DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-02-25, 20:46
Przegląd LPG w 1.6 MPi
Autor Wiadomość
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-29, 00:18   Przegląd LPG w 1.6 MPi

Koledzy, czy ktoś może mi powiedzieć co ile czasu powinno robić się przegląd instalacji fabrycznej LPG? Kiedyś byłem w nieautoryzowanym serwisie i powiedzieli, że nie zrobią bo nie mają odpowiedniego programu i że tylko w ASO mają. A tam krzyknęli mi ok. 500 zł za coś co w tym nieautoryzowanym miało kosztować max. 150 zł... Jeżdżę już tym samochodem 2,5 roku, zrobiłem tylko 35000 km, ale jeszcze ani razu nie robiłem żadnych napraw ani przeglądu LPG (poza wymaganym corocznym badaniem technicznym) i zastanawiam się też co się może stać jeśli dalej nie będę robił?

Mój samochód to Dacia Logan VAN 1.6 benzyna + LPG, rocznik 2012. Obecnie przejechane 178 000 km.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-29, 08:06   

baro, fabryczny sterownik lpg jest zablokowany nawet dla ASO jedynie da się "zresetować" ustawienia (autoadaptacja - nic na stałe) lub zaaktualizować oprogramowanie (nie było żadnej aktualizacji chyba od daaaaaawna). Jedyne co da się zrobić to wymienić filtry i jeździć oraz cieszyć się, że gazownicy nie popsuli Ci nastawów :) Jak coś będzie nie tak z gazem, to mechanicznie np. wtryski, filtry lub silnik (zawory).
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-12-29, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-29, 10:10   

Dzięki tosiek!

Czyli można wymienić filtry i nie trzeba po wymianie robić żadnej regulacji do której będzie potrzebne oprogramowanie? Czy jak to jest? I co warto by było wymienić w tej sytuacji?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-29, 10:15   

Wymień filtry, 35kkm (te 35kkm to tylko przy wątpliwym założeniu że były wymienione zaraz przed tym jak zacząłeś jeździć tym autem) to już sporo na jednych filtrach, a jak puszczą brud na wtryski, to ich wymiana na zablokowanym sterowniku będzie droga. Filtry powinien Ci wymienić kazdy "gazownik" lub zrób to sam. Sama wymiana filtrów nie wymaga żadnej regulacji w instalacji LPG
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-29, 12:30   

Pięknie dziękuję za konkretną odpowiedź!
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-12-29, 21:40   

baro napisał/a:
Koledzy, czy ktoś może mi powiedzieć co ile czasu powinno robić się przegląd instalacji fabrycznej LPG




http://www.serviceapplica...e/download.aspx

http://www.projekt-tech.p...kme-lovato.html
+ kabel 8



page 74 very important to control
https://www.docdroid.net/FxybMYi/6525a.pdf#page=74

no forwarding of this error message, only to be recognized in LPG software

Fuel trim over OBD2 is falsified, no abnormalities detectable

v45zc.jpeg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 13,75 KB

 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1973
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-29, 23:32   

nie wiem jaką masz instalacje gazową w swoim Loganie ale komplet filtrów czyli fazy ciekłej i lotnej to koszt maks 30zł ( ja płaciłem zazwyczaj 20zł - wybierałem droższy filtr fazy ciekłej polimerowy). Wymiana banalnie prosta zazwyczaj wystarcza komplet ampuli ( nie pamiętam jaki rozmiar potrzebny chyba 5) oraz śrubokręt gwiazdkowy lub grzechotka z nasadką 7 ( do odkręcenia i zakręcenia cybantów trzymających filtr fazy lotnej)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-31, 00:02   

Te interwały zabijają wtryski , wymieniaj co 10 tyś fazy lotnej do tego na jakiś dobry z waty szklanej. Od kiedy takiej stosuje szybciej się przełączą oraz mniej szarpie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne