Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Falujące obroty przy kręceniu kierownicą (odp.: uszk. pompa)
Autor Wiadomość
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-04-19, 15:11   Falujące obroty przy kręceniu kierownicą (odp.: uszk. pompa)

Mam problem, który coraz bardziej mnie irytuje. Uczono mnie zawsze, że nie wolno kręcić kierownicą na postoju i do tego się stosuję. Pozostałe samochody mam ze wspomaganiem tylko elektrycznym, wiec nie mam porównania.
W Sandero Laureate jest pompa i tu odczuwam wibracje na kierownicy podczas ruszania i skręcania jednocześnie (czy to ruszanie z 1 biegu albo toczenie na 2 biegu). Nie zawsze i w różnych momentach ale tylko przy skręcaniu (silnik rozgrzany lub zimny).
Dzisiaj próbowałem skręcać kierownicą na postoju i w momencie skrętu kierownica i silnik zaczyna drgać. Nie zerkałem na obroty.
Poziom płynu w zbiorniczku jest w górnej tolerancji. Akumulator jest naładowany (co tydzień ładuję wszystkie i bez zmian).

Tez macie podobny objaw ?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-19, 19:19   

A nie jest tam coś z zawieszeniem? Poduszka górna amortyzatora?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-04-19, 19:54   

Dziwna sprawa.
Jeżeli w innych Laureat-ach nie ma szarpania przy skręcaniu na postoju, to zaraz zgłaszam problem do serwisu.
Irytuje mnie to od kilku miesięcy, raczej wcześniej tego nie wyczuwałem.
Przebieg 13k jest raczej symboliczny i tu nie ma mowy o zużyciu zawieszenia, raczej poluzowanie.
90% trasy robię na obwodnicy, gdzie droga idealnie płaska.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2019-04-19, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-19, 20:26   

Wystarczy jedna dziura i po sprawie. Tylko pytanie czy trzęsie silnikiem czy to tylko wrażenie :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-10-21, 09:49   

Witam,
Po kilku wizytach w ASO czas opisać historię dotyczącą drgania kierownicy i falowania obrotów.
Wystarczyło poprawić fabrykę, co zajęło minimum 5 wizyt w ASO
Pierwsze upały i zaczęło się od drgania kierownicy podczas skręcania ( tem. powyżej 20*C ). Byłem u znajomych mechaników i mówili, że widzieli podobne przypadki. Za drgania odpowiada spadek napięcia ( duży pobór energii przez pompę ) czyli za słaba instalacja i nic nie poradzę.
Ale nie odpuściłem – podjechałem do ASO w odpowiednim momencie ( temp. Pow. 20*C) i poprosiłem mechanika o potwierdzanie, że te drgania są akceptowalne.
Odpowiedz brzmiała, że tak kierownica nie powinna drgać.
Teraz wizyty:
1) Wizyta – ustalenie powodu – wyszło, że pompa wspomagania do wymiany.
2) Wizyta – wymiana pompy i info, że jeszcze do wymiany przekładnia kierownicy.
3) Wizyta – wymiana przekładni – a teraz rozczarowanie: po dojechaniu do domu stwierdzam, że kierownica drga nadal.
4) Wizyta – zgłaszam, że usterka nadal nie usunięta – diagnoza serwisu – pomiar ciśnienia pompy – decyzja – kolejna wymiana pompy ( za małe ciśnienie )
5) Wizyta – nowa pompa – po trzech tygodniach nie stwierdziłem drgania – jedynie przy maksymalnym skręcie na postoju, co jest akceptowalne i nie przeszkadza.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2019-10-21, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne