Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-23, 17:34
Zakup używanej Lodgy
Autor Wiadomość
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 20:53   Zakup używanej Lodgy

W poprzednim temacie pytałem o walory użytkowe Dokkera, ale chyba jednak nabędę Lodgy i to z drugiej reki. Celuje w silnik 1.6 83km (MPI?) Tak z początku pojawienia się modelu na rynku/4..5 letnie. Zależy mi na bezawaryjności. Powiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i jakie rzeczy powinny być już porobione przy przebiegach rzędu 100kkm?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-10, 21:22   

Edit - do usunięcia :-)
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-12-11, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-10, 21:22   

Przy 100 tys to raczej nic nie bedziie porobione, bo co ty chcesz naprawiac w benzynie 5-cio letniej.
Szczegolna uwage to ty zwroc na przebieg.
Ja mam 120 tys w dizlu i wymienilem IC, bo sie rozszczelnil minimalnie, termostat, zeby bylo cieplej w kabinie, teraz musze wymienic zamek w tylnich drzwiach.
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-12-10, 21:43   

100 kkm (kilo=1000), wiec sie chyba nie pomylilem. ;-)

Powiedzcie, czy wersja Laurete z 2012 miala ESP w standardzie i ile poduszek powietrznych? Dowiedzialem sie tez, ze ogranicznik predkosci ≠ tempomat. :-/
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-10, 21:58   

Esp to chyba ma, poduszki 4. Jeśli chodzi o ogranicznik i tempomat to dwie różne rzeczy. Do 2015 (chyba) ogranicznik był na wyposażeniu a tempo opcją. Tempomat można dołożyć.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-10, 22:01   

2012, 2013 w dizlu na sterowniku conti nic nie podokladasz
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 22:17   

Wyczytalem, ze ESP w std od wersji Prestige bylo. W pozostalych, w tym Laureate za doplata cos 1200zl. Wiec trzeba sie przypatrywac guziczkom, zeby wyczaic, czy ma. No i tarcze z przodu tez roznej srednicy - z esp 280mm, bez 258mm.
Szkoda, ze esp nie da sie doprogramowac, bo auto, ktore mam na oku jest bez esp, a jest to dla mnie dosc kluczowy el jesli chodzi o bezpieczenstwo. :-/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 23:10   

zeneksekendhend napisał/a:
Szkoda, ze esp nie da sie doprogramowac

Niby coś tam można zmotać - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6227 - ale tak naprawdę lepiej albo poszukać egzemplarza z fabrycznym systemem, albo... po prostu nie szaleć na drodze.
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-10, 23:53   

Powiedzcie mi jeszcze jak jest z awaryjnoscia i obsluga pozostalych silnikow; 1,2 benz i 1,5 on?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 00:22   

1,2 bezproblemowo, 1,5 w zasadzie też - chyba jedynym problemem było falowanie obrotów Euro6, które zostało wyeliminowane poprawką do oprogramowania komputera.

Natomiast niezależnie od silnika część osób zgłaszała problemy ze słabą wydajnością klimatyzacji, a czasem zamarzaniem parownika - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

Akcje serwisowe - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8157
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-11, 03:00   

Z tym dieslem to taka sprawa, ze ciezko go bedzie kupic z realnym przebiegiem w tym roczniku.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-11, 09:51   

Przy przebiegu 100 tys. km. trzeba zainteresować się rozrządem. Można się spodziewać ogólnego "rozklekotania" wnętrza, niestabilnego fotela kierowcy i hałasującej skrzyni/sprzęgła. Najważniejszy jest stan blacharki. Karosa nie jest cynkowana, więc ślady korozji i napraw nie rokują za dobrze. 1.6 mpi bardzo dobrze gra z LPG.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 10:19   

Mam jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce ( w każdym razie zamawiałem zaraz po tym jak to było możliwe) ESP było za dopłatą 1200 PLN ale wziąłem - przy okazji mam większe tarcze hamulcowe. Poduszki jak w każdej Lodgy - kierowcy i pasażera i dwie boczne w oparciach foteli. Nie ma tempomatu jest tylko ogranicznik i niestety nie da się go w tym sterowniku włączyć. Przy tym przebiegu powinieneś mieć już wymieniony rozrząd i tarcze hamulcowe ( ja ma aktualnie 62 kkm i będę te rzeczy robił latem). W tych silnikach początkowo były skopane mapy zapłonu - silnik długo zapalał w upały i jak był lekko rozgrzany w zimie - trzeba było to zgłaszać w ASO i przeprogramowali go w trakcie gwarancji. Na gwarancji wymiana sworznia wahacza no i akumulator.
Poza tym absolutnie bezawaryjny samochód - raz do roku przegląd z wymianą oleju i filtrów i to wszystko.
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 11:17   

Cytat:
Szczegolna uwage to ty zwroc na przebieg.

Przebiegiem nie jeździmy tylko stanem technicznym auta.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-11, 12:37   

Nie wiem czy bylbys szczesliwy kupujac auto z przebiegiem 400+, skreconym do 100, wymienionym srodkiem. Co z tego ze nic nie bedzie stukac i pukac na jezdzie probnej. Przebiegowe auta jest juz zmeczone zyciem, zaczyna sie wszystko sypac. Nie polecam ci rowniez brac auta z zagranicy i jeszcze od kogos kto to sciaga w celu zarobkowym.
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 14:18   

Shreku, przebieg jest rzeczą względną.

400 tyś km po autostradzie lub 200 tyś po mieście np taxi. I które auto będzie w lepszym stanie? Jak się ktoś uprze i od początku będzie kręcić licznik to i tak się nikt nie zorientuję. Pytanie tylko kto będzie kręcić licznik w Dacii;)

Pomijam zakup od emerytów aut jeżdżonych do kościoła i sklepu, bo można kupić auto 10 letnie ze znikomym przebiegiem który jest skarbonką bez dna.

Nie patrzeć tyle na przebieg, co stan auta i jego bezwypadkowość (względną). Bo jak ktoś p :idea: odchodzi do auta z miernikiem i wali tekstem. "Panie, element malowany!" to mnie trzęsie.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-11, 15:02   

W dci tez nie ma co robić przy 100 tys ;) bo jak sie dba to autko jezdzi niezawodnie latami :) ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :) Shrek i u mnie jest realny przebieg :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-12-11, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-11, 15:03   

Jak sprzedawałem busa to 3 kupców kręciło nosem, bo przebieg, bo malowany wszędzie, bo po taxi itp. Skończyła się turbina - i wystawiłem auto nie za 20k, a za 17. Poszło w ciągu 3 dni za 15,5 bez akumulatora, zimówek, i kręcenia że malowane.

Kwestia znaleźć klienta.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 16:24   

Cytat:
ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :)


A nie chcesz np. ... jutro? :lol:
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 17:45   

Jest jeszcze w mojej okolicy przyzwoita Lodzia 1,5 diesel, ale troche do tego silnika nie jestem przekonany. Jezdzilem przez ostatnie 5 lat 4rema różnymi dieslami i już mam trochę dosyć (serwisowania).
Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić? Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze. Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-11, 19:33   

zeneksekendhend napisał/a:
Cytat:
ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :)


A nie chcesz np. ... jutro? :lol:


cóz nawet jak bym chciał... to Leasing ;) nie kalkuluje mi sie to ;) auto wliczone w koszta firmy na 5 lat :) a zreszta trzeba zamówic nowe, takie jak bedę chciał a to troszke trwa :)

ja mam to wszytko w dci i nastepną też bede brał w dci... ja cały czas powtarzam jak sie dba to sie ma :) i nic odpukać sie nie dzieje, co 10 tys wymieniam oleje i filtry i w nosie mam ze serwis mówi co 20 tys.. ja mam swój rozum :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-12-11, 19:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-11, 21:30   

zeneksekendhend napisał/a:
Jest jeszcze w mojej okolicy przyzwoita Lodzia 1,5 diesel, ale troche do tego silnika nie jestem przekonany. Jezdzilem przez ostatnie 5 lat 4rema różnymi dieslami i już mam trochę dosyć (serwisowania).
Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić? Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze. Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...


Moj ma to wszystko o czym piszesz a Fiona przez dwa lata jezdzila po 2- 3 km w jedna strone. Auto zyje zadnych problemow. 1.5 dci to naprawde wdzieczny silnik jak dba sie o niego. Dpf w 1.5 jest najlepszy na swiecie wypala sie nawet na niedogrzanym silniku i w korkach.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 21:39   

zeneksekendhend napisał/a:

Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić?

Jesli silnik 110 KM to ma dwumase i łopatki ze zmienna geometrią jesli 90 KM to an tego ani tego

zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział a nie słyszałeś żeby nie kupować samochodów na F - dacia też jest na F
zeneksekendhend napisał/a:
Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...

Jesli jeździsz rocznie więcej niż 20 000 km to diesel się zawsze opłaca jelsi zas masz zrobić 30 x300 dni = 9000 km to najlepsza dla Ciebie będzie sama benzyna nawet nie LPG
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-11, 21:47   

jas_pik napisał/a:


zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział

Bi to te wszystkie 500+ sie obracaja. Regularnie serwisowane i ect.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-11, 22:03   

shrek napisał/a:
jas_pik napisał/a:


zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział

Bi to te wszystkie 500+ sie obracaja. Regularnie serwisowane i ect.

Ja miałem w Lalunie 2ph2 najgorszy silnik świata zesłany przez belzebuba i co tam jeszcze kto chce 2.2dci.
Miałem oryginalny przebieg i przy 200000 wymieniłem w ASO panewki i pompę oleju jak każe producent.
Panewki były jak nowe, ale olej wymieniany od nowości co 10000 km.
I jak słyszę, że ktoś kupił sprowadzana lale i cieszy się że interwał jest co 30000km a potem płacze o panewki, że się obróciły, to mnie czyści.
Silnik ma z 400000km skręcone na 180000 dodatkowo przebiegi na oleju kosmiczne...

Ale tak jest i takie mamy społeczeństwo, każdy silnik jest ok jak się o niego dba i nie wierzy się w marketingowe interwaly olejowe :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne