Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-12-30, 12:49
Dobra moment, bo nie rozumiem tej logiki. Hak jest przykręcony do belki, ta jakimiś jebitnymi płaskownikami do podłużnic. I teraz w momencie uderzenia w tył (jak hak odpięty) to to całe żelastwo nie przenosi naprężeń na konstrukcję auta a dzieje się to jak hak jest? Nie czepiam się tylko chcę zrozumieć xD
To jaki będzie efekt uderzenia w tył jest indywidualną sprawą w każdej kolizji i zależeć pewnie będzie głównie od tego jaki samochód wiedzie Ci w tył, na jakiej wysokości będzie miał zderzak i wielu jeszcze innych czynników.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-30, 22:28
arczi - chodzi o to, że konstrukcja auta przewidziana jest na rozkładanie siły zderzenia względnie równomiernie. W momencie, gdy masz wystającą kulę haka to pierwsze uderzenie idzie w kulę, a ta przenosi siłę uderzenia dalej, czyli na belkę, podłużnice itp. Do takich jednostkowych silnych naprężeń konstrukcja auta nie jest przystosowana. Widziałem auto ze złamanym dachem po uderzeniu w tył, gdzie był nie zdemontowany hak. Wyglądało jak pies, który przycupnął do...
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum