Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster II 1.2 TCe 4x2 by Prezes
Autor Wiadomość
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-02, 19:03   

Chodzi o to że z drzwi spłuczesz a jak dostanie się między nadkole a blachę błotnika to już nie tak łatwo.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-02, 19:05   

Mariusz361 napisał/a:
Chodzi o to że z drzwi spłuczesz a jak dostanie się między nadkole a blachę błotnika to już nie tak łatwo.
Z chlapaczem czy bez - ten sam problem. Kojarzę zdjęcia z forum, że komuś na wiosnę roślinki kiełkowały :mrgreen:
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-02, 19:18   

jammo napisał/a:
Prezes napisał/a:
A tak na poważnie, bo widzę, że się nie dogadujecie:


Nie kochany Prezesku :-) , my się nie spieramy, lecz sobie po prostu dyskutujemy w tym temacie, a kolega kicpra mi tylko doradza. Osobiście nie miałem z tym jeszcze do czynienia a chciałbym, być może sobie coś takiego zrobić. Jestem jemu jak i tobie wdzięczny za każde fachowe wskazówki, pozdrawiam.

Otóż to :-) .
Z woskiem nic nie zepsujesz :-D . Tylko trzeba wycierać od razu z plastikowych czarnych elementów bo później ciężko domyć, a poza tym sama przyjemność.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-03, 08:01   

kicpra napisał/a:
Tylko trzeba wycierać od razu z plastikowych czarnych elementów bo później ciężko domyć, a poza tym sama przyjemność.


No ale ???? czy mam przez to rozumieć , żeby wosku nie nakładać na plastiki ? czy można, ale po nałożeniu trzeba je zaraz polerować?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-03, 08:12   

Zależy od wosku, miałem takie, co były OK na plastikach, ale większość politur zostawia białe ślady, wiec plastik trzeba woskiem omijać, a traktować specjalnym specyfikiem - czernidłem.
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-03, 10:58   

jammo napisał/a:

No ale ???? czy mam przez to rozumieć , żeby wosku nie nakładać na plastiki ? czy można, ale po nałożeniu trzeba je zaraz polerować?


Plastikow nie woskujesz.Na plastiki strukturalne, czyli te wszystkie czarne chropowate ;) nakłada się dressingi do tworzyw sztucznych.Np shiny garage jet black exterior trim restorer lub inne :)
Dlaczego warto ineestować w lepsze kosmetyki samochodowe?
Ano dlatego że faktycznie chronią i zabezpieczają powierzchnie a nie tylko ładnie tłusto wyglądają jak wszystkie plaki i cała reszta szajsu z marketu ;)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-07, 20:34   

Minęło 2 tys. km.

Prócz jęczącego pedału sprzęgła, wszystko w jak najlepszym porządku.
Kolejne tankowanie, wg. komputera znów 6,9 ale wg dystrybutora 7,8
Miło się jeździ i wkręca na obroty. Przyspiesza bardzo przyjemnie.
Kolejne raporty jak coś się przydarzy, albo po 5 tys.

P.S.
Prócz środkowego pasa wkurza także bezsensowne umiejscowienie włączania i wyłączania ogranicznika prędkości i tempomatu. Jest miejsce na kierownicy, w Aveo tak miałem.. a oni gdzieś w peeezduuuu przy ręcznym guziki dali. Żenada.

A z ogranicznika korzystam codziennie, bo mam odcinkowy pomiar prędkości i chroni mnie przed zapomnieniem.

2000.jpg
Plik ściągnięto 12650 raz(y) 197,35 KB

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-04-08, 09:01   

Jaka bajerancka czcionka na wyświetlaczu! Chyba Tahoma Condensed? Jest możliwość wyboru?
A parę lat temu wystarczały cyferki z siedmiu pałek, w ubiegłym wieku cyfry nadrukowane na bębenku...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 11:34   

Po hakowaniu może i możliwość jest, zwykły użytkownik wyboru nie ma. W końcu do Dacia ;-)
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-04-08, 14:58   

Prezes a powiedz mi, jak jest u Ciebie z klimą? też masz taki objaw o którym ja opisuje w swoim wątku a dokładnie chodzi mi o "hyrczenie" na głównych trzech nawiewach i poza tym czy testowałeś jej wydajność bo moim zdaniem za słabo chłodzi nawet gdy mam na full ...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 16:14   

"Hyrczenia" żadnego nie zauważyłem. Z klimą ze 3 dni tylko jeździłem.

Gdy auto było nagrzane to za mocno dmuchało i ręcznie na drugi bieg zmieniałem nadmuch, jak się schłodził to dopiero mu na pełne auto pozwalałem działać. Z nadmuchu leci zimne powietrze, ale w sumie upału na zewnątrz jeszcze nie było, wiec to się okaże, czy wszystko OK.
Jak były mrozy bardzo mi się grzanie podobało, w porównaniu z jedynką PH1 z silnikiem diesla to niebo a ziemia.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 16:31   

Prezesie, jak oceniasz elastyczność tego silnika przy wyprzedzaniu na drogach szybkiego ruchu? Chodzi mi o przyspieszenie od 100 do 140km/h. Przy takich prędkościach na którym biegu najlepiej przyspiesza?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-04-08, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 19:52   

Najlepiej byłoby pewnie na 4-ce. Ja wyprzedzałem na 6-ce, ale dobrze jest zrzucić na piątkę, jeśli ma być bardziej energicznie.
Przyspieszenie na wyższych biegach jest o niebo lepsze niż w wolnossącym 1.6, ale uważam, że gorsze - powtarzam na wysokim biegu - niż w dieslu. Ale za to nie tyrkocze :-)

Jak będę miał okazję to nagram przyspieszenia na różnych biegach.
Jeszcze tylko 1000 km, żeby go bezkarnie porządnie pokręcić na obrotach.. 8-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-04-08, 19:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-09, 21:16   

Prezes napisał/a:
Najlepiej byłoby pewnie na 4-ce.

Raczej na 3-ce ;)
_________________

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-10, 08:50   

Kubuch napisał/a:
Raczej na 3-ce ;)

Nie wiem czy na trójce 140 pociągnie, szczerze wątpię, ale za ok miesiąc sprawdzę :mrgreen:
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-04-10, 09:46   

Znalazłem taki film dla 1.6 SCe:



i dla 1.5 dci

 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2018-04-11, 07:04   

Nie wiem jak w nowym dusterze, ale w poprzednim 1.2tce dla rozpędzania 80-120 idealna była czwórka, przy 110 można już było w sumie na piątce przyspieszać ale nie ma już takiego kopa. Na czwórce przy podanych prędkościach auto elastycznością wygrywa praktycznie z większością tego co normalnie porusza się po drogach a nie ma turbiny.. Silnik jest bardzo elastyczny jak na takiego klocka, 1.6 to przy nim jakiś średniowieczny złom jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.

Na autostradzie więszym problemem niż elastyczność jest spalanie, bo powyżej 120kmh następuje bardzo gwałtowny wzrost spalania. U mnie wyglądało to tak, że do 120kmh rosło do ok 8.5 litra, a później każde 10kmh to dodatkowe 2 litry, przy stałej jeździe 140kmh pokazywało już około 12l/100kmh. Przy DD2 znowu może być lepiej bo przednia szyba jest bardziej nachylona, auto trochę bardziej opływowe.
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2018-04-11, 07:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-11, 08:43   

Jadąc 120 km/h - 130 km/h wychodzi mi komputerowe 8 litrów, czyli realne około 8,8 litra
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-11, 08:48   

Czyli dokładnie tyle co w 1,6 SCe a przynajmniej jest czym jechać ;)
_________________

 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-11, 14:14   

U mnie przy 120/130kmh pokazuje spalanie 10-11 litrów.
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-11, 18:06   

Piitubski napisał/a:
U mnie przy 120/130kmh pokazuje spalanie 10-11 litrów.

Komputer chyba trochę przesadza. Kilka razy testowałem spalanie na autostradzie i z dystrybutora wyszło mi przy 140 km/h na tempomacie 9,5 l/100 km a przy 120 km/h na tempomacie 8,5 l/100 km.
_________________

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 18:12   

Mały update, dla ciekawych co w D2 się przydarza..

Mam 4 tys. km nabite. Średnie spalanie z tego okresu, wg. komp. 6,8 a wg dystrybutora 7,7
W trasie już tyle nie pije co na początku. Sprawdziłem Vmax, dojechał do 172 km/h i przestał przyspieszać. Być może by coś wydusił z siebie, ale mi się go szkoda zrobiło... Do tych 170 cały czas żwawo się rozpędzał. Szum i odczucia takie same jak przy 130. Śmiało polecam ten silniczek dla tych, co diesla nie chcą. 1.6 tak jak czytałem, może kogoś uwierać w trasie, ja bym się denerwował, że wydałem sporo kasy i nie mam przyjemności. Lubię spokojnie jeździć i mieć te ok 2 tys. obrotów i zapas momentu - sprawia to, że jeździ się przyjemne.

Były i upały. Klimatyzacja radzi sobie bez problemów. Tutaj wszystko gra.

Z minusów, prócz tych co wcześniej wymieniałem (umiejscowienie wyłącznika tempomatu, dzwiny pas środkowy z tyłu) doszły nowe.

Jak już pewnie większość z Was czytała w innych wątkach, jak kierownica się nagrzeje, to przełączniki kierownicy z prawej strony (od zmiany ustawień komputera) zacinają się.

Miałem drgania z tyłu z klapy i okazało się, że tablica rezonuje. Postanowiłem temu zaradzić i o zgrozo... To się nadaje w sumie do tematu "Co od dealera dostałem" --> ano dostałem dwa blachowkręty i nowe dziury w klapie. No bo po co używać fabrycznych, zabezpieczonych otworów, skoro można wkręcić dwie nowe śruby blachowkrętki? No i przecież będzie mogła woda spokojnie do klapy wpływać.. Ehhhh.. Przesmarowałem te otwory, w fabryczne wkręciłem śruby, blachowkrętki razem z tablicą wkręciłem na powrót. Kiedyś znajdę odpowiednie spinki z tworzywa, to przeczyszczę, zabezpieczę i spinkami zamocuję. Tak czy inaczej rezonansu już nie ma.

Czasem jakieś luzy na plastikach słychać gdzieś w desce przed kierowcą i czasem gdzieś w drzwiach jakby okno? Będę to namierzał.


Pedał sprzęgła jak jest ciepło nie "jęczy" 8-)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-15, 19:40   

Zglaszales te zawieszanie komputera w ASO? Ustosunkowali się jakoś?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-05-15, 20:56   

Prezes napisał/a:
czasem gdzieś w drzwiach jakby okno? Będę to namierzał.

Spróbuj przesmarować uszczelki bo właśnie takie dziwne odgłosy są słyszalne, gdy uszczelki drzwi są suche - przynajmniej u mnie.
_________________
enjoy the silence
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-05-16, 08:12   

Mnie tak zamocowali ramkę w MCV-ce. Po dwóch latach jak ja zmieniałem na forumową to korazja była już o średnicy 2cm na około tych otworów. Naprawiali na własny koszt.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne