uwag o tajemnicach Dacii...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-02, 07:29   

Jestem ciekaw co pokażą w Genewie!!!!!
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 12:39   1.2 16v w Polsce

http://www.samar.pl/__/__...-1-2-l-16V.html

- także w Polsce zastąpi w ofercie 1.4 i powinien kosztować poniżej 30kzł.

Pozostaje pytanie czy 1.4 w ogóle zniknie, czy może zostanie z fabryczną instalacją LPG...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-02, 13:13   

OO ale słabiuteńki ten silnik 1.2 16v.

Na każdym kroku poczuje dymek mojego 1.4 8v

1.4 8v przy obrotach powyżej 2200 ma większy moment i większą moc niż 1.2 16v przy tych samych obrotach - także tylko spalanie jest tutaj czynnikiem na jaki mogą się skusić kupujący auto z takim silnikiem.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 13:20   

Wcale nie jest taki znowu "słabiutki" - ile byś się spodziewał z 1.2 L pojemności?
200 KM? <<<<:

Bardziej serio: oczywiście, można by pewnie wyciągnąć trochę więcej mocy, ale przecież właśnie o spalanie - zwłaszcza w mieście - tu chodzi. A duża moc musi oznaczać duże zużycie paliwa - nie ma nic za darmo, tym bardziej: energii.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 15:44   

Mazda z 1.3 uzyskuje 232KM więc nie jest to żaden problem.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-02, 15:46   

A ktoś twierdzi, że problem? Ale pali... ile? I ile kosztuje? <:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-02, 16:06   

nie no 1,2 silniczek przy tej masie samochodu to troszkę za malutki :-D
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-02, 16:31   

laisar napisał/a:
A ktoś twierdzi, że problem? Ale pali... ile? I ile kosztuje? <:


Mazda rx-8 (dane producenta) :
pojemnosc : 2x654cm^3
Maksymalna moc (KM/obr/min): 231/8200
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr/min): 211/5500
maksymalne obroty (poczatek czerwonego pola na obrotomierzu): 9000

Przyspieszenie 0-100km/h: 6,4s
Prędkość maksymalna: 235km/h
Zużycie paliwa w l/100km (miasto/trasa/średnio): 15,6/8,7/11,2
Hamowanie 100-0km/h: 36m

Jak na ponad 230KM i ponad 1400 kg wcale duzo nie pali... nawet nie dwa razy tyle, co 87 konny logan. :) No ale tak to juz jest, ze wzrost spalania nie jest rownomierny ze wzrostem mocy.

Cene pomine, bo to oczywieste, ze sporo jest wyzsza...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 16:02   

Ano właśnie - a my tu przecież o rozwiązaniu dla Dacii rozmawiamy...

(Przy tym wszystkim szczegół, że ten mazdowski silnik jest Wankla to już naprawdę drobiazg... (; ).


Mariusz napisał/a:
1,2 silniczek przy tej masie samochodu to troszkę za malutki

A nie słyszałeś, że wielkość się nie liczy? <;
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-03-03, 16:19   

Kolejny artykol w prasie http://moto.onet.pl/1545291,2217,artykul.html
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-03, 17:26   

Sprostowanie dla Laisara!
Malutki pojemnościowo!!!
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-03, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Themark 
Zielony listek



Marka: Fiat
Model: Marea
Silnik: 1,6 16V
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 7
Skąd: Żary
Wysłany: 2009-03-03, 23:08   Nowy silnik w Dacia SANDERO

Witam
Są już zapowiedzi w temacie nowego silnika w Daci Sandero, który ma zastąpić obecny o pojemności 1,4.

...link: http://moto.onet.pl/1545291,2217,artykul.html


Pozdrawiam
Marek
 
Ada$ 


Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1,4 16v
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-03-05, 03:02   

od takiego silniczka nie można się spodziewać niczego nadzwyczajnego oprócz oszczegdności. Ciekawe kiedy ktos się zdecyduje na swapa i wsadzi v6
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne