Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zerwana uszczelka filtra oleju i możliwe uszkodzenie silnika
Autor Wiadomość
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 18:51   Zerwana uszczelka filtra oleju i możliwe uszkodzenie silnika

Witam,
Mam taki problem szwagier żony ma Dokkera 1.5 dci 90km i w styczniu był na przeglądzie i wymienili mu olej(Elf 5w30) i filtr(filtron), który sam dostarczył i ostatnio jak było -20C auto odpaliło i zgasło po ponownym odpaleniu po 5 km zapaliła się kontrolka oleju i zatrzymał się wezwał lawetę i zabrali auto do ASO i podobno winny był nie oryginalny filtr oleju filtron to co napisał serwis:

Cytat:
Nawiązując do rozmowy telefonicznej chciałbym poinformować, ze przyczyną wycieku oleju w samochodzie Dacia Dokker jest odkształcona uszczelka filtra oleju.

W wyniku przeprowadzonej diagnostyki komputerowej defekty zapamiętane to df działania turbosprężarki oraz obwodu doładowania.

W celu ustalenia zakresu naprawy, czynności które należy wykonać w następnej kolejności to demontaż miski olejowej, kontrola panewek oraz turbosprężarki.

Dokumentacja całości procesu diagnozy dostarczana jest na bieżąco do producenta pojazdu

W związku z tym, ze filtr oleju jest częścią nieoryginalna, dostarczona i zamontowana na życzenie klienta istnieje ryzyko, ze przyczyna usterki jest wada części.

W takim przypadku usunięcie awarii w ramach gwarancji producenta będzie niemożliwe. W przypadku odmowy wykonania naprawy na koszt klienta, koszt wykonania diagnozy to 1476 zł brutto.

Ostatecznego kosztu naprawy nie sposób podać bez wykonania kolejnego kroku w postaci opisanych wyżej czynności diagnostycznych.

W związku z powyższym proszę o zwrotna wiadomość z informacja o zobowiązaniu do pokrycia kosztów diagnostyki, w przypadku odmowy pokrycia kosztów przez gwaranta.

Co radzicie czy filtr mógł spowodować takie coś przecież jest w nim zawór czy może to częste zjawisko, albo to zawór ciśnienia oleju przelewowy jak takowy jest się zawiesił przez tem mrozy? Co zrobić wezwać rzeczoznawcę wysłać filtr do filtrona jakieś pomysły?

Myśle, że zawór przelewowy się zawiesił a filtr był zbyt słabo dokręcony i wywaliło uszczelkę tak tłumaczy się filtron tu: http://pl.filtron.eu/site.php/site/menu?cat=51

Z góry dziękuję za jakieś rady.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-06, 19:12   

Był podobny przypadek ale w 1,6MPI.

Też filtr dostarczony przez właściciela pojazdu ale serwis go nie dokręcił porządnie.
Nie wiem jak skończyła się sprawa ale z silnikiem coś się stało, ponieważ pracował na wysokich obrotach na autostradzie podczas wycieku oleju.

Wada filtra czy uszczelki jest praktycznie niemożliwa, ponieważ słychać by było o takich przypadkach, a miliony ludzi codziennie wymieniają olej.

Na chwilę obecną to ASO ma udowodnić, że wina była po stronie filtra, a nie pracownika, który tą część wymieniał.
Najlepiej byłoby wziąć niezależnego rzeczoznawcę, ponieważ ASO będzie robiło wszystko aby odsunąć od siebie winę.
Możesz też zwrócić się do producenta części (filtron-a) co w takim wypadku radzą.

Ja osobiście kilkukrotnie używałem filtrona i nic się nie działo. Warunek trzeba to zrobić z głową. Wystarczy, że podczas dokręcania podwinęła się uszczelka, a to mogłoby się wiązać z jej częściowym lub całkowitym uszkodzeniem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-03-06, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 19:30   

Dzięki, napisze do filtrona, pewnie będą chcieli filtr do zbadania i tu jest problem czy rzeczoznawca powinien i czy może go sprawdzić wcześniej auto jest na gwarancji a koszty naprawy w ASO będą pewnie astronomiczne jeżeli coś się zatarło Filtron też będzie chciał się wymigać, trudo komuś udowodnić winnę ale niech udowodnią, że to filtr.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-06, 20:00   

Najszybciej, chociaż kosztownie, to będzie na własny koszt rzeczoznawcę np. z PZM-tu i dochodzić swoich praw.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-06, 20:04   

Oryginalny filtr by Renault jest dychę droższy, więc kupowanie tańszych zamienników jest dla mnie conajmniej dziwne i jeśli to będzie wina filtra to oszczędności wyjdą bokiem. Choć z drugiej ASO lubi kręcić manianę, komuś filtra nie dokręcą, innemu korka od spustu oleju a jeszcze innemu dopompują opony tak, że wskazówka z manometru wylatuje w kosmos.
_________________

 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 20:49   

Tak jak nie filtr to pewnie, olej dostarczony jak nie olej to zła eksploatacja itp.
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 20:56   

Marek1603 napisał/a:
Najszybciej, chociaż kosztownie, to będzie na własny koszt rzeczoznawcę np. z PZM-tu i dochodzić swoich praw.


I teraz pytanie, kto ma reklamować filt ja czy ten co montował jak to jest w ustawie chyba mechanik powinnien wysłać część nie ja chyba do Filtrona?
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-03-06, 21:02   

Dlatego po wyjeżdzie z serwisu, trzeba samemu podejrzec co i jak zostalo zrobione. To najsłabsze ogniwo w całej historii Kient - Diler . A wrażliwe czesci eksplatacyjne ładować oryginalne. Jest gwarancja .Co do przykładu .Bedzie ciezko . Kupa straconych nerwów i czasu. Wspóczuję
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-06, 21:48   

ASO dało du.y i winę chce zrzucić na zły filtr dostarczony przez właściciela. Kiedyś była podobna głośna sprawa tylko że w sandero I. Pani na mieście w sklepie motoryzacyjnym kupiła olej TOTAL spełniająca normę Renault ( Total i Elf produkowane są w jednej fabryce z czego elf jest tańszym zamiennikiem ) , w serwisie coś spaprali co spowodowało zatarcie silnika. ASO nie przyznało się do winy, dopiero po interwencji telewizji stwierdzili, że pójdą na rękę i wymienią silnik na swój koszt. Sprawę będzie ciężko wygrać, trzeba zgłosić ją do telewizji oraz do rzeczoznawcy z PZMOT. Teraz zastanawiam się co zrobić z częściami które kupiłem teściowej na przegląd jej sandero w ASO. Zakupiłem olej els sxr 5w40 , filtr oleju Knehta i kabinowy Filtrona z węglem aktywnym. Na przegląd jadę 8 marca i chyba ten filtr oleju zostawię dla siebie a w ASO kupię niby oryginalny aby w przypadku jakiejś awarii oszuści z ASO nie mieli sie do czego przyczepić. Osobiście uważam, że nie jest to wina filtra, od x lat używam zamienników w różnych autach i nigdy nie maiłem problemów. tak samo robi wiele milionów użytkowników aut na świecie i wadliwe filtry zdarzają się bardzo rzadko. Poza tym nawet jakby była wadliwa uszczelka filtra to cały olej z silnika by raczej nie zniknął, a nawet jakby był bardzo duży wyciek to po coś w autach od kilkudziesięciu lat montowane są czujniki ciśnienia oleju które mają za zadanie pomiar ciśnienia w układzie smarowania i w przypadku spadku ciśnienia poniżej pewnego progu zaświecają kontrolkę na zegarach. Ciekawe też która z firm produkuje niby te oryginalne filtry dla Renault? bo na 100% Renault sam ich nie produkuje.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-03-06, 21:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2018-03-06, 22:06   

Znam tą sprawę niezłe jaja ciekawe jak tu się to skończy, co do filtra oleju to Teściu kupił nową KIA i kupowałem mu części i gościu doradził tylko filtr oleju niech pan u nas kupi 23zł bo bywają problemy z reklamacją teraz już wiem jakie :-( .
Pytam teścia i co te części co kupiłem filtr kabinowy najtańszy SCT czy coś mu nie pasowało, mówi nie ok. i zdziwił się, że taki dobry olej w specyfikacji KIA 5w20 Ravenol oni leją 5w30 Lotos choć producent zaleca 5w20 :-)
A dla Reni filtry pewnie produkuje Mann- Hummel czyli Filtron :-)
Ostatnio zmieniony przez piotr_the 2018-03-06, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-03-06, 22:14   

Teraz najważniejsza jest dokumentacja.
Należy zabezpieczyć dokument zakupu detalicznego , w miejscu zakupu przez kilka miesięcy przechowują się faktury za zakup z hurtowni i taką również zdobyć a może nawet w hurtowi prosić o faktury od dystrybutora . Wszystko jest do zdobycia o ile macie paragon z zakupu tego konkretnego filtra.

Po drugie części zostały zaakceptowane przez ASO na przeglądzie jeżeli mieli jakiś obiekcje do ich jakości działali na szkodę swojego klienta.

Ze swojego doświadczenia mogę tylko potwierdzić słowa ASO , tańsze filtry olejowe mają nieodpowiednie zawory zwrotne oleju albo jakieś tandetne imitacje. Niestety ale w takich warunkach ta niedoskonałość mogła dać o sobie znać. Otarłem się handel częściami i niestety ale w filtrach olejowych filtriona cenne było widać aż nadto szczególnie właśnie w materiale filtrującym i zaworze.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-03-06, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 22:23   

paragon został aucie mogli go wywalić, co do filtrona to polecam to https://www.youtube.com/watch?v=CXD-cmvCbl0 i inne firmy z testów filtrów
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-03-07, 00:03   

Jeżeli go wywali robić konkretny dym o niszczenie dowodów.
Mimo wszystko nie podejrzewał bym aso o celowe działanie na szkodę klienta oni by 10 razy woleli naprawić to na gwarancji i zarobić za to pieniądze niż przepychać się z klientem.
We wniosku gwarancyjnym opisali pewnie że użyto nie autoryzowanych części więc importer(gwarant) automatycznie to odrzucił.
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 08:44   

No pewnie tak napisali, ale chyba ustawa zezwala(muszę poszukać) stosowanie zamienników, a przed zakupem był telefon do nich czy można kupić swój filtr i ten mechanik co brał części nie robił problemu.!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-07, 09:41   

Czyli wynika z tego że filtr był dobrej jakości skoro mechanik nic nie mówił. A jeżeli nie sprawdził to wziął na siebie odpowiedzialność.
Można też, jak wcześniej, wnioskować zły montaż.

Jest jeden problem, udowodnić to.

Ja myślę, że jak wyłączyłeś auto po zapaleniu się kontrolki zaraz po wcześniejszym ruszeniu to z silnikiem nic się nie stało i wystarczy wymienić filtr na nowy oraz dolać oleju.
Pytanie czy nie próbowałeś jeszcze ty albo w ASO odpalać auto. Wjazd i zjazd z lawety (ręcznie).
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 11:03   

Z lawety ręcznie ale czy mechanik sobie nie odpalił tego nie wiem, a słyszałem o takich przypadkach, że sobie wiechali na hale a potem spuszczali olej a tam sucho i wina klienta.

Dzwoniłem do Filtrona, i dowiedziałem się, że w silnikach dCi zawiesza się czujnik przelewowy regulujący ciśnienie oleju i on może spowodować wypchnięcie uszczelki filtra i wtedy puszka się nadyma odkształca i reklamacja jest 99% odrzucana. Powiedziałem, że mechanik mówił o zawinięciu filtra to niby wtedy w środku to widać odkształcenie w tej rurce z prerforacją tz. zassanie znmniejszenie średnicy, kształu i wtedy niby może być winna filtra, ale muszą przeprowadzić ekspertyzę trzeba oddać go sprzedawcy. Możliwe, że mechanik zajrzał do środka filtra i to stwierdził, ale czy to zrobił nie wiem?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-07, 12:17   

No to może być wina tego zaworu. Tylko jak udowodnić.
Olej był gęsty od mrozu, a jeszcze do tego dawno nie wymieniany. Tak czy inaczej to na tą część jest gwarancja. Chyba bez biegłego się nie obejdzie.

A ile km przejechane od poprzedniej wymiany oleju?
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 12:59   

- mało km wymiana oleju była koniec grudnia a awaria koniec lutego z 2 miechy
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 20:57   

Okazało się, że filtra nie odręcali tylko było widać wypchniętą uszczelkę(czyli do środka nie zaglądał) , wysłane zostało pismo by udowodnili, że to wina filtra i nie ma zgody na sprawdzanie co się uszkodziło, zobaczymy co odpiszą.
Ostatnio zmieniony przez piotr_the 2018-03-07, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-07, 21:33   

No to możesz dwie rzeczy podejrzewać.
Pierwsze, nie dokręcili filtra.
Drugie, to ten zawór i zwiększone ciśnienie wypchnęło uszczelkę.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-03-07, 21:49   

Albo nie posmarowana olejem uszczelka przed przykręceniem filtra. Mogło to spowodować podwiniecie uszczelki przy dokrecania i wypływ oleju. Znany i potwierdzony powód takiej sytuacji. Niemniej jednak ciężko będzie cokolwiek udowodnić niestety. Zaczyna się bowiem walka na rzeczoznawców. pozdr
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 22:02   

No i w tym problem płacisz to masz inny werdykt od rzeczoznawcy, myślę by ich naciskać żeby się zgodzili na wysłanie filtru do Producenta i niech on zbada czy był wadliw!
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-07, 22:04   

Jak poszperać w necie to wychodzi, że z dużym prawdopodobieństwem padł ten zawór i podniosło ciśnienie. Jakby źle dokręcili to by raczej lało od razu i 2 m-ce by auto nie pojeździło.
Zabroniłbym grzebania przy aucie i na własny koszt brał bym rzeczoznawcę z PZM żeby zbadał ciśnienie i działanie zaworu ewentualnie całej pompy.
Jak zaczniesz się dogadywać z ASO czy Filtronem to wszystko porozbierają i rzeczoznawca g.. później stwierdzi. Jak na diagnostyce wykazało problemy z turbo to mogła ona już paść i tania naprawa nie będzie więc koszt rzeczoznawcy zwróci się.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2018-03-07, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-07, 22:36   

http://tv.auto-swiat.pl/d...-wymiany/6fryfz
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
piotr_the 


Marka: Dacia
Model: Dockker
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2016
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-07, 22:41   

mojo napisał/a:
Jak poszperać w necie to wychodzi, że z dużym prawdopodobieństwem padł ten zawór i podniosło ciśnienie. Jakby źle dokręcili to by raczej lało od razu i 2 m-ce by auto nie pojeździło.
Zabroniłbym grzebania przy aucie i na własny koszt brał bym rzeczoznawcę z PZM żeby zbadał ciśnienie i działanie zaworu ewentualnie całej pompy.
Jak zaczniesz się dogadywać z ASO czy Filtronem to wszystko porozbierają i rzeczoznawca g.. później stwierdzi. Jak na diagnostyce wykazało problemy z turbo to mogła ona już paść i tania naprawa nie będzie więc koszt rzeczoznawcy zwróci się.


No tak tylko ten cholerny zawór pewnie się zacina jak jest -20C albo dodatkowo jakaś woda na nim zamarznie i ciężko bedzie to udowodnić!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne