Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" .....
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-06-07, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 16:09
lisek2 napisał/a:
:evil: Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" .....
Szok. W takim razie ja sobie chyba na razie dam spokój.Przynajmniej dopóki nie zacznie to uprzykrzać codziennej eksploatacji. Usterka objawia się praktycznie tylko nie nienaturalnych warunkach (kręcenie zimnego silnika na postoju). W czasie normalnej jazdy zaraz po odpaleniu silnika nie występuje (przynajmniej ja u siebie nie zaobserwowałem nic niepokojącego przy porannej jeździe na zimnym silniku).
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-07, 16:38
[quote="Powolny"]
pavulon78 napisał/a:
lisek2 napisał/a:
:
Szok.
Co Cię szokuje?
Efekty naprawy a własciwie jego brak mimo wymiany całego komputera sterującego prace wtrysków. Wątek nie jest o wieszającym się komputerze na desce rozdzielczej tylko o nagłym spadku obrotów zimnego silnika i mignięciu przy tym kontrolki checkengine.
Przecież już dość dawno stwierdziłem, że przyczyna jest prawdopodobnie prozaiczna.
Przyczyna jest jak najbardziej prozaiczna, a brzmi: nigdy nie kupować samochodu z pierwszego roku produkcji, bo to okres, w którym early-userzy są tylko beta-testerami.
Wydawało się, że Duster dwójka to tylko rozwojowa wersja jedynki, a tu taka niespodzianka -- pozmieniali to, co działało dobrze -- i dobrze już nie jest.
Bardzo możliwe, że zainteresuję się takim Dusterem, ale dopiero wówczas kiedy ogłoszą jego schyłek (w ten sam sposób znajomy parę dni temu stał się właścicielem nówki Jeepa Renegade -- idzie nowe? w te pędy brać stare!)
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-07, 18:56
pavulon78 u mnie usterka występowała za każdym razem na zimnym silniku. Chyba że jeździłem bardzo delikatnie nie przekraczając 2000 obrotów.
lisek2 napisał/a:
:evil: Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" .....
Załamałeś mnie To już wiem że nie mam co czekać na usunięcie usterki. Przynajmniej masz jeżdżący samochód a ja ciągle uziemiony
Ostatnio zmieniony przez ChrystianCh 2018-06-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 07:59
ChrystianCh, lisek2,
No i niestety rano problem pojawił się również w czasie jazdy na zimnym silniku. Także dołączam do Was panowie.
Biorąc pod uwagę że wymiana komputera u liska2 nie pomogła, jestem coraz bardziej załamany tym samochodem. Odebrany 3 dni temu, przejechane 500 km i już mam go powoli dość
Od dwóch godzin próbuję się dodzwonić do ASO ale nikt nie odbiera. Żenada
[b]...... Odebrany 3 dni temu, przejechane 500 km i już mam go powoli dość
Od dwóch godzin próbuję się dodzwonić do ASO ale nikt nie odbiera. Żenada
- więcej optymizmu...auto jest super, a że ma usterki (każde nowe musi jakieś mieć ), trzeba przypilnować tylko by je naprawiono...ja i tak pomimo tych problemów jestem zadowolony...
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 12:43
lisek2,
Na razie będę się musial nauczyć nie przekraczać 2000 obrotów przy ruszaniu. Przynajmniej dopóki nie zgaśnie niebieska kontrolka temperatury.
Teraz siedzę właśnie w ASO. Wgrywają nowe oprogramowanie sterownika silnika i zegarów bo miałem też problem ze wskazówką obrotomierza. Na cud nie liczę ale.od czego nękanie ASO trzeba zacząć.
O dziwo nie zaliczyłem jeszcze zawieszenia się komputera.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-08, 18:40
Potwierdzam, więcej optymizmu Auto jest na prawdę rewelacyjne i kupiłbym je jeszcze raz. Jak na razie jestem wyjątkowo niezadowolony z obsługi serwisowej a nie z samochodu. Będzie dobrze!
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-08, 19:17
ChrystianCh,
No wiem że auto jest fajne. Super się prowadzi, wszystko leciutko działa, jest duże, wygodne, podróżowanie z tempomatem to bajka. Radość psuje właśnie podejście serwisu, to działanie na ślepo, niesłuchanie co się do nich mówi przy zgłaszaniu usterki. Dziś nawet nie zczytali błędów z komputera tylko wgrali na ślepo nowe oprogramowanie, jazdę próbną zrobili po godzinnym postoju gdy silnik jest jeszcze letni i usterka w takich warunkach nie wystąpiła.
A czy zauważyliście może że błyśniecie checka występuje w momencie zgaszenia niebieskiej kontrolki temperatury? Bo na moim filmiku właśnie coś takiego zauważyłem, ale nie wiem czy to nie przypadek.
U mnie kontrolka (niebieska) silnika raczej pozostaje. Tak dla ciekawostki pokazałem filmik znajomemu mechanikowi z pytaniem co to może być...No i po wysłuchaniu "tyrady" możliwych powodów, rzeczy które trzeba sprawić itd....... zapytałem o najbardziej wg jego doświadczenia widząc iż to nie jest komputer i soft (bo i to i to miałem wymieniane) przyczyn i gdzie by szukał. Zapytał mnie czy przypadkiem ten silnik nie wzbogacono o EGR (układ recyrkulacji spalin). Na którego złe działanie (a właściwie softu w fazie "zimnego silnika") wskazywały by falowanie a przede wszystkim drgania po odpuszczeniu gazu i na końcu reset komputera. Wiem że to wróżenie z fusów - ale orientuje się ktoś czy ten silnik posiada taki układ ?
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-08, 21:56
pavulon78 myślę że był to zbieg okoliczności, u mnie na pewno kontrolka zimnego silnika ciągle się paliła.
lisek2 jestem bardzo ciekaw oficjalnej reakcji ASO na ponowne zgłoszenie usterki. Czy jednak nie wynika to z komputera wtrysku czy zamontowali Ci identyczny komputer z usterką. Kiedy będę odbierać samochód w przyszłym tygodniu to poproszę najpierw o sprawdzenie czy problem nie występuje w dalszym ciągu i przytoczę twoją sytuację, chociaż nie wiem czy coś to da.
Czytam forum od czasu jak planowałem zakup dustera, było warto bo wiedziałem na jakie wady się przygotować. Ogólnie tak jak "przegrzany" komputer się zacina i jest to prawdopodobnie wada konstrukcyjna, tak przy zimnym silniku nie widziałem żadnych problemów bo zwyczajnie nie gazuje na zimnym silniku, po prostu wyjeżdzam z garażu i lecę powoli nie katując autka :) Nawet nie będę próbował bo możliwe, że też będę miał taki problem, kto wie lepiej nie sprawdzać..
Wracając do tematu komputera, ktoś napisał, że wystarczy przykrycie deski rozdzielczej i problem znika. Co ciekawe mój znajomy miał podobny problem w swojej wiekowej skodzie octavii i problem był w kostce stacyjki. Przy najbliższej wizycie w ASO może podsuniemy ten pomysł i panowie szybciej znajdą przyczynę.. Jeden wadliwy element elektroniczny może powodować takie cuda, nawet ten najtańszy w postaci kostki.. Na dzień dzisiejszy możemy jedynie gdybać, wg mnie może to być kostka lub któryś stycznik w kierownicy. Wymiana całych zegarów czy komputera nie ma sensu (mówię o wadzie przegrzania).
Ostatnio zmieniony przez PiterSzn 2018-06-09, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Wasze (nasze) zachowanie, jako użytkownika, jak wynika z opisu, nie odpowiada nowym standardom (oczekiwaniom projektantów)......
.
Nie zgadzam sie z Twoją oceną. Miałem wiele aut i żadne ale absolutnie żadne nie zachowywało się w ten sposób....ale idźmy dalej
1)Przygazowanie chwilę po odpaleniu nie jest czymś nienormalnym ani niczym czego nie dopuszcza instrukcja. Nie jest Ok dla silnika ale to nie przestępstwo,,, (auto musi na to odpowiednio zareagować) .
2) Komputer działa wg programu (algorytm to część tego procesu) - i jego zadaniem jest analizowanie spływających danych z czujników, kontrolowanie tego co się dzieje przez ustawianie parametrów różnych elementów w reakcji na otrzymane dane. I tak jeżeli dane są błędne, niezgodne z zaszytym schematem - ma reagować kompensując prace silnika - w razie wykrycia usterki zaraportować ją i spróbować np: samorestartu.
3) Fakty:
Po podniesieniu obrotów i odpuszczeniu:
- silnik dostaje dziwnych drgań ...to jest usterka
- miga kontrolka "check engine" .... to jest usterka
- wyświetla się komunikat "skontroluj stop-start" ..... to jest usterka
To są usterki a nie normalne zachowanie auta w reakcji na naciśnięcie gazu na zimnym silniku.
Idźmy dalej ... jakieś 5 lat do przodu sprzedaje auto...Nie jestem " Januszem" więc przed przyjazdem kupca nie będę grzał silnika...Kupiec ogląda auto - siada, odpala słucha silnika przygazuje czy przypadkiem coś nie klekocze..... wyskakuje mu komplet wyżej opisanych usterek.. I co mam mu powiedzieć...przeczytać Twoją listę "obsługi auta" - kupił byś od kogoś samochód z takimi usterkami i takim tłumaczeniem...jestem pewien że nie......
Reasumując - w mojej opinii auto ma usterkę, ja mam gwarancję i chcę by ASO czy producent usunęli tą usterkę. To tyle
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2018-06-09, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Po wymianie komputera bez zmian - czekam z decyzją ASO co do terminu kolejnej wizyty i wykonania testów oraz modyfikacji parametrów pod dyktando ich "wsparcia technicznego". U Ciebie była wymiana komputera czy coś jeszcze ?
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 15:33
lisek2 napisał/a:
Po wymianie komputera bez zmian - czekam z decyzją ASO co do terminu kolejnej wizyty i wykonania testów oraz modyfikacji parametrów pod dyktando ich "wsparcia technicznego". U Ciebie była wymiana komputera czy coś jeszcze ?
Po drugim teście na zimnym silniku wszystko jest ok, wygląda na to że udało się naprawić. Na świadectwie kontroli mam:
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-12, 17:30
lisek2, No od piątku problem się nie pojawił. A sprawdzam go tak często jak tylko mogę. Tylko porządnie wystygnie, to wsiadam i jadę. Nie piłuję go co prawda na postoju zaraz po odpaleniu do tych 2500 obrotów po przekroczeniu których kontrolka check migała i następował ten spadek obrotów, tylko po prostu odpalam i jadę, zmieniając biegi przy ok. 2500 obrotów. Odpukać ale nie zdarzyło się jeszcze mignięcie checka i szarpnięcie spowodowane tym chwilowym spadkiem obrotów.
Ja mam „zaproszenie do ASO” tydzień po Tobie. No i ma postać kilka dni dla wykonywania kolejnych zmian zalecanych przez główny serwis, bo samo ASO już nie ma nic do roboty jak tylko „zdalne ręce „
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum