Jestem właśnie po wizycie w salonie DACI, i o mało nie wyjechałem nową rocznik 2018!
I wyszło tak, jak się ma starszy model, to można myśleć o dodatkowych kamerach. W najnowszych raczej trzeba sobie odpuścić. Dopłata do 4 kamer tylko 1100zł. Najnowszy Duster to całkiem inna bajka, inne blachy, inne plastiki, wszystko zmienili i nie ma co już tam wetknąć.
maugu ; dobrze że ujawniłaś wreszcie jaką wersję samochodu posiadasz, to nie szkodzi , dodatki dadzą się zamontować. Chętnie pomogę, gdyż "zaraziłem się " tą ideą nowych kamerek, pomocnych przy parkowaniu. Będę miał chwile to pokażę co dziś widziałem.
Nikt ci tego za 100 zl nie zrobi. ...Ja sobiscie wycenilbym to na okolo 800 zl, i za mniej bym sie nie podial,bo trzeba pol auta w srodku rozebrac.
Nie, nie koledzy lekkie nieporozumienie - myśląc o "100zł" bardziej mi chodziło o idee tego forum niż o konkretną usługę. Wydawało mi, że zwolennicy Dustrów to nie tylko ludzie stosunkowo niezamożni, ale tacy którzy nie lubią płacić za produkty istotnie więcej niż ich koszt wytworzenia, tzn. są odporni na efekt Veblena. Mówiąc kolokwialnie istnieją osoby, które lubią przepłacać i się jeszcze z tego cieszą Wydawało mi się, że tutaj jest ich stosunkowo mało - w przeciwieństwie np. do osób z forum Mercedesa. Oczywiście część osób nie ma zielonego pojęcia o kosztach poszczególnych procesów produkcyjnych i trudno ich o to winić. Gdzieś czytałam, że jest jeden właściciel prawie wszystkich wytwórni wkładek do pomadek (szminek) i są one sprzedawane do koncernów kosmetycznych w podobnej cenie, natomiast w detalu różnica w cenie jest kilkudziesięciokrotna - w zależności od logo na opakowaniu. Jeżeli ktoś chce - niech płaci - jego sprawa. Ale tutaj – myślałam, że poprzez wymianę naszych pomysłów jesteśmy w stanie stworzyć (przerobić) zwykłego Dustera (bo ma nieveblenowskie zadatki) na fajne auto o walorach użytkowych może nawet nigdzie nie spotykanych. I dlatego piszę te posty wymieniając się z Wami kow-how, a nie po to by naciągnąć kogoś na usługę za 100zł. No Shrek litości. Mogę Wam podać kilkadziesiąt usprawnień lub zgoła nowych rzeczy, które można do niego wprowadzić, ale nie chodzi mi o wyrwanie kilku zł. Pytanie czy po drugiej stronie jest ktoś chętny??
...
maugu ; dobrze że ujawniłaś wreszcie jaką wersję samochodu posiadasz, to nie szkodzi , dodatki dadzą się zamontować. Chętnie pomogę, gdyż "zaraziłem się " tą ideą nowych kamerek, pomocnych przy parkowaniu. Będę miał chwile to pokażę co dziś widziałem.
Nie, nie ujawniłam, ale tylko dlatego, że nie wykluczam mocno negatywnych opinii o ASO, a nie chcę mieć problemów jak CAV Mogę dla zainteresowanych powiedzieć, że mam od nowości dwulitrowego koreańczyka w full opcji + LPG. Nic do niego nie planuję dokładać bo chcę kupić jak najszybciej nowego Dustera (no chybm, że się rozmyślę). Oczywiście dziękuję za pomoc.
...
maugu ; dobrze że ujawniłaś wreszcie jaką wersję samochodu posiadasz, to nie szkodzi , dodatki dadzą się zamontować. Chętnie pomogę, gdyż "zaraziłem się " tą ideą nowych kamerek, pomocnych przy parkowaniu. Będę miał chwile to pokażę co dziś widziałem.
Nie, nie ujawniłam, ale tylko dlatego, że nie wykluczam mocno negatywnych opinii o ASO, a nie chcę mieć problemów jak CAV Mogę dla zainteresowanych powiedzieć, że mam od nowości dwulitrowego koreańczyka w full opcji + LPG. Nic do niego nie planuję dokładać bo chcę kupić jak najszybciej nowego Dustera (no chybm, że się rozmyślę). Oczywiście dziękuję za pomoc.
Mnie dziś zaproponowano rocznik 2018 odbiór za tydzień, full wypas. Tam nie musiałabyś nic robić. Kamerki i czujniki są ze wszystkich stron. Fabryka wyceniła te dodatki na 1100zł.
Więc kupujesz i już masz.
Ale wracając do starszych modeli Dustera, to one maja jeszcze potencjał do modernizacji. Są tam miejsca, gdzie jeszcze można coś udoskonalić i włożyć. Czego nie będzie można zrobić w najnowszym modelu. Z przodu widzę do wyboru tylko dwa miejsca na umieszczenie kamerki narożnej, pomagającej kierowcy przy wyjeździe z szeregu parkujących pojazdów.
To kamerka patrząca w lewo, a umieszczona na tablicy rejestracyjnej. Opcja narażona na uszkodzenia i zabrudzenia! oraz druga wersja we wnęce na światła p.mgielne. kamerka wpuszczana z widokiem na lewą stronę. Może się zabrudzić ale jest w miejscu bezpiecznym i nigdzie nie wystaje. Dodatkowo nie rzuca się w oczy.
Z tyłu też są dwa wyjścia. Zamontować na przyssawkę w okienku bocznym. kamerka niewidoczna, nie zabrudzi się, umieszczona byłaby stosunkowo blisko tylnej części samochodu. To pomysł kolegi route2000.
Druga możliwość, to kamerka umieszczona podobnie do tylnej nad tablicą rej. , ale odpowiednio obrócona o 90 stopni na bok. Jest także niewidoczna, słabiej się brudzi, ale wymaga znów rozbiórki tych drzwi. Nie wiem czy dodatkowe jeszcze kable by weszły.
Dodam jeszcze,że ja podchodzę do tematu modernizacji , tak, by w miarę możliwości lub potrzeby , można było to wszystko zdemontować. Może się to przydać np. przy ew. sprzedaży auta, nie wszyscy mają zrozumienie dla takich rzeczy. A pro po pobocznej dyskusji, od 4 lat doświadczam zainteresowania obcych ludzi Dusterem. Każdy pyta , jest ciekaw i wyraża się o nim pozytywnie. Obecnie widać to w salonach, jakie są kolejki. I po to jesteśmy tu w Klubie by się cieszyć takim samochodem i go usprawniać.
Efekt Veblena o którym wspominałam, występuje właśnie u posiadaczy "drogich i wypasionych bryk" - nie świadomych tego, że przepłacili, a często epatujących nie właściwościami swoich zakupów lecz ceną jaką zapłacili. Uważam, że DD ma jeden z najlepszych stosunków ceny do wartości użytkowych (w tym kosztów eksploatacji), a to świadczy, że ich nabywcy cechują się, przede wszystkim tzw. zdrowym rozsądkiem (mówiąc wprost nie są szpanerami). Jeszcze inaczej. Część nabywców samochodów przy swoich zakupach kieruje się tym czym "blondynki" kupujące szminkę za 200euro, pomimo, że smaruje się wkładem za 0,5euro. Większość z nich nie zdaje sobie z tego sprawy. Podobnie są "blondyni" którzy kupują samochody za 200k, o walorach użytkowych porównywalnych do samochodów 3 razy tańszych. O tym właśnie pisałam. Dlatego też chciałam "przynieść" na forum kilka pomysłów istotnie usprawniających DD - bo myślałam, że trafię tu właśnie na rozsądnych konsumentów i mogę o tym merytorycznie (a nawet krytycznie) porozmawiać. Na forum Mrc zapewne każdy pomysł samodzielnych dodatków zostałby nazwany "druciarstwem". Troszkę zirytował mnie wpis sugerujący cel mojej tu aktywności chęcią zaoszczędzenia kosztem kogokolwiek z Was jakiejkolwiek kwoty pieniędzy. Stąd poprzedni post dementujący takie intencje. Mi chodziło przede wszystkim o fachową ocenę i ew. pomoc (jak np. nr modułu do 4 kamer) w uruchomieniu mojego - wydawało mi się przydatnego dla wszystkich - pomysłu. Przy zakupie DD z LPG nie ma opcji 4x4, a tylko tam są 4 kamery i stąd prośba do Was o podpowiedź np. jak ominąć problemy konfiguracyjne.
Dodam jeszcze,że ja podchodzę do tematu modernizacji , tak, by w miarę możliwości lub potrzeby , można było to wszystko zdemontować. Może się to przydać np. przy ew. sprzedaży auta, nie wszyscy mają zrozumienie dla takich rzeczy. A pro po pobocznej dyskusji, od 4 lat doświadczam zainteresowania obcych ludzi Dusterem. Każdy pyta , jest ciekaw i wyraża się o nim pozytywnie. Obecnie widać to w salonach, jakie są kolejki. I po to jesteśmy tu w Klubie by się cieszyć takim samochodem i go usprawniać.
Myślę bardzo podobnie. Mam u siebie masę usprawnień (swoich jak i zapożyczonych od innych pasjonatów) często nigdzie nie istniejących lub w b. drogich konstrukcjach, niekiedy wojskowych. Myślę, że wiele z nich z powodzeniem mogłabym polecić do DD bo się sprawdziły. Może kiedyś o nich napiszę - jak znajdę chwilkę wolnego (forum mnie trochę wciągnęło i wpadłam w duży niedoczas). Odnośnie demontażu - ja z uwagi na dużo przeróbek, użytkuję swój samochód stosunkowo długo bo trochę ich jest i się do nich już przyzwyczaiłam, a trudno niektóre poprzenosić do nowego auta.
Twoje propozycje montażowe są OK. Ta z tyłu (za szybą może się sprawdzić) bo pozostały "tyłek" i tak by wiele nie wystawał, a jest łatwy montaż, a szyba się tak nie brudzi. Z przodu przy reflektorach, wydaje mi się, że też stosunkowo łatwo będzie przepchnąć kabel kamery po wiązce elektrycznej od świateł - jedyny mankament dopasowanie obudowy kamery(szczelność) no i jej czyszczenie.
Twoje propozycje montażowe są OK. Ta z tyłu (za szybą może się sprawdzić) bo pozostały "tyłek" i tak by wiele nie wystawał, a jest łatwy montaż, a szyba się tak nie brudzi. Z przodu przy reflektorach, wydaje mi się, że też stosunkowo łatwo będzie przepchnąć kabel kamery po wiązce elektrycznej od świateł - jedyny mankament dopasowanie obudowy kamery(szczelność) no i jej czyszczenie.
Ale muszę tutaj zaznaczyć , że powoli pole do popisu zawęża nam fabryka w najnowszym modelu z 2018. Tam dosłownie każdy element , jak oglądałem, został sprofilowany, by wszystko było gładkie. Skrócili i podnieśli klapę silnika /+2 siłowniki/ szyba jest pod większym kątem /mniejszy opór/, lampy bardziej obudowane by nic nie dało się wcisnąć, z tyłu podobnie. Więc pozostają nam toporne kształty ze starszych modeli. Ja spokojnie zainstalowałem i kamerki i dodatkowe czujniki ultradźwiękowe. Wszystko gra. U ciebie, jak nie masz wyświetlacza, to chyba lepsza sytuacja. Monitorki teraz są z paroma przełączalnymi wejściami, monitorek można sobie wstawić jak się chce, wyżej, może nawet spróbować zrobić odbicie na przedniej szybie !! są takie specjalne folie do naklejania .
Kamerki i czujniki są ze wszystkich stron. Fabryka wyceniła te dodatki na 1100zł.
Więc kupujesz i już masz.
Na tym zdjęciu czerwona dziura w przednim logo Dacia - to pewnie na noktowizor
Kamerka jest umieszczona pod Logo Dacia fabrycznie. Te efekty to odbicia świetlne , jak robiłem zdjęcia w salonie. Kamerka jest prawie niezauważalna. Takie rybie oko. Podobnie zastosowano pod lusterkami , ten sam typ. Boczne widzą od koła do przodu. Ponadto przed nadkolem wsadzono po czujniku ultradźwiękowym, całkiem niegłupia sprawa przy wjeżdżaniu w ciasne miejsce.
.. Chętnie pomogę, gdyż "zaraziłem się " tą ideą nowych kamerek, pomocnych przy parkowaniu. Będę miał chwile to pokażę co dziś widziałem.
Dla przodu, wydaje mi się, że najlepszym (ale wymagającym pod względem umiejętności montażowych) miejscem byłby przedni reflektor, a w zasadzie jego wnętrze. Na foto czerwona strzałka. Jest tam chyba trochę z boku miejsca, gdzie po rozwierceniu wewnętrznej obudowy lampy można by było wprowadzić do środka mini kamerę. Oczywiście nie uszkodzi to lustra reflektora. Szyba klosza jest gładka i chyba wystarczająco zachodząca na bok by ta lokalizacja nie zniekształcała optyki. Nie mam dostępu do Dustera to nie wiem czy ta koncepcja jest dla niego dobra – trzeba sprawdzić. Kamerę należałoby jakość umocować – może wkleić? (drgania). Niewątpliwie otwór musi być szczelny (możliwość zakurzenia wnętrza reflektora i kamery), a sam sposób mocowanie zależy od tego czy przewidujemy demontaż kamery. Dodatkowa zaleta instalacji to łatwy demontaż lampy (łatwiej niż zderzaka), ale na pewno trochę gorzej już z samym mocowaniem kamery. Osoby mające zdolności manualne i troszkę obycia np. w modelarstwie bez problemu sobie poradzą, ale znalezienie warsztatu który to solidnie zrobi – będzie problemem. Mnie to robi (jak ma czas) mój wdrożeniowiec obyty na co dzień z różnorakimi prototypami to nie mam problemu.
Podsumowując;
Zalety – dobra widoczność (blisko przodu) i łatwość utrzymania w czystości powierzchni lampy – obiektywu, łatwość rozprowadzenia kabli, łatwy dostęp do miejsca mocowania kamery.
Wady; stosunkowo trudny sposób samego zamocowania kamery – związany z modyfikacją reflektora.
Dodałam link do kamery endoskopowej, zalety tania , łatwa w montażu (uszczelnienie), możliwość zamocowania lustra i uzyskania różnych kątów montażu (widzenia) tak by dopasować się do wnętrza reflektora. Minus tej kamery to mały kąt widzenia ok. 60 º i przyłączenie poprzez USB ???
http://allegro.pl/endosko...6961035914.html
Kamera w lampie Dustera.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 90,09 KB
Ostatnio zmieniony przez maugu 2018-03-05, 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Mam podobną kamerkę.... Szkoda słów.
Jest dobra na penetrację wnętrza, ale na zewnątrz tzn. do oglądania to słabo widać (słaba ostrość, za duże piksele na obrazie) co czasem można wprowadzić w błąd.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie polecam .
Sterownik video w MN obsługuje NTSC.
Udało się zrobić sterownik video dla PAL - ale jest to już ręczna dłubanina - a nie fabryczny sterownik zrobiony przez Małomietkiego.
Jak chcesz szukać to szukaj kamer NTSC
No tak pisałeś o tym w dziale o MN, wybierałam najtańsze bo do eksperymentowania i prawdopodobnie zniszczenia. Tu mam bez specyfikacji technicznej
http://allegro.pl/kamera-...85-246e9680b6a8
Popatrzyłam krytycznie na moją lampę, nawet przeźroczyste tworzywo, ale od wewnątrz
minimalne nierówności (raster?), a z uwagi na b.mały obiektyw kamery nawet drobne wady
mogą mocno zniekształcać obraz. Konieczna będzie próba na oryginalnej lampie Dustera.
Po prostu należałoby wyjąć żarówkę wsadzić dowolną kamerę i zobaczyć co widać? Jeżeli kiepsko
szukamy innej lokalizacji.
Dla przodu, wydaje mi się, że najlepszym (ale wymagającym pod względem umiejętności montażowych) miejscem byłby przedni reflektor, a w zasadzie jego wnętrze. Na foto czerwona strzałka. Jest tam chyba trochę z boku miejsca, gdzie po rozwierceniu wewnętrznej obudowy lampy można by było wprowadzić do środka mini kamerę. Oczywiście nie uszkodzi to lustra reflektora. Szyba klosza jest gładka i chyba wystarczająco zachodząca na bok by ta lokalizacja nie zniekształcała optyki. Nie mam dostępu do Dustera to nie wiem czy ta koncepcja jest dla niego dobra – trzeba sprawdzić. Kamerę należałoby jakość umocować – może wkleić? (drgania). Niewątpliwie otwór musi być szczelny (możliwość zakurzenia wnętrza reflektora i kamery), a sam sposób mocowanie zależy od tego czy przewidujemy demontaż kamery. Dodatkowa zaleta instalacji to łatwy demontaż lampy (łatwiej niż zderzaka), ale na pewno trochę gorzej już z samym mocowaniem kamery. Osoby mające zdolności manualne i troszkę obycia np. w modelarstwie bez problemu sobie poradzą, ale znalezienie warsztatu który to solidnie zrobi – będzie problemem. Mnie to robi (jak ma czas) mój wdrożeniowiec obyty na co dzień z różnorakimi prototypami to nie mam problemu.
Niestety modernizacja nie może iść w kierunku ingerencji w reflektory, szczególnie przednie! Tego nie wybaczy żaden ubezpieczyciel i euro przepisy. W najnowszym modelu odpada wiele rzeczy, które można robić w poprzednich rocznikach ze względu na zabudowę.
Bezpieczny przód to jedynie wnęka na reflektory p.mgielne. Czarny plastik, czarna kamera, nikt jej nie zauważy.Dobra widoczność. Brak problemów technicznych z zamontowaniem i robieniem otworu. Jak się już ociepli to spróbuję zobaczyć to z tego miejsca widać.
Niestety modernizacja nie może iść w kierunku ingerencji w reflektory, szczególnie przednie! ....
I tak i nie. O tym jak można tuningować reflektory mówi dyrektywa UE z 2011r - generalnie można.
Poniżej link do popularnego omówienia tego tematu.
https://teamtotal.pl/artykul/w-jakim-zakresie-mozemy-modyfikowac-oswietlenie-glowne-samochodu
Kamera na pewno nie wpływałaby na strumień świetlny toteż ingerencja w zasadzie byłaby dopuszczalna.
Masz jednak rację, że mogłoby być tak, że w razie wypadku - gdyby oczywiście ktoś dostrzegł kamerę mogłoby to być nieuprawnionym pretekstem np. do niewypłacenia odszkodowania. Ubezpieczyciele (niektórzy), szukają każdych możliwych pretekstów i tu masz rację.
Moim zdaniem - w sądzie sprawa absolutnie do wygrania, ale można stracić trochę czasu.
Nie namawiam do tego rozwiązania - to tylko propozycja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum