Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.
tylko ze tam są odpowiednie te halogeny a nie ze halogen przeciwmgielny doświetla zakręt o czy tu mówić ???
Na 100% były to normalne światła przeciwmgłowe z dodatkową opcją doświetlania zakrętów. Nawet przyglądałem się czy nie ma tam jakiś przesłon czy dodatkowych źródeł światła. Jednak paliło się to identycznie z włączonym manualnie światłem przeciwmgłowym jak i z włączonym kierunkowskazem ( opcja doświetlania ).
Temat jest identyczny jak owe skrętne reflektory które w naszych przepisach nie powinny istnieć bo zmieniają geometrię podczas jazdy. Kiedyś walczyli chyba z trzecim światłem stopu o ile pamiętam.
A tak z głowy to jeszcze np światła stopu nie mogą pulsować/mrugać/błyskać muszą świecić światłem ciągłym. A tak samo wiele marek podczas awaryjnego hamowania pulsują jak oszalałe.
Z punktu widzenia przepisów to nieistotne - ważne, że sama lampa została przebadana, na co ma odpowiednie oznaczenie.
(Dla jasności (; - ja sam nie sądzę, żeby ktokolwiek to wykrył w normalnym użytkowaniu, bo rzeczywiście jest sporo pojazdów z takim rozwiązaniem. Co niczego nie zmienia z formalnego punktu widzenia: lampa nie ma homologacji jako doświetlająca = jest nielegalna. Co ktoś z tym robi to już jego problem...).
Pytanie powtórzę... W jaki sposób przez ten moduł halogen na łuku drogi ma kogoś oswietlic skoro jest on uruchamiany tylko z kierunkowskazem i poniżej 40 km/h ?
Młody nie napinaj się tak :)
Opisze jaśniej więc swój punkt widzenia.
Nie ważne czy ty jedziesz z prędkością 40k/h czy 10km/h i tak jak zaświecisz kierunkiem i światełkiem halogegnu skierowanym w górę to i tak możesz oślepić kogoś jadącego z naprzeciwka, a Halogen nie nie ma odbłysnika generującego wyraźną linię światło/ cień, więc kierunek wiązki światła jest ograniczona tylko śrubką na kloszu halogena a tą możesz kolego kręcić sobie jak chcesz. Całe szczęście że jest najczęściej zabłocony, bo nisko siedzi to tak ostro nie zaświeci .
zwłaszcza jak widze jak to działa na youtubie, może walnąć po oczach jak ktoś wypucuje klosz halogenu :).
corrado, nie napinam się, gdybyś odpowiedział tylko na pytanie to by od razu było, a okresliles jak święci przeciwmgielne i kiedy można używać.
Ale nie widzę potrzeby na łuku drogi używać kierunkowskazu.
Co innego faktycznie jakieś skrzyżowanie, zmiana kierunku jazdy i zróżnicowanie terenu że jest możliwość oslepienia, z tym się zgodzę
Dyskutujemy od tego chyba jest forum.
Czyli jak widać na przykładzie skody oprócz homologacji jest faktycznie Zmiana w konstrukcji klosza.
Tak więc można darować sobie taki wynalazek.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-10-29, 12:07, w całości zmieniany 4 razy
Ale nawet na łuku, nie zdarzyło się Ci wyprzedzać rowerzysty albo jakiejś grupki pieszych albo ciągnika ?
Poza tym przecież jak stoisz na skrzyżowaniu i chcesz skręcić w lewo a z naprzeciwka jedzie pojazd, to czy jemu się z naprzeciwka nie pojawi światełko halogenu ?
A czy ten moduł można dostać w PL i ewentualnie czy dodaje on jeszcze jakieś inne funkcje? Szukałem czegoś odnośnie prędkości i jakoś nie mogę znaleźć.
Na allegro są. I jest podłączenie do sygnału prędkości aby zaprogramować działanie halogenow do określonej prędkości.
Widziałem że dodatkowo moduł ma coming home, oświetlenia samochodu na jakiś czas po zamknięciu
Jeśli w takim module można ustawić opcję świateł dziennych to miało by to nawet sens. Montujesz jakieś dobre żarówki ledowe więc masz światła do jazdy dziennej. Do tego po włączeniu świateł mijania masz tą opcję doświetlania zakrętów i opcję coming home.
Nie poruszamy kwestii prawa czy sensu posiadania świateł dziennych czy doświetlania zakrętów.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-21, 22:33
Właśnie rozmawiałem ze swoim kolegą - elektrykiem samochodowym na ten temat. Nie jest to nic specjalnie trudnego. Wystarczy zakupić odpowiedni moduł ( podobno coś około 120zł) I odpowiednio go podpiąć pod kierunkowskazy - instrukcja dołączona będzie do modułu
Fabryczne przeciwmgielne są zazwyczaj wystarczające do doświetlania ale jeśli sterowanie jest od kierunkowskazów ( i włączy się po czwartym mignięciu - aby się nie załączać przy tzw mignięciach autostradowych) to jest to raczej mało sensowne - duzo lepsze jest gdyby sterowanie było od czujnika skrętu - ale chyba w Daciach to jeszcze nie jest montowane .
Często jeżdżę w nocy lasem, to są jedyne warunki kiedy doświetlenie zakrętów się przydaje. I w dusterze często używam przeciwmgielnych i uważam że to praktycznie niczego nie zmienia.
W innym aucie gdzie są skrętne reflektory naprawdę to rozwiązanie działa i daje odczuwalny wzrost bezpieczeństwa szczególnie że długie światła również "skręcają".
Rozwiązanie na kierunkowskazach może przyda się tylko w mieście gdzie doświetlanie nie jest potrzebne.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-03-21, 23:52, w całości zmieniany 1 raz
Dziwne - 5 postów na forum Dacii i nikt nie wspomniał o homologacji?
Żeby zobaczyć światło halogenów na tle świateł mijania w Dusterze, to trzeba się naprawdę dobrze wpatrzeć.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-22, 19:39
W oryginalnej instalacji doswietlania,chalogeny sa sterowane czujnikiem skretu lub/i kierunkowskazem no i oczywiscie brana jest pod uwage predkosc pojazdu.
Na rynku mozna znales moduly sterowane kierunkami i pod ktore podpinamy czujnik predkosci pojazdu. Tylko te moduly wykluczaja to o czym pisal Jas-pik
Cytat:
moduł działający po 4 mignięciu - trochę bez sensu jak da mnie
Zalaczaja sie po wlaczeniu kierunku, ale do 50 km/h potem pozostaja nieaktywne.
W firmowym aucie mam te doswietlanie i w stu procentach zgadzam sie z Fruxo
Cytat:
Takie doświetlanie na zasadzie przeciwmgielnych niczego nie daje..
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-22, 21:52
eplus napisał/a:
Dziwne - 5 postów na forum Dacii i nikt nie wspomniał o homologacji?
Żeby zobaczyć światło halogenów na tle świateł mijania w Dusterze, to trzeba się naprawdę dobrze wpatrzeć.
Niestety H11 są słabe - można dość łatwo zamienić je na H9 i wtedy jest zdecydowanie lepiej:
https://www.youtube.com/watch?v=jeDI61VpjQk
Choć nie jest to zgodne z przepisami i może skrócić żywotność odbłyśników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum