Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia LPG? Nie polecam!! A mam 2
Autor Wiadomość
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-24, 19:25   

No przy dzisiejszych cenach 1.98 lpg i 4.59 on to już 6.7zł na każde 100
W dokkerze luz zaworowy był robiony dwukrotnie do przebiegu 150 tyśkm
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 16:43   

6,70 brutto to daje w przypadku rozliczenia na firmę maks 4,61 netto (vat+dochodowy). Po uwzględnieniu droższej obsługi gazu może ze 250,00 zostanie miesięcznie jeżeli oczywiście nie trzeba będzie nic w instalacji lpg poważnego wymieniać. Wg mnie jeśli auto robi miesięcznie 7500km tzn że robota na auto jest więc nie wiem czy przestoje będą zwracały mniejsze wydatki na paliwo.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2966
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-02-28, 18:12   

Moim skromnym zdaniem w żadnej marce nie warto brać fabrycznej/montowanej przez dealera instalacji LPG. Dla ASO montaż i serwis LPG to egzotyka, nie mają porządnie przeszkolonych ludzi, doświadczenia a często też pomysłu na rozwiązanie problemu. Dodatkowym problemem często jest "blokowanie" sterownika więc do warsztatów znanych sieci typu Stag czy BRC też nie pojedziemy.

Owszem, przy tak dużych przebiegach też brałbym diesla ale autor postu ma prawo mieć swoje preferencje - zapłacił za NOWE auto, gdyby chciał bawić się w wycieczki po serwisach wziąłby okazję z najbliższego komisu i przynajmniej na cenie zakupu by zaoszczędził...
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-03-01, 16:38   

Wczoraj byłem na przeglądzie instalacji w ASO Ostrołęce. Całkiem miła obsługa, popatrzyliśmy w historię napraw i lekutko się zdziwiłem... Informacje podawane przez ALCAR w Olsztynie nie są zbieżne z wpisami w bazę. Ja mam informację, że wymieniono wszystkie wtryski, w historii , że 1... Nie ważne. Po wizycie w Ostrołęce- dzisiaj na postoju ok 2 minutowym znowu auto wprowadza się w tryb 3 cylindrowy. W związku z tym, że jak widać ASO nie wie o co chodzi pozstanowiłem zakończyć wizyty w tych instytucjach podsumowując to @ do Renault Polska, Landi Renzo Polska i oczywiście mojej ukochanej Pani Prawnik:

W związku z brakiem możliwości naprawy aut o numerach VIN:

UU18SDH35551****- DACIA Dokker WE*** 1.6 LPG 83KM Przebieg 151000
Wady:
- nie przełącza na gaz (potrzebna ingerencja serwisu co 20-30 tyś km)
- traci moc (praca na 3 cyl)
- duże spalanie lpg 10,5 w trasie przy 100 kmh
- do wymiany katalizator (zła mieszanka paliwa na lpg = niepoprawne spaliny)
- auto od przebiegu 30 tyś km regularnie w serwisie, serwis nie potrafi poradzić sobie z naprawą. Wada powraca po ok 40-1000km. Obecnie od Sierpnia i przebiegu 99 tyś km regularnie w serwisie co 3 tyg

UU1JSDA3552****- DACIA Lodgy NO**** 1.6 LPG 83KM Przebieg 61500
Wady:
- nie przełącza na gaz (potrzebna ingerencja serwisu co 20-30 tyś km)
- duże spalanie lpg 10,5 w trasie przy 100 kmh
- auto od listopada 2017 do dnia dzisiejszego było 9 razy na serwisie... Średni przestój auta to 1,5 tygodnia. traci moc (praca na 3 cyl) Ostatnio podczas wyprzedzania wyprowadziło na zderzenie czołowe!!! Serwis ALCAR w Olsztynie nie potrafi zlokalizować i naprawić usterki. Wczoraj było na naprawie w Rudnik Ostrołęka, gdzie wymieniono wtrysk LPG. Dzisiaj usterka już powróciła.

W związku z tym, że auta są jak widać po historii nienaprawialne, proszę o zajęcia stanowiska w sprawie. Jaka jest propozycja wyjścia z zaistniałej sytuacji?
Moja propozycja to zwrot kosztów: róznicy ceny zakupu między autem w benzynie i LPG, oraz zwrot kosztów za demontaż wadliwej i montaż nowej dopasowanej do aut instalacji lpg. Koszt to 2900 brutto za auto.
W przypadku podjęcia decyzji niekorzystnej, sprawa zostanie niezwłocznie skierowana na drogę Sądową, gdzie będę się domagał zwrotu kosztów przestoju auta ( wynajęcie zastępczego ok 18 tyś zł+ zwrot za niewykorzystaną ochronę ubezpieczeniową ok 2000)+ rożnicy w cenie pokonania 1 kilometra, czas i koszta dojazdu do i z serwisu oczywiście koszta Sądowe, oraz moich prawników.

Wymienione 2 auta są w moim posiadaniu. Nadmieniam, iż w oddziałach firmy jeździ następne 10 pojazdów z wadliwą instalacją gazową. Z nimi też mamy problemy. Są one zarejestrowane na inny podmiot gospodarczy, więc zbiorowy pozew w zasięgu ręki.
Ostrzegam, iż jakakolwiek argumentacja dotycząca słabej jakości gazu po stronie Renault Polska automatycznie odetnie możliwość dalszych negocjacji i automatycznie skieruje sprawę na drogę Sądową


Dzisiaj ciekawa sytuacja. Kolega przyjechał VW transporterem 1.9TD z 1996 r:) Pytam się gdzie Dacia (dokker 83km lpg 08.2016)? Na serwisie. Nie przełącza na gaz:) 3 raz w przeciągu 58 tyś km :)))Ale im się zbiera
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-03-01, 21:37   

W rodzinie też była Lodgy 1.6 8v MPI z fabryczną instalacją LR - problemy identycznie jak u Ciebie - przy przebiegu 70 tys km i walce z wiatrakami (ASO) instalacja została wywalona oraz zastąpiona systemem BRC, od tego czasu do dnia sprzedaży - przebieg 133 tys km praktycznie nic się nie działo ;-)

Trzymam kciuki za rozpatrzenie sprawy na Twoją korzyść, aż dziwię się że masz siłę tak droczyć się z nieudolnym ASO :-/

Nie zagłębiałem się w temat ale poza forami jak te to udało się wyłapać kilka wątków gdzie ludzie wywalali instalację fabryczną LR przez jej upierdliwość.

Co ciekawe problem fabrycznych instalacji nie dotyczy nowych silników 0,9 TCe i tak samo nie słyszałem o problemach przy 1.6 SCe :idea:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3593
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-02, 09:22   

Czyli jednym słowem fabryczna instalacja LPG LR dla silnika 1,6 MPI to jedno wielkie G....O.
Dlatego nie kupowałem auta z fabryczną instalacją LR, tylko po zrobieniu ok. 5 tys.km zamontowałem BRC w ASO i do dziś przy 92 tys.km nie mam żadnego problemu (miałem do wyboru LR albo BRC, wybrałem drugie, bo już wcześniej miałem z tym do czynienia).
Przed kupnem tego auta dokładnie przestudiowałem ten forum jako gość, po tym zarejestrowaniu tutaj, miesiąc czasu później dokonałem zakupu Lodgy z odbiorem w kwietniu.
Aha, jeszcze jedno, sprzedawca przestrzegał mi po dobroci przed zakupem z fabryczną instalacją LPG LR, za to mu chwała. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-02, 13:05   

szczerze wspolczuje problemow z kiepskimi instalacjami lpg i podziwiam chec walki "o swoje" z ASO.

Nie ukrywam, ze takie watki skutecznie wybijaja z glowy pomysl instalacji lpg...
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 15:29   

paulus108 napisał/a:
Nie ukrywam, ze takie watki skutecznie wybijaja z glowy pomysl instalacji lpg...


I dobrze bo silnik powinien być projektowany pod konkretne rozwiązania np paliwo a nie marketingowo - chce klient lpg to mu damy a że to zaraz zacznie padać to ... nasz problem tylko do końca gwarancji ... typowo korporacjonizm.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1303
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-03-02, 15:47   

mojo napisał/a:


silnik powinien być projektowany pod konkretne rozwiązania .


no i tak właśnie jest dlatego nazywamy to fabryczną insolacją lpg
To że została zaprojektowana źle to inna para kaloszy.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 15:57   

Czyli silnik pod lpg ma np inną głowicę wg katalogu części niż pod pb. Wydaje mi że czytałem na tym forum że to to samo ale może się mylę.
Wprost: silnik pod lpg ma te same oznaczenia co pod pb czy inne?
Ostatnio zmieniony przez mojo 2018-03-02, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 97
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-03-02, 16:40   

Dla 1.2 16v nie ma różnic :-) O innych silnikach niech się wypowiedzą ci co coś pewnego wiedzą
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 663
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-02, 21:58   

Ja pytałem w salonie odnośnie Dustera i silnika 1.6 SCe 115, czy po wprowadzeniu do oferty Dacii samochodów z fabryczną instalacją LPG robiono jakieś modyfikacje w tym silniku celem dostosowania ich do zasilania gazem np. modyfikacja głowicy, gość powiedział , że nic na ten temat nie słyszał i najprawdopodobniej jest to ten sam silnik bez zmian. Dlatego, po 16 latach bezawaryjnej jazdy na lpg, najprawdopodobniej nie zdecyduję się na gaz w swoim nowym Dusterze, również przez kosztowną regulację zaworów.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1303
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-03-02, 22:32   

mojo napisał/a:
Czyli silnik pod lpg ma np inną głowicę wg katalogu części niż pod pb. ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#Applications_(K4M_16v)

http://www.daciaklub.pl/f...1730544#1730544
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-03-02, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 48
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-03-02, 22:52   

Cytat:
I dobrze bo silnik powinien być projektowany pod konkretne rozwiązania np paliwo a nie marketingowo - chce klient lpg to mu damy a że to zaraz zacznie padać to ... nasz problem tylko do końca gwarancji ... typowo korporacjonizm.



OK zgadza się, ale jeśli sprzedawca oferuje taką opcję za dodatkową dopłatą, to masz prawo spodziewać się działającego auta. Mnie jako laika nie powinno obchodzić czy dany silnik dobrze czy źle współpracuje z gazem, czy montowana instalacja jest dobra czy kiepska. Nie po to kupuje coś nowego by trząść się jak przy zakupie TDI w komisie. Producent musi ponosić odpowiedzialność za to co sprzedaje...[/quote]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16068
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-03, 01:24   

mojo napisał/a:
silnik pod lpg ma np inną głowicę wg katalogu części niż pod pb

Tak - http://www.daciaklub.pl/f...1690211#1690211

mojo napisał/a:
silnik pod lpg ma te same oznaczenia co pod pb czy inne?

Inne - tylko benzyna: H4M-738, LPG: H4M-740.
 
Mariusz-Many 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-04, 11:25   Instalacja LPG fabryczna czy też montować samemu?

Witam.
Mam pytanie do Was:
Czy prawdą jest to iż dla fabrycznej instalacji lpg dedykowany jest silnik "wzmocniony" tzn. to co podają inni ,że jest to silnik 1.6 ale o wzmocnionych zaworach itp. względem zamawianego zwykłego benzynowego bez lpg ?
z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam
Mariusz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 322 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16068
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-04, 15:31   

http://www.daciaklub.pl/f...1751530#1751530
 
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-04-12, 20:23   

A jak z nimi nie walczyć? Zapłacone za nowe auto z fabryczną instalacją? Zapłacone. Gwarancja jest? Jest... to dlaczego mamy odpuszczać? ASO tylko na to czeka. Przyzwyczaili się bo setki biernych ludzi bez najmniejszej znajomości prawa im odpuszczało, więc ta hałda rosła. Teraz są zdziwieni, że ktoś zaczyna coś robić zgodnie ze swoimi prawami, dlatego mam robione pod górkę. Całe szczęście ze mną nie mają łatwo. Ostatnio zrezygnowałem z przeglądów w ASO , a jeżdżę na naprawy gwarancyjne. Miny po wymianie zdań bezcenne :) Tydzień temu musieli mi wymienić przekładnię kierowniczą w Masterze. Było ciekawie...

Kolego FTT, czy chciałbyś domagać się zwrotu kosztów przez Renault Polska prucia i wstawiania nowej instalacji? Mam już ok 15 samochodów i 4 podmiotów do sporu sądowego przeciwko Renault Polska
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 815
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-13, 16:18   

emsiol, u mnie Renault Polska się wypięło i została mi walka z salonem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-13, 17:42   

emsiol napisał/a:
A jak z nimi nie walczyć? Zapłacone za nowe auto z fabryczną instalacją? Zapłacone. Gwarancja jest? Jest... to dlaczego mamy odpuszczać?


Nie odpuszczaj ale myślę że też sam nie wierzysz w to że takie Renault potraktuje Cię poważnie. Wypuszczają badziew i doskonale wiedzą co to jest bo tam kretyni nie pracują.
Bardzo pozytywna sprawa że to nagłaśniasz, to może się kolejni frajerzy nie trafią i tylko to na taki koncern podziała.
Sukcesów w walce o odzyskanie własnych pieniędzy życzę i mądrości w kupowaniu aut na przyszłość :-)
 
misioooo 


Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-14, 06:40   

I tak to pikuś... Silniki ponad dwulitrowe forda montowane w mustangu i focusie RS... Po kilkudziesięciu tysiącach są w kubeł :) Brak podparcia cylindrów w bloku i cylindry walą w głowicę... Głowica się wykrzywia... Cylindry zalane płynem chłodniczym... I co na to ford? Nic, nie ma problemu...
 
wojtek013 


Marka: Ford/Peugeot
Model: Fiesta/306
Silnik: 1,4i LPG/1,9D
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 207
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-14, 10:14   

A przypadkiem nie chodziło o to, że przez jakiś czas omyłkowo montowali do focusa UPG z mustanga? I niektóre wadliwe egzemplarze dobijały nawet do 20 tys. kilometrów.

Nie było przypadkiem akcji serwisowej?

Chodzi o Ecoboosta 2,3 litra. Montowany w obydwu autach, mimo że pojemność ta sama, to silniki nie są identyczne.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7.
 
misioooo 


Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-16, 09:36   

Nie, chodzi o to, że cylindry w silniku nie mają podparcia i potrafią się delikatnie przesuwać waląc w głowicę. Skutkuje to rozwaleniem uszczelki i nawet odkształceniem głowicy. Nie ma akcji serwisowej na to... Silnik ma po prostu wadę konstrukcyjną i tyle :)
 
Mili 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1. 2 LPG
Dołączyła: 05 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2018-07-05, 08:58   

Mam podobny problem z sandero, miesiąc temu minęła gwarancja, a napraw gazu bylo koło 5-7. Teraz mówią, że żeby ocenić czy będę płaciła za następną muszą ją najpierw podpiąć do komputera. To kolejne 100 km i dniówka, nie wiem co z tym zrobić. Dacia kupiona z fabrycznym lpg, po kilku miesiącach pojawił się problem, który potem reguralnie powracał . Nie przełączała się na gaz, piszczała i musiałam kilka razy się zatrzymywać i ruszać żeby w końcu jechać na gazie. Na ciepłym silniku nie było z tym problemu. Kolejne naprawy nic nie dawały, w końcu wymienili elektrozawór. Naprawa była na gwarancji, niestety po 1,5 miesiąca pojawił się inny problem. Szarpie na niższych obrotach i strzela, mam dość daci i serwisu we Włocławku. Myślałam o zakupie dustera z lpg ale mi przeszło. Idę do rzecznika praw konsumenta, może coś mi doradzi bo nie wiem jak dalej postępować :-/
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 469
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-07, 23:01   

Mili napisał/a:
Idę do rzecznika praw konsumenta, może coś mi doradzi bo nie wiem jak dalej postępować :-/


Jeżeli bieżąca awaria została zgłoszona po wygaśnięciu gwarancji to rzecznik praw konsumenta nic nie pomoże. Trzeba płacić za naprawę z własnej kieszeni.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne