Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Sandero / Logan z TCe90- wydajność ogrzewania
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 10:44   Sandero / Logan z TCe90- wydajność ogrzewania

Rzeczą z której jestem najmniej zadowolony po miesięcznym użytkowaniu nowego Sandero jest wydajność systemu ogrzewania a konkretniej czas dochodzenia to maksymalnej temperatury. Tym bardziej, że zima jak na razie łagodna... Tak słabo nie miałem jeszcze w żadnym samochodzie, nawet Matiz po uszkodzeniu (niezamykaniu się) termostatu grzał lepiej. Moje poprzednie samochody po 2-3km grzały już przyzwoicie, nawet w większe mrozy, ba- po odpaleniu i kilkuminutowym skrobaniu szyb wsiadałem już do lekko ciepłego wnętrza. Dzisiaj temperatura spadła do -10*C, samochód stał w garażu (około +10*C) i sensownie ciepłe powietrze z nawiewów pojawiło się dopiero po ok. 8-10km a jeszcze nie była to maksymalna możliwa temperatura. Stąd pytanie czy to normalne i jak to wygląda u Was? Bo jak wiadomo wskaźnika temperatury w nowych Daćkach brak. Co by było przy -20*C i parkowaniu pod chmurką? Zamierzam na razie podłączyć ELM327 i poobserwować jak wyglądają konkretne odczyty w *C podczas jazdy, może coś z tego wyniknie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-01-08, 11:12   

8-10 km to naprawdę dużo. U mnie w 1.2 po starcie z garażu (ok. 10 stopni) cieplym wieje już po 2-3 km. Niestety im mniejszy silnik tym dłużej zajmuje mu nagrzanie wody w obiegu. 1.2 też słabiej grzeje niż w moim poprzednim aucie (muszę dać pokrętło na 90% i nawiew na 1 przy temp zewn bliskiej zeru zeby było ciepło; we wcześniejszym aucie starczyło odkręcić na połowę, a drugiego biegu nawiewu nigdy nie włączałem- w Daczce w mrozy to koniecznosc)
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-01-08, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 11:27   

Nie napisałem, że pokrętło temperatury oczywiście mam ustawione na max a nadmuch na "1" (wiadomo- im większy nadmuch, tym powietrze chłodniejsze). Dopiero po maksymalnym nagrzaniu silnika jestem w stanie zmniejszyć nastawę temperatury o 1-2 pozycje żeby było ciepło (ale to przy ok. 0*C na zewnątrz)
Akurat pojemności silników miałem dotąd zbliżone- klasyczne trzycylindrowe 800cm z Daewoo ale tam miałem wskaźnik temperatury a tu porównuję po prostu temperaturę powietrza na wylocie z nawiewów.
Nie wiem właśnie czy szukać problemu z pomocą ASO, czy dowiem się po prostu, że TTTM. Sprawdzę jednak na początek po jakim czasie/ po ilu km, silnik zagrzeje się maksymalnie- apkę na smartfona już sprawdziłem, odczyt temperatury działa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 11:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-01-08, 11:51   

Żona przy dojazdach do pracy ( 9 km w jedną stronę) to już nawet nie ustawia temperatury bo to nie ma sensu. Dojeżdżając na miejsce dopiero zaczyna lecieć coś ciepłego z nawiewów :-/
_________________
enjoy the silence
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-08, 13:16   

Potwierdzam słabą wydajność ogrzewania tce 90. W capturze też jest z tym bardzo słabo, czasem 10-12km trzeba przejechać zanim coś zacznie dmuchać. Prędzej odparuje climą wilgoć niż ciepłem. Wcześniej w clio II 1.2 75KM ciepłem dmuchało już po 1.5 - 2 km
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-01-08, 13:27   

pixa napisał/a:
Niestety im mniejszy silnik tym dłużej zajmuje mu nagrzanie wody w obiegu.


Żona jeździ Peugeot 206 1.1 i ten silnik grzeje wnętrze w minutę, pod tym względem jest wybitny i wygodny zimą dla kobitki do miasta.
_________________

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 13:52   

Dzięki- szczególnie za wypowiedzi użytkowników TCe90- czyli jednak jest "coś na rzeczy" i to nie tylko moje spostrzeżenia. Może jeszcze ktoś potwierdzi, ale wygląda na to, że przyjdzie przywyknąć :-?
Kolejna rzecz, która mnie dziwi to znikoma różnica temperatury nadmuchu po przestawieniu na "obieg wewnętrzny". Daewoo reagowało natychmiast, skokowym wzrostem temperatury na wylotach a w Dacii różnica jest minimalna. Przecież siłą rzeczy łatwiej nagrzać powietrze brane z kabiny o temperaturze +10*C (i stale nagrzewające się) niż zimne -10*C brane z zewnątrz. Też dziwne...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 15:46   

TTTM - współczesne małe silniki dlatego są oszczędne i wysoko sprawne, bo mają systemy m.in. dbające o jak najszybsze ich nagrzanie, niewiele więc zostaje ciepła dla pasażerów. Coś za coś...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-08, 15:49   

TCe 90 az tak wolno się nie nagrzewa. Po 3 km już leci, letnie powietrze, działa system SS. Ale klimatyzacja konieczna to odparowania
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-08, 18:44   

tylko ze klimatyzacja w naszych autach nie załączy sie jeżeli temperatura na zewnątrz jest w okolicy 6 stopni, przynajmniej tak jest w moim Loganie. Po wjechaniu do garażu podziemnego gdzie temperatura byla w granicy 15 stopni klimatyzacja od razu się odpaliła. A co do samego ogrzewania to moje 1.2 też jakoś rewelacyjnie nie grzeje. Fakt po wyjechaniu z garażu podziemnego i przejechaniu 1,5km leciu już letnie powietrze ale po przejechaniu nawet 10km nie czuję aby powietrze wydobywające sie z nawiewów było tak gorące jak np. w Thalii 1.4 8v z czy CC700. Ale powoli sie do tego przyzwyczajam
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-08, 19:03   

Masz silnik doładowany, który przy typowych prędkościach i obciążeniach jest sprawniejszy od wolnossącego. Więcej paliwa idzie na jazdę mniej na grzanie - ciesz się że nie musisz się ogrzewać dieslem :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-01-08, 20:30   

Widzę,że u mnie w 1.2 ten sam problem.Po trzech kilometrach coś tam dopiero zaczyna grzać...
Chciałbym zauważyć,że ten silnik to nie jest -mówiąc delikatnie- nowoczesna,wysilona wydajna konstrukcja :-P .Nie jest też zbyt oszczędny.
Mam dobre porównanie z 1.4 w Grande Punto : tam ogrzewanie było o wiele lepsze !(spalanie też).Poza tym dmuchawa jest słyszalna już na pierwszym biegu , czego jeszcze nie widziałem w żadnym aucie.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-08, 20:46   

Fakt. 0.9 tce słabo grzeje.
Jutro zmierzę czas ale wyczuwalnie ciepło dopiero po 3km. Ciepło naprawdę po 7km?

Trzeba by pomyśleć o dogrzewaniu elektrycnzym.

Czy u was też z 20-30 sekund po dopaleniu alternator na jakiś czas przestaje ładować?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-08, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 20:48   

Ja dmuchawę słyszę dopiero na 2 biegu
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-08, 20:51   

Czy w układzie ciepłe powietrze nie przelatuje przez zimny parownik klimatyzacji?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-08, 20:52   

Tak. Przeplywa
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-08, 20:55   

To lipa. Bo za filtrem jest parownik i ciepłe powietrze musi go najpierw ogrzać i wyziębia powietrze i jest w tym skuteczny ;/
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-08, 20:58   

No nie lipa, bo bardzo skutecznie osusza powietrze i nie paruje
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-08, 21:07   

Michał B24, wolałbym mieszacz jakiś normalny żeby było ciepło bo i tak paruje przy dużej wilgotności.

Zna ktoś jakiś mało inwazyjny, bezpieczny ogrzewacz?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-08, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 21:23   

sabb napisał/a:
Poza tym dmuchawa jest słyszalna już na pierwszym biegu , czego jeszcze nie widziałem w żadnym aucie.

A to jest rzeczywiście mała kompromitacja- na 1 biegu dmuchawa działa bezgłośnie nawet w Tico...
tosiek napisał/a:
Jutro zmierzę czas ale wyczuwalnie ciepło dopiero po 3km. Ciepło naprawdę po 7km?

Niewielkie ciepło pojawia się dość szybko, ale właśnie przez wiele kilometrów praktycznie się nie zmienia, właściwie jest tylko letnie.
Cytat:
Czy u was też z 20-30 sekund po dopaleniu alternator na jakiś czas przestaje ładować?

Znaczy co? Masz wtedy kontrolkę braku ładowania? Nic takiego u mnie się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-01-08, 21:52   

Z tym ogrzewaniem to mogę powiedzieć, że u mnie w fabii 1.2 też nie jest zbyt dobrze. Mam wrażenie że w poprzednim aucie CC700 miałem o wiele cieplej ale to było 8 lat temu więc i może pamięć już nieco idealizuje przeszłość...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-08, 21:58   

Dzisiaj po napisaniu wcześniejszego posta musiałem skoczyć do lidla po większe zakupy wiec wybrałem się autem chociaż miałem tylko 1,3km. Wyjechałem z garażu podziemnego gdzie temperatura waha się w okolicy 10 stopni C - na dworze było z -3 , po dojechaniu na parking Lidla włączyłem na maksa ogrzewanie i prędkość pracy wentylatora ustawiłem na 1. Powietrze z nawiewów było lekko ciepławe wiec tragedii nie ma ale gdybym garażował samochód pod chmurka z pewnością musiał bym przejechać co najmniej 5km. Dodam, że przez pierwsze 5-7km po odpaleniu silnika autko kręcę miedzy 2200 a 2500 obr/ min. Co do głośności wentylatora to na pierwszym biegu jest cisza, po włączeniu 2 robi się znacznie głośniej. No i niestety po raz kolejny widać, że Dacia to auto budżetowe, w zimę jest problem z ogrzewaniem a w lato problem z chłodzeniem ( wydajnością klimatyzacji o czym wiele osób pisalo na forum). Po prostu trzeba sie do tego przyzwyczaić albo sprzedać Dacie i kupić samochód innej marki.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-01-08, 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 22:08   

damiaszek napisał/a:
Masz silnik doładowany, który przy typowych prędkościach i obciążeniach jest sprawniejszy od wolnossącego. Więcej paliwa idzie na jazdę mniej na grzanie - ciesz się że nie musisz się ogrzewać dieslem :-P


Dokładnie.
Ludzie z jednej strony jesteście wszyscy fanami motoryzacji a z drugiej strony nie macie pojęcia co to bilans cieplny silnika spalinowego. Efektem tego są wpisy typu "minus diesla to to że słabo się nagrzewa" czy jak tu "uturbiony mały silniczek o większej sprawności od wolnossącego słabo się nagrzewa".
Albo silnik będzie mało palił a dawał stosunkowo dużą moc albo będzie grzał jak szatan a za to paliwa pójdzie znacznie więcej. To takie "zjeść ciastko i je mieć".
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 22:15   

dudu$ napisał/a:
niestety po raz kolejny widać, że Dacia to auto budżetowe, w zimę jest problem z ogrzewaniem a w lato problem z chłodzeniem ( wydajnością klimatyzacji o czym wiele osób pisalo na forum).

Ale myśląc w ten sposób należałoby przyjąć, że Tico, Matiz czy CC700 to segment premium... Tak przecież nie jest a ogrzewanie działa tam wydajniej a wentylatory na 1 biegu cichutkie. Klima w Matizie również wydajna i bezobsługowa przez wiele lat. Dacia to w sumie bardzo porządny sprzęt a drażnią takie "drobiazgi" które praktycznie bezkosztowo lub niskim nakłądem można by zmodyfikować.

mojo napisał/a:
Ludzie z jednej strony jesteście wszyscy fanami motoryzacji a z drugiej strony nie macie pojęcia co to bilans cieplny silnika spalinowego. Efektem tego są wpisy typu "minus diesla to to że słabo się nagrzewa" czy jak tu "uturbiony mały silniczek o większej sprawności od wolnossącego słabo się nagrzewa".

Hmm... ja absolutnie nie uważam się za fana motoryzacji, nie mam pojęcia o bilansach cieplnych (nie wiedziałem, że muszę?) a samochodów używam od 32 lat jedynie do przemieszczania się. Wsiadam, jadę, jest mi chłodno, w poprzednich samochodach było mi ciepło, więc zadaję pytanie aby dowiedzieć się więcej- dowiedziałem się. Miałem nadzieję, że do tego służy forum... ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-08, 22:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-01-08, 22:26   

Nie no nie przesadzaj ale Dacia to też nie jest segment premium:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne