Co do radia zobacz jakie masz oprogramowanie - wersję - bo ponoć przedostatnia coś tam wariowała właśnie w ten sposób. Komputer pokładowy :(. Ciekawe czego nie ogarnia? ;)
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-12, 22:40
Kurcze, jak się czyta Twoje opinie i porównam ze swoim autem - silnik inny, ale wersja wyposażenia ta sama - to mam wrażenie, że jakiegoś "powypadka" Ci wyklepali...
Tak czytam Twoje posty i w sumie masz troszkę tych problemów.
Z nowym Dusterem nie wiele pomogę ale mam ten sam silnik z końca produkcji PH2.
Odnośnie świstu 1.6SCe to takiego nie posiadam i nie posiadałem. Mam przejechane 10tyś od nowości i silniczek chodzi cicho. Generalnie silnik dostał drugiego życia po tym jak przejechałem nim pierwsze 3-4 tysiące - stał się bardziej elastyczny i lepiej się zbiera. Co prawda nie jest demonem prędkości ale miałem porównanie z ASX 1.6 - niczym mu nie ustępuje, ani mocą a w szczególności głośnością.
Odnośnie dźwięków które posiadasz:
- Nie mam dudnienia w okolicach deski, kierownicy
- Brak dźwięków z nawiewu
- Żaden pedał nie skrzypi
- Czasami "jęknie" jakiś plastik w środku w okolicach bagażnika jak jeżdżę po wertepach.
Co do komputera pokładowego, to podczas oglądania nowego dustera w ADD we Wrocławiu w dwóch autach miałem taki przypał, że wsiadam do niego i widzę że nawigacja się co chwilę włącza, mruga jakimiś dziwnymi błyskami, wyłącza i tak w kółko. Elektryka auta wtedy zupełnie nie działa (nawet centralnego nie można zamknąć). Po jakimś czasie auta z salonu zdjęli, pewnie dokądś zabrali i wróciły bez problemu, ale było to niepokojące.
Gwidon mam prośbę możesz sprawdzić jakie sa prędkości na 5 biegu przy obrotach 2 tyś 2,5 3 tyś?
Jestem już bliski zamówienia swojego dutera i raczej będzie to 1.6
Gwidon mam prośbę możesz sprawdzić jakie sa prędkości na 5 biegu przy obrotach 2 tyś 2,5 3 tyś?
Jestem już bliski zamówienia swojego dutera i raczej będzie to 1.6
Tutaj masz rozpiskę dla D1 2017.
2WD na 99% bez zmian.
Duster 1.6 SCe 2WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,05
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.700 [obr/min]
Duster 1.6 SCe 4WD (115):
- Przełożenie najwyższego biegu - 35,27
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.550 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.950 [obr/min]
Duster 1.2 TCe 2WD (125):
- Przełożenie najwyższego biegu - 44,25
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.050 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.150 [obr/min]
Duster 1.2 TCe 4WD (125):
- Przełożenie najwyższego biegu - 41,82
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.350 [obr/min]
Duster 1.5 dCi 2WD (90 + 110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 46,60
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 1.950 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.000 [obr/min]
Duster 1.5 dCi 4WD (110):
- Przełożenie najwyższego biegu - 41,82
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.150 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.350 [obr/min]
Tak, jest przycisk do otwierania i blokowania drzwi nad panelem klimatyzacji, zaraz po prawej stronie włącznika awaryjnych. Z tego co pamiętam z jazdy testowej , słychać było zaraz po ruszeniu autem trzask rygla blokowania drzwi.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-04-19, 07:44, w całości zmieniany 1 raz
Tak, rygluje się po ruszeniu i przekroczeniu ponad 6 km/h, a czy otwieranie po zgaszeniu silnika to nie wiem, bo nie patrzyłem na to....
Można to zdezaktywować autoryglowanie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-19, 08:05
Czyli pewnie nic nie zmienili i jest tak jak w innych Daciach- możliwość zaprogramowania autoryglowania drzwi po ruszeniu. Automatycznego odryglowywania nie ma- trzeba wcisnąć przycisk albo po prostu pociągnąć za dowolną wewnętrzną klamkę, co wyłącza ryglowanie. Ryglowanie działa tylko na klamki zewnętrzne, przynajmniej w Sandero.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-04-19, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Czyli pewnie nic nie zmienili i jest jak w innych Daciach- możliwość zaprogramowania autoryglowania drzwi po ruszeniu. Automatycznego odryglowywania nie ma- trzeba wcisnąć przycisk albo po prostu pociągnąć za wewnętrzną klamkę. Drzwi od wewnątrz nie są blokowane.
W moim przypadku, kiedy jest autoryglowanie jest uruchomione można otworzyć od wewnątrz tylko przednia drzwi, tylne są zablokowane dopóki nie otworzę przyciskiem na desce albo ktoś nie otworzy drzwi z przodu. Podejrzewam że to takie zabezpieczenie dla dzieci.
Media Nav nie mam ale radio Plug&Play działa idealnie przez BT - Spotify, Youtube pokazują nawet nazwy utworów. Parowanie z Androidem i IOS bezproblemowe, mam sparowane 4 telefony i z każdym jest ok. Pilot przy kierownicy też wygodny.
Odnośnie koloru to chyba kwestia osobista. Mi podobają się białe samochody z czarnymi elementami (choć nie wszystkie). Duster PH2 akurat podobał mi się bardzo a zaoszczędzoną kasę na kolor wsadziłem w pakiet Look. Daciowy pomarańcz jakoś mi nie leży.
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności na forum ale byłem trochę w rozjazdach i stąd absencja.
Co do nowej Daci to od razu czytając powyższe posty muszę zaalarmować, że Ci wszyscy co chcą kupić Dustera z kartą hands free nie ma opcji autoryglowania drzwi po ruszeniu- sam się zdziwiłem no ale tak jest, samemu trzeba zamknąć drzwi przyciskiem od środka.
Kolejna sprawa to mój I serwis z tymi usterkami co napisałem wyżej... niestety ale tragedia nic nie udało im się zdiagnozować no ale jestem umówiony na kolejną wizytę w ASO i wtedy ma być inny mechanik więc zobaczymy.
Ale co mnie niepokoi to głośno hyrczący nawiew czyli jak daję na fula bez włączania klimy słychać nie dość że głośne hyrczenie z środkowych nawiewów to w dodatku słychać głośną pracę silniczka gdzieś z okolic podszybia. Natomiast gdy włączę już klimę to moim zdaniem słabo chłodzi a co za tym idzie nie rozchodzi się płynnie powietrze. Moim zdaniem jest to wada coś musi być nie tak.
Kolejna sprawa to tłuczący się plastik na nierównościach zabudowany w tym panelu od ustawiania kierownicy góra/dół od siebie do siebie.
I ostatnia to niestety zacinający się komputer pokładowy tzn: gdy np. jest mocny upał a w środku nagrzeje się kokpit dosyć mocno w ogóle nie reaguje sterowanie strzałkami przy kierownicy, dopiero jak naklikam kilka razy to się odblokuje ale wtedy zapieprzają wszystkie funkcje dopóki nie stanie na jednej.
Nie wiem czym to jest spowodowane no ale na pewno nie odpuszczę serwisowi niech szuka.
I z tych wad to na razie tyle
Kolejne plusy w użytkowaniu auta to fakt że z tyłu gdy ktoś siedzi a się nie zapnie to piszczy i również gdy się odepnie z pasów również piszczy, gdzie sprzedawca mówił że nie ma z tyłu piszczałek od pasów, także jest to na plus.
Kolejna sprawa to fajnie działająca nawigacja, można ustawić sobie adres który nie jest w pamięci bądź nawigacja nie widzi w ogóle tej drogi, po wklepaniu jej do navi zapamiętuje adres i dopisuje droge, tak samo fajnie działa informowanie o fotoradarach.
I znowu muszę pochwalić system audio po większej zabawie w ustawieniach dźwięku fajnie i czysto dudnią basy i dźwięk jest mega czysty.
I chyba najważniejszy atut to gdy podjadę pod jakiś większy market czy gdziekolwiek parkując tam gdzie jest dużo osób, kilkakrotnie bawiłem się w doradcę handlowego pokazując i prezentując samochód zainteresowanym :)
Gdyby nie te rzeczy które mnie wnerwiają a mam nadzieję że są one do usunięcia przez serwis uważam że samochód na prawdę jest godny polecenia
i potwierdzam tym co pytali się wyżej że czujniki TPMS są w ABSi-e a nie w wentylkach
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-04-28, 19:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-29, 12:28
Z nawiewami nie odpuszczaj! Wydaje się, że uszkodzenie mechaniczne, szczególnie, ze coś skrzeczy.
Co do komputera, u mnie też się ostatnio zaciął. wciśnięcie strzałki w dół resetowało dzienny przebieg, w górę nic nie dawało. Wyłączenie i włączenie zapłonu nie pomogło. Na drugi dzień już było OK. Ale odczekam i na pierwszym serwisie może mi nowy soft wgrają, jak już będą mieli, bo znając życie to potrwa. Boję się tylko, czy się te przyciski gdzieś nie zwierają..
Wiesz może czy coś się mapy aktualizuje w ramach zakupu, jakieś terminy, mi nic o tym nie wiadomo, a portal MyDacia jest ułomny i zasadniczo jak dla mnie jeszcze nie działa.
Miałem się wcześniej dopisać w powitaniach ale jakoś tak zeszło...
Mam Duster'a 1.6 SCe S&S w wersji Comfort
1) mnie też blokuje się komputer, szczególnie jak auto jest nagrzane. Też kasuje liczniki. Jak do tej pory taka sytuacja miała miejsce 3 razy, a auto mam miesiąc. Na dzień dzisiejszy 1500 km, z czego większość w trasie. W sumie to komputer blokuje się sam z siebie. Chcę zmienić wyswietlaną informację, a wyświetlacz stoi w miejscu. Naciska ie przycisków na kierownicy nic nie daje. Tzn, daje resetuje dane. Ale po przejechaniu kilkunastu km sam z siebie, nagle zaczyna działać. Druga rzecz jaką zauważyłem, to przy okazji wyciskania tych nieszczęsnych przycisków, wcisnąłem tryb komend głosowych. Pojawiały się potem ze 3_4 razy i za każdym razem musiałem je kasować na ekranie na konsoli centralnej. Wg. Mnie nie powinno być takich cudów
2) Zauważyłem, że na 3 i 4 biegu w momencie przyspieszenia w okolicach 2000 rpm nagle następuje szarpienięcie . Jakby odcięcie paliwa. Jakbym miał diesla, mógłbym to wytłumaczyć checią włączenia turbiny, ale silnik to przecież wolnossąca benzyna.
3) Nie wiem czemu, ale auto nie przyspiesza na 5-tym biegu od 100-110 km/h tzn przyspiesza ale bardzo powoli. Gaz wciśniety w podłogę, a on nie ma chęci jechać. Na autostradzie to masakra. Nie mniej przy prędkości 130-140 km/h na 5-ce idzie całkiem spokojnie. Dziwne to bardzo bo miałem Scenika z silnikiem 1.6/107KM i on bardzo chętnie w tym zakresie prędkość przyspieszał. Mam wrażenie jakby było założone odcięcie paliwa, ustawiona dawka paliwa i jak się ją osiągnie, stop. Generalnie, jak dla mnie 5-ty bieg służy tylko do spokojnej jazdy po autostradzie. Podpowiedzi, na wyświetlaczu żeby wrzucić wyższy bieg sprawdzają się mniej więcej na niższych biegach do prędkości 60-70 km/h, powyżej nie mają sensu.
Przykład - wyrzucona 4-ka jadę spokojnie, tak 65-70 km/h, ok 2000 rpm i komputer podpowiada zmianę na wyższy. Tyle, że wtedy silnik nie ma zupełnie mocy.
4) Jestem natomiast zaskoczony dzielnością auta na krętych górskich drogach, prowadzi się znakomicie. Zarówno w górę jak i w dół. Używanie hamulca przy umiejętne jeździe jest sporadyczne, a nie mam, chyba, funkcji wspomagania przy zjeździe. Zresztą chyba nie działała by przy prędkościach 50-70 km/h? Wspomaganie ruszania pod górę mam, ale jak narazie uczę się jak to używać
Tyle uwag po nie całych 1500km.
Nawigacja jest ok tyle, akurat ja poruszam się po drogach których ona nie pokrywa. Oddano kilka nowych lokalnych dróg i nie ma ich w nawigacji. Nie zauważyłem żeby się sama uczyła
Dziwi mnie natomiast to, że sprzedawane są nowe samochody, a nawigacja ma dane aktualne na drugi kwartał 2016.
Oczywiście można za free zamówić aktualizacje (do 3-ch miesięcy po zakupię) ale i tak będzie ona tylko o rok nowsza.
Z utęsknieniem czekam na uwolnienie wyższych versji systemu multimedialnego
Może tyle jako powitanie
Ostatnio zmieniony przez Przemo_3 2018-04-29, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem czemu, ale auto nie przyspiesza na 5-tym biegu od 100-110 km/h tzn przyspiesza ale bardzo powoli. Gaz wciśniety w podłogę, a on nie ma chęci jechać.
Jak już go lepiej dotrzesz (jeszcze jakieś 1,5 tys. km) będzie znośniej, ale fakt, że ten silnik na piątce wydaje się raczej zwalniać po wciśnięciu pedału gazu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum