Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja hamulca ręcznego Sandero
Autor Wiadomość
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 09:12   Regulacja hamulca ręcznego Sandero

Witam

Ostatnio zauważyłem, że hamulec ręczny łapie mi na 3-4 ząbku. Ponadto wyraźnie słabiej trzyma. Nie wiem, czy to się już linka wyciągnęła, czy coś z okładzinami. Na pierwszych dwóch ząbkach dźwignia podnosi się bez oporu jakby nie było linki. Wiem,że w tunelu środkowym jest zaczep linki do dźwigni. Jednak jak sprawdzić, czy wymaga gdzieś regulacji czy wymiany ? Pytam na szybko zanim pojadę do mechanika,który każe mi wymienić pół samochodu ;-) Dacia ma 80 tys przejechane i 9 lat. Hamulec używam praktycznie zawsze zostawiając samochód na postoju razem z wbitym pierwszym biegiem. Zatem jest intensywnie eksploatowany, nie daje mu szans, by się zdążył zapiec czy zardzewieć.

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-01-12, 09:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 101KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 09:17   

kolego prawie na pewno wyciagnieta linka
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 5231
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-12, 10:22   

Normalna sytuacja,okładziny hamulca pomocniczego - o ile nikt nie usiłował jeździć za często z zaciągniętym hamulcem, są bardzo trwałe, wystarczy podciągnąć lekko linkę. W polo żony, które ma 142 tys przebiegu i osiągnęło pełnoletniość, niedawno wymieniałem linkę, bo ze starości już ciężko chodziła a smarować jej nie było sensu. Okładziny hamulca nadal były w dobrym stanie. Regulację linki zrobi pierwszy lepszy kumaty mechanik za niewielkie pieniądze.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-12, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:02   

Pytanie, czy regulacja czy od razu wymiana ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:46   

mekintosz napisał/a:
80 tys przejechane

Regulacja.
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:53   

Gdzie się reguluje przy dźwigni wewnątrz auta czy od strony zawieszenia kół?
 
rimo 
rimo



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Wersja: [Inna]
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-13, 09:58   

Łukasz, myśl powoli o czyszczeniu bębnów. Co do trwałości okładzin i szczęk, przed 200kkm miałem robione bębny.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 11:03   

mekintosz napisał/a:
Gdzie się reguluje przy dźwigni wewnątrz auta czy od strony zawieszenia kół?

Po obu stronach - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8413
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 19:26   

Dziękuję Laisar, zastanawiam się jak podnieść tył auta bezpiecznie. Mam żabę i zwykły i lewarek. Może wystarczy tylko zainstalować blokady trójkątne na przednie koła plus wbić jedynkę. Powinno się udać ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 23:07   

Oficjalnie jedyny fachowy sposób to właśnie kliny pod koła i "koziołki" - prace dłuższe niż zwyczajna wymiana koła nie są zalecane tylko na podnośniku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne