Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-05, 22:42
Pożegnanie Logana / Scenic czy Megane ?
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 10:47   

na szczęście na pierwszy rok jest gwarancja bez limitu kilometrów, więc nie obawiam się poważnych usterek - a psują się drobiazgi nawet w autach fabrycznie nowych ;)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-12-10, 10:54   

Megane III z 1.5DCi 90ps jechałem kiedyś z Gdynia/Rijeka/Gdynia. Nawet mocy nie brakowało. Przyzwoite, bardzo dobrze wyciszone auto. Deska biedna, ale w sumie wygodne.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-12-10, 17:16   

Hej, jeśli jeździsz głównie sam, to dobrze wybrałeś.
Miałem Meganke III serii, ale z kombi 2010. Dobre i generalnie proste auto.
Odnośnie P308, auto dobre, ale...
W mojej poprzedniej firmie sporo było 308 z silnikiem 1.6 HDI. Dobrze to jeździ, ale 3 czy 4 egzemplarze (z kilkudziesięciu) miało problemy z silnikiem przy przebiegach 30 - 80 kkm...
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 18:22   

miałem do czynienia z Megane wcześniej jako że tak się zazwyczaj działo że jako zastępcze za Dacie dawali mi Megane właśnie ;) a silnik znam jak mówiłem z Lodgy - prawie 250 000 km bez problemu (bo zerwany rozrząd to moim zdaniem ewidentnie wina dealera który trzymał auto na parkingu 2 miesiące w zimie bez odpalania)

nie można powiedzieć że jeżdżę sam - aktywnie udzielam się na blablacar i moja średnia za ostatnie dwa lata to nieco ponad 2 pasażerów (dokładnie 2,12 ;) na przejazd - co w praktyce oznacza że jest to zazwyczaj dwie osoby - myślę że na 3 osoby przy moim minimalistycznym podejściu do bagaży taki kompakt wystarczy w zupełności

czysto wizualnie 308 SW jest dla mnie za długi - oczywiście trudno robić z tego zarzut kombi - ale ta sylwetka mi się nie podoba...no i te nieszczęsne zegary...
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 19:49   

To nad czym się Kolega zastanawia? Brać to Megane :)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 20:04   

planowo jutro rano mam sprzedać Logana dealerowi i podpisac umowe leasingu na uzywane Megane (uprzedzam pytania: tak, ma dla mnie sens brac auto w leasing i sprzedać Logana za gotowke - potrzebna jest teraz na obrót w firmie)

i, powiem szczerze, zaczynam sie wahać: czy nie przemeczyć się jeszcze rok - półtora w Loganie i nie dociagnac to tych 150 tys. km - tyle ze obawiam sie ze wtedy jego wartość juz drastycznie spadnie lub bedzie wręcz niesprzedawalny jak swego czasu Lodgy (teraz jak dalem ogloszenie to nie odezwal sie nikt)

a inna sprawa ze trzaskanie tras po 800 km dziennie tym autem to naprawde ostra jazda...
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-12-11, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-12-11, 21:14   

Pamiętaj, że zdrowie masz jedno.
Plecy, krążenie etc.
Jeśli się męczysz, to znaczy, że Twój organizm narzeka i przywyknąć nie może.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 10:33   

Marckok napisał/a:
a inna sprawa ze trzaskanie tras po 800 km dziennie tym autem to naprawde ostra jazda...


To może zrobić customowy fotel kierowcy?
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 11:59   

myślałem też i o tym ;) kupić ze statku kosmicznego ;)

na razie wszystko wskazuje że dojdzie do mojego ostatecznego pożegnania z grupą Renault
(po tym, jak wybrałem Peugeot Partnera zamiast Dokkera) i moja "flota" w ilości dwóch aut będzie pod znakiem Króla Lwa

obejrzałem dziś rano jeszcze Peugeot 308 SW (kombi): rocznik o rok mniej niż Megane, 45 000 km przebiegu mniej, silnik 1.6 HDi (bez adblue) 92 KM, przyjemne wyposażenie (panel dotykowy z nawigacją i automatyczną klimą)

zegary: hm, może jednak da się do nich przyzwyczaić , podobnie jak do małej kierownicy

jazda próbna: cicho i wygodnie, co najważniejsze - przestronnie - nie tylko dla mnie ale i dla pasażerów (czego nie można powiedzieć o Megane hatchback)

silnik słabszy i 5 biegów wobec 6 w Megane - ale to oznacza też mały apetyt na paliwo

oczywiście 308 jest droższa - ale w leasingu na 4 lata daje to różnicę na poziomie 100 zł miesięcznie - i biorąc pod uwagę różnicę wyposażenia, przebiegu, rocznika, no i funkcjonalność kombi wobec hatchbacka - raczej się na ten wariant zdecyduję :)

najważniejsze: Peugeot zaproponował odkup Logana za taką samą cenę jak Renault
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-12-13, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2017-12-13, 13:22   

Panelem dotykowym bym się akurat nie podniecał, bo nie jest to zbyt wygodne rozwiązanie. Tradycyjne klawisze obsługujesz po omacku.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 13:31   

w żadnym razie nie jest to dla mnie ważny element; znacznie ważniejsza jest przestronność kombi wobec hatchbacka

sam egzemplarz 308 sprawia też wrażenie zdecydowanie mniej wyeksploatowanego niż Renault (może po prostu sprawniej wyczyścili - ale i auto ma 45000 km i jeden rok mniej)


funyo napisał/a:
Panelem dotykowym bym się akurat nie podniecał, bo nie jest to zbyt wygodne rozwiązanie. Tradycyjne klawisze obsługujesz po omacku.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-12-15, 10:00   

W Peugeocie posiedź w fotelu dłużej niż 30 minut bo się okaże że jest sporo groszy niż w dacii, miałem 301 fotele tragedia, w 208 siedziałem twarde też cisną w plecy, w 508 fotele mają tez dziwny kształt poduszek na siedzeniu.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 10:32   

vulcanor, ale to odczucia subiektywne i każdy sam powinien spróbować.
Ja nie narzekam, utwardziłem moje siedzenie, bo dołożyłem matę grzejącą, ale wcześniej jeździłem bez i też byłem zadowolony. Wygodniej niż w fotelu w Dusterze (gdzie sobie odcinek lędźwiowy dorabiałem).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-15, 11:21   

Ale już poprawiałeś fabrykę w 301... :-P
Mam też fotele w Dacii, są wygodne, nawet na długie trasy mi plecy czy cztery litry nie bolały.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 11:28   

Budżetowe auto, to się poprawia ;-)
Zrobiłem wyciszenie, dołożyłem ogrzewanie siedzenia, kamerki przód/tył, osłona komputera z Puga 208 , bo dla 301 pożałowali (ok. 30 pln w serwisie) i w sumie to tyle. A i kierownice na skórzaną wymieniałem.

Jeśli Duster będzie kolejny, to też zacznę od wyciszania (przynajmniej drzwi ogarnę od razu, żeby woda się nie lała do auta) i korci mnie dołożyć zestaw kamer 360 stopni. W Polsce póki co taki zestaw ok 1.5 tys. kosztuje bez monitora, ale pod MediaNav się chyba podłączy. I będą wszystkie na raz, a nie jak zrobili w Dusterze, że tylko jeden widok.. I korcą mnie czujniki martwego pola, to chyba koło 100 pln kosztuje.

Lubię coś porobić przy aucie, to się trzymam marek budżetowych ;-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2017-12-15, 11:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 12:23   

jak słusznie zauważone każdy sam musi spróbować - przy mojej posturze i skrzywieniu kręgosłupa fotel w 308 jest o niebo wygodniejszy niż w Loganie; oczywiście nie zmieniam auta tylko z powodu fotela ani wyciszenia - jest szereg innych czynników, choćby taki że opłaca mi się teraz z uwagi na rozliczenia z końcem roku w firmie spieniężyć Dacię i wziąć 308 w leasing

mam nadzieję, że Logan komuś posłuży równie dobrze jak mi służył i jak suma summarum służyły poprzednie dwie Dacie :)

i na forum nadal będę zaglądał, bo w końcu pozostaję wierny francuskiej motoryzacji (a na koniec anegdota: kiedyś na blablacar wiozłem pewnego Francuza który opowiadał mi że Peugeot jak i Renault mają we Francji swoich wiernych wyznawców, którzy potrafią nawet wypominać Renault że w czasie II wojny światowej dopuściło się kolaboracji z Niemcami, którą ponoć nie skalał się Peugeot :)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-06, 17:43   

no i już po zamianie Logana MCV na Peugeot 308 SW

zrobiłem podliczenie: uwzględniając wszystkie koszty "straciłem" po roku eksploatacji Logana około 12 000 zł przy przebiegu 65 000 km

tak naprawdę żal mi było rozstawać się z Loganem - ale uwzględniając moje przebiegi miesięczna utrata wartości auta jest równa racie leasingu za Puga 308 - a to jednak auto o klasę wyżej

mam sentyment do Dacii, chociaż po 5000 km zrobionych już 308 odczuwam wyraźnie różnicę

wnioski na przyszłość:
-leasing na auto maksymalnie na 3-4 lata (żeby uniknąć sytuacji jaką miałem z Lodgy gdy jedyną opcją sprzedaży był zakup Logana)
-nie rezygnować z wymagań minimalnych i szanować własny organizm (te trasy po 800 km dziennie w Loganie dały mi nieźle "popalić")
-raczej kupić 2-letnie auto z salonu niż nowe - utrata wartości jest jednak potężna :/


goswee napisał/a:
Liczysz ta niewielka roznice w spalaniu, a sprzedajesz roczne auto, czyli tak na prawde nie zalezy ci na pieniadzach... Ilosc kasy jaka stracisz na zamianie bedzie sie zwracac latami przy dieslu.

Ostatnio zmieniony przez Marckok 2018-01-06, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne