Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Interfejs diagnostyczny ELM327 (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 13:34   

Po instalacji uruchamia się już po polsku.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-06, 17:11   

Niestety nie można uruchomić. Wyświetla, że mój system jest niezgodny z plikiem/ zainstalowany nie można otworzyć/. Mam Vistę ,a b obsługa kompa raczej podstawowa. Co można zrobić? pozdr
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-06, 19:12   

Vista ma coś takiego jak tryb zgodności?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-06, 19:18   

Nie, nie to nie Vista jest problemem, bo ja posiadam Vistę i PCMSCAN v.2.4.10 czyli najnowsza wersja z ich strony działa mi poprawnie.

Pobierasz PCMSCAN ze strony :

http://www.palmerperforma...mscan-setup.exe

Proponuje wyłączyć kompa i włączyć od nowa.
Wtedy dopiero spróbuj zainstalować program.

A jeśli jakiś błąd się pojawi to napisz dokładnie komunikat błędu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-02-06, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-06, 22:29   

jackthenight napisał/a:
to nie Vista jest problemem

U mnie pod vistą to też lata.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-07, 13:44   

Nie uruchamia się za chiny. Jak próbuję otworzyc z systemu, pisze, że nie może odnależć pliku pomsca-setup.exe. Może coś żle robię, albo trzeba coś zmienić w ustawieniach komputera? pozdr oczywiście pomscan-setup.exe ,bo tak jest ściągnięty.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-07, 16:19   

To nie jest pomscan tylko pcmscan.

Ściągnij sobie plik na pulpit i wtedy go uruchom.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-07, 18:26   

Z pulpitu też nie wychodzi. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-07, 18:34   

No to na odległość to niestety nie wiem.
Może antywirus coś sobie ubzdurał i blokuje ci dostęp do pliku.

Wyłącz go i wtedy spróbuj.


Czyli klikasz na plik dwa razy, a windows pokazuje ci komunikat że nie ma tego pliku ?

Już chyba wiem.
Kliknij na plik prawym klawiszem myszki, wybierz z listy --> właściwości.
Następnie otwórz zakładkę Zgodność i na samym dole zaznacz opcję :

"Uruchom program jako administrator"

Zapisz ustawienia i wtedy spróbuj.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-07, 19:59   

Wszystko to już zrobiłem, łacznie z przeskanowaniem pliku systemem antywirusowm. I nic. pozdr

Dodano 21:41:

Jest. Po wprowadzeniu opcji szukaj, zaznaczyłem aby wyszukał też pliki nieindeksowane. Kosztowało mnie to dużo wysiłku jako matołka komputerowego. pozdr
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-07, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-12, 14:23   

jackthenight, sprawdzałeś już może tego DDT?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-12, 23:07   

Nie jeszcze nie, ale postaram się niebawem to sprawdzić.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-13, 14:20   

To czekam niecierpliwie, bo mam kilka pytań (;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-13, 20:31   

Jeśli Kratylos byś chciał sprawdzić błędy to daj znać 8-) 8-)

Dodano 2009-02-23, 17:24

Laisar, więc z DDT2000 sprawa tak wygląda :


1. Z Vistą w ogóle nie działa

2. Z XP działa poprawnie program, ale nie wykrywa mojego interfejsu

Interfejs do DDT2000 jest niestety inny.
Jeśli sobie zainstalowałeś DDT2000 to wejdź w Configuration > Hardware i tam oferują interfejs do DDT2000 właśnie.

Natomiast z programem PCMSCAN i innych tego typu interfejs działa świetnie.
Dzisiaj nawet sprawdzałem go w Astrze II Classic. Również potrafi diagnozować silnik, błędy itp.
_________________

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-24, 13:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-23, 18:06   

Może trzeba coś ustawić? Np właściwy protokół czy co.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-23, 21:58   

Tylko DDT nie widzi interfejsu, a to jest standard USB emulowany na RS232. Zmieniałem szybkości
transmisji ale to nic nie daje. Sądzę, że problemem jest hardware. Z DDT działa inny interfejs niż ten co ja mam oparty na ELM327.
Ogólnie DDT2000 daje bardzo duże możliwości. Widziałem że pozwala na zmianę programu, zmianę parametrów, naukę i kalibracje komponentów auta itp. itd.
Ogólne bez wiedzy strach go używać, bo można sobie coś zepsuć :) Dobrze że mam zły interfejs, i nic nie grzebałem w aucie :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 10:58   

Może ta dyskusja coś wyjaśni? http://www.daciaclub.ro/I...-t97086-s0.html

Są również schematy - sprawdzone, działające - interfejsów do samodzielnego montażu [:



Oprócz szybkości widziałem też do wyboru różne protokoły.

W konfiguracji jest "DiagPort", a w nim również jakiś specjalny sterownik - może też jest potrzebny?



Oczywiście nie sugeruję robienia żadnych zmian, ale jakby się dało odczytać faktyczne wartości to też byłoby cenne - ja mogę sobie tylko "na sucho" poklikać po pustych rubryczkach...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-24, 12:24   

Nic to nie da, trzeba mieć inny interfejs.

A budować mi się nie chce z tych schematów - jestem za leniwy i za mało czasu mam.

Gotowy interfejs pod DDT kosztuje 100dolarów.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 12:27   

Można sobie kupić przez sieć z Rumunii - z przesyłką poniżej 150 zł...

Np http://www.autoscan.ro/Interfata_KKL_(USB).htm
 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-04-01, 13:52   

Jackthenight , czy to oznacza, że za pomocą interfejsu który kupiłeś, nie można skasować błędów, lub zmienić jakiś parametrów(tzw chiptuning), czy po prostu nie próbowałeś tego robić z obawy o gwarancje?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-01, 14:58   

Błędy można podejrzeć jak również kasować.
Można również przeglądać wartości rzeczywiste z czujników m.in. np. sondy lambda, czujniki temperatury, potencjometr przepustnicy itp.

Interfejs ten diagnozuje systemy sterowania silnika, a przynajmniej do tego jest oprogramowanie.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 21:55   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=35429#35429
czaju napisał/a:
Apropos miał ktoś kontakt z błędem OBD II P0133 i P0134 (równocześnie)? Corolla E12 1.6VVTi ojca pokazuje coś takiego, na jakimś anglojęzycznym forum było napisane że to przez to że nieodpowiednie paliwo, albo sonda lambda się uszkodziła, tudzież przewód.
Mieliście jakikolwiek kontakt z tym? Jeśli chodzi o paliwo, to faktycznie samochód może trochę za mądry bo ET95 z Auchana, ale niekoniecznie o to chodzi, bo przewody do sond przed i za cat są nieznacznie przetarte, z drugiej strony dziwny przypadek, że pierwsza sonda (po przejrzeniu forów znacznie częściej ulega uszkodzeniom (i to przy podobnych przebiegach), a może zbieg okoliczności i wszystko naraz?
usunięcie błędu przez OBD II pomaga na ok 30km - potem znowu "Check Engine"


Błędy :


P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)

Czyli :

P0133 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/"
P0134 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności"


Bank 1 Czujnik 1 - oznacza że jest to ta pierwsza sonda za kolektorem wylotowym.

Czyli może oznaczać :

Uszkodzony kabel od sondy lambda lub uszkodzona sama sonda.

Dodaje na samym dole spis kodów błędów i w wersji polskiej i angielskiej :

Kody_BledowDTC.pdf
Wersja Angielska
Pobierz Plik ściągnięto 508 raz(y) 33,77 KB

Kody_BledowDTC_PL.zip
Wersja Polska
Pobierz Plik ściągnięto 2379 raz(y) 51,86 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-07-03, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-03, 22:13   

Zgadza się, w corolli jedna sonda jest przed, a druga za katalizatorem i to niby ta pierwsza, liczyłem jednak na poradę co mogę z nią zrobić, bo ECU głupieje i samochód pali 8,6l/100 zamiast 6,7l/100 (6,7było wynikiem przed "CHECK ENGINE"), jako że znalazłem jeszcze informacje o tym, że jest to zła mieszanka paliwa (a właściwie ilość tlenu - tak pierwsze co zrobiłem to odkurzyłem filtr powietrza) pomyślałem (zresztą nie jako jedyny - bardzo często ludzie mówią), że to zła jakość paliwa
Pytanie brzmi następująco: Czy jeśli po zatankowaniu "lepszego" paliwa, usunięciu błędów dioda znowu się zaświeci, nie pozostaje mi nic tylko serwis?

Taka mała anegdota - na forum corolli (anglojęzycznym) znalazłem info z książki serwisowej, że P0133 ani P0134 nie zapalają kontrolki Check Engine od 2003roku, kiedy to uznano, że sonda przed cat jest zbyt awaryjna... Jak to się stało że Corolla 2006 wyświetla błąd - nie wiem
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 22:37   

liczyłem jednak na poradę co mogę z nią zrobić

No poradziłem ci co masz zrobić. Sprawdzić okablowanie czy nie ma przerwy, oraz jeśli kable oki to wymienić sondę lambdę na nową.
Sondę kupujesz już z kablem zakończoną wtyczką, a nie sądzę aby kable fabryczne do wtyczki w peszlu się uszkodziły.


nie pozostaje mi nic tylko serwis?


Z wymianą sondy powinieneś sobie poradzić. Ja do ASO bym nie jechał, gdyby auto nie było już na gwarancji. Wymiana sondy to bardzo prosta czynność.

Jeśli na gwarancji to do ASO.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-07, 20:34   

A tutaj nagrałem małe filmiki z tego co umożliwia interfejs - to tylko mała część jego możliwości -ale chyba jedna z ważniejszych.
Podpiąłem komputer do auta i rejestrowałem dane z czujników.

A wygląda to tak :

http://mail.widzew.net/~asz1/dacia/pcmscan2.avi

oraz jako ładne wykresy :

http://mail.widzew.net/~asz1/dacia/pcmscan1.avi


I dzięki temu dowiedziałem się kilka ciekawych i ważnych informacji np. :

4 kreski temp. płynu na zegarach pojawiają się przy temp. 79 stopni C płynu chłodzącego - to jest dana : SAE.ECT

Na luzie potencjometr przepustnicy ustawiony jest na 17.3 % jego zakresu - bardzo ważne info przy np. wymianie potencjometru na nowy - aby ustawić go prawidłowo przy montażu - to jest dana : SAE.TP


Bardzo ciekawi mnie czujnik ciśnienia :SAE.MAP - fizycznie ten czujnik mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym.

Poza tym można odczytać dane z ramki zamrożonej.
"Zamrożona ramka" polega na tym, że razem z błędem zostają zapamiętane odczyty z niektórych czujników w momencie wystąpienia błędu. Analiza danych z "zamrożonej ramki" pozwala na dokładne ustalenie w jakich okolicznościach błąd wystąpił.

W zamrożonej ramce zapamiętane są zazwyczaj między innymi odczyty:

* Prędkość pojazdu
* Prędkość obrotowa silnika
* Obliczona wartość obciążenia
* Temperatura
* ciśnienie
* i inne
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne