A tak na poważnie, bo widzę, że się nie dogadujecie:
Nie kochany Prezesku , my się nie spieramy, lecz sobie po prostu dyskutujemy w tym temacie, a kolega kicpra mi tylko doradza. Osobiście nie miałem z tym jeszcze do czynienia a chciałbym, być może sobie coś takiego zrobić. Jestem jemu jak i tobie wdzięczny za każde fachowe wskazówki, pozdrawiam.
Otóż to .
Z woskiem nic nie zepsujesz . Tylko trzeba wycierać od razu z plastikowych czarnych elementów bo później ciężko domyć, a poza tym sama przyjemność.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-03, 08:12
Zależy od wosku, miałem takie, co były OK na plastikach, ale większość politur zostawia białe ślady, wiec plastik trzeba woskiem omijać, a traktować specjalnym specyfikiem - czernidłem.
No ale ???? czy mam przez to rozumieć , żeby wosku nie nakładać na plastiki ? czy można, ale po nałożeniu trzeba je zaraz polerować?
Plastikow nie woskujesz.Na plastiki strukturalne, czyli te wszystkie czarne chropowate ;) nakłada się dressingi do tworzyw sztucznych.Np shiny garage jet black exterior trim restorer lub inne :)
Dlaczego warto ineestować w lepsze kosmetyki samochodowe?
Ano dlatego że faktycznie chronią i zabezpieczają powierzchnie a nie tylko ładnie tłusto wyglądają jak wszystkie plaki i cała reszta szajsu z marketu ;)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-07, 20:34
Minęło 2 tys. km.
Prócz jęczącego pedału sprzęgła, wszystko w jak najlepszym porządku.
Kolejne tankowanie, wg. komputera znów 6,9 ale wg dystrybutora 7,8
Miło się jeździ i wkręca na obroty. Przyspiesza bardzo przyjemnie.
Kolejne raporty jak coś się przydarzy, albo po 5 tys.
P.S.
Prócz środkowego pasa wkurza także bezsensowne umiejscowienie włączania i wyłączania ogranicznika prędkości i tempomatu. Jest miejsce na kierownicy, w Aveo tak miałem.. a oni gdzieś w peeezduuuu przy ręcznym guziki dali. Żenada.
A z ogranicznika korzystam codziennie, bo mam odcinkowy pomiar prędkości i chroni mnie przed zapomnieniem.
Jaka bajerancka czcionka na wyświetlaczu! Chyba Tahoma Condensed? Jest możliwość wyboru?
A parę lat temu wystarczały cyferki z siedmiu pałek, w ubiegłym wieku cyfry nadrukowane na bębenku...
Prezes a powiedz mi, jak jest u Ciebie z klimą? też masz taki objaw o którym ja opisuje w swoim wątku a dokładnie chodzi mi o "hyrczenie" na głównych trzech nawiewach i poza tym czy testowałeś jej wydajność bo moim zdaniem za słabo chłodzi nawet gdy mam na full ...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 16:14
"Hyrczenia" żadnego nie zauważyłem. Z klimą ze 3 dni tylko jeździłem.
Gdy auto było nagrzane to za mocno dmuchało i ręcznie na drugi bieg zmieniałem nadmuch, jak się schłodził to dopiero mu na pełne auto pozwalałem działać. Z nadmuchu leci zimne powietrze, ale w sumie upału na zewnątrz jeszcze nie było, wiec to się okaże, czy wszystko OK.
Jak były mrozy bardzo mi się grzanie podobało, w porównaniu z jedynką PH1 z silnikiem diesla to niebo a ziemia.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 16:31
Prezesie, jak oceniasz elastyczność tego silnika przy wyprzedzaniu na drogach szybkiego ruchu? Chodzi mi o przyspieszenie od 100 do 140km/h. Przy takich prędkościach na którym biegu najlepiej przyspiesza?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-04-08, 16:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 19:52
Najlepiej byłoby pewnie na 4-ce. Ja wyprzedzałem na 6-ce, ale dobrze jest zrzucić na piątkę, jeśli ma być bardziej energicznie.
Przyspieszenie na wyższych biegach jest o niebo lepsze niż w wolnossącym 1.6, ale uważam, że gorsze - powtarzam na wysokim biegu - niż w dieslu. Ale za to nie tyrkocze
Jak będę miał okazję to nagram przyspieszenia na różnych biegach.
Jeszcze tylko 1000 km, żeby go bezkarnie porządnie pokręcić na obrotach..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-04-08, 19:53, w całości zmieniany 2 razy
Nie wiem jak w nowym dusterze, ale w poprzednim 1.2tce dla rozpędzania 80-120 idealna była czwórka, przy 110 można już było w sumie na piątce przyspieszać ale nie ma już takiego kopa. Na czwórce przy podanych prędkościach auto elastycznością wygrywa praktycznie z większością tego co normalnie porusza się po drogach a nie ma turbiny.. Silnik jest bardzo elastyczny jak na takiego klocka, 1.6 to przy nim jakiś średniowieczny złom jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.
Na autostradzie więszym problemem niż elastyczność jest spalanie, bo powyżej 120kmh następuje bardzo gwałtowny wzrost spalania. U mnie wyglądało to tak, że do 120kmh rosło do ok 8.5 litra, a później każde 10kmh to dodatkowe 2 litry, przy stałej jeździe 140kmh pokazywało już około 12l/100kmh. Przy DD2 znowu może być lepiej bo przednia szyba jest bardziej nachylona, auto trochę bardziej opływowe.
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2018-04-11, 07:09, w całości zmieniany 1 raz
U mnie przy 120/130kmh pokazuje spalanie 10-11 litrów.
Komputer chyba trochę przesadza. Kilka razy testowałem spalanie na autostradzie i z dystrybutora wyszło mi przy 140 km/h na tempomacie 9,5 l/100 km a przy 120 km/h na tempomacie 8,5 l/100 km.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 18:12
Mały update, dla ciekawych co w D2 się przydarza..
Mam 4 tys. km nabite. Średnie spalanie z tego okresu, wg. komp. 6,8 a wg dystrybutora 7,7
W trasie już tyle nie pije co na początku. Sprawdziłem Vmax, dojechał do 172 km/h i przestał przyspieszać. Być może by coś wydusił z siebie, ale mi się go szkoda zrobiło... Do tych 170 cały czas żwawo się rozpędzał. Szum i odczucia takie same jak przy 130. Śmiało polecam ten silniczek dla tych, co diesla nie chcą. 1.6 tak jak czytałem, może kogoś uwierać w trasie, ja bym się denerwował, że wydałem sporo kasy i nie mam przyjemności. Lubię spokojnie jeździć i mieć te ok 2 tys. obrotów i zapas momentu - sprawia to, że jeździ się przyjemne.
Były i upały. Klimatyzacja radzi sobie bez problemów. Tutaj wszystko gra.
Z minusów, prócz tych co wcześniej wymieniałem (umiejscowienie wyłącznika tempomatu, dzwiny pas środkowy z tyłu) doszły nowe.
Jak już pewnie większość z Was czytała w innych wątkach, jak kierownica się nagrzeje, to przełączniki kierownicy z prawej strony (od zmiany ustawień komputera) zacinają się.
Miałem drgania z tyłu z klapy i okazało się, że tablica rezonuje. Postanowiłem temu zaradzić i o zgrozo... To się nadaje w sumie do tematu "Co od dealera dostałem" --> ano dostałem dwa blachowkręty i nowe dziury w klapie. No bo po co używać fabrycznych, zabezpieczonych otworów, skoro można wkręcić dwie nowe śruby blachowkrętki? No i przecież będzie mogła woda spokojnie do klapy wpływać.. Ehhhh.. Przesmarowałem te otwory, w fabryczne wkręciłem śruby, blachowkrętki razem z tablicą wkręciłem na powrót. Kiedyś znajdę odpowiednie spinki z tworzywa, to przeczyszczę, zabezpieczę i spinkami zamocuję. Tak czy inaczej rezonansu już nie ma.
Czasem jakieś luzy na plastikach słychać gdzieś w desce przed kierowcą i czasem gdzieś w drzwiach jakby okno? Będę to namierzał.
Mnie tak zamocowali ramkę w MCV-ce. Po dwóch latach jak ja zmieniałem na forumową to korazja była już o średnicy 2cm na około tych otworów. Naprawiali na własny koszt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum