Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Sandero / Logan z TCe90- wydajność ogrzewania
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-15, 14:58   

Z fotelami wiem że to nie problem bo w dusterze już to przechodziłem, cały ból że nie można tego zamówić z nowym autem bo jest tylko w dusterze
Chyba założę sobie to na zime
http://www.e-heko.com/pl/...e0c66.html?pa=2
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 18:33   

Fruxo napisał/a:
jest tylko w dusterze

Nieprawda - w lodgy i dokkerze też.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-15, 19:03   

Średnia wychodzi chyba 6km do ciepła :lol:

Sporo osób pisze o podwyższonej sprawności. O ile procent? Bo nadal nie jest to na tyle istotna wartość żeby większość paliwa nie szla na ciepełko :) Zostaje jeszcze zagwozdka czy 0.9 powinien się szybciej nagrzać bo mały czy wolniej bo ma za mało przynajmniej o cylinder.


Coś mi się wydaje, że konstrukcyjne zrobione jest tak żeby silnik się nagrzał a użytkownicy mogą marznąć, bardziej eko. Potem dochodzi parownik od klimy co nam wychładza ciepełko :( Istnieje jakieś 0.9 bez klimy żeby sprawdzić teorię?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-15, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-15, 21:34   

Wystarczy jeździć bez klimy.

Co do sprawności to te kilka procent widoczne między dieslem, a benzyną robi rożnicę i to widoczną.
Do tego dochodzi wcześniej wspomniane dogrzewanie bloku poźniej reszty.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-15, 21:49   

arnold napisał/a:
Wystarczy jeździć bez klimy.

Przy takich temperaturach kompresor się nie włączy a ciepłe powietrze i tak jest kierowane przez parownik.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 23:26   

tosiek napisał/a:
ciepłe powietrze i tak jest kierowane przez parownik

Bez przesady - po 30 sekundach aluminiowy parownik się nagrzeje i już nie będzie odbierał więcej ciepła, czynnik chłodniczy przecież wtedy przez niego nie przepływa.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 07:50   

Z ciekawości sprawdziłem jak wygląda sprawa z ogrzewaniem w moim przypadku.

Temperatura zew -7 stopni, temperatura cieczy -5.
60 stopni temp. uzyskane po 6 minutach jazdy i 4,6 km drogi - w tym momencie z nawiewu mam już wyraźnie ciepłe powietrze.

Podczas 18km drogi do pracy silnik rozgrzał się maksymalnie do 74 stopni. Dłuższy zjazd przy hamowaniu silnikiem powoduje spadek temperatury - w moim przypadku do 58 stopni z około 70.
Clio III 1.2 nagrzewa się wyraźnie szybciej.

Tempo nagrzewania TCe mam troszkę lepsze jak w moim poprzednim aucie z japońskim dieslem 2.2 dCi.
Ostatnio zmieniony przez Datex 2018-01-16, 07:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-01-16, 08:21   

Ewidentnie termostat założony przez fabrykę lipny, to samo w 1.5 dci było na mrozie przy delikatniej jeździe albo postoju i ogrzewaniu temperatura mi spadała z 2 kresek do 0. Wynika z tego że termostat się otwiera poniżej 70 C i nie zamyka, trzeba poszukać lepszego termostatu który się będzie otwierał przy 89-90C.
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 15:08   

Powrót do domu obwodnicą, około 40km. Temperatura maksymalnie 77 stopni, generalnie 74,75 stopniu. Wydaje mi się że troszkę za mało.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-16, 17:21   

To tylko francuska inżyniera tak potrafi , poco zrobić dobry układ chłodzenia wystarczy usunąć wskaźnik temperatury silnika.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-01-16, 17:28   

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. :D
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-16, 22:37   

U mnie w firmowych fordach Transit Connect przy temperaturze poniżej minus 5 silnik maksymalnie nagrzewa się do około 70 stopni i więcej po prostu nie będzie,
Przy minus 20 wskazówka ledwie wstaje z pozycji leżącej...
Diesel...
Mam 4 sztuki każda z innego roku i w innej wersji.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-16, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 22:56   

goswee napisał/a:
Przy minus 20 wskazówka ledwie wstaje z pozycji leżącej...
Diesel...

A wlot powietrza do chłodnicy zasłoniłeś ?
Nie wszystko co "było kiedyś" było złe . Zwłaszcza w zimie.
Pamiętaj że klimat w krajach gdzie tworzone te samochody jest nieco inny niż nasz i ichniejsi konstruktorzy nie brali pod uwagę tego co u nas jest codziennością - dla nich to ekstremum które istnieje tylko w podręcznikach.
W naszym klimacie na temperatury ujemne warto zasłonić dolot powietrza - i tak nigdy nie przegrzejesz - bo układy są przewymiarowane w druga stronę aby silnik sie nie przegrzał.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-16, 23:22   

jas_pik napisał/a:
A wlot powietrza do chłodnicy zasłoniłeś ?

Są jakieś do Sandero II? Czy tylko te dolne co zasłaniają IC?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-16, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 00:43   

Wiesz można kupić od heko za 100 zł ( ale nie do końca one sa dobre mimo że są estetyczne) a wystarczy pomiędzy grilem a chłodnicą włożenie odpowiednio dobranego sztywnego i nienamakającego materiału będzie znacznie lepsze i skuteczniejsze :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-18, 15:41   

Swoją drogą- może jednak istnieje programowa możliwość uruchomienia opcji wyświetlania temperatury silnika na ekranie komputerka pokładowego...
Mam na myśli wskazanie temperatury w formie 4 pionowych kresek na osobnym ekranie komputerka- takie, które jest widoczne w instrukcji obsługi. Ta opcja jest zdaje się czynna w Renault Sandero na mroźny rynek rosyjski (gdzieś na YT widziałem filmik).

Temperatura_silnika.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 49,3 KB

 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-20, 08:56   

Na rynku polskim nie ma czegoś takiego bo wiedzieli, że zaraz będzie oblegane ASO bo u " somsiada to som 3 kreski a u mnie 4 " :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2018-01-20, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-20, 20:55   

Ostatnio zakupiłem sobie kabelek elm i dzisiaj postanowiłem zobaczyć do jakiej temperatury zagrzewa mi się silnik i ile to trwa. Wyjechałem z garażu podziemnego gdzie temperatura waha się w granicy 6 stopni C, po przejechaniu 1,3km z nawiewów leciało już letnie powietrze a silnik według programu rozgrzany był do 62 stopni C. Nie gasiłem auta, zona skoczyła do sklepu na 3 minuty i pojechałem dalej ( temperatura na postoju z 62 stopni wzrosła do 78 stopni C). Przejechałem kolejne 6km i temperatura doszła maksymalnie do 83 stopni C. Wieczorem jak wracałem do domu po przejechaniu 13km z postojem na tankowanie silnik osiągnął temperaturę 87 stopni C - dodam, że auto stało kilka godzin na dworze więc było wystudzone - temperatura zewnętrzna okolo 2 stopni C
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-02-13, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 10:58   

Mały "update" po kolejnym miesiącu obserwacji przy temperaturach otoczenia -5*C÷0*C. Silnik w 90% czasu normalnej pracy utrzymuje stabilną temperaturę ok. 75-76*C. Prędkość i czas jazdy nie ma tu większego wpływu. Przy tej temperaturze obieg chłodnicy jest zamknięty- zimne przewody i zimna chłodnica. Podczas postoju z włączonym silnikiem osiąga chwilowo max. 83*C, ale najwyraźniej wtedy zaczyna już puszczać termostat (obwód chłodnicy leciutko ciepły) i temperatura spada szybciutko do tych "optymalnych" 75*C.
Taka konstrukcja i uroda- przy różnicy 10*C to nie może grzać tak samo jak silniki utrzymujące stale te 85*C. Jak widać, w przypadku TCe90, w zimę chłodnica w zasadzie niepotrzebna.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-26, 19:01   

I jak tam sprawuje się ogrzewanie przy obecnych mrozach?
 
trabancik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2018-02-26, 19:21   

U mnie mrozy nie wplywaja za bardzo na wydajnosc ogrzewania. Noc -15,, rano wsiadam pokazuje -10 . po ok 1.5 -2 km dmucha cieplo . Z tym ze kubatura autka powoduje ze.... Moze sobie dmuchac. By nagrzac cale autko czas musi minac. Ogolnie jednak jest calkiem dobrze - nie marzne za bardzo.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-27, 08:45   

Im mniejsza kubatura auta tym szybciej się nagrzewa.
Na pewno jest różnica między Sandero a Lodgy... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-27, 09:12   

Nie lubię prowadzić samochodu w ciepłych rękawiczkach a jestem "zmarźluchem" i dzisiaj przy -13*C zamiast Sandero uruchomiłem Matiza- radość z gorącego nawiewu w drodze powrotnej z pracy będzie bezcenna :mrgreen: Rano nie ma aż takiego problemu, bo w domu parkuję w podziemnym garażu więc we wnętrzu nie jest źle (dziś +5*C).
Niestety mój nowy daciowy nabytek nie nadaje się na 10-12km dojazdy w prawdziwą zimę... Ciepło po kilku kilometrach owszem czuć- jak się przystawi dłonie do nawiewów.
Ale na trasy od 20km jest już całkiem OK.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-27, 09:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-27, 09:18   

Nie ma tragedii, ale super też nie jest. 2 bieg nawiewu + ogrzewanie na maxa na szybę i stopy i jest ok. Ani za zimno, ani za gorąco.
 
zgred 


Marka: Ford,Dacia
Model: Fusion,Doker,SSIII
Silnik: 1.4, 1.6, 1,0 TCe
Rocznik: 2004 ,2017 , 2022
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 19:01   

W Dokkerze ciepło zaczyna się robić , po około 10 kilometrach :-/
_________________
pozdrawiam - zgred
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne