Wszystko fajnie ale w zimę ta kamera będzie co dziennie brudna.
A ja mam pytanie - czy nie lepiej montować kamerek przód-tył w środku auta, przy szybie i na wysokości wycieraczek? Wtedy nagrany obraz będzie zawsze czysty i nagranie dobrej jakości w trakcie deszczu / śniegu.
Opisywane kamerki mają za zadanie uchronić nasz "czubek" i "tyłek" od kolizji kiedy kierowca nic jeszcze nie widzi, a samochód już wtacza się w zagrożony obszar. Kamery w pobliżu środka nie wiele pomogą w tej sytuacji ta z przodu we wnętrzu kabiny da ok. 60cm lepszej perspektywy, natomiast ta z tyłu za tylną boczną szybą, max. wysunięta do tylnej krawędzi okna - dobry pomysł. Prosty montaż i czysty obiektyw.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2018-02-27, 18:22
maugu napisał/a:
Opisywane kamerki mają za zadanie uchronić nasz "czubek" i "tyłek" od kolizji kiedy kierowca nic jeszcze nie widzi, a samochód już wtacza się w zagrożony obszar. Kamery w pobliżu środka nie wiele pomogą w tej sytuacji ta z przodu we wnętrzu kabiny da ok. 60cm lepszej perspektywy, natomiast ta z tyłu za tylną boczną szybą, max. wysunięta do tylnej krawędzi okna - dobry pomysł. Prosty montaż i czysty obiektyw.
Tak. To wiem już z pierwszego postu. Myślałem o kamerkach dla siebie - wewnątrz auta dla innego wykorzystania (nagrywanie dowodowe na wypadek stłuczki + kamera cofajia). Miałem nadzieję że ktos mi podrzuci jakieś możliwe wady tego rozwiązania. Ale rozumiem że nie jestem w temacie, więc sorki ;)
Tak. To wiem już z pierwszego postu. Myślałem o kamerkach dla siebie - wewnątrz auta dla innego wykorzystania (nagrywanie dowodowe na wypadek stłuczki + kamera cofajia). Miałem nadzieję że ktos mi podrzuci jakieś możliwe wady tego rozwiązania. Ale rozumiem że nie jestem w temacie, więc sorki ;)
Wręcz przeciwnie - bardzo dobry pomysł, dodatkowe kamery zewnętrzne będą wykorzystywane incydentalnie w pozostałym czasie ich wejścia mogłyby być wykorzystane do wewnętrznego monitoringu (tu należałoby wpiąć ewentualnie rejestrator) przez kamery o których piszesz.
Co prawda trochę dużo by się zrobiło tych kamer, ale widziałam już filmiki z wypadków, w których widać, że kamera skierowana na kierowcę dowodzi jego prawidłowej i szybkiej reakcji w czasie kolizji.
Montując swoje kamery, sporo czasu spędziłem na ich umiejscowieniu i kontroli widoczności. Zanim coś będzie się wiercić, dobrze jest przetestować "widoki" z danego miejsca.
maugu napisał/a:
Wręcz przeciwnie - bardzo dobry pomysł, dodatkowe kamery zewnętrzne będą wykorzystywane incydentalnie w pozostałym czasie ich wejścia mogłyby być wykorzystane do wewnętrznego monitoringu (tu należałoby wpiąć ewentualnie rejestrator) przez kamery o których piszesz.
Co prawda trochę dużo by się zrobiło tych kamer, ale widziałam już filmiki z wypadków, w których widać, że kamera skierowana na kierowcę dowodzi jego prawidłowej i szybkiej reakcji w czasie kolizji.
O rejestratorach było już wcześniej na forum. I raczej dla spełnienia swoich funkcji muszą mieć osobne instalacji niż MN. Właśnie dlatego rejestratory przednie czy tylne najlepiej sprawdzają się montowane wewnątrz kabiny. A do kontroli trakcji, czy manewrów, na zewnątrz. Za bardzo wypasione rejestratory mogą się czasami za bardzo przysłużyć właścicielowi /czy się nie zagapił, co powiedział, i z jaką rzeczywistą prędkością jechał/.
... Za bardzo wypasione rejestratory mogą się czasami za bardzo przysłużyć właścicielowi /czy się nie zagapił, co powiedział, i z jaką rzeczywistą prędkością jechał/.
Dokładnie tak i zgodnie z obowiązującym prawem karty pamięci m u s z ą być udostępnione na żądanie (?).
Wszystko ładnie, ale kluczowe dla naszego projektu będzie pewnie intelektualne zaangażowanie kolegi jas_pik w zgrabne podłączenie wszystkiego w całość. Ja tu wysiadam.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-27, 21:39
Jas_pik to wszystko mozna ogarnac na MNE. U mnie dwie przod, tyl dzialaja bez problemu. Dolozyc tylko prawo lewo i gra. Odpalanie kamer z panelu MN i tylko dolozyc przelacznik 3 stopniowy.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Jas_pik to wszystko mozna ogarnac na MNE. U mnie dwie przod, tyl dzialaja bez problemu. Dolozyc tylko prawo lewo i gra. Odpalanie kamer z panelu MN i tylko dolozyc przelacznik 3 stopniowy.
Ale wracając do tematu na początku, czy ktoś założył kamerki tak jak na pierwszym rysunku? Oczywiście do DD. Chętnie bym zobaczył jak się udało zamontować.
.... Z pewnością można znaleźć producenta takiego gotowca w Chinach, by pasowało od razu.
No, właśnie szukam producenta, albo istniejącego, albo potencjalnego - może ktoś pomoże?
w ULOTCE NA NOWY DD KAMERA PRZEDNIA -TAK POKAZANO- WIDZI NA 180 STOPNI Z PRZODU ! Mogłoby to zastępować kamerę przednią skrajną, ale to niemożliwe.
Maugu a skąd wzięłaś te rysunki, może tam jest rozwiązanie?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-28, 04:29
maugu napisał/a:
shrek napisał/a:
Jas_pik to wszystko mozna ogarnac na MNE. U mnie dwie przod, tyl dzialaja bez problemu. Dolozyc tylko prawo lewo i gra. Odpalanie kamer z panelu MN i tylko dolozyc przelacznik 3 stopniowy.
Maugu a skąd wzięłaś te rysunki, może tam jest rozwiązanie?
Nie bardzo rozumiem pytanie. Samą grafikę Dustera(tę bez dachu) chyba ze strony dacia.pl, emotikon, strzałki itp. - są w zasobach graficznych pakietu Microsoft Office, inne grafiki samochodów z "netu" tj. darmowych portali graficznych. Nie wiem czy o to Ci chodziło?
1. jestes pewna? mozesz podac stosowny przepis?
2. zawsze moze sie przypadkiem skasowac/zgubic
1. Tak jak pisałam, nie jestem prawnikiem, ale podstawa prawna jest ogólna pewnie w KPK i na nią zapewne powołują się prowadzący czynności dochodzeniowe - tak jak mogą żądać od właścicieli monitoringów prywatnych obiektów dostępu do zapisów.
2. Być może są rejestratory szyfrujące zapis i z tego co wiem - jak na razie nie ma penalizacji w Polsce odmowy podania klucza, ale uwaga nie jestem prawnikiem to tylko przypuszczenia.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-28, 08:55
No dobra, ale kamera to taki troche bajer niz pomoc. Kamera zamontowana w prawym lusterku ppatrzaca w prawo troche nie ma sensu, bo widzi to co my(wyjatek skierowana na przednie kolo). Musialo by to byc zamontowane w zdezaku przednim po prawej / lewej stronie, ale:
- zawsze jest brudna i zle widac lub nic w deszczowe i sniezne dni.
- te kamery cofania sa za slabej jakosci zle widac szybko zblizajace sie pojazdy.
- w kamerze nie mozna ocenic odleglosci.
Tak wiec jak dla mnie bajer.
No i kwestia ekonomiczna.Ja zrobilem to u siebie kosztem okolo100 pln ( komponenty elektroniczne+kamera+ reszte mialem) no i troche sie znam.
Jak zlecisz komus zrobienie systemu na 4 kamery w MN to nie wiem czy bedzie tanio.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
...
....- zawsze jest brudna i zle widac lub nic w deszczowe i sniezne dni.....
Tak to jest problem poważny, ale wg. mnie statystycznie jest tak dużo dni bezdeszczowych i bezśnieżnych, że lekkie zabrudzenia pewnie byłyby akceptowalne bo obserwujemy czy cokolwiek nadjeżdża z za przeszkody, a mniej nas interesują już szczegóły. Poza tym stojąc obok dostawczaka i wycofując z parkingu na ruchliwą ulicę ja bym odżałowała palec, lub chusteczkę jednorazową i przetarła obiektyw, ale masz rację dla wytrawnych kierowców to trochę bajer.
maugu, fakt, że nie doczytałem w Twojej powitalni, skąd pochodzisz więc zwracam honor.
A tak, to mam pewien pomysł jak umieścić kamerę z przodu:
1. pod znaczkiem Dacia kamerkę, taką jak pokazał kolega Paul7 - duży wybór, obiektyw skierowany w lewo (tylko obraz na ekranie będzie "leżał" - obiektyw obrócony o 90 stopni, chyba, że jakoś można zrobić by "obrócić" obiektyw by obraz na ekranie był normalny).
2. Pod reflektorem, przypominający dyszę spryskiwacza reflektorów w autach wyższej klasy, ale wtedy wizualnie to trzeba zamontować drugą kamerę w prawo albo atrapę, inaczej to psuje ogólny wygląd auta. Chyba, że ktoś zrobi prawdziwe spryski reflektorów i umieści w niej kamerę...
3. Nie mam innego pomysłu...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Maugu a skąd wzięłaś te rysunki, może tam jest rozwiązanie?
Nie bardzo rozumiem pytanie. Samą grafikę Dustera(tę bez dachu) chyba ze strony dacia.pl, emotikon, strzałki itp. - są w zasobach graficznych pakietu Microsoft Office, inne grafiki samochodów z "netu" tj. darmowych portali graficznych. Nie wiem czy o to Ci chodziło?
Bo zrozumiałem , widać źle, że sposób takiego montażu został już gdzieś zaprezentowany i jest więcej informacji o nim.
No dobra, ale kamera to taki troche bajer niz pomoc. Kamera zamontowana w prawym lusterku ppatrzaca w prawo troche nie ma sensu, bo widzi to co my(wyjatek skierowana na przednie kolo). Musialo by to byc zamontowane w zdezaku przednim po prawej / lewej stronie, ale:
- zawsze jest brudna i zle widac lub nic w deszczowe i sniezne dni.
Zgadzam się, ale bajer to już jest samo MN, więc warto mu trochę rozszerzyć możliwości. Z prawym lusterkiem bym polemizował, u mnie widać doskonale to czego nie mogę zobaczyć zza kierownicy, kamerka rzadko jest zabrudzona. Oczywiście to kwestia odpowiedniego ustawienia tak aby najwięcej widziała "przed maską", trochę przeszkadza brzuszaste nadkole , ale przy manewrach wystarcza. Dokładnie obserwuję koło i co przed nim. Mam w kamerze podświetlanie, więc full kolor jest zawsze.
2. Pod reflektorem, przypominający dyszę spryskiwacza reflektorów w autach wyższej klasy, ale wtedy wizualnie to trzeba zamontować drugą kamerę w prawo albo atrapę, inaczej to psuje ogólny wygląd auta. Chyba, że ktoś zrobi prawdziwe spryski reflektorów i umieści w niej kamerę...
3. Nie mam innego pomysłu...
Z uwagi na estetykę, kamerkę przednią , patrzącą w lewo próbowałbym umieścić w najbardziej wysuniętym miejscu pojazdu np. w tablicy rejestracyjnej. Jest pole do doświadczeń, choć często może ulec zabrudzeniu. Lepiej było by umieścić wyżej, gdzieś na wysokości reflektora, ale sposób montowania?? estetyka, czy np. w myjni mi nie wyczyści..
...
Bo zrozumiałem , widać źle, że sposób takiego montażu został już gdzieś zaprezentowany i jest więcej informacji o nim.
Tak, być może, że gdzieś się nieprecyzyjnie wyraziłam i odesłałam do tutorialu z montażu, ale tam jest pokazana instalacja gotowego zestawu czujników zbliżeniowych - wydawało mi się, że sposób demontażu zderzaka i demontażu ekranu w nowym Dusterze będzie pomocny w naszym projekcie.
Ok. Wiec trzeba się wsiąść do pracy. Może się coś wymyśli. Najczęściej parkuje się przodem i wyjeżdża do tyłu, więc ważniejsza by była dla mnie kamerka boczna tylna na początek. Z resztą kiedyś miałem już incydent na drodze bo nic nie widziałem. I z tyłu łatwiej coś dostawić. Mam hak, może tam? Trzeba tylko rozsądnie zrobić przełączanie kamer podczas pracy kamery dedykowanej do cofania. Wpierw popróbować umieścić gdzieś tam kamerkę i zobaczyć co ona tam widzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum