w DSSIII jest blokada OBD, możliwy jest tylko odczyt. A nie mając doświadczenia z interfejsami uczenie się na własnym pojeździe jest dość ryzykowne
Wcześniej nawet się nie łączył z urządzeniem. Piszę parę postów wyżej, że przy okazji wizyt serwisowych to odblokowują. U mnie już działa i można sprawdzać parametry na bieżąco i kasować błędy. U ciebie nie da się kasować błędów? Wszystkie apki się łączą nawet na starym ELMie. Tak, jest przepis unijny który im nakazał to odblokować - w nowych samochodach pewnie już jest odblokowane fabrycznie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-07-24, 15:35, w całości zmieniany 1 raz
Jest właśnie odwrotnie: zgodnie z rozporządzeniem 2018/858 w/s homologacji i nadzoru rynku pojazdów...
- Producenci zapewniają niezależnym podmiotom nieograniczony, znormalizowany i niedyskryminujący dostęp do informacji z OBD pojazdu, diagnostyki i innych urządzeń i narzędzi, w tym pełne odniesienia i dostępne pliki do pobrania odnośnego oprogramowania i informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów. Informacje te podaje się w przystępny sposób w formacie nadającym się do odczytu maszynowego i przetwarzania elektronicznego zbiorów danych. Niezależne podmioty mają dostęp do usług zdalnej diagnostyki, z których korzystają producenci, autoryzowane punkty sprzedaży i stacje obsługi.
- Producenci zapewniają niezależnym stacjom obsługi znormalizowany, bezpieczny oraz zdalny system umożliwiający wykonanie czynności wymagających dostępu do systemu zabezpieczenia pojazdu.
- Producent wprowadza konieczne rozwiązania i procedury .... aby zapewnić łatwy i szybki dostęp do informacji z OBD pojazdu oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdu na stronach internetowych, wykorzystując znormalizowany format, w sposób niedyskryminacyjny względem treści i dostępu oferowanych autoryzowanym punktom sprzedaży i stacjom obsługi.
- a nawet pojawia się tam pojęcie "Otwarty format wymiany danych diagnostycznych (ODX)".
Czyli mamy sytuację odwrotną: nie wolno ograniczać dostępu do tego interfejsu i należy publikować dane dotyczące pojazdu, które można odczytać pprzez OBD.
no i własnie walczę od 3 dni z Ecutweaker - łaczy się ale zmian zadnych zrobić nie mogę.
A czy sprawdzałeś jakieś prostsze narzędzia typu Torque? Masz np. podgląd parametrów i błędów? Pewnie błędów w ECU nie masz więc nie sprawdzisz czy kasowanie działa. Ale być może jakaś tam warstwa dostępu w komputerze auta jest nadal zablokowana więc głębszych modyfikacji nie zrobimy.
Z ciekawości spytam co chcesz zmienić Ecutweakerem w SSIII?
Torque odczytuje sobie parametry i to by było na tyle
chciałbym zrobić wyświetlanie temperatury na zegarach - w Dusterach działa także czemu by nie w sandero.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 723 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-03-30, 15:26
Vgate icar pro ble4.0 właśnie przyszedł
mam mi note 10 lite z miui - android 11 - wgrywać wyższego nie będę
Jaka wersja ecutweaker pojdzie?
OBD Auto Doctor wykrywa i coś tam pokazuje np obroty ale zależy mi na ecutweaker bo BT.
Co robię źle ktoś może podpowiedzieć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum