nie chce mi się połączyć moją Sanderką (PyClip, Piston, SDProg, Torque)
No właśnie potwierdzam... Torque nie chce się połączyć z ECU. Mam wersję z LPG więc założyłem, że to jakaś blokada producenta zw. z gazem ale jak widać dotyczy to wszystkich wersji 3 generacji.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
Po BT łączy się z moduł z telefonem ale nie wyszukuje ECU
No widzisz, to ja identyczny objaw mam na wszystkim innym oprócz Car Scannera. Czytnik BT mam taki niebieski z napisem V-Gate a w telefonie znajduje go jako V-link. Jest to Bluetooth 4.0 bo wcześniej miałem na 3.0 i oddałem bo nie działał poprawnie. Nie łączyło się z ECU.
Tylko że ja moje urządzenie z powodzeniem podpinałem do Sandero Stepway II z 2014. Nawet aplikacji nie zmieniałem w telefonie. Profil samochodu zmieniłem. Mimo to w żadnej konfiguracji urządzenie nie łączy z ECU.
Właśnie sprawdziłem program Car Scanner. Przeszukał wszystkie możliwe protokoły i nie był w stanie połączyć się z ECU. Oczywiście połączenie z OBD nawiązane bez problemu. Coś zmienili lub zablokowali w nowej generacji Dacii.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
dyskusja z dystrybutorem Vgate to rozmowa z przedszkolakiem....ja im że działa mi urządzenie w samochodzie starszym (każda czynność), podczas gdy w tegorocznym modelu Dacii nie łączy się już z ECU, a oni mi proponują wymianę na taki sam model.....
A moje pytanie brzmiało: "który z państwa produktów (najbardziej by mi zależało na obsłudze przez BT i smartphone) obsługuje pełną komunikacje z samochodem Dacia rok produkcji 2021.Posiadam teraz Vgate iCar Pro BT3.0 i ten już nie potrafi się połączyć".
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-11-15, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
No z tego co tak czytam to wychodzi na to, że to nie wina samego scannera OBD tylko aplikacji do których to ECU nie jest jeszcze dopisane.
Najszybciej będzie jak napiszesz do dostawcy aplikacji czy to będzie Torque czy coś innego z opisem problemu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-15, 17:17, w całości zmieniany 1 raz
Mój interfejs diagnostyczny OBD2 Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth 3.0 w mojej Dacii nie chciał się połączyć z ECU w aplikacjach Car Scanner i ScanMaster, natomiast połączył się i działa jako komputer pokładowy, którego u siebie nie posiadam z aplikacją Olivia Drive, co mi na chwilę obecną w zupełności wystarcza. Wszystkie te aplikacje były w wersji darmowej.
Aplikacją Olivia Drive w poprzednim samochodzie również bezproblemowo mogłem zczytywać błędy i je kasować.
A używaliście opcji ' Use Alternate OBD Header' w zaawansowanych ustawieniach OBD w edycji profilu samochodu? W Torque.
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-15, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Jak kupisz kiepski interfejs to również mogą być problemy. Najlepiej kupować sprawdzone interfejsy. Z ekstremalnie tanimi chińczykami może być różnie choć często gęsto działają bez większych problemów. Software to całkiem inna historia. Kiepski program to zawsze kiepskie działanie. Najlepiej kupować programy które również zostały sprawdzone przez społeczność np. Torque Pro.
Marka: d
Model: l
Silnik: 1 Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Paź 2021 Posty: 15 Skąd: eu
Wysłany: 2021-11-16, 19:05
Łukasz_M napisał/a:
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
But that is exactly what Renault did with the Sandero 3. The connection to read data is only released if you complain to Renault about it. Writing data is generally blocked. https://www.egea-associat...on-Authe....pdf
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
But that is exactly what Renault did with the Sandero 3. The connection to read data is only released if you complain to Renault about it. Writing data is generally blocked. https://www.egea-associat...on-Authe....pdf
Wysłałem zapytanie do Dacia Polska. Zobaczymy co, kiedy i jak odpowiedzą......
odpowiedź z Dacii Poland na pytanie o treści::"Proszę o informacje dlaczego Dacia Sandero III zablokowany jest dostęp do ECU poprzez OBD2 prostymi testerami diagnostycznymi bez potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian??
Podgląd takich parametrów jak przyśpieszenie 0-100 lub temperatura cieczy nie jest chyba zabronione"
Poziom oceńcie sami bo ja mam wrażenie, że to dyskusja z przedszkolakiem....ręce opadają.
Dobrze że nie zaproponowali zdjęcie klemy z aku....
List kolejny wysłałem: "Pytanie przesłałem do Dacia Poland , a nie do warsztatu w Pcimiu Dolnym więc oczekuję prostej zwięzłej oraz logicznej odpowiedzi. Dlaczego i na podstawie jakich przepisów brak jest dostępu do ECU poprzez interfejsy diagnostyczne, Ryzyko działania jest moją prywatną sprawą i ponoszę z tego tytułu świadomą odpowiedzialność łącznie z wyłączeniem gwarancji. Ale to jest mój wybór. Proszę o przepis lub podstawę uniemożliwiający dokonanie wyboru.
Clipboard01.jpg
Plik ściągnięto 311 raz(y) 70,79 KB
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-11-17, 22:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 321 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-11-18, 11:31
Czyli koniec gmerania w ECU przy pomocy ddt4all lub ecu tweaker. A ja mam jeszcze jeden powód (poza mocą większą o 10KM na benzynie) potwierdzający słuszny wybór chyba ostatniego Sandero II ph 2 z wyprzedaży rocznika 2020, mimo ze sprzedawca chciał mnie przekonać do Sandero III.
Ciekawe, czy Dustery po lifcie też mają taką blokadę.
Ale nie pisali mu o żadnej blokadzie. Wiadomość jest napisana tak, że nie odpowiedział na pytanie. W innym przypadku napisał by wyraźnie: tak, ECU zablokowane dla skanerów uniwersalnych, działa tylko z dedykowanymi.
Marka: d
Model: l
Silnik: 1 Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Paź 2021 Posty: 15 Skąd: eu
Wysłany: 2021-11-19, 04:47
krimar napisał/a:
Renault Polska nie pochwalił się zablokowaniem ELMa, ale w pliku informacji technicznej Renault zalinnkowanym przez tec7 jest to wyraźnie napisane.
No, reading data and error memory is normally enabled. This also works for the other new Renault vehicles with a security gateway. Only not with the Sandero 3. These functions are only enabled there if there is a complaint that the OBD-2 communication is defective.
PDF Secure diagnostic – Actual workflow
CAN Gateway isolates DLC port
In normal conditions the DLC port is closed
Only few UDS services are available (read DTC, read parameters, …)
All other services are filtered-out by the CAN Gateway (Deep Packet Inspection)
There is Sandero 3, where these functions were subsequently activated. There you can read data in all control units. Before that, the Elm will only find the gateway module.
Ostatnio zmieniony przez tec7 2021-11-19, 05:05, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum