Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podmianka LPG z fabrycznej na coś sensownego
Autor Wiadomość
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-15, 22:05   

Uwierz mi na słowo,że nie wiem czy to lpg czy bp .Przełącza się bez dodawania gazu. Wtryskiwacze ciche i to nawet bardzo
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 08:39   

Źle mnie zrozumiałeś ;). wierzę Ci że przełącza się bez dodawania gazu, tak powinno być, tyle że przypuszczam iż nie ściągali Ci kolektora i nie zmieniali miejsca w którym są wkrętki w kolektorze. Tak więc przypuszczam że przełączenie w iddle nie jest idealnie gładkie i na sekundę występuje zmiana brzmienia silnika i lekkie wahnięcie obrotów albo z benzyny na gaz, albo z gazu na benzynę - to zależy od tego jak ustawione jest nakładanie paliw, oraz od tego czy wszystkie wtryski są naraz przełączane czy sekwencyjnie co ileś tam obrotów. Na 99,99% przełączanie jest nie do zauważenia pod obciążeniem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-02-16, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-18, 20:08   

damiaszek napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś ;). wierzę Ci że przełącza się bez dodawania gazu, tak powinno być, tyle że przypuszczam iż nie ściągali Ci kolektora i nie zmieniali miejsca w którym są wkrętki w kolektorze. Tak więc przypuszczam że przełączenie w iddle nie jest idealnie gładkie i na sekundę występuje zmiana brzmienia silnika i lekkie wahnięcie obrotów albo z benzyny na gaz, albo z gazu na benzynę - to zależy od tego jak ustawione jest nakładanie paliw, oraz od tego czy wszystkie wtryski są naraz przełączane czy sekwencyjnie co ileś tam obrotów. Na 99,99% przełączanie jest nie do zauważenia pod obciążeniem.

aj prowokujesz:) wtryski są osobno podpięte do każdej z ,,dziur" odległość około 2cm. Latam na gazie już 20 rok i mam porównanie:)
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-22, 19:32   

Hej. Który rocznik auta. Problemy miałem już na gwarancji? Nie chciałbyś przerzucić swoich kosztów na Renault Polska?
Jestem w podobnej sytuacji i albo diler ode mnie zabierze te coś i odda kasę, albo będę starał się wywalczyć zwrot kosztów wymiany instalacji, przestoju aut, zmarnowanego paliwa w zastępczych, schodzonych butów, abonamentów tel słowem wszystkiego... no i oczywiście zwrotu różnicy w cenie pojazdu PB a LPG
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
Ostatnio zmieniony przez emsiol 2018-02-22, 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-22, 22:19   

Chyba źle trafiłeś z autami albo masz za duże wymagania odnośnie ceny do jakości auta. Ogólnie ja wymagam spokoju i mam gdzieś szarpać się z reno o parę pln-ów. Naprawiam szybko ,aby nie generować dodatkowych kosztów . Życie jest za krótkie aby denerwować się na Daćkę. Jak mnie wkurzy sprzedam o 5 kafli taniej niż na aledrogo i po problemie.Póki co to musi odrobić to co włożyłem. Moja rada weź ten samochód z serwisu ,zrób na własną rękę bo serwis robi Cię na kasę . Serwis tylko olej może zmienić reszty nie potrafi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-22, 22:54   

Na tą chwilę nie zapłaciłem za serwis gw. żadnych pieniędzy
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-23, 09:54   

dacia napisał/a:
albo masz za duże wymagania odnośnie ceny do jakości auta.

kolego, taka bierna postawa jest na rękę ASO. Klient kupi nowe, zostawi jeszcze kilka PLNÓW na serwisie, ale jakby coś marudził to zrzucimy winę na złą jakość gazu, postawimy mu na serwis na 2 tygodnie nic nie robiąc to się odczepi...
Niestety moje wymagania są proste: kupuję nowe i chcę gwarantowany spokój na jakiś czas. To są duże wymagania? Nie sądzę
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-23, 21:44   

W sumie patrząc tak na świat to trzeba by było szarpać się z każdym producentem czegoś. Walcz ostro może coś wywalczysz. Oni mają dużo kasy na przepychanie się z Tobą. W moim żywocie przerabiałem różne sytuacje z serwisami różnych marek,traciłem czas bo też wydawało mi się,że kupuję nowe i mi się należy. Takie przepychanki i tak skończą się na tym,że za coś zapłacisz. Ja bym na Twoim miejscu nie zostawiał samochodu na 2 tygodnie w serwisie bo pamiętaj,że to Twój samochód i nie ich problem
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-24, 18:16   

dacia napisał/a:
W sumie patrząc tak na świat to trzeba by było szarpać się z każdym producentem czegoś. Walcz ostro może coś wywalczysz. Oni mają dużo kasy na przepychanie się z Tobą. W moim żywocie przerabiałem różne sytuacje z serwisami różnych marek,traciłem czas bo też wydawało mi się,że kupuję nowe i mi się należy. Takie przepychanki i tak skończą się na tym,że za coś zapłacisz. Ja bym na Twoim miejscu nie zostawiał samochodu na 2 tygodnie w serwisie bo pamiętaj,że to Twój samochód i nie ich problem


Hmm. Ja za to mam dobrego prawnika, który wygrał mi 100% spraw. W tym przypadku nie będzie trudno.
Co do nowych aut. Jeżdżę tylko nowymi w firmie. Np kupiony przeze mnie Opel Vivaro w 2012 2,0 dci 115 to fenomen. Przez 4 lata zrobił 587 000 km. 7 napraw gwarancyjnych. To tylko co Dacia przez ostatnie 2 miesiące. 3 poważne wymiana turbiny x2 i przepływka. Reszta to np przegub, czy łącznik stabilizatora. To wszystko. Obecnie Master z 2016 ma 330 000 km i też nic poważnego się nie dzieje. Wcześniej Renault Megane- bezawaryjnie przez 12 lat do przebiegu 112 tyś km (później sprzedany),czy Suzuki Grand Vitara z 2004 jeździ do dzis.
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-24, 21:12   

emsiol napisał/a:
Przez 4 lata zrobił 587 000 km. 7 napraw gwarancyjnych.


To jakiś słaby egzemplarz trafiłeś :lol:
_________________

 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-02-24, 22:28   

Ja w swojej Dacii zrobiłem swap z instalacji fabrycznej na inną otwartą, wszystko za reduktorem poszło do wymiany. Miałem perspektywę wymiany 4 x wtryski ( jedna para lała na bogato bez możliwości skorygowania, a druga już pracowała na korektach ) 4x 250 PLN + filtry itp. A założenie nowego kompa, wiązek, wtrysków z robocizną za 1200 PLN naprawdę krótko się zastanawiałem.
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-25, 11:46   

No ja już mam umówiony warsztat na wytarganie Landi i wrzucenie BRC. Wywalam wszystko- łącznie z butlą
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-02-25, 22:16   

emsiol napisał/a:
No ja już mam umówiony warsztat na wytarganie Landi i wrzucenie BRC. Wywalam wszystko- łącznie z butlą


Z deszczu pod rynnę :lol: Załóż sobie polskie graty.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-02-25, 23:08   

Fakt, tym bardziej że wrzucenie :)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-26, 11:32   

emsiol napisał/a:
No ja już mam umówiony warsztat na wytarganie Landi i wrzucenie BRC. Wywalam wszystko- łącznie z butlą


Ech, słabo pomyślane - z jednego zamkniętego rozwiązania na inne też zamknięte. W wywalanie sprawnej butli, wielozaworu. To może wywal jeszcze wlew i zamontuj nowy. ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-26, 12:26   

damiaszek napisał/a:
emsiol napisał/a:
No ja już mam umówiony warsztat na wytarganie Landi i wrzucenie BRC. Wywalam wszystko- łącznie z butlą


Ech, słabo pomyślane - z jednego zamkniętego rozwiązania na inne też zamknięte. W wywalanie sprawnej butli, wielozaworu. To może wywal jeszcze wlew i zamontuj nowy. ;-)

Bo może mechiory od LPG nie umieją przystosować wielozawór pod dany sterownik... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-26, 13:35   

Podejrzewam że jednak potrafą, tyle że to BRC czyli złapać klienta i trzymać mocno, mamiąc "super" gwarancją i drogą obsługą po skończeniu tej gwarancji. Dodatkowo jako dupochronn stosując "lubre" lub dotrysk benzyny.

route2000 napisał/a:
Bo może mechiory od LPG nie umieją przystosować wielozawór pod dany sterownik...


pewnie wtyczka od czujnka poziomu paliwa im nie pasuje ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-27, 21:06   

Wiesz co przemyśl to brc. Teraz pech dopadł mnie z innym autem i za wymianę całej listwy gazownik chce 950zł .Podmienić na inną mówi,że nie da się bo to brc.... Zastanawiam się czy nie dołożyć i nie wstawić staga+barakuda. Zależy mi na dotrysku benzyny w tym silniku a obecny sterownik nie ogarnia tej funkcji
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 09:58   

A po co ci dotrysk benzyny w LPG?
Masz "stary" silnik, gdzie jest pośredni wtrysk paliwa, a nie bezpośredni jak w 1,2 Tce.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-02-28, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 21:07   

DAĆKA ogarnięta i dalej w trasie na Stagu:) przyjemnie jeździ . .....Dotrysk potrzebuję do silnika japońskiego ze zmiennymi fazami rozrządu i wywnioskowałem,że obecne silniki podobne do mojego w salonach odrazu wychodzą z dotryskiem gazu.To jest silnik od Mitsubishi Lancera .... .ponoć bardzo delikatny. Lubrifikator mi osobiście narobił spustoszenie z zaworami!!!! nie polecam
Ostatnio zmieniony przez dacia 2018-02-28, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-03-01, 16:24   

Może być i STAG, jak dla mnie. Jeszcze nic nie jest klepnięte na 100%.
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-02, 09:46   

STAG ma bardzo dużo możliwych ustawień parametrów niemal dla każdego silnika benzynowego.

Znam gościa co montuje tylko i wyłącznie STAG oraz tylko stroi silnik po zainstalowaniu tej instalacji LPG sondą AFR, nigdy nie ustawia na autoadaptację.
Uratował wiele aut z instalacją LPG po innych partaczach i te auta jeżdżą do dziś bezproblemowo i nieodczuwalna jest praca silnika na LPG (pracuje tak samo jak na benzynie).
Jedna wada to długi czas oczekiwania do niego - kolejka i cena - nie jest tani, ale on zawsze stawia na jakość, a nie na ilość. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne