Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-03, 21:27
Też płaciłem przelewem. Auto kupowałem 110 km od miejsca zamieszkania. No cóż tam mieli ostatnie sztuki z silnikami 4-ro cylindrowymi a nie modne obecnie downsizingi typu TCE z trzema "garkami". Papiery niezbędne do rejestracji dostałem kurierem a przy rejestracji dowiedziałem się, że moje auto miało już próbne numery rejestracyjne. Niestety nie poznałem ( prawdziwego) powodu tej rejestracji. Dowiedziałem się tylko, że czasami tak praktykują na czas transportu samochodu by go np. ubezpieczyć No ale skoro odbierałem auto z przebiegiem 5km to transport przecież na lawecie . Zresztą nowych samochodów inaczej nie przewożą. Auto odebrałem i jeżdżę ale trochę to dziwne...
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-04-03, 23:08
darek.s napisał/a:
Papiery niezbędne do rejestracji dostałem kurierem a przy rejestracji dowiedziałem się, że moje auto miało już próbne numery rejestracyjne. Niestety nie poznałem ( prawdziwego) powodu tej rejestracji.
Sprawdź sobie w bazie CEPiK, czy jesteś pierwszym właścicielem auta (kolega też tak miał i w bazie figuruje jako drugi właściciel, chociaż kupił nowe auto).
Ostatnio zmieniony przez BogdanK 2018-04-03, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Papiery niezbędne do rejestracji dostałem kurierem a przy rejestracji dowiedziałem się, że moje auto miało już próbne numery rejestracyjne. Niestety nie poznałem ( prawdziwego) powodu tej rejestracji.
Sprawdź sobie w bazie CEPiK, czy jesteś pierwszym właścicielem auta (kolega też tak miał i w bazie figuruje jako drugi właściciel, chociaż kupił nowe auto).
To jest stara praktyka mająca na celu realizacje planu sprzedaży. Zazwyczaj auto jest fikcyjnie tymczasowo rejestrowane na "demo" chociaż przez cały czas stało na placu :) Nie ma się czego obawiać i proponuje wtedy pytać o rabat :)
Też płaciłem przelewem. Auto kupowałem 110 km od miejsca zamieszkania. No cóż tam mieli ostatnie sztuki z silnikami 4-ro cylindrowymi a nie modne obecnie downsizingi typu TCE z trzema "garkami".
Taka odległość 110 km na dzisiejsze czasy to jest żadna odległość. Ja po swojego nowego Dusterka2 pojadę około 240 km gdyż tam dostałem najlepszą ofertę. Wszystkie formalności łącznie z przelewami załatwiłem za pomocą e-maila a dokumenty do rejestracji ma mi przywieźć kurier.
Zadzwoniłem i bez problemu Pani mi wysłała fakturę proforma. Problem w tym, że czekają na jakieś papiery z Warszawy, aby wysłać mi kurierem pełną dokumentację. Troszkę to dziwne. Dostają w transporcie auto, bez wszystkich papierów. Może kombinuje, bo ciągle mają odbiory samochodów, a na wydanie auta przeznaczają około 1 godziny. Ja mam czas tylko w ten piątek. Okaże się, jak będzie.
Może jest tak, a nawet jest bardzo prawdopodobne, że wszystkie papiery samochodów nie jadą razem z autem na lawecie, więc auto już dostali a dokumentacja idzie przez centralę w Warszawie. Co do tej godziny na wydanie auta to trochę nie chce mi się wierzyć, gdyż nikt nie ma prawa cie poganiać abyś wyjechał z salonu na czas. Masz prawo sprawdzić auto tak jak to się tobie podoba, nawet z miernikiem lakieru, i nie ma znaczenia , czy będziesz robił to pół godziny czy dwie. Wybierałem już 3 nowe auta i nigdy nie miałem ustalonego czasu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-04, 10:17
Dokumenty idą osobnym kanałem a nie razem z samochodem. W Warszawie miałem odwrotnie- dokumenty były na tydzień przed pojazdem.
Z kolei załatwianie zakupu na odległość to kwestia organizacji i zależy od dealera. W moim przypadku kontakt mailowy z dealerem praktycznie nie istniał a i telefonicznie ciężko było coś ustalić. Nie wyobrażam sobie żebym w tej firmie miał kupować samochód korespondencyjnie
A widzisz - ja zamówiłem auto w ciemno, bez oglądania, bez jazdy próbnej, bez testów. Papiery dostałem kurierem, do dealera pojechałem dopiero na odbiór :)
Z kolei załatwianie zakupu na odległość to kwestia organizacji i zależy od dealera. W moim przypadku kontakt mailowy z dealerem praktycznie nie istniał a i telefonicznie ciężko było coś ustalić. Nie wyobrażam sobie żebym w tej firmie miał kupować samochód korespondencyjnie
A no widzisz, a ja załatwiłem z kolei wszystko przez telefon, gdyż nie było sensu jechać prawie 250 km na uzgadnianie ceny , upustów, darmowych akcesoriów. Jak już wszystko było dogadane wysłali mi, umowę na e-mail w formie pliku . Kontakt wyśmienity i nie zdarzyło mi się , żeby pan sprzedawca nie odebrał telefonu jak dzwoniłem lub nie oddzwonił gdy nie mógł akurat rozmawiać. Jestem bardzo zadowolony.
CzarnY napisał/a:
A widzisz - ja zamówiłem auto w ciemno, bez oglądania, bez jazdy próbnej, bez testów. Papiery dostałem kurierem, do dealera pojechałem dopiero na odbiór :)
Ja mam to samo , zresztą auta i tak nie ma jeszcze więc nie ma co oglądać. Być może jak przyjdzie z fabryki to zrobię sobie wycieczkę i obejrzę przed wpłaceniem kasy. Na dzień dzisiejszy jest ustalone , że dokumenty do rejestracji przywiezie kurier a autko zobaczymy przy odbiorze.
Ja zakupiłem samochód bez jazdy testowej, bo w Łodzi w Jaszpolu w tej sprawie nie można było się dogadać. Mówią, że oddzwonimy i nic, cisza. Obejrzałem sobie to auto w jednym z salonów później w Manufakturze i żona się uparła, że chce, to ma. Problem był z zamówieniem. Terminy odbioru były na wrzesień październik. W superato było w ciągu dwóch tygodni, ale nie ufam takim firmom, poza tym trzeba by było wsiąść na raty, a te mnie nie interesowały. Więc wpadłem na pomysł dzwonienia do każdego dealera w Polsce czy mają samochód od ręki taki jaki chcę. Trafiłem w dziesiątkę. Facet w Skierniewicach miał dokładnie taki, ale dopiero na czerwiec lipiec. Był na tyle uprzejmy, podając mi namiary do innego dealera, że będą mieć po świętach. Tym sposobem wybrałem prawie odpowiadający mi model, bo bez kluczykowego dostępu do auta. Zresztą to może i dobrze, biorąc pod uwagę ostatnie kradzieże na „walizkę” u pewnego dealera Łodzi. Nieprawdą jest, że dealer nie wie jakie auta będą u konkurencji. Problem w tym, że nie mówią, bo chcą sprzedać u siebie.
Jeszcze większy problem powstaje, jak dany dealer złoży za dużo zamówień na dany model samochodu (w tym przypadku Dacia Duster 2018) to i nie wiedzą dokładnie, kiedy te auta ściągną. Tak właśnie było w Jaszpolu. Co się tyczy czasu na odbiór auta, to miałem na myśli, że dealer ma określoną ilość na wydanie samochodów w ciągu dnia. (zresztą uważam, że 1-1,5 godz. to szmat czasu). Co tam można sprawdzać? Zgodność wyposażenia z dokumentacją, lakier jakieś ewentualnie usterki. Żona zajmie się papierami, a ja sobie obejrzę w tym czasie auto. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy. W międzyczasie trzeba przyjąć do serwisu auta odbierać telefony zrobić papierową robotę. Jakby z pięćdziesiąt osób tam pracowało, to mógłbym mieć pretensje, że nie nie odbierają itd. W Siedlcach jak na razie jest w miarę o. K. Zapewne już nie odbiorę auta w piątek, zrobię to w poniedziałek. Dobrze, że prace mogę sobie swobodnie poprzekładać.
Ja też zrezygnowałem z tego HF czyli otwierania bez kluczykowego i też właśnie czytałem o tych nowych sposobach kradzieży.Wprawdzie jak będą chcieli ukraść , to wszystko ukradną ha,ha , gdyż mercedesy i lepsze auta nie takie zabezpieczenia maja i fachowcy robią je w niecałą minutę. Może na Dusterki się nie będą łakomić , chociaż kto wie , części będą w cenie przy takich ilościach samochodów które już są zamówione
Zgadza się, jak będą chcieli to i tak ukradną. Jednak poczułbym się, jak ostatni frajer, jeśli przez taki system zabezpieczeń by mi ukradli. Skoro mają mi ukraść, niech się chociaż pomęczą. Swoją drogą nie mają sposobów na złodziei, którzy na walizkę kradną auto? Nie znam się na elektronice, ale czy nie wystarczyłoby taką kartę wyposażyć w wyłącznik. Wtedy by nie wysyłała sygnału.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 19:26
charger napisał/a:
To jest stara praktyka mająca na celu realizacje planu sprzedaży. Zazwyczaj auto jest fikcyjnie tymczasowo rejestrowane na "demo" chociaż przez cały czas stało na placu :) Nie ma się czego obawiać i proponuje wtedy pytać o rabat :)
Zapewniono mnie, ze figurować będę jako pierwszy właściciel ale oczywiście to sprawdzę. Co do rabatu to dowiedziałem się o tym po dokonaniu przelewu podczas rejestracji i na rabaty było ciut za późno...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-05, 19:53
jammo napisał/a:
Jak nie rabat to walcz przynajmniej o akcesoria , które dostaniesz przy odbiorze , lub zamontują ci je w aucie, zależnie co wybierzesz.
Dobra ale auto odebrałem ponad dwa miechy temu to jak mogę o cokolwiek walczyć? Chyba, że jednak mogę... ? Na razie dostałem pakiet Easy service ale chyba i tak mi się należał skoro dostałem kupon Dacia ambasador. Nb. sam chyba mogę taki podarować bo dostałem takiego maila... Ale na razie tematu nie gryzłem. A jeśli chodzi o akcesoria to chodzą mi po głowie felgi alu 16 cali...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-04-05, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
UWAGA BARDZO PILNA SPRAWA.
W czym rzecz. Otóż kupując nowy samochód w salonie Dacii, proponowano wykupienie pakietu serwisowego (tzw. easy serwis). Dawał on możliwość przedłużenia gwarancji do 5 lat oraz przez ten okres darmowych przeglądów wraz z częściami eksploatacji. Jednak był haczyk. Samochód trzeba było wsiąść na raty, a że takie mnie nie interesowały, zapytałem się, czy nie dałoby się jednak wykupić tego pakietu, nie biorąc auta na raty. Pani powiedziała, że się musi upewnić i zda znać. Ku mojemu zadowoleniu dostałem wiadomość w e-mailu, że jednak kupując auto za gotówkę, mogę również wykupić ten pakiet serwisowy. Później sprawy potoczyły się szybko. Zaliczka 2000 tys. pod koniec marca i czekam na wiadomość, kiedy auto dojedzie do dealera. Okazało się, że dojechało w piątek, więc we wtorek przelałem resztę kwoty na konto. Pozostało mi tylko czekać na wiadomość, że dokumenty do zarejestrowania samochodu zostały wysłane do mnie kurierem. Dziś Pani z salonu zadzwoniła i poinformowała mnie, że nie będę mieć pakietu serwisowego easy serwis. Jaki podała powód. Otóż system nie pozwoli na wykupienie pakietu, jeśli auto jest kupione za gotówkę, bo taka możliwość była do końca marca. Powiedziałem, że to nie mój problem, że już dawno uzgodniliśmy warunki zakupu auta, jak i pakietu serwisowego. Chciałbym nadmienić, że dostałem fakturę proforma, na której dokładnie jest wyszczególnione, za co place. Za auto akcesoria i również za pakiet. Uważam, że jestem na wygranej sprawie, prawo jest po mojej stronie. Jutro będę mieć wiadomość od dilera jeszcze w tej sprawie. Jak powinienem postąpić, co zrobić w takiej sytuacji? Czy rejestrować auto skoro zapewne na fakturze nie będzie wyszczególniony ten pakiet? Czy to nie ma akurat znaczenia?
Nadmienię ze wszystkie rozmowy, jak i wiadomość e-maili mam.
P. S. Jeszcze dziś na forum pisałem, że jeśli chodzi o dealera, jest w miarę o. k. Nie warto chwalić dnia przed zachodem słońca.
Chciałbym dodać, że Renault wysłał taką wiadomość do dealerów dnia 4.04.2018 r. po południu (tylko do samochodów marki Renault będzie można wykupić pakiet easy serwis). Salon, z którego zakupiłem samochód, wiadomość odebrało w dniu 05. 05. 2018. Ja natomiast zapłaciłem całość dnia 03.04.2018 r. Tego samego dnia, wpłata została zaksięgowana, na koncie dealera.
_________________ Marcin
Ostatnio zmieniony przez marcin025lodz 2018-04-05, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Ja nie słyszałem aby dało się wziąć promocyjny Easy Service bez kredytu. Dlatego też zdecydowałem się nie brać auta za gotówkę, ponieważ promocyjne ubezpieczenie oc/ac i Easy Service jest pakietem do kredytu. Wystarczyło wziąć 50/50.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-06, 08:15
Ja brałem za gotówkę a pakiet Easy service dostałem na podstawie kuponu Dacia dla przyjaciół. Ale u mnie to 4-ry lata bezpłatnych przeglądów z limitem 60-ciu tys km.
Dało się i tak mam w papierach. Osoba, która mnie obsługuje, sprawdziła to i potwierdziła. Teraz się chcą z tego wycofać, bo Centrala Renault wymyśliła sobie, że tej promocji od kwietnia już nie będzie. Problem w tym, że informuje dealerów zbyt późno, czyli 4 kwietnia. Dealer, od którego kupuje auto, dostał taką wiadomość wczoraj po południu. Wypisując mi dokumenty do samochodu, system nie pozwala wpisać tego pakietu easy serwis. Dealer ma problem, więc informuje mnie, że tego pakietu nie będę mieć. To już nie mój problem a centrali i dealera. Ja za auto zapłaciłem 3 kwietnia. Poza tym wpłata i uzgodnienia zostały zawarte w marcu.
Kolego Jonekj, pozwól, że wyjaśnię, na jakiej zasadzie te wszystkie promocje działają.
To wszystko zależy od klienta, co dostanie. Jeden będzie się jarał darmowymi dywanikami do samochodu za 70000 tys., drugi będzie twardym orzechem do zgryzienia dla sprzedającego mu auto za 30000 tys. Będąc w salonie celu wstępnej informacji o samochodzie, niechcący usłyszałem, jak klientom wciska się wszystko, co tylko się da. Starsze małżeństwo było zainteresowane kupnem Dacii Logan łza gotówkę. Wyszli z autem na kredyt i pakietem serwisowym.
Maja czekać na informację, że wspaniałemu sprzedawcy uda się załatwić gratis dywaniki do auta.
Tak że sam widzisz, dla jednych jest dla drugich nie.
Zadaniem sprzedawcy nie jest dobro klienta, ale dealera, dla którego pracuje.
Zarówno promocyjny pakiet ubezpieczenia jak i dacia ambassador jest dodatkiem do produktu Finansowanie Dacia. Czyli możesz wziąć kredyt czy leasing i dopiero skorzystać z pakietów.
Żebyśmy się zrozumieli. Osoba, która obsługuje mój zakup auta, skonsultowała się i potwierdziła, że mogę go wykupić bez brania auta w kredyt. Jak jest naprawdę, guzik mnie to obchodzi. Poza tym wczoraj mówiła o braku już tej promocji od kwietnia. Czy kłamała, czy nie też mnie to nie obchodzi? Sprzedali mi auto wraz z tym pakietem i wydaje mi się, że prawo jest po mojej stronie. Chcę tylko się dowiedzieć gdzie udać się o pomoc, jeśli dowiem się dziś, że będą się upierać przy swoim. To tak jak jesteś przy kasie i okazuje się, że masz zapłacić więcej niż cena tego produktu na półce. Będą się tłumaczyć, że promocja się skończyła, że nie zdążyli zmienić ceny, to, że jakiś złośliwy klient poprzestawiał ceny. Co mnie to obchodzi, płacę tyle ile jest na metce przy produkcie. Na szczęście prawo w takich przypadkach jest po stronie klienta.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-06, 09:40
Strasznie teraz kręcą z tymi pakietami EasyService, w zeszłym roku mógł to kupić każdy, nawet okresowo cenę obniżyli o 500zł, dorzucali je też jako jedyny gratis przy zakupie (jak u mnie). Teraz od początku roku kombinują...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum