Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Dacia Duster 1.6 SCe Prestige 4x2 by Gwidon
Autor Wiadomość
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-04, 22:40   

Witam

U mnie 11tys. km i póki co tylko komputer, który się zacina. Reszty jak u Ciebie brak.

Szerokości
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-05, 06:07   

gwidon, Oby megane IV na które planujesz wymienić dustera było lepsze ;)
Ja teraz jeżdżę zastępczym clio (praktycznie nowym, ma 3000 km przebiegu) i już po dwóch dniach wypatrzyłem kilka wpadek jakościowych: trzeszczące oparcie siedzenia, trzeszczący lewarek zmiany biegów (w życiu bym nie wpadł że gałka za którą się trzyma drążek może skrzypieć) i zacinająca się manetka kierunkowskazów uniemożliwiająca praktycznie korzystania z tej opcji włączenia kierunku tylko na 3 mignięcia.
Oby megane robili lepiej niż clio.
Aha... i jak ktoś narzeka na dynamikę w 1.6 SCe w dusterze na 5 biegu to niech wsiądzie do Clio z bazowym silnikiem :) Mocne wrażenia przy wyprzedzaniu gwarantowane. Nawet redukcja na 4 nie pomaga.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-09-05, 06:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 08:30   

Pianka napisał/a:
Witam

U mnie 11tys. km i póki co tylko komputer, który się zacina. Reszty jak u Ciebie brak.

Szerokości


U mnie po 5600 km też bez zastrzeżeń. Klima automatyczna chłodzi doskonale nawet w największe upały, jakie były tego lata.

Gwidon - wychodzi na to, że faktycznie jakiś felerny egzemplarz Ci się trafił.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-09-05, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-09-05, 09:42   

Pianka napisał/a:
Witam

U mnie 11tys. km i póki co tylko komputer, który się zacina. Reszty jak u Ciebie brak.

Szerokości


Dlatego tylko 10 postów. :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-09-05, 09:52   

Kurcze , czy ja, aby nie kupiłem jakiegoś felernego egzemplarza Dusterka ? :-) Czytam te posty na forum ( nie tylko w tym temacie :-) ) i widzę, że nie mam w swoim nowym Dusterku, ani jednej przypadłości z tych opisywanych przez kolegów na forum, albo co niektórzy są bardzo przewrażliwieni i doszukują się w każdym skrzypnięciu jakiejś awarii i niedoróbki :-) . W mojej czarnulce , ani mi nic nie skrzypi, ani się nie zawiesza :-) , klima automatyczna chłodzi jak wściekła, nawet pływak w baku pewnie przez pomyłkę chyba dali mi z innego auta :mrgreen: , bo wskazuje prawie idealnie tzn. na wyświetlaczu paliwa elegancko i stopniowo spada kreseczka po kreseczce. Grzechem byłoby nie wspomnieć już o sławetnym komputerze :-D , kurcze, auto kilka dni temu stało przez pół dnia na dość mocnym słoneczku i co? ano nic, nawet komputer się nie chciał zawiesić. Nie wiem czy to jakaś kpina? w takim budżetowym, wyśmiewanym przez wielu aucie nic się nie dzieje? No i jak tu gadać ludziom , że Dacia to samo zło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-09-05, 09:57   

Przeciez na zawieszajacy sie komputer juz od kilku tygodni jest nowy soft ktory naprawia ta usterke. Wgral mi go elektryk przy okazji zakladania kamerki 180*. Puki co dziala, czekam na wieksze upaly ale w tym roku moge sie juz nie doczekac.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-09-05, 16:00   

poskrzypująca podsufitka to już mi się zdarzyła w Duster I z 2017 roku ale skrzypi TYLKO i WYŁĄCZNIE gdy auto postoi na słońcu. W cieniu i po deszczu skrzypienia brak. Dodam też, że to skrzypienie słyszałem w Dusterze 2 na jeździe testowej w salonie
 
tom45tom 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 146
Skąd: kujawsko-pomorske
Wysłany: 2018-09-07, 08:53   

jammo, ja mam ten sam problem co u ciebie. Jeżdżę testuje modyfikuję i nic się nie psuje, nie puka nie stuka, zawiesza. Przed odbiorem Dusti miałem pewne obawy co do działania niektórych elementów samochodu, czlowiek się naczytał a oczy robily sie coraz większe. Usterki które są tu opisywane u mnie nie występują. Komputer nie miał żadnej zwiechy a caly czas stoi w słońcu. Usterki może mają związek z numerem VIN i miejscem produkcji. Ja mam początek VF1 a miejsce wyprodukowania z homologacji to Francja, inne Dusterki maja UU1.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-07, 09:01   

tom45tom napisał/a:
Ja mam początek VF1 a miejsce wyprodukowania z homologacji to Francja, inne Dusterki maja UU1.


DD2 od początku produkcji ma VIN od VF1. Chodzi o nic innego, tylko o przepisy homologacyjne. Wszystkie produkowane są koło Pitesti.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-07, 09:17   

tom45tom, Ja tez mam początek vin z VF1 i wszystkie typowe (plus kilka bonusowych) usterki zaliczyłem w swoim egzemplarzu.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-09-07, 09:23   

Belphegor napisał/a:
tom45tom napisał/a:
Ja mam początek VF1 a miejsce wyprodukowania z homologacji to Francja, inne Dusterki maja UU1.


DD2 od początku produkcji ma VIN od VF1. Chodzi o nic innego, tylko o przepisy homologacyjne. Wszystkie produkowane są koło Pitesti.


Ja myślę, że to może nie o miejsce wyprodukowania chodzi, tylko oto, że w miarę czasu od produkcji pierwszych egzemplarzy, systematycznie starają się poprawiać i eliminować pewne rzeczy i niedociągnięcia o których zgłaszali użytkownicy. Wiadomo, że każda marka wprowadzając na rynek jakieś nowe lub zmodernizowane auto , ma takie same problemy z tzw. chorobami wieku dziecięcego, które ujawniają się dopiero podczas eksploatacji pojazdu. Ale to nie nowość i nie dotyczy tylko Dacii. Parę dni temu wpadłem na artykuł, gdzie było napisane, że Toyota wzywa ponad milion samochodów na akcję serwisową, dlatego głowy do góry , bo Duster II naprawdę nie jest zły.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-07, 09:58   

Ja mam z początku produkcji, rocznik 2017 i jest ok.
DD1 też miałem jednego z pierwszych w Polsce i do tej pory u przyjaciół jeździ i nic się mu nie dzieje, miał jedną wadę samo-pękającą szybę) a pewnie do 200 tys. km się zbliża.

Tu jak ze wszystkim, trzeba mieć szczęście.
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-09-09, 15:54   

Witam ponownie niestety doszedł jeszcze jeden problem o którym muszę napisać, mianowicie przed odkupem mojego Dustera na serwisie okazało się że mechanik z ASO rutynowo sprawdzał maszyne a tu okazał się zonk po podniesieniu bagnetu okazało się, że stan oleju jest poniżej minimum.

Jakie było moje zdziwienie jak to jest możliwe skoro tydzień temu sprawdzałem poziom oleju i był okej więc co jest nie tak jakiś wyciek czy co ?

Okazało się że Pan z ASO uspokoił mnie mówiąc że te silniki tak mają że po 10 tysiącach trzeba mu dolać olej okej może bym się z tym faktem zgodził gdyby nie to że po powrocie od razu dokupiłem Elfa 5W30 i zalałem litrę gdzie okazało się że to zbyt mało więc dolałem drugą litrę i dopiero stan pokazał że jest pomiędzy min a max...

więc sory ale jeżeli auto po przjechaniu 10 tys ma mi brać 2 litry oleju to coś jest chyba nie tak tym bardziej że jak spojrzałem na swój wydech to rura wygląda jakby miała przejechane 500 tysięcy km i ewidentnie na palcu widać spalony olej.

Dodam że nigdy go nie piłowałem powyżej 3 tysięcy czy jeździłem do odcięcia a nawet czekałem ten tysiąc km. żeby go spokojnie dotrzeć.

Tak trochę czytałem o tych silnikach 1.6 SCe i widzę że ogólnie lubią brać olej ale żeby aż tyle ?
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-09, 18:50   

gwidon, A jaki masz przebieg? Mój przez pierwsze 3000 km wziął jakieś 300-400 ml. Uzupełniłem na maks i teraz dobiłem do 9000. Po dotarciu przestał brać olej. Dziwne jest tylko że jak piszesz tydzień temu stan oleju był ok, a teraz dolałeś 2 litry. Żeby zużyć 2 litry oleju przez tydzień to byś musiał za sobą ciągnąć niebieską chmurę non stop.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-09-09, 18:53   

Dwie setki na tysiąc to nic takiego zdrożnego.
Oczywiście w tym wyścigu każdy chce wygrać auto, które nie wymaga dolewek między przeglądami.
Ja też wciąż trzymam kciuki, gdyż jeszcze za mało km zrobiłem, żeby stwierdzić czy ubywa.
Ale jak to otworzył mi kiedyś oczy jeden z mechaników - chcesz powiedzieć, że auto w trakcie sezonu dostało dodatkowe 2 litry ŚWIEŻEGO oleju i uważasz, że to dla niego złe?
7 lat przejeździłem z dolewkami - i ja przeżyłem i auto też.

Głowa do góry, póki co tragedii nie ma. ;-)
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-09, 21:11   

To widzę, że mój DD1 był wyjątkowy bo nigdy nie wziął ani grama oleju ani w trakcie docierania ani później. Może to zasługa tego, że często obrotomierz oglądał czerwone pole :mrgreen:
_________________

 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-10, 08:14   

Zmień olej. Może ten fabryczny to był taki sobie i się już wziął zuzył. 10 tys to przebieg po którym olej się wymienia a nie dolewa
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-10, 09:04   

Żadne nowe auto oleju nie brało.
Ze starych tylko alfa, ale to jak turbinę przyciskałem, przy spokojnej jeździe nic.

Wolnossące 1.6 brać oleju nie powinno.

P.S.
Teraz mam turbinę, 12 tys. km wczoraj pękło i olej jest, dolewki nie robiłem
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-09-10, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-10, 09:26   

Każdy silnik bierze olej. Nawet w ilościach minimalnych. Auta z turbo siłą rzeczy mogą brać go więcej. Jest duże prawdopodobieństwo, że na tzw. dotarciu silnik może zużyć więcej oleju, bo maszyna jest nowa, jeszcze nie ułożona, nie dopasowane wszystkie części do siebie itp.

Jednak mimo wszystko silnik nie powinien brać tyle oleju, żeby trzeba było dolewać między przeglądami, bo spada poniżej minimum. Miałem wcześniej Passata TFSI, a on bardzo lubił olej. Brał średnio litr na 3000 km. :mrgreen: Mogłem sobie darować planowe wymiany oleju, ale i tak to robiłem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2018-09-10, 18:17   

Silnik 1,6 sce jeśli jest sprawny oleju raczej nie bierze, mój duster od wymiany do wymiany nic nie pobiera, ojciec miał megane z tym samym silnikiem też nie brał oleju. Nie daj sobie wmówić przez ASO że ten typ tak ma, to nie VW :-)
 
Pianka 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-10, 20:53   

Jan Dusigaz napisał/a:
Silnik 1,6 sce jeśli jest sprawny oleju raczej nie bierze, mój duster od wymiany do wymiany nic nie pobiera, ojciec miał megane z tym samym silnikiem też nie brał oleju. Nie daj sobie wmówić przez ASO że ten typ tak ma, to nie VW :-)


Dokładnie ja po 11tys. km, w sumie to po 8tys., bo po 3tys. zmieniłem olej i teraz na 11tys.
mam dokładnie taki stan jak wlali podczas wymiany.
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-14, 07:00   

Mam silnik 1.6 SCe. Nie bierze oleju bądź ilość jest minimalna.

Pierwszy raz olej wymieniłem "po docieraniu" w okolicy 7 tyś km - brak widocznego ubytku na bagnecie.
W przyszłą środę mam roczny przegląd i wymianę oleju przy przebiegu 17 tyś - brak widocznego ubytku oleju.
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
pawelcioh 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Essential
Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 80
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-14, 10:53   

Gwidon, a ten gwizd silnika, o którym pisałeś na początku tematu, po czasie ustąpił?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne