Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
brak kierunkowskazów przy wyłączonym silniku - logan II
Autor Wiadomość
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-19, 17:08   

Jest rozwiązanie - laweta.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-19, 20:51   

Ale kierunki powinny działać przy włączonym zapłonie. Nieraz potrzebujesz auto scholować kawałek i nie za każdym razem będziesz wzywał lawate.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-20, 10:45   

No to jak jest .
To, że STOP i kierunki nie działają na zapłonie wiemy ,a co na to instrukcja , nie widziałem tam niczego dotyczącego tego zagadnienia :?:
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-12-20, 11:11   

U mnie (tegoroczny Logan) światła stop działają na zapłonie, kierunkowskazy – nie.
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-21, 00:18   

Jest progres ;)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-21, 01:02   

A od kiedy to można holować pojazd na lince z wyłączonym silnikiem ? Jeżeli auto jest nie sprawne tz. nie odpala legalnie nie możemy go scholerować ponieważ nie działa wspomaganie hamulców oraz wspomaganie kierownicy
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-21, 07:05   

Od zawsze. Możesz holować auto z wyłączonym silnikiem.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-21, 15:20   

holować można ale nie zgodnie z przepisami. Jak znajdzie się policjant służbista to zatrzyma holujący pojazd wlepi mandat i zabroni dalszego holowania przynajmniej taka informacje otrzymałem w styczniu br. kiedy brałem udział w kolizji w której auto holujące wyjechało z parkingu wymuszając na mnie pierwszeństwo, sam prześlizgnął sie przed moją maską ale pojazd holowany już nie i nastąpiła kolizja. Pierwsze słowa Policjanta do kierowcy holującego dlaczego pan holuje pojazd z wyłączonym silnikiem czyli niedziałającymi hamulcami oraz układem wspomagania kierownicy ?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-21, 16:53   

A jakiż jest cel holowania auta ze sprawnym, działającym silnikiem? Co takiego ma ulec awarii oprócz silnika, żeby auto wymagało holowania? Wycieraczki? Nie czepiam się teraz absolutnie, poprostu jestem ciekawy. Hamulce słabo ale działają, od biedy można wspomagać się "ręcznym" - dlatego ograniczenie do 30 km/h w mieście. Kierownicą też da się obracać, no chyba, że stało się w tej drugiej kolejce i bozia dała za mało pary w łapach. I druga sprawa to co w tej opisanej przez Ciebie sytuacji zmieniłby działający silnik w holowanym aucie? Teleportowałby się stamtąd?
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-12-21, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-21, 19:06   

Mnie sie nie pytaj, nie jestem Policjantem i nie znam się aż tak na przepisach. Osobiście nie jeden raz holowałem niesprawne auto oraz byłem holowany ( z wyłączonym silnikiem). Mnie nigdy nie stwarzało to problemu że nie ma się dobrych hamulcy czy wspomagania podczas holowania ( nie tak dawno jak dwa lata temu jeździłem lanosem bez wspomagania i nie narzekałem)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-21, 20:59   

Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-21, 22:06   

Sprawdziłem jeszcze raz dzisiaj i STOP , wycieraczki i światła działają na zapłonie . Kierunki nie :-/
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-21, 22:45   

eplus napisał/a:
Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:

Co innego prowadzić auto fabrycznie bez wspomagania, a co innego auto w którym wspomaganie nie działa.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-21, 22:55   

kicpra napisał/a:
eplus napisał/a:
Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:

Co innego prowadzić auto fabrycznie bez wspomagania, a co innego auto w którym wspomaganie nie działa.


miałem napisać to samo. Przepisy są tak skonstruowane że jak coś jest w aucie fabrycznie zamontowywane ( nie piszę tu o takich bzdetach jak np. radio) to musi być sprawne i tak np za głupie niedziałające światła przeciwmgielne które występują w Daciach w wersji laureate upierdliwy diagnosta może nie podbić badań technicznych a dacia w wersji ambiance ich fabrycznie nie posiadają i PT dostanie bez problemu ( jezeli oczywiście auto jest sprawne)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-21, 23:37   

Przeczytaj dobrze kodeks drogowy a propo ho!owania. Wolno holować auto z niewłączonym (niesprawnym) silnikiem. To co pisałeś o hamulcach to dotyczy hamulców pneumatycznych, a i takie auta można holować z niewłączonym silnikiem tyle że na sztywnym holu
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-22, 06:06   

Coś w końcu ma prawo być zepsute. Zdaje się, że sprawnego auta też nie wolno holować dla kaprysu. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-22, 06:18   

A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedzi na pytania, które zadałem wyżej :-D
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-22, 08:25   

Przychylam się do tych wycieraczek. Ale nie może padać.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-22, 12:41   

arczi_88 napisał/a:
A jakiż jest cel holowania auta ze sprawnym, działającym silnikiem?

Przewiezienie auta z miajca A do B.
arczi_88 napisał/a:
Co takiego ma ulec awarii oprócz silnika, żeby auto wymagało holowania?

Np. Sprzeglo, skrzynia, przegub.
arczi_88 napisał/a:
Wycieraczki?

Tez kiepsko z holowaniem.

Nic na to nie poradziny TTTM. Moznaby oszukac uch,tylko trzeba by pokombinowac.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-22, 13:15   

dudu$ napisał/a:
Jeżeli auto jest nie sprawne tz. nie odpala legalnie nie możemy go scholerować...

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-22, 14:10   

To może zapodam część artykułu z internetu:

Holowanie auta: połączenie sztywne czy giętkie?
– Kierowcy czasem zastanawiają się kiedy mogą holować pojazd na połączeniu sztywnym, a kiedy trzeba zdecydować się na połączenie giętkie np. na lince holowniczej – zauważa Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl – Z pomocą przychodzi im kodeks drogowy, który mówi, że jeśli mamy sprawne dwa układy hamulcowe to możemy stosować połączenie giętkie, jeśli zaś działa tylko jeden układ to trzeba już zastosować połączenie sztywne – wyjaśnia Florkowska. Holowanie pojazdów przy nieodpowiednim połączeniu może zostać ukarane 250 złotowym mandatem. Przy sztywnym połączeniu pojazdów odległość między nimi nie może przekraczać więcej niż 3 metry. Natomiast przy połączeniu giętkim odległość między samochodami powinna oscylować między 4 a 6 metrów. Warto pamiętać też o odpowiednim wyróżnieniu połączenia, które powinno być oznaczone białymi i czerwonymi pasami albo zaopatrzone w chorągiewkę (żółtą lub czerwoną). Niewłaściwe oznakowanie lub jego brak mogą sprowadzić na kierowcę mandat w wysokości 50 zł

Kiedy nie można holować innego pojazdu?
Istnieją okoliczności, które wykluczają holowanie pojazdu. Jeżeli pojazd ma niesprawny układ hamulcowy to można holować go tylko wtedy, kiedy nie trzeba będzie używać hamulców (a praktyce kierowcy często decydują się na lawetę). W innym wypadku jest to wzbronione. Jeżeli w pojeździe działanie układu hamulcowego jest uzależnione jest od pracy silnika (a ten jest wyłączony) zabrania się holowania pojazdu za pomocą połączenia giętkiego. Nie powinno się holować więcej niż jednego pojazdu. Holującym nie powinien też być pojazd z przyczepą – w przeciwnym razie kierowcy grozi kara 250 zł. Trzeba pamiętać też, aby pod żadnym pozorem nie holować pojazdu na autostradzie.


Mam nadzieję że po przeczytanie w/w tekstu większość osób będzie już wiedziało kiedy można holować pojaz a kiedy nie. Ja przyznaje sie do błędu bo na początku mojej dyskusji na temet holowania nie napisem o jaki hol mi konkretnie chodzi ( sztywny czy giętki), chodziło mi oczywiście o gietki i możliwe jest że wprowadziłem niektóre osoby w błąd z góry sorry
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-12-22, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-22, 15:43   

Mam parę wątpliwości:
Cytat:
odległość między nimi nie może przekraczać więcej niż 3 metry

Więcej niż 3 to np. 5. Hol może mieć 4,5 metra?
Cytat:
odległość między samochodami powinna oscylować między 4 a 6 metrów

Holować na gumie? Czy na sprężynie?
Cytat:
można holować go tylko wtedy, kiedy nie trzeba będzie używać hamulców

Pod górkę?
Cytat:
Jeżeli w pojeździe działanie układu hamulcowego jest uzależnione jest od pracy silnika (a ten jest wyłączony) zabrania się holowania pojazdu za pomocą połączenia giętkiego

A czy wolno palić samochód na lince na zaciąg? Bez silnika hamulce nie działają, ale nie ma potrzeby hamować. Gdy zapali, hamulce już są sprawne i można się zatrzymać. Więc chyba można... Chyba, że coś pójdzie nie tak... :-o :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2017-12-22, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-22, 16:19   

eplus napisał/a:
Bez silnika hamulce nie działają

Dotyczy to wyłącznie samochodów w których układ hamulcowy jest powietrzny wtdy jedynym dopuszczalnym spsobem holowania jest ho sztywny.
W 99,99% samochodów osobowych hamulce sa hydrauliczne i działają zawsze także w Dacii.
Nie ma tylko wspomagania hamowania - ale hamulce sa sprawne i hamuja zgodnie z normami wymaganymi dla samochodów osobowych - wspomaganie zmniesza niezbędną siłę z która musi działać kierca.
To samo dotyczy układu kierowniczego - wspomaganie pomaga ( zmniejsza wymaganą siłę do skręcania ) ale nie dyskwalifikuje to układu kierowniczego .
Także typowa burza w szklaneczce wody :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-22, 16:44   

Panowie mamy te samo prawo jazdy? Wrócić należy na kurs i przypomnieć sobie przepisy.
To że nie ma WPOMAGANIA układów kierowniczego i hamulcowego to nie znaczy że on nie działa.

A nawet w przypadku aut Citroëna z pełnym hydropneumatem można było holować na wysokim biegu żeby napedzać silnik a od niego pompę ukladu. Jeśli to nie było możliwe to nie ma tematu.

Do holowania niezależnie od rodzaju potrzebne są tylko światła pozycyjne, trójkąt i kierunkowskazy oraz stop. No i są wyjątki wynikające z Prawa o Ruchu Drogowym.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-22, 17:17   

jas_pik napisał/a:
Także typowa burza w szklaneczce wody :mrgreen:


No ale od czego się zaczęło? Jeden pierdołę napisze, drugi podchwyci, bo coś mu tam dzwoni tylko nie w tym kościele i będą się upierać przy swoim mimo, że racji nie mają.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne