Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Separator oleju / filtr oparów odmy / oil catch tank
Autor Wiadomość
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-11-15, 12:42   Separator oleju / filtr oparów odmy / oil catch tank

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim wynalazkiem w dci, to podsyłam swoją propozycję. Koszty o ile pamiętam (drugi rok użytkowania już będzie) to coś koło 50 zł, a robotę robi wyśmienitą.

IMG_20171115_123152.jpg
Plik ściągnięto 211 raz(y) 126,11 KB

IMG_20171115_123131.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 163,41 KB

Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-11-15, 15:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-11-15, 13:12   

przydaloby sie pare slow wyjasnienia co to jest, czy warto to instalowac, czy nie straci sie gwarancji itp.

czytam w internecie i zdania sa podzielone co do skutecznosci tego cuda...
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-11-15, 13:23   

Racja.
Montowałem to co prawda na gwarancji, ale miałem to gdzieś- auto miało wtedy 24 kkm (więc raczej nic się nie mogło zepsuć- ja zaryzykowałem. Nie kupiłem go jako "nówki" z salonu, nie ma polskiego rodowodu i nie ja byłem jego pierwszym właścicielem).
Jest to filtr fazy lotnej z kierownicą powietrza (działa to na zasadzie cyklonu/zawirowania) o króccach 16mm, do tego jeden wąż odmy musiałem dokupić- od Nubiry 2.0 16v.
Zaglądam do niego co 5 kkm i wylewam 1/4 literatki "czegoś" (głównie olej, ale też i wodę).
To jest ten filtr http://europegas.pl/products/eg-spinner/
To tego dwie nierdzewne nakętki M6 (długie 25mm), cztery śruby i 20mm przewodu igielitowego 16mm (ten wąż od Nubiry na króciec w przewodzie dolotowym pasuje idealnie, natomiast na króccu filtra ma minimalny luz, z którym sobie tak poradziłem- na króciec naciągnąłem 20mm przewodu igielitowego, a na to wąż odmy).
Wkład filtra wyciągnąłem, miałem wkręcić tam taki tłumik hałasu, ale nie zdążyłem. Robiłem to przed wyjazdem na wakacje i jeźdzę od tamtego czasu, tak jak to wówczas poskładałem- spełnia swoją funkcję. A wzorowałem się na produkcie Mishimoto, za który trzeba zapłacić nieprzyzwoicie duże pieniądze...
Na pewno w dolocie jest czyściej, a jeżeli nie będzie tam oleju lub będzie go o wiele mniej, to EGR nie będzie tak "chętnie" obrastał syfem.
Zdania są podzielone, bo jak kupisz imitację oil catch tanka z druciakiem w środku, bez zawirowania, to nie będzie to efektywnie działać. W sieci wszystko na ten temat jest. Ja po prostu podsunąłem pomysł, jeżeli ktoś myślał o tym kiedyś...

nakretka-m12-din-6334-a2-dluga-3d-nierdzewna.jpg
Plik ściągnięto 4606 raz(y) 10,94 KB

odma-przewod-wentylacyjny-lanos-nubira-dohc-3263042742.jpg
Plik ściągnięto 4608 raz(y) 10,09 KB

tlumik-halasu2_front.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 68,57 KB

Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-11-15, 15:11, w całości zmieniany 7 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-16, 13:50   

To Shrek zrobił coś podobnego w warunkach partyzanckich w swoim Lodgy.
Widziałem to osobiście na ubiegłorocznym zlocie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-16, 14:48   

Zdemontowalem to, bo trzeba bylo pamietac o wylewaniu syfu z tego. A po 5 tys kilometrow wylalem moze kieliszek syfu w tym polowa wody, ktora sie skraplala w nim samym. Wrocilem do ori stanu. Mam nalatane ze 115 kkm na 95 zmienialem IC i wcale duzo syfu nie bylo.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-22, 12:10   

Czy mozecie pokazac np aukcje allegro na ktorej kupic pasujacy oil catch tank?
i jakie dokladnie rurki dokupic?
Czym , w jaki sposob zatkaliscie orginalny dolot po odlaczeniu odmy?

Chce zrobic oil catch tank u siebie glownie z powodu zwiekszenia czystego powietrza w dolocie i,komorze spalania (kilka niutonow +),czyscilem u siebie tydzien dwa temu IC i nawet kieliszka oleju nie bylo takze z tym nie ma problemu.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2018-07-22, 16:34   

że co chcesz zrobić? "oil catch tank" - jak by to było po naszemu? i o co w tym biega
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne