Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV II
Autor Wiadomość
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-31, 00:13   

Ja nikogo nie zamierzam przekonywać na siłę do wyników spalania w trasie jakie uzyskiwałem podanymi autami. Wiem ile mi palił :) E 200d przy 200 km/h (gps) zamyka się w 10 litrach. Jest to najekonomiczniejsze auto jakim jechałem w trasę. Jak będę jechał E klasą w trasę nagram film ze spalania przy 130.

Co jak co ale diesle (jak i benzyny) w naszych Daciach są jednak parę generacji do tyłu jeśli chodzi o efektywność. Inna sprawa że nie sa też to auta stricte autostradowe.
Ostatnio zmieniony przez Datex 2017-12-31, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 00:38   

Datex napisał/a:
przy 200 km/h (gps) zamyka się w 10 litrach..

Piszesz o spalaniu chwilowym.
Zrób 1000 km przy prędkości 200 km/h (może być licznikowym a nie GPS i oczywiście nie w PL ) i podaj ile paliwa zużyłeś na takiej trasie i wylicz śrennią.
Co do spalania Koleosa - przejechałem nim 1000 km na trasie Niemcy - Szwajcaria- Francja - Niemcy wszędzie jadąc autostradami z ograniczeniami W Szwajcarii i Francji znanymi zaś przez Niemcy jechałem równo ze wszystkimi na lewym pasie . Średnia z tej trasy wyszła 130 km/h stąd takie spalanie .Nie dziwię się że duży Master pali tylko pół litra więcej bo nie jeździ z takimi średnimi prędkościami na takich trasach.
Co do Twojej uwagi że są parę generacji do tyłu - ale do czego to odnosisz?
Przecież te same silniki są w innych pojazdach koncernu Renault i Nissan a lada chwilę i Mitsubishi.
Dla mnie Diesle od Renault są o klasę do przodu w stosunku do innych koncernów które maja silniki z AdBlue - bo to był chyba największy skok o kilka długości w tył zrobiony przez kilka koncernów ( na razie miałem tylko do czynienia z PSA w tym względzie).
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-31, 10:44   

Cytat:
Co jak co ale diesle (jak i bęzyny) w naszych Daciach są jednak parę generacji do tyłu jeśli chodzi o efektywność. Inna sprawa że nie sa też to auta stricte autostradowe.

Mercedes Citan ma diesla od Renault.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 11:18   

Bo Citan to taki Mercedes...
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-31, 11:26   

Nie chodzi mi o to jaki z Citana jest Mercedes ale raczej to że silniki diesla Renault to nie przedwczorejsza technika jak starał się udowodnić mój przedmówca.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-04, 12:29   

2046km w 2 dni zrobione.

Vmax osiągnięty podczas 20 minut jazdy z pedałem w podłodze - 182km/h (gps) a więc ciut więcej jak deklaruje producent. O dziwo przy tej prędkości hamulce jeszcze w miarę działają :)

Mimo naprawdę szybkiej jazdy Dacia nie zjadła ani grama oleju. Spalanie 9,5-10,5 l/100km LPG przy trzymaniu około 130 km/h (GPS).

Co ważne instalacja LPG jest dobrze dobrana do auta. Nie występuje zjawisku dotrysku paliwa przy dużym obciążeniu. Średnie spalanie benzyny na ostatnie 4k km to 0,8 l/100km.

Na liczniku obecnie 5848km

Kilka uwag:

Światła jak na zwykłe halogeny są na prawdę ok.
Wygniata mi się już wgłębienie w podłokietniku. Będzie trzeba reklamować na pierwszym przeglądzie.

Pierwsze foto z podróży - port kontenerowy w Bremerhaven

2018-01-03 10.09.24.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 170,18 KB

 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-22, 18:15   

W równo 3 miesiące po odbiorze, gdzieś na A1, na liczniku Daćki pojawiło się 10 tyś km.

Niepokoi mnie głośna praca skrzyni biegów. Praktycznie do 4 biegu włącznie słuchać skrzynie, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Czy też tak macie?

10k.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 153,34 KB

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-22, 19:09   

skrzynie dacii generalnie są dość hałaśliwe, więc zapewne TTTM
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-22, 19:26   

Też to zauważyłem, zgłosiłem jako usterkę, ale serwis stwierdził , że to normalna prAca skrzyni.
Jak powiedziałem, że mój Golf mk2 29 letni miał ciszej pracującą skrzynie, to mechanik stwoerdził, że nie można porównywać tych 2 aut, bo wtedy była inna technologia produkcji :D!
Śmiałem się w głowie z niego :D
A na koniec wywodu dorzucił, że mój Golf to przecież ważył prawie 2 razy tyle co MCV.
Prawda jest taka, że ważył chyba setkę mniej niż MCV :D.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-20, 19:32   

Na dach wpadł bagażnik rowerowy Aguri. Całość aluminiowa, wyprofilowana w celu możliwie niskiego umiejscowienia roweru na dachu.


 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-20, 20:12   

Widzę poprzeczki też Aguri. Też je mam ale chyba nie do końca przemyślałem ten zakup kierując się wyglądem (fakt faktem ładne, niskie) jak baba jakaś. Często na dachu mam drabinę a na tym bagażniku nie można ładować od samego brzegu tylko przesuwać bliżej środka dachu a w tym znowu antena przeszkadza. I tak mogłem dać stówkę mniej i kupić od Renault xDD
_________________

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-21, 09:45   

Datex napisał/a:
Niepokoi mnie głośna praca skrzyni biegów. Praktycznie do 4 biegu włącznie słuchać skrzynie, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Czy też tak macie?

Wsłuchałem się ostatnio. Skrzynie chyba mamy te same? Ja słyszę pracę skrzyni na 4 biegu podczas hamowania silnikiem, na innych biegach nie słyszę albo nie nie umiem tego zidentyfikować na tle pracy silnika i szumu opon zimowych. No, ale nie mam jeszcze 4 tys km, więc może będzie gorzej ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-03-21, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlik84 


Marka: Mitsubishi
Model: Colt
Silnik: 1.3 95KM
Rocznik: 2009
Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 2018-03-21, 09:58   

Ups... to nie jest dobra informacja... może coś z łożyskami, ale w nowym aucie :( tak szybko?
Ale to jest jakiś doraźny szum, czy coś co zaraz zacznie przypominać wycie? Jest to wyczuwalne jest dyskomfort?
_________________
--
Pozdrawiam Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-21, 10:23   

Pawlik84 napisał/a:
Ups... to nie jest dobra informacja... może coś z łożyskami, ale w nowym aucie :( tak szybko?
Ale to jest jakiś doraźny szum, czy coś co zaraz zacznie przypominać wycie?

Nie- absolutnie żadne wycie, na pewno bym tego nie zauważył, gdybym się nie zaczął specjalnie wsłuchiwać po przeczytaniu kilku wpisów, takich jak powyżej. Słychać "coś" delikatnie w pewnym wąskim zakresie prędkości samochodu, tylko podczas hamowania silnikiem na 4 biegu. Zakładam, że taka jest po prostu "uroda" tych skrzyń- zresztą w porównaniu do poprzednio użytkowanych przeze mnie samochodów praca skrzyni a już szczególnie sama zmiana biegów w Sandero to po prostu bajka. :-D
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-22, 06:55   

Dymek, skrzynie mamy te same. U mnie występuje przy hamowaniu słyszalne buczenie - na pewno nie żadne głośne wycie. Ale może po prostu jestem przewrażliwiony...

U mnie zaczynają się inne kłopoty. Samochód potrafi zgasnąć (nie z powodu SS) albo losowo odciąć kompletnie moc na kilka sekund. Puki co auto na przestrzeni około 2 tyś km. zgasło 4 razy po czym od razu z pomocą rozrusznika momentalnie odpaliło automatycznie. No i raz (wczoraj) kompletnie odcięło moc na jakieś 3 sekundy na 2 biegu podczas ruszania ze skrzyżowania. Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-22, 07:03   

Datex napisał/a:
Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.


To takie coś jest w dacii? :shock:

Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-22, 07:10   

Marek1603 napisał/a:
[quote:e1b9c32fac="Datex"]Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.[/quote:e1b9c32fac]

To takie coś jest w dacii? :shock:

Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.


Oczywiście :-)

Gdy system jest aktywny dochodzi do zwiększonego obciążenia alternatora podczas hamowania silnikiem. Najlepiej widać to po napięciu w instalacji elektrycznej. Podczas jazdy napięcie w instalacji jest utrzymywane w okolicach 12-12,5V, podczas hamowania z odzyskiem energii napięcie rośnie do nawet ponad 15V. Czuć gdy system się załącza - hamowanie "silnikiem" jest wtedy nieco mocniejsze.

Z tego co obserwuję to system aktywuje się podczas miejskiej jazdy z włączonymi jedynie światłami do jazdy dziennej i temperaturze od około 0 stopni w górę.

Nie wiem które dokładnie silniki w Daci mają ten system na pokładzie. 0.9 TCe na pewno taki system ma.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-22, 07:17   

Generalnie jest najprawdopodobniej tak - jeżeli Dacia ma na pokładzie system Start Stop, ma również hamowanie regeneracyjne oraz możliwość załączenia trybu ECO przyciskiem.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-22, 10:48   

Datex - skąd masz te newsy? Jeśli napięcie normalnie utrzymuje do 12,5V, to akumulator nie jest praktycznie ładowany. Z kolei 15V zaczyna być niezdrowe np. dla żarówek. Jak to niby działa w praktyce? Czy przyspieszamy, czy hamujemy silnikiem- energia i tak pochodzi tylko z alternatora.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-03-22, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-03-22, 11:12   

W moim Sandero TCe 90 z S&S przy hamowaniu silnikiem wentylator wchodzi automatycznie na wyższe obroty. Zgłaszałem to tak z ciekawości w ASO i z tego co pamiętam mechanik twierdził, że jest to związane z system odzyskiwania energii.
_________________
enjoy the silence
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-22, 12:47   

Dymek, Nie newsy a obserwacje napięcia w instalacji i zachowania samochodu :-)

Z tego co widzę to faktycznie podczas jazdy przy sprzyjających warunkach akumulator jest utrzymywany na możliwie niskim napięciu, takim żeby nie zaszkodzić akumulatorowi oraz na normalne działanie instalacji. Dopiero przy hamowaniu silnikiem akumulator jest faktycznie ładowany, tak aby np. zasilać auto podczas wyłączonego silnika przez SS.

gregorisan,
Nie tylko wentylator. Szyby, wycieraczki, spryskiwacze, itp. działają "szybciej" podczas hamowania silnikiem. Oczywiście w momencie gdy system odzysku się uaktywni.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-22, 13:13   

No to jestem bardzo ciekawy jak to jest praktycznie realizowane i jakie elementy to wykonują.
Jakiś zewnętrznie sterowany regulator napięcia w alternatorze?
A może to "buczenie skrzyni" podczas hamowania silnikiem też ma z tym jakiś związek?
Mierzyłem u siebie przy okazji napięcie podczas jazdy, ale krótko i stało na ok. 13V o ile pamiętam...
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-22, 16:20   

Marek1603 napisał/a:
To takie coś jest w dacii? :shock:

Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.

Jest takĹźe w SCe 1.0. Pisałem o tym tutaj. Według artykułu system ESM działa przy hamowaniu pedałem i silnikiem.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-13, 05:53   

Dacii stuknęło 15tyś km. Wszystkie dziwne objawy ustały. Wbrew opinii na forum zadowolony jestem z wydajności klimatyzacji - dla mnie jest ok. Spalanie dalej w okolicy 8 litrów LPG.

W przyszłym miesiącu trasa do Chorwacji, zaraz potem pewnie pierwszy przegląd.

Apropo przeglądu. Czy ktoś wie jaki "margines" przebiegu Dacia toleruje przy przeglądach? To znaczy czy nie będzie problemów jak przegląd na 20tyś zrobię przy 22 tyś na przykład.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-05, 13:20   

Dacia poszła na pierwszy przegląd przy 17,200 km. Za tydzień trasa między 3-5 tyś km. W przypadku umowy serwisowej podobno każde przekroczenie terminu przeglądu jest bardzo źle odbierane więc nie chciałem ryzykować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne