Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-07-21, 13:56
Svensona MCV TCe 90 - wnioski, przemyślenia, modyfikacje
Autor Wiadomość
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
  Wysłany: 2017-12-08, 21:03   Svensona MCV TCe 90 - wnioski, przemyślenia, modyfikacje

Cześć

Bardzo podobał mi się temat o wrażeniach po 1000 kilometrów dieslem, więc pomyślałem o kilku słowach o benzynie .

Przebieg 1500 kilometrów - silnik TCe 90 z LPG

Silnik:
Miałem wątpliwości, ale ...
Jednostka pomimo swojej niewielkiej pojemności bardzo dynamiczna.
Samochód normalnie przyspiesza i czuć, że turbina jest i działa .
Do gazu trzeba się przyzwyczaić bo efekt jest bardzo dynamiczny i natychmiastowy , oczywiście na LPG tak samo jak na PB.
Tryb ECO można korzystać , ale szału nie ma po aktywacji zostaje jakieś 25% mocy ;-) .

Skrzynia biegów:
Działa normalnie, szkoda że nie ma 6 biegu

Zawieszenie:
Mam oprócz MCV Renault Thalia II, a miałem Peugeoty 306 / 406 oraz Renault Laguna II
Powiem jedno zawieszenie działa po francusku , dla mnie bajka .
Dobrze wybiera i jest komfortowe , samochód prowadzi się dobrze.

Układ kierowniczy:
Działa dość dobrze , samochód jedzie tam gdzie się chce

Hamulce:
Tu wielki + . Jak na układ tarcza/bęben :-/ to działają bardzo dobrze

Widoczność:
Jest ok .Wszystko dobrze widać nawet lusterka są ok , ale bez kamery cofania nie jest łatwo tym autobusem biorąc pod uwagę wymiary szyby tylnej ( Transitem jest łatwiej ;-) ) , ciekawe jak w Lodgy. Dodatkowo każda cząsteczka wody trafia na tylną szybę :evil:

Wnętrze:
Ergonomia na dobrym poziomie i wygodnie, jedynie siedziska trochę krótkie , ale nie można mieć wszystkiego . Bagażnik jest ogromny, z tyłu mnóstwo miejsca . Spasowanie dobre , nic nie trzeszczy i skrzypi ( ciekawe jak będzie dalej )

Ogrzewanie/wentylacja:
Klimy nie sprawdzałem, ale ogrzewanie działa bardzo dobrze jak na taki mały piec.
Przy -12 C' normalnie szyby puściły i zrobiło się ciepło w bardzo krótkim czasie
Normalnie jak w układzie była by farelka :roll:

Podsumowanie:

Naprawdę jestem zaskoczony z wykonania całości , jest kilka obtanionych tematów , ale wiadomo jak było by inaczej to nie było by najtańsze kombi na rynku . Mnóstwo za rozsądne pieniądze . Sąsiad się cieszy, że kupił Passata B7 z 2014 roku za 50000 zł z Niemiec i ma tylko "190000" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jak bym miał wybierać jeszcze raz wybrał bym tak samo 8-)

Oczywiście to tylko moja opinia , ale może komuś się przyda ;-)
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-12-21, 21:56, w całości zmieniany 7 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-09, 09:30   

6 bieg niepotrzebny, bo skrzynia i tak jest fajnie zestopniowana w porównaniu do 1.2 16v :-D .
Każda cząsteczka wody zostaje też na kamerze, więc jak przejedziesz kilka km w deszczu, to i tak nic nie zobaczysz na wyświetlaczu przy cofaniu :-D .
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-09, 11:27   

To prawda, że krople wody pojawiające się na kamerze cofania to nie tylko bolączka Dacii, ale i innych aut wyższej klasy.
Jechałem Volvo XC90 i miała kamerę, ale po deszczu nie było dobrze widać jak się cofa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-09, 14:40   

kicpra napisał/a:
6 bieg niepotrzebny, bo skrzynia i tak jest fajnie zestopniowana w porównaniu do 1.2 16v :-D .
Każda cząsteczka wody zostaje też na kamerze, więc jak przejedziesz kilka km w deszczu, to i tak nic nie zobaczysz na wyświetlaczu przy cofaniu :-D .

Fakt skrzynia jest lepiej zestrojona niż w 1.2
W Thali na 5 biegu przy 3000 obrotów ma się 90 km/h, tu ma się więcej

A kamera zawsze się zabrudzi nawet w RR za 500000 zł
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-10, 00:12   

Praktycznie każdy samochód z "piątymi drzwiami" zarzuca tył brudem.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-10, 09:56   

arnold napisał/a:
Praktycznie każdy samochód z "piątymi drzwiami" zarzuca tył brudem.

W Lalunie nie budziło, a tu cały czas na wycieraczce :mrgreen:
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-12-10, 17:04   Re: Dacia Logan MCV TCe 90 - wnioski

SVENSON napisał/a:

Sąsiad się cieszy, że kupił Passata B7 z 2014 roku za 50000 zł z Niemiec

Też mam takiego sąsiada z Passatem B7 :-P . Cały czas go myje niezależnie od pogody bo Niemiec płakał jak sprzedawał.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 18:10   

Pewnie 1.6 tdi bo to najtańsze paski u turka :-D .
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-11, 19:33   

SVENSON napisał/a:
arnold napisał/a:
Praktycznie każdy samochód z "piątymi drzwiami" zarzuca tył brudem.

W Lalunie nie budziło, a tu cały czas na wycieraczce :mrgreen:


Która laguna? Ostatnia w kombi miała bardzo mocno pochyloną szybę.

Co do widoczności to nie jest woda bezpośrednio spod kół, tylko ogólnie poderwana przez zawirowania powietrza, a powinno raczej korzystać się z lusterek po bokach pojazdu IMHO.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-12-11, 19:45   

Może pomógłby fartuch na całą szerokość pod tylnym zderzakiem? Dla estetów pewnie trudne byłoby do przełknięcia, ale ta słaba widoczniść do tyłu w czasie deszczu jest naprawdę upierdliwa. pozdr
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-11, 20:44   

Mam na myśli Lagune 2.

A w MCV jeszcze przydał by się zaworek jednokierunkowy, bo płyn leci na szybę po miesiącu :roll:

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-15, 22:20 ]
O zaworku - http://www.daciaklub.pl/f...1743898#1743898.
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-12-11, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-27, 15:00   

Zaobserwowałem kilka ciekawych rzeczy, jedno to zmiana charakterystyki pracy silnika po 1500 kilometrach.
Albo przyzwyczaiłem się do dynamiki silnika. :mrgreen: Teraz idzie znacznie płynniej , wcześniej był strasznie narowisty i można powiedzieć że działał 0/1 teraz więcej kultury.
Oraz podczas jazdy pod górkę jak silnik jest obciążony wolniej działają wycieraczki i pompka spryskiwacza. :roll:
Wiem , że jednostka jest mała ,ale czegoś takiego jeszcze nie spotkałem

Zastanawiam się czy ktoś miał podobne wrażenia
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-12-27, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-28, 09:31   

SVENSON napisał/a:
Zaobserwowałem kilka ciekawych rzeczy, jedno to zmiana charakterystyki pracy silnika po 1500 kilometrach.
Albo przyzwyczaiłem się do dynamiki silnika. Teraz idzie znacznie płynniej , wcześniej był strasznie narowisty i można powiedzieć że działał 0/1 teraz więcej kultury.


Wydaje mi się że to kwestia wyczucia samochodu.
Ja w swoim odnoszę jedno, nieprzyjemne wrażenie szarpania na zimnym silniku. Podczas przyśpieszania i lekkim odpuszczeniu pedału gazu tak aby zmniejszyć tempo przyśpieszania następuje odcięcie paliwa i ponownie "nabieranie mocy". Dzieje się to tylko na zimnym silniku przez kilkaset metrów po ruszeniu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-12-28, 10:44   

To samo zauważyłem u siebie. Pedał w podłogę i przymula. Po lekkim odpuszczeniu gazu ładnie przyspiesza. Po diagnostyce komp. czyszczona przepustnica, ale poprawa znikoma. pozdr
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-28, 12:04   

Datex napisał/a:

Wydaje mi się że to kwestia wyczucia samochodu.
Ja w swoim odnoszę jedno, nieprzyjemne wrażenie szarpania na zimnym silniku. Podczas przyśpieszania i lekkim odpuszczeniu pedału gazu tak aby zmniejszyć tempo przyśpieszania następuje odcięcie paliwa i ponownie "nabieranie mocy". Dzieje się to tylko na zimnym silniku przez kilkaset metrów po ruszeniu.

Też mi się czasami zdarzyło takie bujnięcie, zwłaszcza na dotarciu gdy spoglądałem na obrotomierz a trzeba było szybciej wystartować , ale nie przekroczyć tych 3000obr/min.

W samej kwestii wyczucia to na pewno, choć jeżdżę wieloma wehikułami i nie mam problemu z adaptacją .
Jedynie jak jeżdżę na motocyklu to jest ciężko , nawet Laguna 2.2dci 150 koni wydawała się mułem po trasie na moto. :mrgreen:


jurek napisał/a:
To samo zauważyłem u siebie. Pedał w podłogę i przymula. Po lekkim odpuszczeniu gazu ładnie przyspiesza. Po diagnostyce komp. czyszczona przepustnica, ale poprawa znikoma. pozdr


Mam tez Thalie 1.2 i to akurat jest specyfika tego silnika, zawsze trzeba troszeczkę odpuścić , inaczej go "zalewa"
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-12-28, 13:14   

Też mi tak mówił znajomy mechanik. W takim razie pewnie niedopracowany soft. Ale nie jest to wielki problem. Jako dyplomowany emeryt, jestem z kosiarki zadowolony. pozdr
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-28, 14:06   

jurek napisał/a:
To samo zauważyłem u siebie. Pedał w podłogę i przymula. Po lekkim odpuszczeniu gazu ładnie przyspiesza.


Datex napisał/a:
nieprzyjemne wrażenie szarpania na zimnym silniku. Podczas przyśpieszania i lekkim odpuszczeniu pedału gazu tak aby zmniejszyć tempo przyśpieszania następuje odcięcie paliwa i ponownie "nabieranie mocy". Dzieje się to tylko na zimnym silniku przez kilkaset metrów po ruszeniu.


Hmm chyba czegoś nie rozumiem, ale jeśli silnik jest zimny to raczej normalne, że "gaz w dechę" jest raczej przeciwskuteczny. Nie mam wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o turbo (0,9 TCe), ale wydaje mi się, że zimna turbina jeszcze bardziej nie lubi takich numerów.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-28, 18:24   

defunk napisał/a:
Hmm chyba czegoś nie rozumiem, ale jeśli silnik jest zimny to raczej normalne, że "gaz w dechę" jest raczej przeciwskuteczny. Nie mam wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o turbo (0,9 TCe), ale wydaje mi się, że zimna turbina jeszcze bardziej nie lubi takich numerów.

Zalewanie dotyczy 1.2 75 KM , a nerwowość reakcji na gaz 0.9 :mrgreen:
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-28, 23:20   Re: Svensona MCV TCe 90 - wnioski, przemyślenia, modyfikacje

SVENSON napisał/a:

Wnętrze:
Ergonomia na dobrym poziomie i wygodnie, jedynie siedziska trochę krótkie , ale nie można mieć wszystkiego .

I to jest (siedzenia) wg mnie duży minus (mam podobne w Thalii 1). Na początku myślałem, że tak musi być, dopóki nie przejechałem się Fiatem Punto 2 (z 2000r.), gdzie siedzenia są o wiele dłuższe, szersze i wyższe.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-28, 23:53   

SVENSON napisał/a:
Zaobserwowałem kilka ciekawych rzeczy, jedno to zmiana charakterystyki pracy silnika po 1500 kilometrach.
Albo przyzwyczaiłem się do dynamiki silnika. :mrgreen: Teraz idzie znacznie płynniej , wcześniej był strasznie narowisty i można powiedzieć że działał 0/1 teraz więcej kultury.

Jak dla mnie, to nauczylas sie nim jezdzic.
SVENSON napisał/a:

Oraz podczas jazdy pod górkę jak silnik jest obciążony wolniej działają wycieraczki i pompka spryskiwacza. :roll:
Wiem , że jednostka jest mała ,ale czegoś takiego jeszcze nie spotkałem

Zastanawiam się czy ktoś miał podobne wrażenia

A nie jest to kwestia ladowania alternatora w euro(cos tam) jak potrzebuje to laduje nawet ponad 15v, a jak nie to, nic nie laduje i stad sie biora spadki mocy.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-29, 10:01   

Możliwe, że się przyzwyczaiłem.
Jeżeli chodzi o wycieczki / spryskiwacze to obserwowałem poziom obciążenia na Yanosik connect.
W trybie Eco przy normalnej jeździe dochodzi do 50%, bez Eco nawet niewielkie dodanie gazu to obrazu pik na 100%. Tym samym chyba następuje właśnie odciazenie alternatora, aby silnik mógł oddać więcej mocy na koła.
Nie podpinalem multimetra więc jeszcze tego na 100 nie wiem, ale wychodzi na to że tak właśnie jest
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-29, 17:23   

Jakieś kiszkowate eko, a potem co 2 miesiące nowe żarówki. :-?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-30, 01:00   

Sprawa do weryfikacji
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-14, 18:14   

3000 juz jest na liczniku , nic nie puka, nic nie stuka , nic nie odpadło .

Jak na razie dalej jestem zadowolony
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-15, 03:41   

Po 3000 km raczej nic nie odpada i nic nie stuka. Przynajmniej w Daci. :mrgreen:
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne