Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV Outdoor 1,5 dCi. 1000 km zrobione. Spostrzeżenia.
Autor Wiadomość
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-23, 11:36   MCV Outdoor 1,5 dCi. 1000 km zrobione. Spostrzeżenia.

No i 1000 km strzeliło. Moje spostrzeżenia:

Zalety:
Plastiki nie trzeszczą, nie stukają,
Szybko się nagrzewa i jest naprawdę ciepło. Moja żona, bardzo ciepłolubna, skręca ogrzewanie,
Bardzo lekko pracujący układ kierowniczy,
Bardzo wyciszona jednostka napędowa. Bardziej słyszę zimowe kormorany,
Mały skok wajchy biegów, choć większy by mi nie przeszkadzał,
Piloty w kluczach działają z 10 piętra,

Wady:
Kto ku..a wymyślił skalowanie prędkościomierz? 10,30,50,... Kto na to wpadł?
Pokrętła są wentylacji są kiepskie. Ciężko stwierdzić, jakie jest położenie, bo "wypustek" słaby.
Brak możliwości wyłączenie radia. Można wyłączyć, ale telefon nie działa,
Malutki "przycisk" do ogrzewania szyb i lusterek. Trzeba odwrócić wzrok, od drogi,
Brak lampki do mapy, choć Sandero Stepway, stojąca w salonie ją miała,
Brak schowka na okulary.


Inne spostrzeżenia:
Mam wrażenie, że jest wszystko, bardziej, delikatniejsze. Nic jeszcze nie popsułem, ale stara Loganka, była bardziej pancerna,
Na zimnym silniku silnik pracuje nie równo, widać falujące obroty,
Chyba płytsze schowki w drzwiach,
Jedno linijny wyświetlacz. Albo temperatura, albo kilometry.

Co do silnika: Niby silniejszy, ale 68 km był bardziej elastyczniejszy. Teraz przy 60km/h, na 5 biegu, trzęsie budą. Na pewno lepiej się zbiera i przyspiesza.

Ogólnie jestem zadowolony. Jestem świadomym użytkownikiem, wiem, że Dacia jest wyborem z rozsądku, jest też kompromisem między nowym, a nowym, a także między nowym, a używanym. Czy Tipo, czy Mercedes, czy Dacia, samochód ma mnie zawieźć do celu.

Auto wzbudza zainteresowanie. jeden z sąsiadów biegł do mnie, by zagadać i obejrzeć.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2017-11-23, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-23, 13:42   

Pierwsze maluchy w latach 70 miały wyskalowane prędkościomierze nieparzystymi cyframi.

Mój pilot też działa w odległości co najmniej jakieś 100 -200 m... Mam już trzy lata i nadal też działa, a jeszcze nie wymieniałem baterii od nowości.

Też irytujące jest jedna linijka wyświetlacza, ale cóż, co zrobisz.... to kwestia przyzwyczajenia. ;-)

A tak, to tylko samo zadowolenie z auta!
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-23, 16:44   

Ze wszystkim sie zgadzam.
Licznik: nie tylko w Dacia tak jest.
Poza tym to nie glupie, wiekszosc ograniczen to 50, 70, 90. A na Skach i autostradach nie patrzy sie na predkosc...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-23, 19:14   Re: MCV Outdoor 1,5 dCi. 1000 km zrobione. Spostrzeżenia.

Ikarusiarz napisał/a:
Co do silnika: Niby silniejszy, ale 68 km był bardziej elastyczniejszy. Teraz przy 60km/h, na 5 biegu, trzęsie budą.

No to tylko się cieszyć?
Masz dłuższą skrzynię, więc będziesz miał ciszej na drogach szybkiego ruchu?
Na 5. biegu przy 60km/h powinieneś mieć ok. 1100obr/min, więc nie dziwota, że trzęsie i nie chce przyspieszać - zarzynasz go.
Za to na autostradzie przy 140km/h ledwie przebijesz 2,5k obr. Super sprawa.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-23, 21:15   Re: MCV Outdoor 1,5 dCi. 1000 km zrobione. Spostrzeżenia.

Ikarusiarz napisał/a:


Wady:
Kto ku..a wymyślił skalowanie prędkościomierz? 10,30,50,... Kto na to wpadł?
Brak możliwości wyłączenie radia. Można wyłączyć, ale telefon nie działa,



skalowanie - żabojady. Przecież w miastach (tam) najczęściej masz ogr. do 50, lub do 30...
w cytrynach i VAG'ach jest tak, że możesz 'skręcić głośność' do zera. Przycisk wygasza ekran. :-/ 8-)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-23, 23:39   

Nie tylko francuzi tak skalują licznik część włoskich marek ma tak samo kwestia przyzwyczajenia. Kilka lat jeżdze różnymi markami aut z tak wyskalowanym licznikiem i teraz wydaje mi się to naturalne
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-24, 12:04   

GRL napisał/a:
Za to na autostradzie przy 140km/h ledwie przebijesz 2,5k obr. Super sprawa


A no fakt. Wczoraj przejechałem kawałek 130 km/h i 2500 obrotów nie przekroczyło.

Dyziek napisał/a:
że możesz 'skręcić głośność' do zera. Przycisk wygasza ekran.


To wiem, ale dziwi mnie to.

Co do skalowania licznika, to przyzwyczajony jestem do ciężarówek i autobusów, a tam raczej jest "normalnie". Stara też miała "normalnie".

Wczoraj testowałem prędkościomierz na nawigacji (nieskalibrowana, bez atestu Głównego Urzędu Miar :mrgreen: ). Jechałem na ograniczniku 100km/h. Nawigacja pokazała od 94-95, czasem wskoczyło 96.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-24, 12:38   

Ikarusiarz napisał/a:
GRL napisał/a:
Za to na autostradzie przy 140km/h ledwie przebijesz 2,5k obr. Super sprawa


A no fakt. Wczoraj przejechałem kawałek 130 km/h i 2500 obrotów nie przekroczyło.

Dyziek napisał/a:
że możesz 'skręcić głośność' do zera. Przycisk wygasza ekran.


To wiem, ale dziwi mnie to.

Co do skalowania licznika, to przyzwyczajony jestem do ciężarówek i autobusów, a tam raczej jest "normalnie". Stara też miała "normalnie".

Wczoraj testowałem prędkościomierz na nawigacji (nieskalibrowana, bez atestu Głównego Urzędu Miar :mrgreen: ). Jechałem na ograniczniku 100km/h. Nawigacja pokazała od 94-95, czasem wskoczyło 96.


Nie musisz tego sprawdzać na nawigacji - jak masz dacia plug and radio a nie medianav to wciśnij i trzymaj menu długo to dostaniesz dodatkowe opcje w tym ładowanie akumulatora i prędkość prawdziwą
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-24, 15:51   

Co to znaczy normalnie?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-24, 19:33   

Ikarusiarz napisał/a:
...

Wczoraj testowałem prędkościomierz na nawigacji (nieskalibrowana, bez atestu Głównego Urzędu Miar :mrgreen: ). Jechałem na ograniczniku 100km/h. Nawigacja pokazała od 94-95, czasem wskoczyło 96.


Nie spotkałem się z samochodem który pokazywał by idealnie, zawsze jest około 5 więcej na liczniku niż na gps.
Ale to są wymogi bezpieczeństwa i inne zapisy , prędkościomierz nigdy nie może pokazać mniej niż faktyczna prędkość . Dlatego skalowanie zawyża , tak musi być .
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-24, 20:43   

Norma mówi, że nie można przekroczyć z przekłamaniem +10% +4km/h
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-09, 11:28   

Wóz mnie zaskakuje: Ledy są dzienne, ale także postojowe, tyle, że się przyciemniają.

Dla ciekawostki: W "moim" IVECO ledy fabryczne wysiadły przy 175000km. Ciężarówka ma ponad 2 lata.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-02-18, 23:33   

No i strzeliło 6000 km.
Prawdziwy test wóz przeszedł na trasie Bydgoszcz-Muszyna-Bydgoszcz.
Były strome podjazdy pod góry w celach widokowych, były codzienne dojazdy pod stok, była, chwilowa szybka jazda autostradą (155 licznikowe), była wycieczka do Krynicy, był śnieg i leśne zaśnieżone dukty.
Pod jedną z gór, Zafira przyjaciela, skapitulowała. Dodam, że poruszam się na Kormoranach.
Do bagażnika weszły 2 walizy, narty 147 cm, 1 x buty narciarskie, buty zapasowe dla 4 osób, dwa hełmofony narciarskie, 15 litrów wody i soków, 1 x łyżwy. Roleta zamknęła się bez problemów.
Spalanie 5,1 opisałem je dokładniej w odpowiednim dziale.

Pomimo opadów śniegu, mokrych butów, wody na dywanikach nie ma problemów z parowaniem szyb.

Zaobserwowałem, ze drugi bieg jest słaby w górach: Trzeba dobrze na jedynce wykręcić, aby na dwójce nie stękał.

Jestem zadowolony.

Jedna fotka z szczytu, na który się wdrapaliśmy Outdorem. Droga wąska na jedno auto, oczywiście zaśnieżona, Reszta zdjęć w odpowiednim dziale.


 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-19, 06:55   

Brawo TY.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-19, 10:36   

CB na tablicy rejestracyjnej i ... na dachu (antena CB) :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-19, 11:52   

Przypadeg :-D ?
Jakie spalanie miałeś przy 155km/h :-) ?
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-02-19, 12:30   

kicpra napisał/a:
Jakie spalanie miałeś przy 155km/h ?


Była to prędkość chwilowa. Ja czuję się najlepiej przy 120 km/h, a na zwykłych drogach 100.

Wracając utrzymywałem 120 na regulatorze, spalanie wyszło 5,4, więc przy dystrybutorze wyjdzie 4,9-5,0.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-19, 19:20   

Ja tce gniotłem 150km/h ze Strykowa do Warszawy to spalanie wyszło z 9,5l :-D
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-20, 10:35   

Wychodzi na to że przy większych przebiegach warto dopłacić do dci ;)
 
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 10:50   

Powiem że jak swojego DCI raz cisnąłem na autostradzie z prędkością 150km/h to też nie wiele mniej mi wypił bo jak mierzyłem przy dystrybutorze to 8,5l wyszło. Ale u mnie doszedł jeszcze opór box-a dachowego.
_________________
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-20, 12:37   

norton1 napisał/a:
Powiem że jak swojego DCI raz cisnąłem na autostradzie z prędkością 150km/h to też nie wiele mniej mi wypił bo jak mierzyłem przy dystrybutorze to 8,5l wyszło. Ale u mnie doszedł jeszcze opór box-a dachowego.

ale lodgy ma troszke wieksza budę ;) to jak na taki gabaryt auta spalanie jest b,dobre ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2018-02-22, 18:47   

Cytat:
Brak możliwości wyłączenie radia. Można wyłączyć, ale telefon nie działa,

naciśnięcie na raz + i - na pilocie pod kierownicą- masz wyciszone radio, a telefon powinien normalnie działać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne