Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-30, 23:50
Klucz dynamometryczny
Autor Wiadomość
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-12-30, 21:28   Klucz dynamometryczny

Który z poniższych kluczy wybralibyście do dokręcania kół i okazjonalnie innych prac przy samochodzie:


http://allegro.pl/klucz-d...5955468490.html - wersja econo, być może to najlepszy wybór przy okazjonalnym użyciu?
http://allegro.pl/klucz-d...6485078002.html
http://allegro.pl/klucz-d...68.html#thumb/8
http://allegro.pl/klucz-d...6485077816.html
http://allegro.pl/goodyea...5048451911.html - wydaje się, że firma jest dobrej jakości i prawdopodobnie przy mniejszym zakresie, kalibracja jest dokładniejsza, ale nigdzie nie jest podana dokładność
http://allegro.pl/king-to...7109481646.html - ta opcja wydaje się być najsolidniejszym wyborem, jest nawet podana tolerancja, pytanie tylko czy warto wydać 250 zł, zakładając okazjonalne użycie?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 22:01   

Ja mam chyba podobny z pierwszego linku , zakupiłem w Lidlu w jakiejś promocji .
Dla moich potrzeb jest wystarczający - ale chyba w lidlu był znacznie tańszy jak dobrze pamiętam chyba z 80 zł :)
Poszukaj może trafisz :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-30, 22:05   

ken-wawa, do kół możesz kupić dowolny bo przy takiem zakresie pomyłka na skrajnych położeniach musi być duża do kół mam z lidla był za 70zł kiedyś wygląda jak ten pierwszy econo z przedłużką i trzema nasadkami :) Do sprawdzenia śrub jest ok, skręcaj sprężynę po użyciu i nie dokręcaj nim po przeskoczeniu to trochę posłuży.

Do silnika mały zakres 3 - 30 o ile grzebiesz np. jonnesway Seria T27, dokładność ±4% T27030N https://www.jonnesway.pl/...ynamometryczne/

Profesjonalne zaczynają się od kilkukrotnie wyższych cen.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-30, 22:09   

Jeśli chodzi o przykręcanie kół to może warto się zastanowić nad kluczem udarowym zamiast dynamometrycznego? Znacznie przyspiesza robotę.

Osobiście po dokręceniu śrub "ręcznie" jeszcze nigdy mi się koło nie poluzowało, a po wyjechaniu z warsztatu, gdzie były dokręcane kluczem dynamometrycznym zdarzyło się.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-12-30, 22:12   

Wszystkie wyglądają jakby pochodziły z jednej fabryki.
Serio.
King Tony to jedyna sensowna marka wśród wskazanych, ale mam taki sam klucz (toczka w toczkę jak King Tony) TengTools. TengTools to jakość porównywalna do KingTony, Jonnesway. Dałem coś koło 160zł. Ale ja mam 3/8 cala.
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-30, 22:19   

Wybralbym porzadny zestaw zwyklych kluczy.
Wiekszosc prac da sie zrobic dobrze bez dynamometrycznego.
A do samych kol... Przykrecasz az skrzypnie i na pewno nie bedzie ani za mocno ani za slabo, stara szkola od ojca i dziadka :D ew. Lepiej i taniej bedzie po wymianie podjechac do wulkanozatora, obleci rundke, wezmie nic albo 5 zl....
W takim przypadku starczy na 32 razy przykrecenie prz3z kogos, profesjonalnym kluczem :D
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-12-30, 22:26   

Akurat kręcenia pneumatem bez dynamometru bym się bał w Dacii, bo na forum jest wątek, że bębny są zrobione z plasteliny i ukręcają się gwinty przy dokręcaniu kół. Dynamometr moim zdaniem wskazany.
Przyznaję się także, że mimo dokręcania wymaganym momentem (w poprzednich moich samochodach) zdarzało się, że koła lubiły się poluzować po kilkuset km i trzeba je było znów dokręcać. No ale każda instrukcja mówi, że po kilkudziesięciu km należy bezwzględnie sprawdzić dokręcenie kół.
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-12-31, 09:49   

pala127 napisał/a:
bębny są zrobione z plasteliny i ukręcają się gwinty przy dokręcaniu kół

Bębny z metalu,a gwinty mogą się zerwać.Ukręcają się śruby.
Nie lubię bełkotu.

SORRRRY :oops:
_________________
48piotr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-31, 11:49   

5 lat temu po wnikliwych oględzinach szpilek, w wyniku czego 12 z 20 trafiło do kosza (efekt dokręcania na "czuja" i zapewne również pneumatykiem w warsztacie oponiarskim - swoją drogą oryginalne śruby do DD okazały się bardzo miękkie i podatne na ukręcenie w porównaniu np z niemal 18 letnimi w polo, z których żadna nie ma nawet minimalnego przewężenia) zakupiłem ten:

http://allegro.pl/klucz-d...de-2b282eba27ef

Firma MANNESMANN jest znana i specjalizuje się w produkcji również narzędzi pomiarowych, w komplecie tylko przedłużka, brak kluczy nasadowych (te już miałem w komplecie przy kluczu teleskopowym) Używam nadal w kilku autach rodzinnych, działa sprawnie, porównywałem kiedyś z innym, 3 krotnie droższym narzędziem u gumolepa, różnice w pomiarach rzędu 5 Nm, więc można je uznać za nieistotne.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-31, 13:34   

Ja też tam kupowałem taki sam klucz w tej firmie osobiście.
Ma zakres od 10 Nm do 210 Nm.
Do amatorskiego warsztatu zupełnie wystarcza. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2018-01-02, 13:47   

Moje ASO twierdzi, że nie trzeba sprawdzać przykręcenia kół po kilkuset km, czym mi trochę podpadli.

Co do klucza to ten MANN... odpada bo nie ma końcówek.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-02, 15:37   

jeśli masz na myśli kontrolę dokręcenia po zmianie, to faktycznie po kilkuset km nie ma sensu ;-) - jeśli już ktoś jest tak dokładny, powinien zrobić to po kilkudziesięciu km.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-24, 23:11   

Czy do przykręcenia śrub felg kluczem dynamometrycznym wystarczy sama nasadka 17 czy konieczna będzie jakaś przedłużka?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-25, 06:08   

Standardowy klucz przeznaczony do odkręcania kół powinien starczyć.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-04-25, 06:19   

Cytat:
Standardowy klucz przeznaczony do odkręcania kół powinien starczyć.
różnie może być.
Fabryczna fajka w Octavii II pasowała do stalówek nie pasowała do fabrycznych felg aluminiowych - był za gruby łeb i wchodził w gniazda na styk do groziło porysowaniem felgi. :-D
Oczywiście jest to dowód anegdotyczny bo dotyczy konkretnego egzemplarza klucza z konkretnym kompletem felg ale dalej śmieszny i daje do myślenia żeby nie wkładać pochopnie każdego klucza do każdego gniazda...
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-25, 11:36   

kapelusznik kolega pytał o klucz dynamometryczny a nie standardową " fajkę " .
A poza tym "pobiegłem" do garażu i sprawdziłem - firmowy klucz pasuje doskonale do alufelgi ( chyba że miałaby ta felga jakos koszmarnie dużą grubość ) . A i tak zalecam wożenie innego klucza , najlepiej teleskopowego , bo ten będący na wyposażeniu jest okrutnie króciutki i może nam sił zabraknąć do odkręcenia koła .
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 12:27   

EBmazur napisał/a:
kapelusznik może nam sił zabraknąć do odkręcenia koła .

A co nogi robią w tym momencie...? :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-04-25, 14:42   

EBmazur napisał/a:
kapelusznik kolega pytał o klucz dynamometryczny a nie standardową " fajkę " .
A poza tym "pobiegłem" do garażu i sprawdziłem - firmowy klucz pasuje doskonale do alufelgi ( chyba że miałaby ta felga jakos koszmarnie dużą grubość ) . A i tak zalecam wożenie innego klucza , najlepiej teleskopowego , bo ten będący na wyposażeniu jest okrutnie króciutki i może nam sił zabraknąć do odkręcenia koła .

Bez przesady, ja mam około 40 cm rurkę stalową służącą jako przedłużenie klucza do kół. Zresztą jak się pilnuje aby koła dokręcić kluczem dynamometrycznym z zalecaną przez producenta wartością to nie ma problemów z późniejszym odkręceniem.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 153
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-25, 18:56   

Klucz dynamometryczny będzie jak zdecyduję się jaki ;). Co do nasadki do klucza to musi być przedłużana 17?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-26, 06:29   

route2000 napisał/a:
A co nogi robią w tym momencie...? :mrgreen:

Najlepiej gdy nie są bezczynne i są ubrane w buty o grubych podeszwach.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-26, 06:50   

route2000 napisał/a:
EBmazur napisał/a:
kapelusznik może nam sił zabraknąć do odkręcenia koła .

A co nogi robią w tym momencie...? :mrgreen:

drepczą w miejscu i czekają na pomocna dłoń z dobrym kluczem :roll: Oczywiście każdy ma wolność wyboru i czyni jak mu wygodnie . Mając trochę zmienianych kół i siwych przerzedzonych włosów wybrałem klucz z długim ramieniem jako najlepsze rozwiązanie dla siebie . przedłużka z gazrurki w sumie robi za klucz teleskopowy . Krzyżakowy wymaga w brew pozorom tez dość dużej siły . skacząc nogami po krótkim kluczu można się nieco wyrżnąć ( zwłaszcza na śliskim ) . Obyśmy jak najrzadziej korzystali z klucza
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-26, 08:17   

gg napisał/a:
Czy do przykręcenia śrub felg kluczem dynamometrycznym wystarczy sama nasadka 17 czy konieczna będzie jakaś przedłużka?

potrzebna przedłużka, wystarczy ok 7 cm lub dłuższa, przy kluczach dynamometrycznych zwykle są dodawane
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-26, 10:58   

albo lepsza jest nasadka do świec który idealnie nadaje się do felg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-26, 11:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-26, 12:59   

EBmazur napisał/a:
Krzyżakowy wymaga w brew pozorom tez dość dużej siły...

Ale znacznie mniejszej niż jednoramienny o takiej samej długości ramienia. Klucz krzyżakowy ma ogromną zaletę- praktycznie nie można nim uszkodzić felgi czy łba śruby gdy nasadka ma większy luz na śrubie lub nachodzi płytko. Odkręcamy nim symetrycznie i równo, jednocześnie dociskając klucz do śruby. Wszelkie klucze fajkowe potrafią "położyć się" zsuwając się ze śruby.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-26, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-27, 06:04   

Dymek
Cytat:
Klucz krzyżakowy ma ogromną zaletę- praktycznie nie można nim uszkodzić felgi czy łba śruby gdy nasadka ma większy luz na śrubie lub nachodzi płytko. Odkręcamy nim symetrycznie i równo, jednocześnie dociskając klucz do śruby. Wszelkie klucze fajkowe potrafią "położyć się" zsuwając się ze śruby.

I dlatego wożę klucz teleskopowy i oryginalny "króciak" , a krzyżowy lezy w garażu . Koła odkręcam zawsze na dwa etapy .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne