Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Dacia Duster 1.6 SCe Prestige 4x2 by Gwidon
Autor Wiadomość
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-30, 16:47   

Mam poprzedniego Dustera 1.6 i tak samo. Piątka służy tylko do jazdy, przyspieszać trzeba na czwórce. ECO oczywiście wyłączone.
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-04-30, 18:03   

Eco jeszcze nie włączyłem. Przy odbiorze auta z salonu powiedziano mi, że mogę to zrobić po przejechaniu 2000-3000 km, więc nie włączam.
Co do 5-ki zobaczę i spróbuję "popompować" gazem jak będę wracał do domu. Zobaczymy czy mu się poprawi.
 
markegiani 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.2
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-04-30, 23:10   

Byłem w salonie obyć jazdę próbną Dusterem ( już nie pierwszą zresztą ) i muszę potwierdzić to co pisze kolega Przemo_3. Pierwszy był Duster prestige z silnikiem 1.6 i komputer się od razu zaciął po starcie. Handlowiec podczas jazdy z prawego fotela próbował to odblokować, ale nie dał rady.

Zatrzymałem się więc i poprosiłem go mimo wszystko o naprawienie usterki. Udało się na postoju, ale tylko na chwilę, po ruszeniu z miejsca znów to samo i znów podczas jazdy nic się nie dało zrobić. Tego samego dnia odbyłem kolejną jazdę. Tym razem Dusterem w wersji comfort z media nav i tym samym silnikiem. Sytuacja dokładnie ta sama. Komputer się zaciął już po starcie i odblokować się nie dało w trakcie jazdy, już nawet nie próbowałem się zatrzymywać.

Było słonecznie, temperatura ok 25 stopni. Handlowcy zarzekali się, że to pierwszy taki przypadek ale nie wierzę w cuda. Wychodzi na to, że moduł odpowiedzialny za zmianę tych informacji jest felerny.

Co do silnika zaś to sama moc, czy przyśpieszenie jak na miasto jest jeszcze w normie, ale elastyczności brak. Samochód na 5 biegi faktycznie bardzo słabo przyśpiesza. Jadąc 2000-2500 obrotów na 5 biegu, wciskając nagle trochę mocniej gaz, nie powoduje większej zmiany. Samochód zaczyna się zbierać bardzo powoli. Ciekawe jest to, że to auto ma dużo lepszy stosunek mocy do masy w porównaniu do mojej wiekowej Astry 75 KM, a Astra na 5 biegu z tej samej prędkości obrotowej zbiera się znacznie lepiej. Jest to co najmniej zaskakujące, ale prawdziwe.

Poza tymi mankamentami, samochód na duży plus, szkoda tylko, że jeden z tych problemów dotyczy bardzo istotnej rzeczy, jaką jest serce auta czyli jednostka napędowa. Od razu może ktoś napisać, że trzeba brać diesla lub 1.2. TCE, ale pieniądze nie spadają z nieba więc trzeba je liczyć, diesel i TCE to jednostki obarczone jednak większym ryzykiem awarii i w następstwie większych kosztów eksploatacji, a poza tym 115 KM to wcale nie jest aż tak mało, żeby stosunkowo lekki samochód nie potrafił się zebrać na piątym biegu. Auto testowe miało przejechane niecały tysiąc km, drugie niewiele więcej.

O ile komputer może dopracują żeby zmieniał dane, to w przypadku silnika trzeba się chyba pogodzić z takim stanem rzeczy, bo trudno przypuszczać, żeby nagle po dotarciu auto nabrało zauważalnie większego wigoru. Oczywiście test był w normalnym trybie. I jako ciekawostka jeszcze dopiszę, że podczas dość dynamicznej jazdy na 3 biegu i przełączaniu chwilowym na tryb eco, nie odczuwałem jakiejś istotnej różnicy w dynamice, na 4 biegu również. To tyle moich refleksji w tych dwóch kwestiach.
Ostatnio zmieniony przez markegiani 2018-04-30, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-05-01, 07:33   

markegiani napisał/a:
to w przypadku silnika trzeba się chyba pogodzić z takim stanem rzeczy, bo trudno przypuszczać, żeby nagle po dotarciu auto nabrało zauważalnie większego wigoru.

Może tak , a może i nie, ale wielu kolegów tu na forum stwierdzało, że silnik 1.6 SCe po dotarciu sprawiał dużo lepsze wrażenie. Osobiście mam zamówiony taki sam silnik w Dusterku i zrobiłem to świadomie. Jak dla mnie na jazdach próbnych , był w zupełności wystarczający , tym bardziej , że po trasach (autostradach) jeżdżę sporadycznie. Myślę, że osoby decydujące się na tą jednostkę, zdają sobie sprawę z jego walorów i osiągów, i nie oczekują od tego samochodu mocy wyścigowych. Ja w oplu mam teraz też wolnossącą jednostkę 84KM i nie narzekałem, więc myślę , że i z tych 115 KM i jego osiągnięć będę zadowolony. Mam już nieco inne priorytety co do jady, więc jestem spokojny.
 
markegiani 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.2
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-01, 10:31   

Każda opinia jest cenna i ważna. Bardziej jednak miarodajne wydają się być opinie użytkowników, którzy mają już w swoim garażu nowego Dustera, bo trudno polemizować na argumenty z kimś, kto jeździ tym autem na co dzień. Sam mam już na koncie chyba z 7 jazd próbnych, ale to nic w porównaniu z regularnym użytkowaniem, wtedy opinia może być bardziej rzeczowa i uprawniona. Dlatego myślę, że jeśli kolega Przemo_3 pisze o jego zdaniem słabej dynamice na 5 biegu to musi być coś na rzeczy ( co akurat osobiście potwierdzam, choć nie mam tego auta więc nie jestem w pełni autorytatywny ).

Pisząc o tym, że według moich odczuć samochód ma słabą elastyczność na 5 biegu, nie miałem na myśli aspiracji wyścigowych czy choćby szybkiej jazdy po autostradzie. Najzwyczajniej chodziło mi o zwykłe codzienne przemieszczanie się w mieście, czy poza miastem z prędkością 70-80 km/h, gdzie często używa się piątego biegu i o zauważalnym przyśpieszeniu z tej prędkości na 5 biegu nie ma mowy. Nie przesiadłem się w końcu z Nissana GTR-a, a ze zwykłej 75 konnej Astry, więc moje odczucia nie są chyba przesadzone. Na chłopski rozum to Duster powinien mieć lepszą elastyczność od Astry, a jest odwrotnie, więc jest to dla mnie trochę irracjonalne. Oczywiście, że zawsze pozostaje redukcja i tak też można sobie radzić, ale to już jednak jest jakaś dodatkowa operacja i strata czasu, który na drodze czasem odgrywa istotną rolę.

Żeby nie być gołosłownym zrobiłem 2 lata temu nawet taki test. Wybrałem drogę szybkiego ruchu gdzie na pewnym odcinku ok. 1,5 km w pewnym momencie było lekko pod górkę ( niewielkie wzniesienie ) i jadąc swoją Astrą 75 KM rozpędziłem się na 5 biegu do 100 km/h i z taką prędkością wjechałem na wzniesienie ciągle przyśpieszając i samochód cały czas przyśpieszał, wolno bo wolno ale na końcu wzniesienia miałem ok. 115 km/h. Następnie poprzednim Dusterem z silnikiem 1.6 ( już tym z Nissana ) wykonałem to samo doświadczenie i ku mojemu zdumieniu w identycznych warunkach Duster zaczął na wzniesieniu zwalniać, prędkość spadła o 10-15 km/h. To nie są zatem moim zdaniem jakieś ekstremalne warunki tylko sytuacje z jakimi mamy do czynienia na co dzień, więc mając takich sytuacji dużo w codziennym użytkowaniu można poczuć lekki zawód.

A co ciekawe stary Duster miał lepsze parametry ( przynajmniej na papierze ) niż ten nowy. Nowy ma katalogowo przyśpieszenie dla auta z przednim napędem 11,9 sekund i 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 33,9 sekundy, a stary miał przyśpieszenie 11 sekund i 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 32,2 sekundy, więc elastyczność też pewnie miał ciut lepszą. Oczywiście, że tysiące klientów jeżdżą Dusterami z tym silnikiem, w pełni go akceptują i sobie chwalą, ale każdy z nas ma inne oczekiwania i różne odczucia więc dla mnie ogólnie rzecz ujmując samochód jest naprawdę fajny, z akceptowalną dynamiką do 4 biegu, piątka przypomina mi już jednak trochę bieg jałowy ;-)
Silniki jednak mają swoje charakterystyki i nawet te, które na papierze są identyczne, w praktyce bywają bardzo różne. Dla przykładu Suzuki Vitara w gruncie rzeczy z podobnym silnikiem 1.6 120 KM ma dużo więcej wigoru od Dustera, jakby tych koni miał więcej ze 30 a nie 5 i choć jest lżejszy o ponad 100 kg to jednak dynamika zawstydza Dustera. Jest jednak nieprzyjemnie głośny przy dynamicznej jeździe więc w tym przypadku Duster bierze górę.

Miałem kiedyś okazję jeździć fordem fiestą z silnikiem zetec 1,25 - 75 KM i tak się złożyło, że ten samochód ważył prawie tyle samo co moja Astra ( był o 10 kg zaledwie lżejszy ), a auta rwało do przodu, że aż się chciało jeździć. W życiu bym nie przypuszczał, że dwie identyczne jednostki pod względem mocy mogą dawać tak różne odczucia.
Podsumowując, uważam w świetle przytoczonych sytuacji i argumentów, że chyba nie mam wygórowanych aspiracji co do dynamiki silnika, bo zachwycanie się 75 konną Fiestą czy 120 konną Vitarą może zakrawać na kpinę, czy nawet wywoływać salwy śmiechu wśród użytkowników diesli lub turbo benzyn, a mimo to, nadal uważam, że Nissan pokpił sprawę i 5 bieg w Dusterze może trochę symulować tempomat, czyli najlepiej wychodzi mu jazda ze stałą prędkością. Jestem ciekawy opinii innych posiadaczy, czy choćby okazjonalnych użytkowników na temat dynamiki silnika 1.6 w Dusterze, bo być może jednak się mylę i wszystko jest z tym silnikiem w najlepszym porządku, a konkretnie z jego 5 biegiem.
Ostatnio zmieniony przez markegiani 2018-05-01, 10:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-05-01, 13:00   

Sugerowanie się mocą max samochodu jest często zgubne.
Byłem właścicielem jednocześnie Opla Vectry 2.0 16v 150KM oraz Skody Octavii 2.0 8v 115KM.
Niby Octavia bez szans, ale...
Vectra miała 196Nm przy 4800obr/min natomiast Octavia 170Nm przy 2400obr/min.
Po nałożeniu obu wykresów momentu wyszło, że do niespełna 3000obr/min silniki idą łeb w łeb.
A krótsze przełożenia skrzyni biegów dają minimalny handikap Skodzie.

Poza tym na wielu forach ludzie zgłaszają, że po ok. 5000km przebiegu silniki wydają im się cichsze i elastyczniejsze (może to placebo, a może faktycznie coś jest na rzeczy, kiedy silnik się "ułoży").

Duster ma większy obwód koła (co go przymula), front jak szafa trzydrzwiowa i większą masę (a uwzględniałeś dodatkową nadwagę auta testowanego wynikającą z obecności pasażera?).
Gdyby te Twoje oplowskie 75KM wynikało z silnika 1.6 8v to wręcz logicznym by było, że taka Astra G byłaby odrobinę żwawsza od Dustera (poniżej 3000obr/min).
W przypadku 1.2 16v to jest już zastanawiające...
 
markegiani 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.2
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-01, 14:29   

No właśnie, to jest zastanawiające...
Nadwagi nie było, bo obydwa testy były przeprowadzone z tą samą liczbą osób na pokładzie, czyli kierowca + pasażer. Wynika z tego, że czasem mniejszy i słabszy silnik na papierze w praktyce okazuje się lepszy ( czytaj bardziej żwawy ) i chyba taki to już jest urok motoryzacji.

Swoją drogą kolega przytoczył do porównania silnik Skody 2.0 8v 115 KM. To był silnik... można tylko westchnąć, że dzisiaj już takich silników brak.

Miałem w latach 90 Hondę Accord IV robioną jeszcze w Japonii z silnikiem wolnossącym 2.0 16 V 133 KM i niby to niewiele, ale silnik na drodze miał taki power, że jeszcze nie zdarzyło mi się jechać autem poniżej 150 KM bez turbo, które dostarczałoby podobnych doznań jak Honda, tak, że był to silnik w tym względzie wyjątkowy, a moc papierowa nie robiła przecież żadnego wrażenia. Do dzisiaj z nostalgią wspominam to auto, ale teraz chyba przyjdzie czas na Dustera.
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-05-02, 11:37   

Tak to prawda co piszecie, też powoli docieram swojego Dusterka no ale z tą dynamiką na piątym biegu jest tak jak piszecie... ostatnio wybrałem się w 300 kilometrową podróż autostradą z 4 pasażerami w samochodzie to o ile do 4 biegu można swobodnie rozpędzić samochód, tak już na piątym biegu do jazdy 125-130 km/h to max dla tego auta. Nawet pedał gazu w podłogę nic nie dawał, i gdy chciałem wyprzedzić pojazd i móc włączyć się na lewy pas musiałem zredukować do czwartego biegu ale wiadomo wtedy obroty szybują do 4000-4700 obrotów więc nie wiem czy jest sens piłowania aż tak tego samochodu na czwórce celem wyprzedzania, tym bardziej jak jest jeszcze włączona klima. Dlatego piąty bieg do stałego utrzymania prędkości jak najbardziej i ewentualnie wtedy włączyć sobie tempomat ale też i po co jak delikatnie można sobie sterować prędkość nogą.


Co do zacinania się komputera pokładowego... niestety ale wczoraj znowu mi się to prztrafiło i o dziwo dzieję się tak cały czas jak samochód postoi w mocnym słońcu i teraz nie wiem czy przyczyną jest soft czy faktycznie coś nie styka w kabelkach pomiędzy doprowadzeniem ich do kierownicy. Najgorsze jest to że w serwisie powiedzieli mi że gdy tego fizycznie nie zobaczą nie ma co mówić o usterce więc jak im to udowodnić.... musiałbym chyba stać tam cały dzień żeby się to stało ... więc podejrzewam że serwis umywa ręce dopóki może nie wyjdzie jakaś oficjalna informacja ze strony DP żeby to naprawili...

Oczywiście gdy tak się dzieje cały czas resetuje mi cały komputer czyli średnie spalanie, aktualne spalanie, zeruje licznik przejechanych kilometrów a nawet ostatnio włączyła się funkcja która wyzerowała mi również termin następnego przeglądu i wyzerowała stan kilometrów do następnej wymiany oleju... i jak coś na to poradzić? :shock:
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-05-02, 16:46   

1) Zacinajacy się komputer
Jak na razie nie powtórzyło się, ale skasowały mi się ulubione w nawigacji. Nie wiem dlaczego? Czy te systemy są jakoś że sobą połączone?
2) 5-bieg
Od soboty do dziaj zrobiłem DD prawie 700km, głównie na krętych górskich drogach Kotliny Kłodzkiej, gdzie 5-tę wrzucałem sporadycznie. Dopiero w drodze powrotnej przegoniłem go po A4. Generalnie jest lepiej, jakby rzeczywiście silnik musiał się "ułożyć". Utrzymanie prędkości 130-140 km/h, jadąc na tempomacie, nie było już tak uciążliwe jak w tamtą stronę. Nie wiem może jakaś autosugestia, ale odczuwalne było lepiej.
3) Tempomat
Zaraz po kupnie miałem taką małą trasę 120 km tam i z powrotem z czego połowa po S1.
Zdziwiłem się, bo przy ustawionym tempomacie na 110 km/h prędkość spadała o 20-25 km/h przy każdym podjeździe. Wyłączenie tempomat i deptanie gazem też niewiele pomagało, silnik zachowywał się tak jakby miał założoną blokadę, można było mu deptać, a on i tak nie jechał. Widać to było na ekranie chwilowego spalania 10.9 i koniec. Tyle że za chwilę na równym odcinku potrafił pokazać nawet 17.5 l/100km, tyle że auto bardzo wolno przyspieszało. J
Teraz wydaje mi się, że jest lepiej i chyba polepsza mu się. Dalej nie jest tak jak powinno, ale mam nadzieję, że będzie lepiej.
Na razie tyle, później jeszcze dopiszę swoje odczucia.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-03, 18:08   

U mnie komputer też się przyciął w tym tygodniu 3 razy. Na razie olewam, ale chyba im maila napiszę, żeby wiedzieli, że to plaga.
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-05-04, 09:51   

Pisać Panowie i nie odpuszczać.Macie nowe samochody to ma wszystko działać jak należy-niech robią akcje serwisową i tyle, bo jak im ludzie nie powiedzą to skąd mają wiedzieć :roll:
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-05-04, 21:03   

Witam wszystkich!

Przeczytałem o problemach z zawieszaniem się komputera pokładowego i od razu się zarejestrowałem bo mnie też ten problem spotkał. Ale od początku.
Mam 1.6sce comfort ale z dodatkowymi pakietami i mam między zegarami ten czarno-biały wyświetlacz. U mnie też zacina się komputer pokładowy i nie mogę przełączać pomiędzy informacjami. Zauważyłem ze dzieje się tak gdy auto stoi na słońcu i się nagrzeje. Rozpaczliwe naciskanie przycisków skutkuje skasowaniem jakiegoś przypadkowego parametru np. przebieg dzienny itp. Potem komp sam się odblokowuje za jakiś czas. Co ciekawe, gdy zostawiłem auto w chłodnym garażu nie było problemów z przełączaniem informacji po uruchomieniu na następny dzień. Próbowałem kręcić kierownicą do skrajnych położeń i naciskać przyciski w nadziei ze to niełączące kable. Nic z tego. Dalej zwiecha.
Usterka nie jest uciążliwa, ale jest na maxa irytująca że w nowym aucie takie kwiatki.

Myślałem troche nad tym problemem i doszedłem do wniosku, że niestety może to nie być wina wadliwego softu (na soft nie ma wpływu temperatura otoczenia), gdyż dzieje się tak tylko gdy auto się nagrzeje na słońcu (powtarzające się wypowiedzi innych użytkowników). Czasem wygląda to tak jakby któryś przycisk ciągle zwierał przez co blokuje przełączanie pomiędzy informacjami, ponowne naciśnięcie go powoduje chwilową przerwę w zwieraniu co skutkuje kasowaniem jakiegoś parametru (komp odbiera to jako dłuższe przyciśnięcie i chęć kasowania wartości). Drugi wniosek jaki mnie nawiedził to wadliwy hardware odpowiadający za komputer pokładowy. Coś się rozszerza i zwiera robiąc hocki klocki komputerowi?
Oczywiście mogę się mylić i mam nadzieję że się mylę, wszak wgranie nowego softu jest mniej inwazyjne niż wymiana czegoś co przypuszczalnie powoduje ten problem.

Niedługo mam się wybrać do serwisu z powodu innej rzeczy za którą salon mi obiecał w ramach zadośćuczynienia nakładki na nadkola i na pewno nie omieszkam im o tym powiedzieć i pokazać (nagram filmik komórką, będę miał dowód). Powiem im też że nie jest to tylko mój przypadek. Na szczęście mój dealer jest nastawiony na klienta oraz jego zadowolenie więc domniemam, że mnie nie spławią. A nawet jeśli, to trzeba się skrzyknąć i spamować do Dacia Polska że dzieją się takie rzeczy.

I w ogóle to sorry ze tak jak Filip z konopii bez postu w powitalni (zaraz się przywitam ;-) ) i w sumie troche spam w temacie Gwidon'a ale nie mogłem się powstrzymać aby dać znać ze jest nas więcej.
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-05-05, 10:37   

[quote="pan_dziobak"]Witam wszystkich!

Przeczytałem o problemach z zawieszaniem się komputera pokładowego i od razu się zarejestrowałem bo mnie też ten problem spotkał. Ale od początku.
Mam 1.6sce comfort ale z dodatkowymi pakietami i mam między zegarami ten czarno-biały wyświetlacz. U mnie też zacina się komputer pokładowy i nie mogę przełączać pomiędzy informacjami. Zauważyłem ze dzieje się tak gdy auto stoi na słońcu i się nagrzeje. Rozpaczliwe naciskanie przycisków skutkuje skasowaniem jakiegoś przypadkowego parametru np. przebieg dzienny itp. Potem komp sam się odblokowuje za jakiś czas. Co ciekawe, gdy zostawiłem auto w chłodnym garażu nie było problemów z przełączaniem informacji po uruchomieniu na następny dzień. Próbowałem kręcić kierownicą do skrajnych położeń i naciskać przyciski w nadziei ze to niełączące kable. Nic z tego. Dalej zwiecha.
Usterka nie jest uciążliwa, ale jest na maxa irytująca że w nowym aucie takie kwiatki.

Myślałem troche nad tym problemem i doszedłem do wniosku, że niestety może to nie być wina wadliwego softu (na soft nie ma wpływu temperatura otoczenia), gdyż dzieje się tak tylko gdy auto się nagrzeje na słońcu (powtarzające się wypowiedzi innych użytkowników). Czasem wygląda to tak jakby któryś przycisk ciągle zwierał przez co blokuje przełączanie pomiędzy informacjami, ponowne naciśnięcie go powoduje chwilową przerwę w zwieraniu co skutkuje kasowaniem jakiegoś parametru (komp odbiera to jako dłuższe przyciśnięcie i chęć kasowania wartości). Drugi wniosek jaki mnie nawiedził to wadliwy hardware odpowiadający za komputer pokładowy. Coś się rozszerza i zwiera robiąc hocki klocki komputerowi?
Oczywiście mogę się mylić i mam nadzieję że się mylę, wszak wgranie nowego softu jest mniej inwazyjne niż wymiana czegoś co przypuszczalnie powoduje ten problem.

Niedługo mam się wybrać do serwisu z powodu innej rzeczy za którą salon mi obiecał w ramach zadośćuczynienia nakładki na nadkola i na pewno nie omieszkam im o tym powiedzieć i pokazać (nagram filmik komórką, będę miał dowód). Powiem im też że nie jest to tylko mój przypadek. Na szczęście mój dealer jest nastawiony na klienta oraz jego zadowolenie więc domniemam, że mnie nie spławią. A nawet jeśli, to trzeba się skrzyknąć i spamować do Dacia Polska że dzieją się takie rzeczy.



Witaj :)

Dobrze że trafiłeś do naszego grona i również opisałeś swój problem :)
Wychodzi na to że na pewno wszystkie nowe dusterki mają ten sam defekt czy to ma się wersję comfort czy prestige. I też uważam że nie jest to wina softu bo co ma mieć upał do zacinającego się komputera.

Od siebie dodam również, że wczoraj nadal zrobiłem ok. 500 km autostradą i moim subiektywnym odczuciem stwierdzam, że silnik chyba już się dotarł bo tak nie zamula, tym razem postanowiłem że będę go mocno dusił i w sumie bez tempomatu w miarę możliwości bujałem go 140-150 km/h i o dziwo bez problemu się zbierał a na koniec trasy spalanie wyszło mi 8,9 z włączoną klimą także uważam że chyba nie jest źle.

Poza tym oczywiście zostawiłem samochód na jakieś dwie godziny w pełnym upale i po powrocie oczywiście komputer nie reaguje. I długo mi zeszło zanim się odwiesił i zaczął ponownie reagować.

Też się zastanawiam co może być przyczyną, że gdy robi się gorąco on się zatyka. Jak byłem pierwszy raz na serwisie mechanik powiedział mi że wina leży w dotykowym panelu Media Nav, żeby go wyciągnąć i wtedy wysyłają go do Gdyni do jakiegoś elektromechanika i coś tam w nim reperują i to on powoduje problemy z zacinającym się kompem.

Oczywiście ja się z nim nie zgadzam bo uważam że problem musi być w zwierających kabelkach no bo co ma główny panel MediaNav do przycisków w kierownicy no chyba że się mylę?

I kolejna sprawa jak im udowodnić żeby za to się zabrali tym bardziej że w następnym tygodniu mam umówioną wizytę w serwisie, ale serwisant wyraźnie dał mi do zrozumienia że gdy tego naoczne nie zobaczą to nie ma co mówić o jakiejkolwiek usterce. Najlepiej żeby był upał i żebym postawił samochód w słońcu na dwie godziny żeby im to udowodnić :P

Dlatego najlepsze będzie chyba to aby zbiorowo napisać jakiegoś maila do Dacia Polska żeby wydali jakieś stanowisko w tej sprawie i może zrobili jakąś akcje serwisową...
 
ChrystianCh 



Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-05, 11:33   

Cześć!

U mnie jest to samo, jestem już umówiony do serwisu w przyszłym tygodniu więc dam znać co powiedzą. Na wszelki wypadek nagrałem dwa filmiki gdyby akurat nie było słońca :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-05, 11:37   

Nagrajcie film jak się samochód zachowuje ewentualnie spróbujcie odczytać kody błędów przez Elm
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-05-05, 17:33   

W poniedziałek, będę w ASO, więc zgłoszę problem.
Znowu komputer się zawiesił, wczoraj i dzisiaj. Auto stało na parkingu w pełnym słońcu.
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-05-05, 20:29   

Przemo_3 napisał/a:
W poniedziałek, będę w ASO, więc zgłoszę problem.
Znowu komputer się zawiesił, wczoraj i dzisiaj. Auto stało na parkingu w pełnym słońcu.


To zaczyna byc trochę niepokojące. Dajcie znać czy wam to naprawili bo jak nie to słabo widzę odbiór mojego auta :D
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-05-07, 04:58   

http://motoryzacja.interi...ata,nId,2576352
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-07, 08:23   

Może to wina samego wyświetlacza czarno-białego, który może jest dość wrażliwy na wysoką temperaturę.
Wyświetlacz jest umieszczony pod zegarami, a jest ulokowany pod szybem pod daszkiem.
Wystarczy, ze słonce nagrzeje daszek pod zegarami i w środku już się robi gorąco to wyświetlacz ciekłokrystaliczny siada.. Takie jest moje przypuszczenie.
Trzeba do zrobić eksperyment, zostawić auro na dworze, ale w cieniu w upalnym dniu i zaobserwować czy to jest trop... Bo ktoś pisał, ze jak stoi w garażu to jest OK, bo tam jest chłodniej.
Jeszcze można spróbować podłożyć na daszku zegarów folię aluminiową przeciw słoneczną i zostawić je na słońcu i obserwować reakcję wyświetlacza. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-05-07, 16:19   

A ja obstawiam same guziki do zmiany ustawień kompa. Spróbowałbym je podgrzać np. suszarką przez dłuższy czas.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-05-07, 21:57   

Fiesta 1.25 16V 75PS, jezdzila prawie 200km/h, ważyła 990kg, a nie 1200, poza tym była doś mała. To bardzo fajne auto i jeden z najlepszych silników ever. To latało 170k/h z 3 rowerami przytroczonymi do tylnej klapy. Nie licznikowe, tylko GPS, myślę, że w tym silniku było sporo więcej wigoru, niż deklarował producent, w końcu to Yamaha.

Duster 1.6 jest mułem na dzisiejsze standardy, ale przesiadłem się na niego z VW LT SDI i dla mnie ten Duster to rakieta
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-05-08, 06:45   

No i ASO chce podłączać auto pod komputer, ale ponieważ wczoraj nie miałem na to czasu umówię się na późniejszy termin.
Problem leży gdzieś indziej i nie jest to związane w softem, bardziej wygląda mi na jakieś mikrozwarcie/przerwę, zimny lut. Moim zdaniem trzeba przedzwonić wszystkie połączenia i nie ma szans aby to wykryli w ASO. Powinni zająć się tym inżynierowie Renault/Dacia.
Propozycja jest jedna; wszyscy zgłaszamy tą usterkę w ASO. Niech teraz myślą co z tym zrobić.
 
Przemo_3 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 11
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2018-05-10, 20:10   

Byłem dzisiaj w serwisie jeszcze raz zgłosiłem problem zawieszania się komputera i resetowania ulubionych w nawigacji.
Powiedziałem, że taka sytuacja występuje nie tylko u mnie, ale też u innych osób które kupiły nowego Dustera, umówimy się w terminie późniejszym na sprawdzenie i ewentualne usunięcie usterki.
Niestety i tak muszę odstawić autko do serwisu w celu stwierdzenia co się stało po stłuczce, blondi wjechała mi w d... :evil: Niby nic wielkiego się nie stało, ale tylny zderzak coś za bardzo się rusza. Naprawa oczywiście z OC sprawcy, zobaczymy jak to się zakończy.
Wracając do wrażeń z jazdy
Przeszkadza mi, nie podoba się;
1) Fotele, niby wygodne, ale mogły by być ciut szersze. Wystarczy parę centymetrów i byłoby znacznie lepiej. Po po godzinie, dwóch jazdy zaczynają przeszkadzać te wywinięcia fotela na wysokości ud. Są o wiele wyższe niż w poprzedniej wersji. Wydaje mi się też, że poprzednia wersja ma miększe siedziska,. Wczoraj porównywaliśmy z kolegą swoje Dustery, jego jest prawie roczny(czerwiec 2017)
2) Komora silnika dość konkretnie się brudzi. To żółte cholerstwo, którego tyle teraz jest powietrzu, jest wszędzie pod maską, nawet na osłonie termicznej, która jest po prostu żółta.
W starej wersji można było zamontować uszczelkę w okół komory, ponoć uszczelka drzwi od Poloneza załatwiała sprawę. W nowej nie ma o co jej zaczepić. Auto mam od 27 kwietnia i już to widać. Co będzie po roku, dwóch?
3) Bieg wsteczny. Nie wiem czemu, ale czasem nie mogę go wrzucić. Muszę wysprzęglić i jeszcze raz wrzucić wsteczny i wtedy zaskakuje. Co ciekawe, zawsze włącz się kamera cofania.
Denerwujące jest też to, że wsteczny nie ma jakiegoś zabezpieczenia, np lewarek trzeba wcisnąć lub podnieść żeby wrzucić wsteczny. Nawet w durnym Polonezie cos takiego jest/było. Już mi się zdarzyło, że przy szybkiej redukcji 5->4 o mało co nie wrzuciłem wstecznego. Nie jestem "młodym" kierownikiem, trochę tych kilometrów mam przejechane, nie jest to też pierwsze auto, które mam i nim jeżdżę. Trochę rożnych marek i modeli przetestowałem w różnych warunkach i trasach.Wiem, że każde auto ma swoje widzimisię, ale tu jest coś nie tak. To też zgłosiłem w ASO.
4) Nie podoba mi się, że w miarę jak nakręcam kilometry to muszę odnowa uczyć się jak opracować gazem. Tak jakby charakterystyka sterownika zmieniła się w miarę przejechanych kilometrów. Auto inaczej zachowywało się do 500km, potem 1000, 1500, a teraz jak przekręciłem na 2000km znowu inaczej. Zobaczymy co będzie po 3000-4000 km, możne wreszcie się ustatkuje.
5) Napęd - silnik, 1,6/115KM trochę za mało jak na auto o takiej masie i gabarytach,ale sam go wybrałem. Wydaje mi się, że silnik K4M700 jaki miałem w moim starym Sceniku był bardziej żwawy skrzynia biegów inaczej zestopniowana, co w efekcie powodowało, że jazda była bardziej dynamiczna.
Na plus mogę powiedzieć, że na 1 lub 2 Dusterem mogę praktycznie wjechać wszędzie i nie chodzi tu o prześwit i wszelkie kąty najazdowe. Duster to w końcu SUV, którym można wjechać w wiele miejsc gdzie normalna osobówka ma problemy.
Co mi się podoba
1) Światła do jazdy dziennej, fajny wynalazek. Podoba mi się przede wszystkim to że w aucie jest czujnik oświetlenia, który sam zapala/gasi światła. Trochę to odmóżdża, ale z drugiej strony jest to bezpieczniejsze niż zmiana świateł ręcznie.
Miałem kilkakrotnie okazję obserwować kierowców jadących w silnym deszczu lub o zmroku na światłach dziennych. Co z tego, że z przodu są widoczni, ale z tyłu już nie.
W Dusterku jak czujnik stwierdzi, że oświetlenie jest nieodpowiednie automatycznie włącza główne światła. Przykład z dnia dzisiejszego, piękne słońce, zaparkowałem w cieniu pod drzewem i światła główne się włączyły. Odjeżdżając z miejsca parkowania znowu przełączyły się na dzienne.
Jak dla mnie to duży plus.
2)MNV -podoba mi się ten system, cały. Brakuje mi tylko możliwości sterownia głosem. Ponoć już nad tym pracują. Wybranie ręcznie nr telefonu bardzo absorbuje uwagę. Nawigacja, nie ukrywajmy jest taka sobie, ale cóż zrobić, była w pakiecie.
3) Zawieszenie, wspomaganie - Jak dla mnie jest wyśmienite. Wybiera doskonale wszelkie nierówności i nie słychać tego w środku, albo ledwo słychać. Nie jest też ani za twarde, ani za miękkie. Jak dla mnie jest dostosowane do charakteru auta. Faktem jest, że jeszcze nie miałem okazji przetestowania auta na bardziej wyboistych drogach, mogę jednak powiedzieć, że pozwala na wiele więcej niż by się to mogło wydawać.
Jeśli chodzi o wspomaganie to powiem, że jak dotychczas nie jeździłem autem, które miało takie wspomaganie. Na postoju, kierownicą kreci się lekko niezależnie od podłoża. Na autostradzie wspomaganie nie jest za silne, tzn nie powoduje, że lekki ruch kierownicą powoduje zmianę w kierunku jazdy, a niestety już miałem nieprzyjemność jeździć takimi samochodami. Nie doczytałem :oops: , ale siła wspomaganie chyba się zmienia w zależności od prędkości jazdy.
Swoje też robią opony, w końcu są dość spore 215/65 R16, a tym samym tłumią wszelkie mniejsze nierówności. Stwierdzić należy, że są dość głośne, ale czego można wymagać od opon wielosezonowych, taki już ich urok, Ciekawi mnie jak się będą zachowywały w deszczu na mokrym, jeszcze nie miałem okazji ich przetestować w takich warunkach.
Mam drugi komplet zimówek na stalówkach. Frigo 2. Jak dotychczas miałem te opony w 3 autach i sprawowały się wyśmienicie, tyle, że nie w tym rozmiarze. Poczekamy i zobaczymy jak się będą zachowywały zimą. Najpierw jednak sprawdzę te co mam na aucie. Mam gdzie sprawdzi bo często wyjeżdżam w góry, gdzie czasami zapominają odśnieżyć :-P
Jak na razie tyle uwag po przejechaniu 2100 km, dzisiaj się obróciło, a Dustera ujeżdżam od 27 kwietnia.

Mam nadzieję, że kolega Gwidon nie będzie miał pretensji, że piszę w jego wątku. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Przemo_3 2018-05-10, 20:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-05-10, 20:20   

Przemo_3 napisał/a:
Denerwujące jest też to, że wsteczny nie ma jakiegoś zabezpieczenia, np lewarek trzeba wcisnąć lub podnieść żeby wrzucić wsteczny. Nawet w durnym Polonezie cos takiego jest/było. Już mi się zdarzyło, że przy szybkiej redukcji 5->4 o mało co nie wrzuciłem wstecznego.


Nie ma takiej opcji, żeby wbić wsteczny w czasie redukcji z 5. Spróbuj na wyłączonym silniku, działanie to samo przecież tylko tryby się nie kręcą. Jak dalej nie wierzysz to poszukaj w necie albo nawet na forum o tym pisane było :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2018-05-10, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-05-10, 20:37   

Powinna być blokada mechaniczna uniemożliwiająca przesunięcie dźwigni prostym ruchem z V na R. U mnie jest. Można przełożyć torem odwróconej litery U z IV na R, raz o mało mi się udało (myślałem, że jadę na II). A z V najlepiej redukować od azu na III.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne