Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-03-09, 21:58
jeszcze diesle nie zginęły
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-09, 21:24   jeszcze diesle nie zginęły

To tytuł felietonu Macieja Brzezińskiego w Auto Świat 10/2018 (5 marca). Autor dowodzi, że samochody elektryczne wciąż są kłopotliwe, a gdy przestaną być dotowane (a musi to nastąpić, gdy staną się masowe - na razie biedni, których na nie nie stać dotują zamożnych, których stać), zaczną być drogie; nie tylko w zakupie, ale i eksploatacji. Podobnie hybrydy. Okazuje się też, że silniki benzynowe emitują ogromne ilości niezwykle małych cząstek stałych, stąd znacznie bardziej szkodliwych od dieslowskich i trudniejszych do wychwycenia na filtrach. Autor już nie pisze, że to znaczy, ni mniej ni więcej, tylko tyle, że mania z niewpuszczaniem diesli do miast czy z ograniczaniem ich liczby administracyjnie jest motywowana "zwykłą" ideologią (co już dawno podejrzewałem, zważając z jakiej strony sceny ideowej jest to propagowane). Co więcej, autor sugeruje, że producenci aut zdają sobie sprawę z ograniczonych możliwości wyczyszczenia spalin silników benzynowych i intensywnie pracują nad udoskonaleniem diesli. No i wreszcie pisze na samym końcu znaną propagandystom, ale ukrywaną prawdę - to nie silniki aut powodują smog, tylko zły węgiel spalany w domowych piecach (moim znajomi uważają, że chodzi o ten importowany z Rosji i Ukrainy). Warto tu dodać, że jedynym skutecznym sposobem na zmianę sytuacji pod tym względem (czystości powietrza) jest niezwykle tani prąd; tak tani, aby opłacało się nim grzać. Elektrownie węglowe nie są wielkimi trucicielami powietrza, gdyż w skoncentrowanym źródle zanieczyszczeń łatwo zainstalować niezwykle wydajne filtry, a mamy w tym dobre doświadczenia.
Zatem, Koleżanki i Koledzy: nie bójmy się diesli.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-10, 08:00   

Ze spalaniem kopalin jest jeszcze inny problem -- ropa służy nam także do wykonywania tych plastikowych elementów w kokpicie aut, jak ją całą spalimy, w Daciach będzie trzeba montować drewniane nomen-omen deski rozdzielcze ;-)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-10, 08:56   

defunk napisał/a:
ropa służy nam także do wykonywania tych plastikowych elementów w kokpicie aut, jak ją całą spalimy, w Daciach będzie trzeba montować drewniane nomen-omen deski rozdzielcze ;-)


No to będziemy mieli luksus jak w Rolls Royce'ach. Swoją drogą, ropa (ropopochodne) służy też do wykonywania "ekologicznych" futer.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne