Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-25, 22:11
Dylematy silnikowe
Autor Wiadomość
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-01-14, 12:47   

kicpra napisał/a:
Ile Captur będzie Cię kosztował ?

1.2TCE za 62500 wersja ZEN + medianav i pakiet miejski
Ostatnio zmieniony przez aksel 2018-01-14, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-14, 18:04   

Gdzie te 40 tysięcy CAVa?
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-01-14, 19:38   

PiotrWie napisał/a:
Od czterech lat mamy Opla z silnikiem 1,8 o którym wszędzie piszą że pije olej jak smok a my nie dolewamy pomiędzy wymianami - tyle że jest kupiony przez nas jako nowy.


Jeżdżę teraz 2.0 TDI, 190 KM - wiadomej marki (Helmut Ludowy). Firmowe, a więc salonowe.
Przy przebiegach autostradowych (a śmigam po PL i DE) z prędkością 160-170 żre olej.
Wszystko zależy od prędkości.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-15, 09:42   

Dyziek napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Od czterech lat mamy Opla z silnikiem 1,8 o którym wszędzie piszą że pije olej jak smok a my nie dolewamy pomiędzy wymianami - tyle że jest kupiony przez nas jako nowy.


Jeżdżę teraz 2.0 TDI, 190 KM - wiadomej marki (Helmut Ludowy). Firmowe, a więc salonowe.
Przy przebiegach autostradowych (a śmigam po PL i DE) z prędkością 160-170 żre olej.
Wszystko zależy od prędkości.

No nie da się ukryć ze tak nie jeżdżę - na te 300 - 400 km nie ma aż takiego znaczenia prędkość - a jak potrzebuję dalej i szybciej - preferuję samolot i wynajęcie samochodu na miejscu - szybciej, bezpieczniej i na dodatek najczęściej taniej :mrgreen:
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-20, 17:04   

Dziś odebrałem. Na trasie z Rybnika ( 105km wg licznika ) do dotankowania się do pełna potrzeba było niecałe 7l gazu . Auto na dotarciu wiec nie przekraczałem 3 tys rpm...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-20, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-20, 23:17   

Tankowanie gazu w takich ilosciach nie daje miarodajnych efektow. Chyba ze tankujesz na tej samej stacji, ale to i tak slaby wyznacznik.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 00:54   

goswee napisał/a:
Tankowanie gazu w takich ilosciach nie daje miarodajnych efektow. Chyba ze tankujesz na tej samej stacji, ale to i tak slaby wyznacznik.

To i oczywiste. Auto ma na liczniku 135 km. wiec trudno cokolwiek jeszcze powiedzieć. na razie zaniepokoiło mnie to, że przy przebiegu 6 km. zatankowałem także etyline za całe 50 zł i już zapaliła mi się kontrolka rezerwy :shock: Tak jakby komputer liczył spalanie benzyny choć de facto samochód jej nie spala a przynajmniej nie powinien. Ale rozmawiałem dzisiaj z kolega i dokładnie tak ma w Peugeocie z dołożonym gazem.
Inna sprawa , że komputer w mojej wersji ( open ) w zasadzie nic nie pokazuje... jedynie przebieg całkowity i "dzienny" , czas i ustawianie czujek ciśnienia. W Fabii żony z 2009 roku jest sporo więcej opcji jak zużycie paliwa chwilowe ( bardzo przydatna funkcja dla nauki ekodrivingu) i średnie itp. Ale jest to tylko kwestia oprogramowania bo komputer tak czy siak oblicza i dozuje dawki paliwa zatem jest zorientowany o zużyciu i na tej podstawie może ustawiać wskaźnik paliwa. A to że nie pokazuje takich wartości jak w Skodzie żony.. no cóż w wersji Laureate pewnie już tak ... A może ktoś potrafi zhackować komputer Daćki na full opcję ;-)
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 01:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-21, 11:32   

Ostatnio bylem w gorach. Zapalila sie rezerwa, przejechalem jeszcze 20 km i zatankowalem. Weszlo 39 litrow... Wynika z tego, ze rezerwa zapalila sie przy ok 11 l w zbiorniku.
Swoja droga na zime to raczej zbiornik powinien miec duzo paliwa. Szczegolnie ze przy mrozach i tak pjerwsze 2-3km bedziesz jechal na pb95.

Tak, w laureate jest wszystko, choc nie rozumiem czemu wyslwietla tylko 1 opcje na raz.
Jakby nie mozna bylo pokazywac rownoczesnie godziny, temp i wybranej opcji. Miejsce jest...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-21, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 14:17   

Miejsce jest ale trzeba tam zamontować kolejny "display" i sterownik do niego. A Dacia to wszak budżetowe autko... Ten kolega co ma Peugeota powiedział, że wskaźnik benzyny mu się co jakiś czas resetuje wtedy kiedy jest za duża różnica między wskazaniami od pływaka w baku a tym co wyliczy komputer. Rozumiem, ze u mnie też tak będzie? Bo przecież niemożliwością jest żeby na trasie 130km zjadło kilka litrów etyliny. Chyba, ze coś zostało spieprzone w instalacji czego całkowicie wykluczyć nie możemy. I to mnie właśnie niepokoi dlatego pytam.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-21, 14:22   

Waha do pelna, pojezdzij i po 2-3 tankowaniach gazu znow waha do pelna. Wtedy bedzie wszystko jasne
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 14:41   

goswee napisał/a:
po 2-3 tankowaniach gazu znow waha do pelna. Wtedy bedzie wszystko jasne

To wiem i tak zrobię ale to potrwa dłuższy czas a niepokój mam tu i teraz dlatego pytam.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-21, 15:18   

Nie dygaj, wskaźnik paliwa będzie się obniżał, jak jeździsz na lpg. Jak wyłączysz furę to powinien się ustawić do prawidłowego pułapu
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 15:53   

kicpra napisał/a:
Jak wyłączysz furę to powinien się ustawić do prawidłowego pułapu

No właśnie póki co tego nie obserwuję. Też mi się wydaje, ze wskażnik paliwa powinien się kalibrować do pływaka po każdorazowym wyłączeniu i włączeniu kluczyka. Jak rozmawiałem z Czakramem te silniki oni gazują na dwa sposoby ( a dealer co mi założył gaz ma autoryzację Czakramu ). Mianowicie z lubryfikacją albo dotryskiem benzyny. Chodzi o ochronę zaworów i gniazd. Jeśli chodzi o lubryfikację to jest dodatkowy zbiorniczek na specjalny płyn lubryfikujący ( olej?). Gdybym miał tą opcję to na pewno zostałbym o tym poinformowany bo ten płyn trzeba uzupełniać ( podobno litr na 100 litrów gazu ). Być może mam zatem dotrysk i wtedy to zjawisko byłoby normalne. Kiedyś czytałem, że w Skodzie z fabrycznym gazem jest taki patent ale dotrysk benzyny ma miejsce przy obrotach powyżej 3500 rpm. Ale znowu o niczym takim nie zostałem poinformowany. A uważam , że powinienem i to jak się decydowałem na dołożenie gazu. Fakt ja też nie dopytałem a po rozmowie z czakramem powinienem. Pytanie tylko jakie będą proporcje gazu do benzyny i tego się oczywiście dowiem podczas eksploatacji ale to wymaga czasu. I pytanie czy montaż gazu w tej sytuacji miał poważniejszy sens... :-/
Pod tym wzgledem CNG było idealne - zero zużycia benzyny. nawet we mrozy auto odpalało na CNG. Dopiero poniżej -25°C komputer odpalał auto na benzynie. Fabryka zalecała co prawda 10% przebiegu robić na tym paliwie ale ja w praktyce 14 litrowy bak benzyny uzupełniałem góra dwa razy do roku zatem robiłem kilka procent. Raz na czas kilka kilometrów dawałem popracować pompie i wtryskiwaczom, żeby się nie zapiekły...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-21, 17:33   

Niestety ale idealne to jest nie zakładanie gazu :D
Miałem dwa auta z gazem i dwa diesle i dwa benzyniaki.
I wg mnie goly benzyniak jest the best jesl chodzi o ogolny komfort uzytkowania samochodu i nie zastanawianiem sie nad pojazdem.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-02, 21:46   

PiotrWie napisał/a:

No nie da się ukryć ze tak nie jeżdżę - na te 300 - 400 km nie ma aż takiego znaczenia prędkość - a jak potrzebuję dalej i szybciej - preferuję samolot i wynajęcie samochodu na miejscu - szybciej, bezpieczniej i na dodatek najczęściej taniej :mrgreen:


Zgadzam się, niemniej wszystko zależy od polityki firmy i miejsc, gdzie jedziesz...
Ty jesteś sobie Wodzem (prezes - zgaduję), ja zaś najemnikiem ;) Ot, wybór...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-03, 20:31   

Dyziek napisał/a:
PiotrWie napisał/a:

No nie da się ukryć ze tak nie jeżdżę - na te 300 - 400 km nie ma aż takiego znaczenia prędkość - a jak potrzebuję dalej i szybciej - preferuję samolot i wynajęcie samochodu na miejscu - szybciej, bezpieczniej i na dodatek najczęściej taniej :mrgreen:


Zgadzam się, niemniej wszystko zależy od polityki firmy i miejsc, gdzie jedziesz...
Ty jesteś sobie Wodzem (prezes - zgaduję), ja zaś najemnikiem ;) Ot, wybór...

Nie całkiem - jestem normalnym pracownikiem tyle że w dość deficytowym zawodzie - mogę stawiać warunki bo podobną pracę znajdę w 10 min a na moje miejsce mogą szukać pół roku lub więcej :mrgreen:
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-03, 22:59   

Jeśli możesz napisz o to za zawód
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-04, 13:33   

darek.s napisał/a:
Mianowicie z lubryfikacją albo dotryskiem benzyny. Chodzi o ochronę zaworów i gniazd.


I obie te metody to dupochron instalatorów na źle dobraną instalację, złe strojenie tej instalacji, ewentualnie na nie dbanie o instalację przez użytkownika, czyli okresowe sprawdzanie korekt i luzów zaworowych.
W całej tej ochronie zaworów i gniazd chodzi o nie narażanie ich na zbyt wysoką temperaturę. Wbrew temu co wszędzie piszą różnica w temperaturze spalania gazu i benzyny jest mniejsza niż różnica spalania tych obu mieszanek w różnych proporcjach z powietrzem (bogato-ubogo). Podstawową wielkością robiącą różnice jest czas spalania, gaz spala się wolniej co przy źle dobranej i ustawionej instalacji prowadzi do dopalania się mieszanki przy już otwartych zaworach - zjawisko to zachodzi zwłaszcza przy wyższych obrotach kiedy czasu na wtrysk i spalanie jest mniej stąd jedną z metod ochrony jest dotrysk benzyny lub całkowite przejście na benzynę po przekroczeniu ustalonych obrotów.
Lubryfikacja natomiast ma z zadanie nie "zwiększanie poślizgu" ;-) tylko poprzez zastosowanie odkładających się cząsteczek następnie obniżanie temperatury w trakcie odparowywania i rozkładu tych cząsteczek. Głównym działaniem lubryfikacji jest zwiększenie ilości nagarów i innych "syfów" w kolektorze.

Przy dobrze dobranej ustawionej instalacji, szybkich i wydajnych wtryskach gaz jest podawany odpowiednio krótko (nawet przy max rpm) i zdąża się spalić przy jeszcze zamkniętych zaworach. Można temu też pomóc stosując wariatory przyspieszające zapłon przy pracy na gazie (wyższa LO niż benzyny więc tak można).

Problem się robi przy silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny jak zamontujemy gaz wtryskiwany pośrednio. Tam w zasadzie benzyna powinna być cały czas (np. co któryś wtrysk) podawana - na to chronić końcówki wtryskiwaczy benzynowych.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-02-04, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-04, 18:02   

wuju napisał/a:
Jeśli możesz napisz o to za zawód

Lekarz medycyny rodzinnej - powinno być nas w Polsce co najmniej 15000 a jest poniżej 10000, na dodatek z roku na rok coraz mniej. I nie da się zastąpić kimś innym po przeszkoleniu. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-02-04, 18:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2018-02-08, 07:48   

Ja się teraz zastanawiam nad nowym dusterem z 2018r i rozważam 1.2tce i od razu zagazowanie lub 1.5dci 90km. Obawiam się jednak trwałości jednostki 1.2 na razie zbyt wielu pozytywnych opinii o tej jednostce nie słyszałem :(
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 09:59   

Ja zaryzykowałem i zamawiam 1.2 TCe. Czytałem bardzo dobre opinie. Złe były w 2014 i 2015, żarł olej jak smok. Pojedyncze przypadki w ostatnich latach zakończone wymianą silnika.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2018-02-08, 11:03   

no właśnie oby problemy brania oleju były rozwiązane. Dobija mnie jeszcze tylko regulacja zaworów dosyć upierdliwa i nie mogę jej zrobić w ciągu jednego dnia, bo najpierw rozbiórk, pomiary i dopiero zamawianie części :(
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-08, 11:07   

Kolega Słoń w Lodgy 1,2 Tce zrobił prawie ponad 160 tys.km przez jakieś 4 lata i nic mu się nie działo. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2018-02-08, 11:13   

no to już dobry wynik, ja robię rocznie 40-60tyś więc na te 5-6lat powinien posłużyć. Tylko to rozpinanie rozrządu do regulacji luzu zaworowego .... ale cóż coraz więcej silników jest teraz tak robiona bo taniej :(
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
  Wysłany: 2018-02-08, 11:33   

To ja przy moich 6-7 tys rocznie to chyba raczej nie będę musiał regulować
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne