Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Interfejs diagnostyczny ELM327 (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-13, 10:11   

uno0 napisał/a:
nie chce mi się połączyć moją Sanderką (PyClip, Piston, SDProg, Torque)


No właśnie potwierdzam... Torque nie chce się połączyć z ECU. Mam wersję z LPG więc założyłem, że to jakaś blokada producenta zw. z gazem ale jak widać dotyczy to wszystkich wersji 3 generacji.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-13, 11:26   

Tylko Car Scanner nie ma blokady na LPG. Polecam.
_________________
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-13, 11:40   

eliks napisał/a:
Tylko Car Scanner nie ma blokady na LPG. Polecam.

tylko z moim urządzeniem Vgate iCar Pro BT3.0 (auto bez gazu) też się nie chce podłączyć ,,,,
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-13, 12:00   

Ale błąd połączenia z ECU czy z samym urządzeniem.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-13, 12:55   

No właśnie widać, że to problem generacji a nie gazu. uno0 przecież jest bez LPG.
Po BT łączy się z moduł z telefonem ale nie wyszukuje ECU.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-13, 13:28   

Cytat:
Po BT łączy się z moduł z telefonem ale nie wyszukuje ECU

No widzisz, to ja identyczny objaw mam na wszystkim innym oprócz Car Scannera. Czytnik BT mam taki niebieski z napisem V-Gate a w telefonie znajduje go jako V-link. Jest to Bluetooth 4.0 bo wcześniej miałem na 3.0 i oddałem bo nie działał poprawnie. Nie łączyło się z ECU.
_________________
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-13, 13:31   

Tylko że ja moje urządzenie z powodzeniem podpinałem do Sandero Stepway II z 2014. Nawet aplikacji nie zmieniałem w telefonie. Profil samochodu zmieniłem. Mimo to w żadnej konfiguracji urządzenie nie łączy z ECU.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-13, 13:50   

eliks napisał/a:
Ale błąd połączenia z ECU czy z samym urządzeniem.


Z ECU.,.tak jak pisałem w samochodzie z 2011 działa z każdym programem...
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-13, 15:48   

Właśnie sprawdziłem program Car Scanner. Przeszukał wszystkie możliwe protokoły i nie był w stanie połączyć się z ECU. Oczywiście połączenie z OBD nawiązane bez problemu. Coś zmienili lub zablokowali w nowej generacji Dacii.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-15, 15:40   

dyskusja z dystrybutorem Vgate to rozmowa z przedszkolakiem....ja im że działa mi urządzenie w samochodzie starszym (każda czynność), podczas gdy w tegorocznym modelu Dacii nie łączy się już z ECU, a oni mi proponują wymianę na taki sam model.....

A moje pytanie brzmiało: "który z państwa produktów (najbardziej by mi zależało na obsłudze przez BT i smartphone) obsługuje pełną komunikacje z samochodem Dacia rok produkcji 2021.Posiadam teraz Vgate iCar Pro BT3.0 i ten już nie potrafi się połączyć".
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-11-15, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-15, 17:15   

No z tego co tak czytam to wychodzi na to, że to nie wina samego scannera OBD tylko aplikacji do których to ECU nie jest jeszcze dopisane.
Najszybciej będzie jak napiszesz do dostawcy aplikacji czy to będzie Torque czy coś innego z opisem problemu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-15, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-15, 17:20   

eliks napisał/a:
No z tego co tak czytam to wychodzi na to, że to nie wina samego scannera OBD tylko aplikacji do których to ECU nie jest jeszcze dopisane.


Tych protokołów może być kilkanaście wnioskując z ilości prób połączenia aplikacji Car Scanner...
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-11-15, 20:38   

Mój interfejs diagnostyczny OBD2 Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth 3.0 w mojej Dacii nie chciał się połączyć z ECU w aplikacjach Car Scanner i ScanMaster, natomiast połączył się i działa jako komputer pokładowy, którego u siebie nie posiadam z aplikacją Olivia Drive, co mi na chwilę obecną w zupełności wystarcza. Wszystkie te aplikacje były w wersji darmowej.
Aplikacją Olivia Drive w poprzednim samochodzie również bezproblemowo mogłem zczytywać błędy i je kasować.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-15, 22:40   

A używaliście opcji ' Use Alternate OBD Header' w zaawansowanych ustawieniach OBD w edycji profilu samochodu? W Torque.
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-15, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-11-16, 08:47   

Czyli wybierając interfejs nie trzeba się przejmować bo musi trzymać standardów, i tylko software może mieć problem z konkretnymi samochodami?
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-16, 10:28   

Jak kupisz kiepski interfejs to również mogą być problemy. Najlepiej kupować sprawdzone interfejsy. Z ekstremalnie tanimi chińczykami może być różnie choć często gęsto działają bez większych problemów. Software to całkiem inna historia. Kiepski program to zawsze kiepskie działanie. Najlepiej kupować programy które również zostały sprawdzone przez społeczność np. Torque Pro.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-16, 10:35   

Tak jak pisałem wcześniej.....Piston, SDPROG, Torqe w samochodzie z 2011 działa idealnie. W Daci icar łączy się
z telefonem ale już nie z ECU.
 
tec7 


Marka: d
Model: l
Silnik: 1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Paź 2021
Posty: 15
Skąd: eu
Wysłany: 2021-11-16, 19:05   

Łukasz_M napisał/a:

Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.

But that is exactly what Renault did with the Sandero 3. The connection to read data is only released if you complain to Renault about it. Writing data is generally blocked. https://www.egea-associat...on-Authe....pdf
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-16, 20:09   

tec7 napisał/a:
Łukasz_M napisał/a:

Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.

But that is exactly what Renault did with the Sandero 3. The connection to read data is only released if you complain to Renault about it. Writing data is generally blocked. https://www.egea-associat...on-Authe....pdf


Wysłałem zapytanie do Dacia Polska. Zobaczymy co, kiedy i jak odpowiedzą......
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-17, 21:52   

odpowiedź z Dacii Poland na pytanie o treści::"Proszę o informacje dlaczego Dacia Sandero III zablokowany jest dostęp do ECU poprzez OBD2 prostymi testerami diagnostycznymi bez potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian??
Podgląd takich parametrów jak przyśpieszenie 0-100 lub temperatura cieczy nie jest chyba zabronione"

Poziom oceńcie sami bo ja mam wrażenie, że to dyskusja z przedszkolakiem....ręce opadają.
Dobrze że nie zaproponowali zdjęcie klemy z aku....


List kolejny wysłałem: "Pytanie przesłałem do Dacia Poland , a nie do warsztatu w Pcimiu Dolnym więc oczekuję prostej zwięzłej oraz logicznej odpowiedzi. Dlaczego i na podstawie jakich przepisów brak jest dostępu do ECU poprzez interfejsy diagnostyczne, Ryzyko działania jest moją prywatną sprawą i ponoszę z tego tytułu świadomą odpowiedzialność łącznie z wyłączeniem gwarancji. Ale to jest mój wybór. Proszę o przepis lub podstawę uniemożliwiający dokonanie wyboru.

Clipboard01.jpg
Plik ściągnięto 311 raz(y) 70,79 KB

Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-11-17, 22:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-11-18, 11:31   

Czyli koniec gmerania w ECU przy pomocy ddt4all lub ecu tweaker. A ja mam jeszcze jeden powód (poza mocą większą o 10KM na benzynie) potwierdzający słuszny wybór chyba ostatniego Sandero II ph 2 z wyprzedaży rocznika 2020, mimo ze sprzedawca chciał mnie przekonać do Sandero III.
Ciekawe, czy Dustery po lifcie też mają taką blokadę.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-18, 14:18   

Ale nie pisali mu o żadnej blokadzie. Wiadomość jest napisana tak, że nie odpowiedział na pytanie. W innym przypadku napisał by wyraźnie: tak, ECU zablokowane dla skanerów uniwersalnych, działa tylko z dedykowanymi.
_________________
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-11-18, 16:11   

Nie ma znaczenia. Masz jechać i zapłacić. pozdr
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-11-18, 21:54   

Renault Polska nie pochwalił się zablokowaniem ELMa, ale w pliku informacji technicznej Renault zalinnkowanym przez tec7 jest to wyraźnie napisane.
 
tec7 


Marka: d
Model: l
Silnik: 1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Paź 2021
Posty: 15
Skąd: eu
Wysłany: 2021-11-19, 04:47   

krimar napisał/a:
Renault Polska nie pochwalił się zablokowaniem ELMa, ale w pliku informacji technicznej Renault zalinnkowanym przez tec7 jest to wyraźnie napisane.
No, reading data and error memory is normally enabled. This also works for the other new Renault vehicles with a security gateway. Only not with the Sandero 3. These functions are only enabled there if there is a complaint that the OBD-2 communication is defective.

    PDF Secure diagnostic – Actual workflow
     CAN Gateway isolates DLC port
     In normal conditions the DLC port is closed
     Only few UDS services are available (read DTC, read parameters, …)
     All other services are filtered-out by the CAN Gateway (Deep Packet Inspection)


There is Sandero 3, where these functions were subsequently activated. There you can read data in all control units. Before that, the Elm will only find the gateway module.
Ostatnio zmieniony przez tec7 2021-11-19, 05:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne